Ε Ε Ε ΧΕΙΜΩΝΑ ΠΑΓΕΡΕ

7/12/20 ως 11/12/20

Αυτή την εβδομάδα την τιμητική του σε όλα τα τμήματα είχε η εποχή του χειμώνα.

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ.

Τα νήπια έκοψαν και κολλήσαν στη σειρά τα γράμματα της λέξης ΧΕΙΜΩΝΑΣ. Σύνθετες λέξεις με το ΧΙΟΝΙ. (Παιχνίδι με τον τροχό) Κάθε παιδί διάλεξε μια λέξη την έγραψε, τη ζωγράφισε και είπε μια ιστορία με αυτή.

https://www.thinglink.com/scene/1385179414861447169

«Το τραγούδι του χειμώνα». Τα παιδιά θαύμασαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα το δέντρο του χειμώνα  έφτιαξαν το δικό τους καδράκι.

ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Επίσης έφτιαξαν χειροποίητο χιόνι με μείξη μαγειρικής σόδας και μαλακτικού μαλλιών και προσποιήθηκαν ότι έπαιζαν χιονοπόλεμο. Ζωγράφισαν τον δικό τους χιονάνθρωπο και στο σώμα του έβαλαν τόσες χιονόμπαλες όσες είναι και τα γράμματα του ονόματός τους.

Άκουσαν το τραγούδι του χειμώνα από τον Δ. Σαββόπουλου και το παραμύθι του Μ. Κοντολέων «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει». Τραγούδια “Κρύο πολύ ” και “Ο χειμώνας ο βαρύς”. Το κάθε παιδί είπε μια σχετική ιστορία με το τραγούδι και τη ζωγράφισε.

https://video.link/w/1c67b

https://video.link/w/wh67b

https://video.link/w/LhGAb

https://video.link/w/epGAb

Το γράμμα Χ. Διαβάσαμε το παραμύθι σε διαφάνειες για το γράμμα Χ “Ένας καλοσυνάτος χωρικός». 

https://www2.slideshare.net/taniakourou/ss-239658254/taniakourou/ss-239658254

Γλωσσοδέτης για το γράμμα Χ από το Αλφαβητάρι του Ε.Τριβιζα. Διαβάσαμε το ποίημα για το γράμμα Χ από το βιβλίο της Ρ. Μπουμπούρη “Μια τρελή τρελή ΑΒ”. Είδαμε διαφάνειες της ιστορίας “Ο βάτραχος και ο χιονάνθρωπος “.Τα παιδιά σε κάθε διαφάνεια συνέχιζαν την ιστορία όπως ήθελαν. Βρήκαμε τα φρούτα του χειμώνα, μιλήσαμε για τη διατροφική αξία τους και τι φτιάχνουμε από αυτά (χυμό, κέικ κλπ) Ακούσαμε το τραγούδι “Το πορτοκάλι ” Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με φρούτα του χειμώνα και κάθε παιδί ζωγράφισε τον πίνακα που διάλεξε.

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΤΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ.

Με αφορμή τα χειμερινά αθλήματα τα παιδιά με παντομίμα αναπαράστησαν ένα άθλημα, (παιχνίδι στον τροχό).

https://wheelofnames.com/9sf-byd#

Ζωγράφισαν 1 ζευγάρι πατίνια πατινάζ. Μέσα από τη χειροτεχνία αυτή έγινε ανάλυση της έννοιας ζευγάρι και αντιστοίχιση 2:1   2 πατινια-1 αθλητής).

ΕΝΟΤΗΤΑ 3 ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ

Φτιάξαμε «Την ντουλάπα του χειμώνα» (ζωγραφίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε μέσα στην ντουλάπα τα ρούχα). Ταξινόμησαν τα χειμερινά και τα καλοκαιρινά ρούχα. Χειροτεχνία ο σκούφος του χειμώνα. Έντυσαν τον βάτραχο και έπαιξαν με το ζάρι. Ανάλογα με το τι έφερναν φορούσαν και το κατάλληλο ρούχο. Μάθαμε πως φτιάχνουμε το μαλλί, διαδικασία από το πρόβατο στο νήμα. Βάλαμε σε σειρά τις εικόνες και τις μετρήσαμε.

                   ΝΤΥΣΕ ΤΟ ΒΑΤΡΑΧΟ                         ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΡΟΥΧΑ

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 4 ΤΑ ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ.

Είδαμε το παραμύθι “Κρύωσες Μάρκο;” το συζητήσαμε και το ζωγραφίσαμε. Μιλήσαμε για τα ζώα που μπαίνουν σε χειμερία νάρκη (Τα είδαμε, μάθαμε για τις συνήθειες τους, τα μετρήσαμε, τα αντιστοιχίσαμε). Γλώσσα-μαθηματικά. Διαβάσαμε το παραμύθι “Αουτς” του Scamell Ragnhild. Παίξαμε το παιχνίδι με τον τροχό με ερωτήσεις από το παραμύθι (εμπέδωση, αξίες από το παραμύθι για τη φιλιά και τη συνεργασία).  Το τραγούδι “Το σκατζοχοιράκι”. Είπαμε αινίγματα για τα ζώα της χειμερίας νάρκης.

https://video.link/w/KwGAb

https://wheelofnames.com/view/el/7cm-gwd/

11/12 ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ.

Τέλος η Παρασκευή ήταν αφιερωμένη στην ημέρα του παιδιού (11/12). Τα νήπια γνώρισαν τα δικαιώματα τους, είδαν και προβληματίστηκαν με ένα σχετικό βίντεο και αποτύπωσαν την παλάμη τους σε ένα φύλλο χαρτί. Της έβαλαν πρόσωπο και φωνή και έγραψαν ποιο δικαίωμα διεκδικούν όπως σπίτι, οικογένεια, αγάπη, φιλία, ισότητα κλπ. Τραγούδησαν όλα μαζί το Γαιτανάκι του Γ. Ρίτσου σε μουσική Λ. Κηλαηδόνη.

https://video.link/w/Sn18b

 

https://video.link/w/6n18b