Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Επιμέρους Θεματική Ενότητα: Διατροφή Τίτλος: «Ο Τροφούλης, η Διατροφούλα & ο Θησαυρός της Μεσογειακής Πυραμίδας»

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 30-11-2023

Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι αρχικά η γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας, ενώ ξεχωριστή αναφορά θα γίνει στη λεγόμενη Μεσογειακή Πυραμίδα και στην εννοιολογική αποσαφήνιση της κατανομής των τροφών σε αυτή.

Η προσέγγιση της θεματικής θα είναι κατά κύριο λόγο διαθεματική και θα γίνει προσπάθεια να εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, πληροφορική).

Στόχος 1ος .: οι μαθητές 1. να γνωρίσουν τα βασικά κατηγορίες τροφίμων καθώς και μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά είδη τροφών που ανήκουν σε αυτές, 2. να κατανοήσουν την ιδιαίτερη σημασία τους για την σωματική μας αλλά και την πνευματική μας υγεία και 3. να συνειδητοποιήσουν τον τρόπο που η σωστή διατροφή συνδέεται με τη συνολική μας ευεξία.

1η δραστηριότητα να γνωρίσουν τις βασικές κατηγορίες τροφών με αξιοποίηση σχετικών βίντεο, παρουσίασης διαφανειών και εποπτικού υλικού

 

αρχείο λήψης 1σπιτάκι οικογένειες τροφών ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

αρχείο λήψης

σπιτάκι οικογένειες τροφών ΚΡΕΑΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ ΟΣΠΡΙΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

σπιτάκι οικογένειες τροφών ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ

σπιτάκι οικογένειες τροφών ΛΙΠΗ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2η δραστηριότητα: να κατανοήσουν τη σημασία της λεγόμενης ισορροπημένης διατροφής για την υγεία και την ευεξία του οργανισμού .

Ανάγνωση και συζήτηση των βιβλίων: «Τρέφομαι σωστά;»  και «ο Ωραίος Δαρείος»

010100041796

385728 1

 

 

 

Τα παιδιά φτιάχνουν ένα πιάτο ισορροπημένης διατροφής και επίσης ένα υγιεινό πρωινό

 

DSC04352

DSC04353

Παιχνίδι : ο τροχός του υγιεινού πρωινού

Διαφάνεια5

Διαφάνεια4

Διαφάνεια3

Διαφάνεια2

Διαφάνεια1

Στόχος 2ος : οι μαθητές  να γνωρίσουν τη δομή της Μεσογειακής Πυραμίδας και να εξοικειωθούν με τις κατηγορίες τροφίμων που συναποτελούν τα επιμέρους τμήματα της πυραμίδας, οικοδομώντας και φιλοτεχνώντας τις δικές τους μεσογειακές πυραμίδες.

qPcnPsc3ZzhteG

DSC04350 1

Στόχος 3ος : οι μαθητές  να κατανοήσουν τη θρεπτική αξία των τροφών να διακρίνουν τις υγιεινές και μη υγιεινές τροφές και  να κατανοήσουν την έννοια «μεσογειακή διατροφή».

 

ΧΤΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΣΩΣΤΑ ΤΡΩΩ ΠΑΝΤΑ ΥΓΙΕΙΝ1 Σελίδα 2

ΧΤΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΣΩΣΤΑ ΤΡΩΩ ΠΑΝΤΑ ΥΓΙΕΙΝ1 Σελίδα 3

ΧΤΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΣΩΣΤΑ ΤΡΩΩ ΠΑΝΤΑ ΥΓΙΕΙΝ1 Σελίδα 6

ΧΤΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΣΩΣΤΑ ΤΡΩΩ ΠΑΝΤΑ ΥΓΙΕΙΝ1 Σελίδα 7

Και συμπληρώνουν ένα σχετικό φύλλο εργασίας.

DSC04351

 

 

ΤΡΑΓΟΥΔΙ: Τόσο λάθος διατροφή;

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση