“Τ’ όνομά σου : βροχούλα στου σπορέα το μέτωπο”
Η εκμάθηση του ονόματος αποτελεί ένα από τα πρώτα και πιο σημαντικά βήματα στην ανάπτυξη της γλωσσικής και κοινωνικής ταυτότητας των παιδιών στο νηπιαγωγείο. Μέσα από δραστηριότητες που συνδυάζουν παιχνίδι, δημιουργικότητα και ανακάλυψη, τα παιδιά αναγνωρίζουν τα γράμματα που συνθέτουν το όνομά τους, μετρούν το μήκος του και αντιλαμβάνονται τη μοναδικότητά τους σε σχέση με τους άλλους.
Μια από τις πιο αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών που ξεκινήσαμε τον Οκτώβρη και θα συνεχιστεί μέσα στη χρονιά είναι το παζλ με πολύχρωμα γλωσσοπίεστρα. Κάθε ξυλάκι περιέχει ένα γράμμα του ονόματος κάθε παιδιού και ο στόχος είναι τα παιδιά να τοποθετήσουν τα ξυλάκια στη σωστή σειρά για να ολοκληρώσουν το όνομά τους. Η δραστηριότητα αυτή ενισχύει την αναγνωστική ικανότητα, τη λεπτή κινητικότητα και την οπτικο-χωρική αντίληψη, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως πλαίσιο για την αναγνώριση της ταυτότητας του παιδιού.
Ωστόσο, καθώς βρισκόμαστε στη θεματική του φθινοπώρου και τον κύκλο ζωής των φυτών και αφού συζητήσαμε για το πώς τα φυτά μεγαλώνουν, δίνουν καρπούς και ανανεώνονται κάθε χρόνο, δημιουργήσαμε παράλληλα έναν μεταφορικό σύνδεσμο με τη δική τους ανάπτυξη και την πορεία της προσωπικής τους ταυτότητας. Έτσι, λοιπόν, κάτω από την κολοκύθα, τα παιδιά τοποθέτησαν τα γράμματα του ονόματός τους σε μικρά χαρτάκια, καθιστώντας το όνομα ορατό και λειτουργικό ως εργαλείο αναγνώρισης του εαυτού και προσωπικής έκφρασης.
Η παρουσίαση της κολοκύθας και του ονόματός τους στους συμμαθητές τους αποτέλεσε ευκαιρία για να κατανοήσουν μέσα και αυτή τη δραστηριότητα τη μοναδικότητα του καθενός και να εκτιμήσουν την αξία της διαφορετικότητας! Μα δε θα σταματήσουμε εδώ, μιας και το όνομα, ως πρώτη λέξη που εκφράζει την ταυτότητα κάθε παιδιού, θα γίνεται εργαλείο για ανακάλυψη, έκφραση και αλληλεπίδραση όλη τη διάρκεια της χρονιάς!
Υποσημείωση: Ο τίτλος της ανάρτησης είναι στίχος από το ποίημα του Νικηφόρου Βρεττάκου, Τ’ όνομά σου.














































