Έφτασε το καλοκαίρι και δε θα μπορούσαμε να επεξεργαστούμε με τα παιδιά μας τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν, τον ήλιο, τη θάλασσα, το φως, μέσα από την ποίηση του βραβευμένου ποητή μας με Νόμπελ, Οδυσσέα Ελύτη. Του ποιητή, που κατάφερε να μετατρέψει το ελληνικό φως, τη θάλασσα, τη φύση και τις μικρές στιγμές της ζωής σε λέξεις που αγγίζουν την καρδιά.
Μέσα από τα ποιήματά του, τα παιδιά μπορούν να γνωρίσουν την ομορφιά της ελληνικής γλώσσαςκαι να ανακαλύψουν πως οι εικόνες, οι ήχοι και τα χρώματα γύρω μας, γίνονται ποίηση.
Με τον τρόπο αυτό, η επαφή τους με το έργο του, δεν είναι απλώς μάθηση, αλλά ένα ταξίδι φαντασίας, αισθήσεων και παιχνιδιού!
Αφού διαβάσαμε, επεξεργαστήκαμε, μάθαμε, τραγουδήσαμε “Τον ήλιο τον Ηλιάτορα”, “Τα τζιτζίκια”, “Το θαλασσινό τριφύλι”, “Το κοχύλι”, το “Γεια σου κύριε μενεξέ”, στη συνέχεια τα ζωγραφήσαμε.
Ανάμεσα στους ζωγράφους που είδαν έργα τους με καλοκαιρινά θέματα, τα παιδιά ξεχώρισαν τον ΑΝΤΩΝΗ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ, εικαστικό , του οποίου η εικαστική ταυτότητα καθορίζεται από τη θάλασσα. Έτσι το ΚΑΡΑΒΙ αναδεικνύεται σε κεντρική φόρμα του έργου του, μέσα από διάφορα υλικά και διαστάσεις. Τα καράβια αυτά, έκαναν μεγάλη εντύπωση στα παιδιά στην τρισδιάστατη μορφή τους με τις ρόδες, τόσο γιατί έμοιαζαν με μεγάλα παιχνίδια, αλλά και επειδή ήταν στα τρία βασικά χρώματα, κόκκινο, κίτρινο και μπλε, που τους αρέσει να χρησιμοποιούν.
Έτσι τα παιδιά ξεκίνησαν να δουλεύουν σε φόρμες καραβιών παρόμοιες με του εικαστικού, φτιάχνοντας τα ριγέ καράβια, παρόμοια με του ιδίου, αλλά και ψάρια στα τρία βασικά χρώματα, παίρνοντας ιδέες για τη διακόσμησή τους, από το μοτίβο που ο ίδιος έχει χρησιμοποιήσει για να διακοσμήσει τα καράβια του που εκτέθηκαν πρόσφατα στο Μουσείο Μπενάκη.
Τα έργα τους, εκτέθηκαν και έγιναν το σκηνικό της γιορτής, μαζί με ένα τρισδιάστατο πλοίο, παρόμοιο με του εικαστικού, το οποίο μας έκανε δωρεά ο κύριος Δημήτρης, τον οποίο ευχαριστούμε πολύ!
Μέσα, στο ταμπλό της τάξης, το πλοίο ήταν έτοιμο ν’αναχωρήσει για τις καλοκαιρινές διακοπές. Τα παιδιά ζωγράφισαν και έβαλαν τον εαυτό τους μέσα και έγραψαν ευχές.
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!










