Χελιδόνι

Μαθαίνοντας για το χελιδόνι…

Έντομα: Μέλισσα

Στον κόσμο της μέλισσας…

Έντομα: Μυρμήγκι

Μια ματιά σε μερικά απ’ όσα έκανε η ομάδα σχετικά με το θέμα “μυρμήγκι”:

Έντομα: Πεταλούδα

Μερικές από τις δραστηριότητες του θέματος “πεταλούδα”:

 

Έντομα

Γνωριμία με τα έντομα…

Τα νήπια προετοιμάζονται για την Α’ δημοτικού

Στο πλαίσιο των δράσεων για την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, τη Δευτέρα 12 Μαΐου, πραγματοποιήσαμε μια ξεχωριστή επίσκεψη στην Α’ τάξη του Δημοτικού σχολείου. Τα νήπια είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το νέο τους περιβάλλον, να περιηγηθούν στις αίθουσες, να καθίσουν στα θρανία και να συνομιλήσουν με τους μαθητές της Α’ τάξης και τη δασκάλα τους, κ. Βάσω, αποκτώντας έτσι μια πρώτη, θετική εικόνα για το επόμενο βήμα στη σχολική τους πορεία.

Στη συνέχεια, ακολούθησε ένα κοινό μάθημα ανάμεσα στα νήπια και τα παιδιά της Α’ τάξης με τη γυμνάστρια του Δημοτικού, την κ.Λίτσα . Μέσα από δημιουργικές και κινητικές δραστηριότητες, τα παιδιά συνεργάστηκαν, έπαιξαν και διασκέδασαν, νιώθοντας ασφάλεια και χαρά μέσα στο νέο σχολικό πλαίσιο.

Ευχαριστούμε πολύ το 4ο Δημοτικό σχολείο, τη διευθύντρια κ.Μαρία Κέρογλου και τις δασκάλες του για την υπέροχη εμπειρία που ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση των παιδιών και ενδυνάμωσε το αίσθημα προσμονής για τη νέα σχολική χρονιά!

Ταξίδι στον κόσμο των φυτών

Εισαγωγή:

 

Μέρη φυτού:

 

Στάδια ανάπτυξης φυτού:

 

Συνθήκες ανάπτυξης φυτού:

 

Ηλιοτρόπιο:

 

Τριαντάφυλλο:

 

Μενεξέδες & ζουμπούλια:

 

 

Τουλίπες:

 

Κλείσιμο θεματικής:

 

 

 

Παρουσίαση βιβλίου

Την Παρασκευή 16 Μαΐου το νηπιαγωγείο παρακολούθησε μαζί με τάξεις του συστεγαζόμενου δημοτικού, στα πλαίσια δράσεων της ομαλής μετάβασης, την παρουσίαση του βιβλίου “Chat ο Πιτζιτής, ο μεγάλος Γάλλος γάτος”. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από τη συγγραφέα του βιβλίου, κυρία Αρετή Παληού, και την υπάλληλο του τυπογραφείου ΆλφαΠι & μητέρα μαθητή μας, κυρία Νικολέτα Γωνιάδη, τις οποίες και ευχαριστούμε θερμά!

 

 

15 Μαΐου_Παγκόσμια ημέρα οικογένειας

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα οικογένειας, πέραν της συζήτησης στην ολομέλεια και των σχετικών φύλλων εργασίας…

eTwinning: Unit 3

Unit 3: Ancient Greece and astronomy

  • Mythology
  • From Hesiod to Aristarchus
  • Antikythera mechanism
  • The stars through the eyes of other people
  • Middle Eastern astronomy
  • Favorite constellations

 

 

 

Unit 3_vol1

storyjumper


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Unit 3_vol2

Unit 3_vol 3

https://www.canva.com/design/DAGnaB0g1gY/14b-3Jw-Wh6QMM7Pu57WAw/view?utm_content=DAGnaB0g1gY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=viewer

 

Unit 3_vol4

https://www.canva.com/design/DAGjPDEUqjA/-LgcdCrPSxRCbHEMiHyEdQ/view?utm_content=DAGjPDEUqjA&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h12769be69c

Σχολή μαγείας…με αφορμή τη γιορτή της μητέρας!

Ένα πρωινό… γεμάτο μαγεία, χρώματα και υπέροχα αρώματα είχαν την τύχη να ζήσουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας στις 8 Μαΐου, χάρη στην υπέροχη παρουσία της κυρίας Θέκλας Αργυρούδη, καθηγήτριας αισθητικής του Εσπερινού ΕΠΑΛ!

Μετατρέψαμε την τάξη μας σε σχολή μαγείας και με τη βοήθειά της γίναμε όλοι μικροί μάγοι και μαγισσούλες της ομορφιάς! Φτιάξαμε σαπούνια, άλατα μπάνιου και αρωματικά, χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά, πολύχρωμες σκόνες και μοναδικά αιθέρια έλαια.

Η κυρία Θέκλα, με τον μαγικό της τρόπο, μας μύησε στον κόσμο των φυσικών καλλυντικών και μας έδειξε πως η ομορφιά μπορεί να ξεκινάει από τη φύση και να φτάνει… μέχρι την καρδιά!

Την ευχαριστούμε από καρδιάς για τις γνώσεις, το χαμόγελο και την υπέροχη εμπειρία που μας χάρισε! Το νηπιαγωγείο μας μοσχοβολάει ακόμα!

Όλα αυτά τα μαγικά δημιουργήθηκαν με πολλή αγάπη για να γίνουν δώρα στις μανούλες μας, για τη Γιορτή της Μητέρας!

 

Γιορτή της μητέρας

Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι ετήσια εορτή προς τιμήν της μητέρας και της μητρότητας καθώς και της επιρροής των μητέρων στην κοινωνία. Γιορτάζεται σε διαφορετικές ημέρες ανά τον κόσμο, συνηθέστερα τους μήνες Μάρτιο ή Μάιο. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. Αυτή τη χρονιά είναι 11 Μαΐου. Στην Ελλάδα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε αρχικά με την εορτή της Υπαπαντής (2 Φεβρουαρίου). Ο παράλληλος εορτασμός της Υπαπαντής με την ημέρα της μητέρας ατόνισε τη δεκαετία του 1960 και ενισχύθηκε ο εορτασμός στη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου.

 

 

Διάστημα (7): Πλανητάριο

Στις 28 Απριλίου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά πλανητάριο! Πρόκειται για μια μεγάλη στρογγυλή φουσκωτή σκηνή-θόλος με ύψος 3μ. Έχοντας βγάλει παπούτσια ξαπλώσαμε στο ειδικό πάτωμα για να παρακολουθήσουμε στον θόλο την ταινία “Αναζητώντας τον Πλανήτη από Σοκολάτα”.

Στα πλαίσια της ταινίας, δύο μικροί εξωγήινοι από έναν μακρινό γαλαξία ανακαλύπτουν τυχαία την υπέροχη γεύση της σοκολάτας και αποφασίζουν να ταξιδέψουν στο σύμπαν προς αναζήτηση του πλανήτη από σοκολάτα. Φτάνοντας στο γαλαξία μας και μπαίνοντας στο ηλιακό μας σύστημα εξερευνούν κάθε έναν από τους πλανήτες του και τις ζώνες των κομητών. Καθ΄ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού το ρομπότ των δύο εξωγήινων παρέχει σχετικές πληροφορίες για ό,τι συναντούν.

 

 

 

 

Πρωτομαγιά

Την πρώτη Μαΐου γιορτάζεται η μέρα των εργατών. Είναι στην πραγματικότητα η καθιερωμένη γιορτή της εξέγερσης των εργατών του Σικάγου, η οποία αποτέλεσε μια από τις κορυφαίες στιγμές της πάλης των τάξεων στη νεότερη εποχή. Τον Μάιο του 1886 τα εργατικά συνδικάτα στο Σικάγο ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας ωράριο εργασίας στις 8 ώρες και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Εορτάζεται επίσης και ως μέρα των λουλουδιών και της Άνοιξης.  (Βικιπαίδεια)

Επιστροφή από πασχαλινές διακοπές…

Κατά την επιστροφή μας μετά τις διακοπές του Πάσχα τα παιδιά

  • μοιράστηκαν τις πασχαλινές εμπειρίες  σε συζήτηση στην ολομέλεια με το παιχνίδι “το καλάθι των αναμνήσεων”, όπου τοποθετούσαν νοερά εικόνες, μυρωδιές, γεύσεις, ήχους.
  • αποτύπωσαν κάποιες σε ανοιχτού τύπου φύλλο εργασίας
  • επανασυνδέθηκαν με την ομάδα
  • έθεσαν νέους στόχους

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Θεματική Ενότητα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ”

Στα πλαίσια της θεματικής “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ” και συγκεκριμένα της υποθεματικής “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα” υλοποιήθηκε πρόγραμμα δραστηριοτήτων με τίτλο “Αν όλα τα παιδιά της Γης”. Ακολουθούν οι σχετικές δραστηριότητες -πλην των φύλλων εργασίας:

  • Παραμύθι: “Γιατί είμαστε όλοι ξεχωριστοί;”
    • αφήγηση
    • ερωτήσεις κατανόησης
    • εξάσκηση περιγραφικού λόγου: παρατήρηση και σχολιασμός εικόνων
  • Κολλάζ “Η πόλη του Ίδιου” και “Η πόλη του διαφορετικού”
    • χωρισμός σε ομάδες & καταμερισμός εργασιών για δημιουργία των δύο ομαδικών κολλάζ
    • παρατήρηση τελικού αποτελέσματος, σύγκριση των 2 χαρτονιών & συναισθήματα
  • Παραμύθι: “Έλμερ”
    • αφήγηση
    • ερωτήσεις κατανόησης
    • διάκριση & σχολιασμός συναισθημάτων ηρώων
    • ανάδειξη αποδοχής & αγάπης
    • δραματοποίηση
    • φ.ε. (Χρωματίζω τον Έλμερ βάσει κώδικα)
    • Ατομική κατασκευή Έλμερ σε γλωσσοπίεστρο
    • Ατομική κατασκευή “καπέλο με τον Έλμερ”
    • Τρισδιάστατη κατασκευή Έλμερ με επαναχρησιμοποίηση υλικών (πλαστική συσκευασία απορρυπαντικού για σώμα ελέφαντα, περισσεύματα από χρωματιστά χαρτιά)
  • Παραμύθι: “Αχ, γιατί να είμαι γάτα”
    • αφήγηση
    • ερωτήσεις κατανόησης & προβληματισμοί
    • δραματοποίηση
    • φ.ε. (Αν δεν ήμουν άνθρωπος θα ήθελα να είμαι…)
    • ομαδικό παιχνίδι σε κύκλο με μπάλα: Κατά τη διάρκεια της μουσικής η μπάλα περνά από χέρι σε χέρι. Όταν σταματήσει η μουσική, το παιδί που κρατά την μπάλα λέει κάτι θετικό για το διπλανό παιδί -> τόνωση αυτοπεποίθησης & ανάδειξη σημασίας κάθε ανθρώπου
  • Παραμύθι: “Το μικρό αγόρι και τα 4 αβγά”
    • αφήγηση
    • ερωτήσεις κατανόησης
    • φ.ε. (Ζωγραφίζω τα 4 αβγά που βρήκε το αγόρι και στη συνέχεια βρίσκω τι κοινό έχουν)
    • ρομποτική (το ταξίδι του αγοριού)
  • Παραμύθι: “Ο μικρός πρίγκιπας”
    • σύνθεση λέξεων: ΜΙΚΡΟΣ, ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ
    • φ.ε. (Ζωγραφίζω ένα από τα μέρη που επισκέφθηκε ο μικρός πρίγκιπας, όπως το φαντάζομαι)
    • επιτραπέζιο
  • ομαδικό παιχνίδι τύπου “μουσικές καρέκλες”: Στην παύση της μουσικής, η νηπιαγωγός εντοπίζει ένα χαρακτηριστικό στο παιδί που δεν έχει βρει κάθισμα και καλεί τα παιδιά με το κοινό χαρακτηριστικό να σηκωθούν μαζί με το πρώτο παιδί.
  • Αναπηρία & δυνατότητες
    • Παραμύθι: “Μια φορά και έναν καιρό… παραμύθι στο νερό”
      • παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα (https://www.youtube.com/watch?v=gwuIVUZfNVw)
      • ερωτήσεις κατανόησης
      • συζήτηση με θέμα: συνύπαρξη αδυναμιών και δυνατοτήτων σε όλους (ξεκινώντας με τους ήρωες του παραμυθιού)
    • Παραμύθι: “Ένας για όλους και όλοι για έναν”
      • αφήγηση
      • ερωτήσεις κατανόησης & συναισθήματα ηρώων
      • συζήτηση με θέμα: αξία κάθε μέλους μιας ομάδας
    • παρατήρηση εικόνων αθλητών με σωματική ή αισθητηριακή (όραση, ακοή) αναπηρία
    • παρατήρηση εικόνων ζωγράφων με αναπηρία
    • μετακίνηση παιδιού με κορδέλα στα μάτια με τη βοήθεια άλλου παιδιού (συνοδεία τυφλού) και χρήση μπαστουνιού
    • μπάσκετ & πάσες με 1 χέρι
    • παιχνίδι με κλειστά μάτια και μπάλα με κουδουνάκι
    • επαφή με γραφή braille
    • επαφή με αλφάβητο της ΕΝΓ

 

Δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτό το εργαστήριο και αναρτήθηκαν σε προηγούμενα άρθρα:

 

 

eTwinning: Unit 2

Unit 2: Why did people turn to the sky? Think out of the box

  • The first observations
  • Constellations and myths
  • Nautical astronomy

 

Μουσείο στη βαλίτσα

Στις 7 Απριλίου παρακολουθήσαμε διαδικτυακά ένα εργαστήριο που διοργανώθηκε από το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου πραγματοποιήθηκε ψηφιακή ξενάγηση στην κεντρική έκθεση του μουσείου ενώ παρουσιάστηκαν εικαστικά έργα δημιουργημένα από ανακυκλώσιμα υλικά. Τέλος, η ομάδα κλήθηκε να δημιουργήσει μια “βαλίτσα” -εικαστικό έργο που θα αφορούσε το έκθεμα  “κόκκινο τηλέφωνο (tamoura)”.

 

Επίσκεψη στο ΚΗΦΗ Χίου

Στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών “Δράσεις Ενεργού Πολίτη”, του οποίου η εφαρμογή ξεκίνησε το τρέχον σχολικό έτος, στις 4 Απριλίου επισκεφθήκαμε το Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων του Δ. Χίου. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τα παιδιά αλληλεπέδρασαν με τους παρευρισκόμενους θέτοντας σαν μικροί δημοσιογράφοι ερωτήματα που είχαν προετοιμάσει στην τάξη αλλά και συμμετέχοντας ελεύθερα σε συζητήσεις, παίζοντας παιχνίδια και τραγουδώντας με εκείνους. Η επίσκεψη έκλεισε με ανταλλαγή δώρων.

 

 

4 Απριλίου_Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων

Τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς -γάτες και σκύλοι που γεννήθηκαν ή εγκαταλείφθηκαν στον δρόμο δίχως να τους παρέχεται προστασία και φροντίδα για την επιβίωση τους- αποτελούν ένα φαινόμενο που παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις στην Ελλάδα.

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων, τέθηκαν ερωτήματα στα παιδιά σχετικά με το τι μπορεί να έχει οδηγήσει σ΄ αυτή την κατάσταση και πώς μπορεί ο καθένας μας να συμβάλλει με καθημερινές ενέργειες στη βελτίωση της κατάστασης. Το θέμα έκλεισε με ατομική εικαστική δημιουργία όπου κάθε παιδί αποτύπωσε έναν τρόπο για να κάνει χαρούμενο ένα αδέσποτο.