Η τραγουδοθήκη μας
Τι είναι;
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς αρχίσαμε σιγά σιγά να “χτίζουμε” τη συλλογή μας με τραγούδια.
Αρχικά ακούμε το τραγούδι. Συζητάμε το περιεχόμενό του και κουβεντιάζουμε τις άγνωστες λέξεις. Ακούμε τις προτάσεις των παιδιών για πιθανές ερμηνείες.
Επόμενο βήμα είναι η οπτική αποτύπωσή του τραγουδιού. Ζωγραφίζει ο καθένας τη δική του εικόνα, σε στρογγυλό χαρτάκι μεγέθους cd, κάτι που του έρχεται στο μυαλό σε σχέση με το τραγούδι και θα μπορούσε να γίνει το εξώφυλλο του “δίσκου” για την τραγουδοθήκη μας.
Ώρα για ψηφοφορία! Όσοι έχουν ζωγραφίσει την εικόνα τους μετέχουν στην ψηφοφορία και όλοι μπορούν να ψηφίσουν για τη ζωγραφιά που πιστεύουν ότι ταιριάζει πιο πολύ με το τραγούδι. Καταρτίζεται πίνακας διπλής εισόδου και με δημοκρατικό και παιχνιδιάρικο τρόπο γίνεται η διαδικασία της ανάδειξης. Μετράμε παρέα και φωναχτά. Σε περίπτωση ισοψηφίας γίνεται κλήρωση.
Τα τραγούδια μας, από δύο γίναν τρία, δέκα, δεκαπέντε, δεκαοκτώ και συνεχίζουμε!
Παίζουμε με τα τραγούδια μας!
Κάποια από τα παιχνίδια μας:
– μάντεψε ποιο τραγούδι είναι από τη μελωδία που θα σου τραγουδήσω!
– κάνουμε παντομίμα για να μαντέψουν οι φίλοι ποιο τραγούδι έχω στο μυαλό μου!
– ποιο είναι τα αρχικά γράμματα που σχετίζονται με τους τίτλους των τραγουδιών; Έχουμε πρώτα σκεφτεί και κουβεντιάσει στην παρεούλα μας τις “φωνούλες” που σχετίζονται με τους τίτλους των τραγουδιών μας. Ένας δείχνει το γράμμα και οι άλλοι προτείνουν το τραγούδι στο οποίο θα μπορούσε να αντιστοιχεί.
– επιλέγω το τραγούδι που μου αρέσει πιο πολύ, παίρνω το “μικρόφωνο” και το τραγουδώ στην παρεούλα!
– κάποιος άλλος διάλεγει τυχαία ποιο τραγούδι θα πω στην παρεούλα; Θυμάμαι τα λόγια;
– και φυσικά, χορεύουμε!
Τραγουδάμε! Τραγουδάμε όλοι μαζί κουρδίζοντας και εξασκώντας τη φωνή μας. Μας αρέσει να ενώνουμε τις φωνούλες μας. Αυτό συμβάλλει στη θετική μας διάθεση, βοηθά στην συγκέντρωση, προάγει τις σχέσεις με τους άλλους και μας δίνει τη χαρά ότι τα καταφέραμε μαζί!
Τελειώνοντας η χρονιά, τα τραγούδια μας έφτασαν τα 23! Όσα και τα παιδιά της τάξης μας!
Τα τραγούδια που «δουλέψαμε» για την τραγουδοθήκη μας είναι τα εξής:
- Το χοντρό μπιζέλι (Λιλιπούπολη)
 - Εφτά ποτάμια (ο τεμπέλης δράκος)
 - Δώδεκα μήνες αθλητές (Λιλιπούπολη)
 - Το ελεφαντάκι (ο τεμπέλης δράκος)
 - Δέκα καβουράκια (ο τεμπέλης δράκος)
 - Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο (Τάνια Τσανακλίδου)
 - Φόραγε κίτρινο σκουφί (φόραγε κίτρινο σκουφί/ Τατιάνα Ζωγράφου)
 - Η κυρία Φωτεινή (Λιλιπούπολη)
 - Ο παγωτατζής (ο τεμπέλης δράκος)
 - Ο μάγειρας (το φτερό του δράκου)
 - Αρκούδα καφέ (Λιλιπούπολη)
 - Του ήλιου η γειτονιά (Χάρης Κατσιμίχας)
 - Ανατολή και δύση (Λιλιπούπολη)
 - Για πού τραβάει η αλεπού (ο τεμπέλης δράκος)
 - Δεν βιάζομαι να μεγαλώσω (Δεν βιάζομαι να μεγαλώσω/ Τατιάνα Ζωγράφου)
 - Ο τεμπέλης δράκος (ο τεμπέλης δράκος)
 - Ο δράκος (Λιλιπούπολη)
 - Ο μέρμυγκας (Μάνος Λοϊζος)
 - Ρόζα Ροζαλία (Λιλιπούπολη)
 - Ο βάτραχος (το φτερό του δράκου)
 - Ο οδοντογιατρός (ο τεμπέλης δράκος)
 - Το τριαντάφυλλο (Μάνος Χατζιδάκις)
 - Ελα πάρε μου τη λύπη (Μάνος Χατζιδάκις)
 
Κλείστε τα μάτια! Τα τραγούδια είναι για να ακούγονται, να τραγουδιούνται και για να κάνουμε εικόνες με τη δική μας φαντασία.






