ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ; ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Παρακολουθήσαμε στον χώρο του σχολείου μας τη διαδραστική παράσταση/εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Γιατί να είμαι διαφορετικός;”από την ομάδα “Καλειδοσκόπιο”.
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματεύεται το ζήτημα της Διαφορετικότητας και της Πρόληψης του Σχολικού Εκφοβισμού.
Παρακολουθήσαμε την περιπέτεια του Σκάτζο, του μικρού σκαντζόχοιρου που δεν ήθελε να πάει στο σχολείο γιατί τον κορόιδευαν και δεν είχε φίλους και αποφάσισε να φύγει κρυφά από το σπίτι του και να βρει τον μάγο Αλλαξάν που θα τον μεταμόρφωνε σε όμορφο, δυνατό και μοναδικό. Μέσα από το ταξίδι και την περιπλάνησή του έρχεται αντιμέτωπος με δυσκολίες, σώζει τα μυρμήγκια από τον μυρμηγκοφάγο, βρίσκει τρόπους να ξεπεράσει εμπόδια και όταν κινδυνεύει τον σώζει το τέρας της λίμνης που όλοι φοβούνταν και γίνονται οι καλύτεροι φίλοι. Στο τέλος με τη βοήθεια του μάγου Αλλαξάν θα διαπιστώσουν και οι δύο πόση δύναμη έχουν μέσα τους και πόσο ξεχωριστός είναι ο κάθε ένας τους, ξαναβρίσκοντας την χαμένη αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση τους.
Στο τέλος ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από αυτή την ιστορία.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ
Γνωρίσαμε τρόπους αντιμετώπισης της βίας με τέσσερις λέξεις -κινήσεις που λειτουργούν σαν σκαλοπάτια για να έρθει η ΑΓΑΠΗ που διώχνει την βία μακριά.
Γνωρίζω-αποδέχομαι-βοηθάω-Αγαπάω
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε αγαπημένα σχετικά τραγούδια:
1.Όπου υπάρχει αγάπη και 2.Υπάρχουν χέρια
Είπαμε και ζωγραφίσαμε τι μπορούμε να κάνουμε με το δικό μας χέρι.
Να φυτέψουμε κι εμείς ένα δέντρο η λουλούδια , να ζωγραφίσουμε, να σκάψουμε, να αγκαλιάσουμε ένα φίλο.
Τραγουδήσαμε στους γονείς όλοι μαζί το τραγούδι:
Υπάρχουν χέρια που φυτεύουν ένα δέντρο
και άλλα χέρια που του βάζουνε φωτιά
Υπάρχουν χέρια που σαν πέσεις σε σηκώνουνε ξανά
ίσως να έχεις συναντήσει δύο χέρια σαν κι αυτά.
…………………………………………………………………….
Διαβάσαμε βιβλία, ακούσαμε ιστορίες σχετικές με τον εκφοβισμό και γνωρίσαμε έννοιες όπως ενθάρρυνση και ενσυναίσθηση.
Μάθαμε τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου του εκφοβισμού και δραματοποιήσαμε τα βήματα ορθής αντίδρασης σε περίπτωση που κάποιος υποστεί βία.
Δημιουργήσαμε τα δικά μας πανό και πλακάτ με συνθήματα κατά της βίας και υπέρ της αγάπης και της φιλίας. Τα παρουσιάσαμε στους γονείς φωνάζοντας συνθήματα και κάνοντας την δική μας διαδήλωση.