Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – Σχολικό έτος 2024-2025
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα όπου τα παιδιά συμμετέχουν σε δραστηριότητες προγραμματισμού υπό μορφή παιχνιδιού
1η Δράση “Με το Beebot οδηγό το αρχικό μου γράμμα ανακαλύπτω εγώ”
- Τα παιδιά αρχικά έγιναν τα ίδια ρομπότ, περπάτησαν πάνω σε τετραγωνισμένο χαρτί βήμα-βήμα σαν ρομπότ, ακολούθησαν οδηγίες ώστε να φτάσουν στον στόχο που τους ζητήθηκε.
- Στη συνέχεια “διάβασαν” οδηγίες, που τους έδιναν οι συμμαθητές/τριές τους ακολουθώντας βελάκια και εξοικειώθηκαν με την πιο απλή μορφή αλγορίθμων.
- Χρησιμοποίησαν τον “Λουκ”, το ρομπότ της τάξης, φτιαγμένο από ανακυκλωμένα υλικά, για να βρουν το αρχικό τους γράμμα.
- Στο τέλος προγραμμάτισαν τη μελισσούλα-ρομποτάκι ώστε να κινείται σωστά πάνω στο ειδικό τετραγωνισμένο πλέγμα και να βρίσκει το αρχικό τους γράμμα, σύμφωνα με τις οδηγίες.
2η Δράση “Κάνουμε τα ζωάκια χαρούμενα”
- Τα παιδιά ζωγράφισαν κάρτες με εικόνες που κάνουν τα ζωάκια χαρούμενα π.χ. Τροφή, Σπίτι κ.α. και έγραψαν και καρτέλες με τις σχετικές λέξεις.
- Στη συνέχεια ένα παιδί τραβούσε μια λέξη, έβαζε τα βελάκια και το δεύτερο παιδί προγραμμάτιζε το μελισσάκι-ρομπότ ώστε να φτάσει στην αντίστοιχη εικόνα πάνω στο τετραγωνισμένο πλέγμα.
- Το μελισσάκι μας μεταμορφώθηκε σε γατάκι, σκυλάκι και κουνελάκι για τις ανάγκες της δραστηριότητας
Περάσαμε υπέροχα!!!!
3η Δράση “Η Ειρήνη μέσα από την τέχνη”
Στα πλαίσια του εορτασμού της Εθνικής γιορτής συζητάμε στην τάξη για την αξία της ειρήνης. Διαλέγουμε έναν αντιπροσωπευτικό πίνακα με θέμα την ειρήνη και τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν μια ιστορία εμπευσμένη από αυτόν. Ζωγραφίζουμε τις σκηνές της ιστορίας μας και τις τοποθετούμε ανακατεμένες πάνω στο δάπεδο- πλέγμα. Τα παιδιά σε ομάδες συνεργάζονται και οδηγούν έναν συμμαθητή τους, με τις κατάλληλες εντολές, να κάνει τη σωστή διαδρομή για να ενωθούν τα κομμάτια της ιστορίας από την αρχή ως το τέλος. Στη συνέχεια προγραμματίζουν το ΒΕΕ-ΒΟΤ.
- Διαλέξαμε τον πίνακα ” Κοπέλα με περιστέρι ” του Γ. Σταθόπουλου.
- Τα παιδιά δημιούργησαν και εικονογράφησαν μια ιστορία βασισμένη στον πίνακα
- Με το beebot-περιστέρι έκαναν τη σωστή διαδρομή για να ενωθούν τα κομμάτια της ιστορίας από την αρχή ως το τέλος.