ΜΕ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΝΑ ΤΥΛΙΞΩ ΤΟ ΔΩΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΛΗΞΗ;

Για τις πρώτες μέρες μετά τις διακοπές μια ιδέα: με τι υλικό να τυλίξω ένα δώρο για να είναι έκπληξη; Αρχικά τα παιδιά παρατήρησαν διάφορα είδη χαρτιών που είχα συλλέξει από τα περιτυλίγματα της Πρωτοχρονιάς. Στη συνέχεια ο καθένας διάλεξε ένα κομμάτι χαρτιού και ένα αυτοκινητάκι από τα παιχνίδια μας ως δώρο το οποίο προσπάθησε να τυλίξει και να το κλείσει με χαρτοταινία. Επέστρεψαν στην παρεούλα και έγινε η διαπίστωση ότι κάποια δώρα ήταν ορατά ενώ κάποια άλλα όχι. Συζητήσαμε για τις έννοιες: διαφανή και μη διαφανή υλικά. Στη δεύτερη προσπάθεια επέλεξαν υλικό από τα χαρτιά μη διαφανή. Στην παρεούλα προέκυψε νέος προβληματισμός. Πώς τυλίγω ένα δώρο καλύτερα με το μη διαφανή μου υλικό.

Η κυρία έδειξε πως χρησιμοποιούμε τα υλικά: χαρτί και χαρτοταινία. Στην τρίτη προσπάθεια σχεδόν όλα τα παιδιά είχαν καταφέρει να τυλίξουν τα δώρα τους για να είναι έκπληξη. Κάποιοι εντόπισαν το ζήτημα ότι η επιφάνεια του χαρτιού δεν έφτανε. Έτσι άλλαξαν το δώρο με το να επιλέξουν μικρότερο σε μέγεθος αυτοκίνητο. Η κυρία άνοιγε με έκπληξη ένα ένα δώρο κάνοντας σχόλια που χαροποιούσαν τα παιδιά π.χ. μμμμηπως το δώρο είναι τυρόπιτα γιατί βλέπω το περιτύλιγμα να έχει σχήμα τρίγωνο… Στο τέλος ήρθε και το ατομικό φύλλο αξιολόγησης. Χώρισαν την επιφάνεια του χαρτιού σε δύο μέρη. Γράψανε τη λέξη Όχι όσοι μπορούσαν για να κολλήσουν σε αυτή την περιοχή μικρά κομμάτια που δεν ήταν διαφανή. Φυσικά χρησιμοποιήθηκαν κομμάτια από τα δώρα που είχε ξετυλίξει η κυρία τους. Μια δραστηριότητα με νόημα για τα παιδιά, που είχε βήματα εξέλιξης και γέμισε τη μέρα μας.

472333917 9141364255902584 5368828549101015126 n 473221341 9141364022569274 8513600723534316745 n 472769340 9141364479235895 5516049349719637423 n 471689442 9141364655902544 1443987146300513294 n 471272708 9141363805902629 7315015752874753849 n

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Με αφορμή τον προβληματισμό μας: Πως προστετεύονται τα ζώα από το κρύο;
μιλήσαμε για τα ζώα και τους διάφορους τρόπους  που προστατεύονται. Αναφερθήκαμε στα αδέσποτα και στη φροντίδα τους. Προσκαλέσαμε τον κ. Παναγιωτίδη, κτηνίατρο και πατέρα μαθητή μας και μας μίλησε για τα ζώα και τη φροντίδα τους. Απάντησε στις ερωτήσεις που του ετοιμάσαμε και μας έδειξε κάποια από τα εργαλεία που χρησιμοποιεί.
Έτσι μάθαμε: αν ο χώρος που χρησιμοποιεί είναι μαγαζί ή ιατρείο, τι πράγματα έχει μέσα, τι συμβαίνει με εκείνα τα ζώα που είναι άρρωστα αλλά δε χωράνε μέσα όπως το άλογο, πως μπορούμε να φροντίσουμε εμείς κάποιο ζώο κ.ο.κ. Στο τέλος αποφασίσαμε να κάνουμε τα δικά μας σπιτάκια για να φροντίσουμε τις αδέσποτες γατούλες που τριγυρνούν γύρω από το νηπιαγωγείο μας.
IMG 20241213 104958 IMG 20241213 101343 IMG 20241212 101406 IMG 20241213 125650 IMG 20241213 125646 IMG 20241213 122703 IMG 20241213 125330

ΟΙ ΝΕΡΑΪΔΕΣ

Στο Νηπιαγωγείο μας επισκέπτονται κάποιες φορές οι τρείς νεράιδες που δεν έρχονται απαραίτητα όλες μαζί. Συνήθως η ξανθιά είναι η πιο τακτική στις επισκέψεις της. Να σας τις συστήσω: είναι αόρατες, μαγικές, σκανδαλιάρικες και αυστηρές και έχουν σχέση με τις συνέπειες της πράξης των παιδιών! Η ξανθιά είναι αυτή που προστατεύει τα παιχνίδια. Αν κάποιο παιδί δε σέβεται το παιχνίδι που κρατάει, εκείνη τη μέρα το εξαφανίζει και χάνει το δικαίωμα του παιχνιδιού μαζί του. Η κοκκινομαλα είναι αυτή που προστατεύει τα παιδιά. Αν κάποιος κάνει κάτι επικίνδυνο για κάποιον άλλον του στερεί το δικαίωμα της παρέας του. Τέλος η μελαχρινή, η πιο αυστηρή, είναι εκείνη που προστατεύει όλη την τάξη και μπορεί να στερεί πράγματα και να δημιουργεί στενάχωρα συναισθήματα.

Σήμερα είχαμε την ατυχία να καραδοκεί η μελαχρινή ώστε μέσα στο Σαββατοκύριακο που δεν θα είναι τα παιδιά στο σχολείο να εξαφανίσει όλα τα υλικά του οικοδομικού υλικού καθώς τα παιδιά δεν τα πρόσεχαν και κάποια τα χρησιμοποίησαν με τρόπο επικίνδυνο για τους υπόλοιπους. Στην παρεούλα τέθηκε το ζήτημα του ερχομού της μελαχρινής νεράιδας! Τα παιδιά σκέφτηκαν λύσεις για να την εμποδίσουν να μπει μέσα στο σχολείο: να κλειδώσουν τα παράθυρα και την πόρτα, να φτιάξουν ένα κλουβί και να το κρεμάσουν από το ταβάνι, ώστε να την παγιδεύσουν μόλις μπει, να κρεμάσουν μαχαίρια στην πόρτα, να βάλουν κόλλα στο χαλί για να κολλήσει… Τελικά ο Ν. έδωσε τη λύση και σε αυτή συμφώνησαν όλοι. – Κυρία να ζωγραφίσουμε τους εαυτούς μας και να τους κολλήσουμε στο τζάμι για να την ξεγελάσουμε και νά νομίσει ότι είμαστε μέσα και να μην έρθει! Έτσι προέκυψε ο στολισμός των παραθύρων!

IMG 20241206 155800 1

Μετράμε αντίστροφα…..

IMG 20241206 163454 IMG 20241206 081806 468717081 8966971753341836 3914716051920225292 n 469044786 8966971603341851 4888345493349031408 n

Μετράμε αντίστροφα στον ερχομό των Χριστουγέννων μέσα από μηνύματα ξωτικών κρυμμένα σε αστέρια που κατέβηκαν και στόλισαν την τάξη ή χώθηκαν στις τσέπες του ρούχου ενός χιονάνθρωπου!

Το Φθινόπωρο Αποχωρεί!!

468312666 8919621614743517 4287246991530282462 n 468735389 8919621808076831 6601072217487568648 n

Αποχαιρετήσαμε το φθινόπωρο βοηθώντας το να φτιάξει τη βαλίτσα του. Οι σκέψεις των παιδιών καταγράφηκαν και τις μετέτρεψαν σε εικόνες. Κάποιες υπήρξαν ιδιαίτερα ευρηματικές.

Ο Ιωάννης: κυρία να του βάλουμε και το κινητό του. Η κα: ωραία αλλά αναρωτιέμαι γιατί να το χρειάζεται! Ο Ιωάννης: να κυρία, για να πάρει το Χειμώνα να του πει ότι φεύγει για να μπορέσει εκείνος να έρθει!

Η Σοφία: να του βάλουμε και το μπουκάλι με το νερό της βροχής για να πίνει όταν διψάει!

Ο Ανδρέας: και την κολώνια του κυρία! Η Σοφία: που να μυρίζει σταφύλι! Ο Αναστάσης: Ξέρω κυρία που θα τον βάλλουμε. Δίπλα στην πόρτα για να φύγει!

Τα παιδιά έχουν θησαυρούς στη σκέψη τους που μας εκπλήσσουν κάθε φορά!

Παιχνίδι με χιονονιφάδες.

Όταν η κίνηση συνοδεύει την άσκηση του μυαλού, τότε τα παιδιά απολαμβάνουν τη δράση τους με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον! Χιονονιφάδες, μπάλες από βαμβάκια, διασκορπίστηκαν μέσα στην τάξη. Κάθε ζευγάρι χρειάστηκε να μαζέψει με το μανταλάκι που κρατούσε το κάθε παιδί, τόσες όσες έδειχνε ο αριθμός, που έγραφε η κυρία πάνω στον άσπρο πίνακα. Αργότερα δυσκόλεψε η κατάσταση.

Μια και μαθαίναμε ευγενικές κουβέντες, τα παιδιά χρειάστηκε να μαζέψουν τόσες όσες ήταν οι φωνούλες της κάθε λέξης που έγραφε στον πίνακα η κυρία. Μετρούσαν και ξανά μετρούσαν προσέχοντας να μην κάνουν λάθος, διόρθωναν ο ένας τον άλλον. Το ζευγάρι που τελείωνε πρώτο φώναζε «Μπίνγκο» και τότε σταματούσαν όλοι για να μετρήσουν την ποσότητα των χιονονιφάδων που είχαν τοποθετήσει μέσα στα πιάτα τους.

Στο τέλος το παιχνίδι έκλεισε με το κριτήριο της ταχύτητας: ποιο ζευγάρι θα κατάφερνε να τοποθετήσει μέσα στο πιάτο του τις περισσότερες χιονονιφάδες; Ο Ν. ανέλαβε το ρόλο του γραφέα σημειώνοντας τα αρχικά των ονομάτων κάθε ζευγαριού με τον αριθμό που συμβόλιζε την ποσότητα των χιονονιφάδων που είχαν μαζέψει. Έγιναν συγκρίσεις μεταξύ των ποσοτήτων (λιγότερα, περισσότερα, πόσο ακόμα). Η επιβράβευση της καλής προσπάθειας δόθηκε σε όλους και της ταχύτητας σε αρκετά ζευγάρια.

ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΑ 1 ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΑ 2 ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΑ 3 ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΑ 4 ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΑ 5 ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΑ 6

Παιχνίδι με γράμματα!

Ο Νέμο και ο Τάκης εγκλωβίστηκαν σε βραχακι με φύκια – γράμματα. Τα παιδιά διασώστες εντόπισαν τα γράμματα του ονόματός τους και έτσι σιγά σιγά τα φύκια εξαφανίστηκαν με αποτέλεσμα οι δύο φίλοι να απολαύσουν την ελευθερία τους! Νήπια και προνήπια δραστηριοποιήθηκαν με ενδιαφέρον!

Αυτή είναι η χαρά στο επάγγελμα μας: το πάντρεμα του παιχνιδιού με την αναζήτηση της μάθησης!

ΝΕΜΟ 1 ΝΕΜΟ 2 ΝΕΜΟ 3