Εγγραφές των μαθητών/τριών στα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών/τριών στα Δημόσια Λύκεια, Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη ημερησίου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη εσπερινού, (ΓΕ.Λ.1/ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ).
Προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:
- Η είσοδος στην εφαρμογή e-εγγραφές θα πραγματοποιηθεί με κωδικούς ΓΓΠΣΨΔ (TaxisNet). Ο κηδεμόνας που θα υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση με κωδικούς ΓΓΠΣΨΔ (TaxisNet) θα πρέπει να είναι αυτός/ή που έχει δηλωθεί ως «Κηδεμόνας E-eggrafes» στο σχολείο όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια.
Για να γίνει αυτό, και, προκειμένου να επικαιροποιηθούν τα στοιχεία σας, θα πρέπει: α. ο γονέας/κηδεμόνας που θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση, δηλαδή ο «Κηδεμόνας E-eggrafes», να συμπληρώσει τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση_e-εγγραφές_Α και β. ο έτερος κηδεμόνας να συμπληρώσει την Υπεύθυνη Δήλωση_e-εγγραφές_Β που τον αφορά και να τις αποστείλουν/καταθέσουν στο σχολείο το αργότερο έως τις 9-4-2025 είτε με γνήσιο της υπογραφής είτε μέσω Gov.gr.
- Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στη συμπλήρωση των στοιχείων της Υπεύθυνης Δήλωσης από τον γονέα/κηδεμόνα που θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής, καθώς θα πρέπει να συμπληρώσει ακριβώς τα στοιχεία του όπως εμφανίζονται στο taxisnet.
- Η διεύθυνση μόνιμης κατοικίας, βάσει της οποίας θα εγγραφεί-κατανεμηθεί ο/η μαθητής/τρια, είναι αυτή η οποία θα συμπληρώσετε στις υπεύθυνες δηλώσεις (θα πρέπει να ταυτίζεται και στις δύο Υ.Δ.). Αν η διεύθυνση είναι διαφορετική από αυτή που έχετε ήδη δηλώσει στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool, δηλαδή δεν κατοικείτε πλέον στην ίδια διεύθυνση, παρακαλείστε να επικοινωνήσετε έγκαιρα με τη σχολική μονάδα όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια και να προσκομίσετε τα σχετικά δικαιολογητικά που θα σας ζητήσουν, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αλλαγή.
- Κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης, μόλις ενεργοποιηθεί η εφαρμογή, θα σας χρειαστούν εκτός των κωδικών ΓΓΠΣΨΔ (TaxisNet):
α) Η ακριβής ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας, η οποία είναι αυτή που έχει ήδη δηλωθεί στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool. Αν υπάρχει θέμα διόρθωσης, παρακαλείστε να την πραγματοποιήσετε άμεσα στο σχολείο όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια, μετά από επικοινωνία με τη σχολική μονάδα που θα σας ενημερώσει για τις απαραίτητες διαδικασίες.
β) Ο Αριθμός Μητρώου μαθητή/τριας, ο οποίος αναγράφεται σε έγγραφα από το σχολείο, όπως η βαθμολογία της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Σε περίπτωση που δεν έχετε κάποιο τέτοιο έγγραφο στη διάθεσή σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σχολείο για να σας δώσουν τον αριθμό.
Επισημαίνεται ότι η εφαρμογή e-εγγραφές δεν διατηρεί αρχείο αιτήσεων προηγούμενων ετών. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, όλα τα στοιχεία που έχουν καταχωριστεί διαγράφονται.
Για την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές θα ενημερωθείτε:
α. μέσω email από τη σχολική μονάδα που φοιτά κατά το τρέχον έτος ο/η μαθητής/τρια,
β. μέσω σχετικού Δελτίου Τύπου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και
γ. από την πρώτη σελίδα της εφαρμογής https://e-eggrafes.minedu.gov.gr. Για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας θα είναι διαθέσιμη στην εφαρμογή η σχετική εγκύκλιος, καθώς και οδηγοί χρήσης.
Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να απευθύνεστε στις σχολικές μονάδες για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας προκειμένου να πραγματοποιηθούν απρόσκοπτα οι
εγγραφές των μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2025-2026.
Από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών
Π.Ε. και Δ.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας
Η 4η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων και τα σχολεία της χώρας τιμούν την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, μια πρωτοβουλία που καθιερώθηκε από την περσινή σχολική χρονιά.
Η ημέρα αυτή αποτελεί μια ευκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες να συμμετάσχουν σε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη βιοποικιλότητα, την προστασία του περιβάλλοντος και τον σεβασμό όλων των μορφών ζωής. Το σχολείο μας φέτος με πρωτοβουλία των παιδιών του Ομίλου “Νοιάζομαι-Δρω”, έφτιαξε αφίσα και συγκέντρωσε χρήματα και τροφές για πτηνά και μικρά γατάκια για το Σύλλογο Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής ¨ΑΝΙΜΑ”.
Συμμετοχή στην εκστρατεία ECOMOBILITY
Φέτος συμμετέχουμε με το σχολείο μας στην εκστρατεία ECOMOBILITY που υλοποιείται ετήσια από το 2003. Η εκστρατεία αυτή έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα και απλώνεται σε όλη την Ελλάδα. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν ομάδες μαθητών της Γ’ τάξης Γυμνασίων, από κάθε πόλη της χώρας μας και συγκεκριμένα ομάδες που αποτελούνται από 8 μαθητές.
Πρόκειται για ένα θεσμοθετημένο πλέον πρόγραμμα, που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα με σκοπό οι έφηβοι, μέσα από την αυτενέργεια, να προσεγγίσουν βιωματικά τα προβλήματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, των εκπομπών του CO2, τις δυσκολίες που προκαλούν οι συνθήκες και οι συνήθειες μετακίνησης των πολιτών, οι επιπτώσεις τους στην κλιματική αλλαγή αλλά και στην καθημερινότητα των πόλεων, κάτι που επηρεάζει την ποιότητα ζωής των πολιτών. Επίσης, οι μαθητές καλούνται να ερευνήσουν ελεύθερα και σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της περιοχής (γεωφυσικές, δημογραφικές, οικονομική δραστηριότητα – λιμάνι, αεροδρόμιο, κ.ά.) και να προτείνουν λύσεις σύμφωνες με τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, με γνώμονα την αναβάθμιση των περιβαλλοντικών συνθηκών και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων στην περιοχή τους.
Η γενική προσέγγιση της εκστρατείας ECOMOBILITY και των παράλληλων δράσεων είναι οι μαθητές/εκπαιδευόμενοι, μέσα από την παρατήρηση, να εντοπίσουν προβλήματα μετακίνησης και κυκλοφορίας, ελλείψεις συγκοινωνιακής δομής και προβλέψεων, προβληματική οδική συμπεριφορά ιδιωτών και επαγγελματιών, επιπτώσεις στην πόλη και την ποιότητα ζωής των πολιτών από τα παραπάνω αλλά και -πιθανώς- από την λειτουργία παρακείμενων αεροδρομίων, σιδηροδρομικών σταθμών, λιμανιών, σταθμών υπεραστικών λεωφορείων και άλλων συνθηκών που τελικά επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα ειδικά στην πόλη τους και επιδεινώνουν το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής.
Η ομάδα των οκτώ μαθητών της Γ΄Γυμνασίου που συμμετέχουν δούλεψαν με άξονα την ιδέα “Πόλη για όλους: Κίνηση χωρίς εμπόδια”
Το υλικό που δημιούργησαν οι μαθητές μας, περιοδικό, παρουσιάσεις, βίντεο, συνέντευξη, αυτοκόλλητα, τραγούδι και φυσικά η πρόταση τους, με την οποία συμμετείχαν και στο μαθητικό Δημοτικό Συμβούλιο, θα το βρείτε στo περιοδικό τους “Βιώσιμη πόλη – Πόλη για όλους: Κίνηση χωρίς εμπόδια“
Και μετά το Γυμνάσιο…
Την Τετάρτη 1 Απριλίου 2025, επισκέφτηκε το σχολείο μας καθηγητής από το Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο Ταύρου προκειμένου να ενημερώσει τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης για τις εκπαιδευτικές επιλογές σε ότι αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Ευχαριστούμε τον κ. Σκουρογιάννη Κ., Ηλεκτρολόγο για την κατατοπιστική παρουσίασή του.
Τριήμερη εκδρομή στην Πελοπόννησο
Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης, στο πλαίσιο 3ήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής επισκέφτηκαν την Αρχαία Ολυμπία και όχι μόνο.
“Ξεκινήσαμε πρωί πρωί για να μη χάσουμε τη μέρα μας. Πρώτος σταθμός η Αγία Φωτεινή στην Αρχαία Μαντινεία. Ένας ναός που συνδυάζει νεότερα, βυζαντινά και αρχαία ελληνικά χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια το σπήλαιο Κάψια, ένα από τα δέκα πιο αξιόλογα σπήλαια της ελληνικής επικράτειας. Βρίσκεται στην περιφέρεια της κλειστής γεωλογικής λεκάνης του Μαντινειακού οροπεδίου και συνδέεται με το περίπλοκο σύστημα από φυσικές καταβόθρες που χαρακτηρίζουν τον υδροφόρο ορίζοντα. Λίγος ελεύθερος χρόνος για παιχνίδι. Ανηφορίσαμε και φτάσαμε στη Δημητσάνα για να επισκεφτούμε το υπαίθριο μουσείο υδροκίνησης, ένα θεματικό μουσείο που προβάλλει τη σημασία της υδροκίνησης στην παραδοσιακή κοινωνία, παρουσιάζοντας τις βασικές προβιομηχανικές τεχνικές που χρησιμοποιούν το νερό ως κύρια πηγή ενέργειας για την παραγωγή διαφόρων προϊόντων. Γεμάτοι εντυπώσεις φύγαμε και πήραμε το δρόμο για την Ηλεία διασχίζοντας όλον τον ορεινό όγκο της Αρκαδίας. Φαγητό στα Λαγκάδια, το μπαλκόνι της Αρκαδίας. Πεινούσαμε πολύ. Ψιλόβροχο, λίγη ομίχλη, Αγγελοπουλικό τοπίο. Παντού πρόβατα και κατσίκια. Ελληνική ύπαιθρος. Καλοσυνάτοι βοσκοί μας χαιρετούσαν. Νωρίς το βράδυ φτάσαμε στο ξενοδοχείο στη Σκαφιδιά.
Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε την Αρχαία Ολυμπία. Ξεναγηθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο, έναν από τους πιο διάσημους χώρους της Αρχαίας Ελλάδας. Θαυμάσαμε τα ερείπια του ιερού που χρησίμευε ως πλαίσιο στους Ολυμπιακούς αγώνες και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας που φιλοξενεί τους θησαυρούς που έφεραν στο φως οι ανασκαφές του 18ου αιώνα. Πριν φύγουμε από την Αρχαία Ολυμπία επισκεφτήκαμε το Μουσείο Αρχιμήδη, ένα μουσείο αφιερωμένο στην αρχαία Ελληνική τεχνολογία. Φαγητό στο Κατάκολο και επιστροφή στο ξενοδοχείο αργά το απόγευμα.
Την τελευταία μέρα επισκεφτήκαμε την Πύλο με την Πλατεία των Τριών Ναυάρχων και στη συνέχεια το Νιόκαστρο που δεσπόζει πάνω από την Πύλο, χτισμένο από τους Οθωμανούς το 1573. Παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής επισκεφτήκαμε την Καλαμάτα. Περπατήσαμε στην παλιά πόλη με τα γραφικά σοκάκια, τα νεοκλασικά κτίρια, το ναό των Αγίων Αποστόλων και την Υπαπαντή.
Ήταν για όλους και όλες μια αξέχαστη εμπειρία!”
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την αμέριστη συμπαράστασή του. Τους γονείς των μαθητών/τριών για την εμπιστοσύνη τους. Τους εκπαιδευτικούς: κα Μπούρα Αναστασία, κα Γεωργούλη Καλλιόπη και κα Αγγελοπούλου Ευγενία που συνέλαβαν την ιδέα της εκδρομής και την υλοποίησαν με επιτυχία. Και τέλος ευχαριστούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες για την άψογη στάση τους, για τη σοβαρότητά τους αλλά και τη ζωντάνια τους. Πάντα αποτελούν για μας πηγή έμπνευσης προκειμένου να πραγματοποιήσουμε παρόμοιες εκπαιδευτικές δράσεις στο μέλλον.