Άνοιξη-Τουλίπες στη Χίο μας

 

Καλημέρα παιδιά.

 

Είμαι σίγουρη ότι όλοι έχετε κόψει και στολίσει το σπίτι σας. Στη Χίο φυτρώνουν οι  οι άγριες

τουλίπες και πρέπει να προσέχουμε πολύ όταν τις κόβουμε να μην βγάζουμε τον βολβό τους,

για να ξαναφυτρώσουν και την επόμενη χρονιά.

Εάν θέλετε μπορείτε να φτιάξετε μηνύματα-ζωγραφιά που να λένε στους άλλους τί να προσέχουν για να έχουμε Λαλάδες για πάντα.

Στη Χίο τις τουλίπες τις λέμε Λαλάδες. Οι Λαλάδες ήρθαν στο νησί από τους Οθωμανούς Τούρκους. Μέχρι και σήμερα καλλιεργούνται στην Τουρκία πολλά είδη της και τις ονομάζουν Λάλε. Από αυτούς λοιπόν τις ονομάσαμε Λαλάδες.

Ξεκίνησαν από την Κριμαία καλλιεργήθηκαν στην Οθωμανική αυτοκρατορία και δόθηκαν ως δώρο από τον Σουλτάνο στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ολλανδία ,  που είναι μέχρι και σήμερα ξακουστή για τα πολλά είδη που καλλιεργεί. Το ίδιο και στην Τουρκία , κυρίως στην Κωνσταντινούπολη που είναι και το έμβλημα της πόλης αυτής.

Ολλανδία.

 

Τουρκία

 

Σας βάζω τον χάρτη της Ευρώπης και με κόκκινη γραμμή σας δείχνω το ταξίδι της τουλίπας στον κόσμο.

θα βλέπετε τον παραπάνω χάρτη και θα προσπαθείτε να κάνετε το παρακάτω παζλ…

 

 

Επίσης σας βάζω εικόνες με τουλίπες.                                                                                             

Μπορείτε και εσείς να ζωγραφίσετε , με το δικό σας μοναδικό τρόπο τουλίπες. Με τις ζωγραφιές σας                       μπορείτε να στολίσετε το σπίτι σας και να φέρετε την Άνοιξη σε αυτό.

Από τη λέξη Λαλάδες μπορούμε να μάθουμε το γράμμα Λλ

 

 

 

Σας έφτιαξα κι ένα παζλ το κορίτσι με την τουλίπα…..

 

Επίσης σας δείχνω μια κατασκευή με τουλίπες…. Όποιος θέλει να την κάνει μπορεί να χρησιμοποιήσει απλό άσπρο χαρτόνι και να το χρωματίσει…..

Mother’s Day Flower Pot Craft -Easy gift for kids to make for Mom!

 

Όμως μπορείτε να κάνετε τόσα πολλά πράγματα με άχρηστα υλικά, όπως ρολά από χαρτιά υγείας ή και με πλαστελίνη….

Ότι κατασκευές ή εργασίες κάνετε και θέλετε να μου τις στείλετε βγάλτε της φωτογραφία και στείλτε την στο email

lekara2@gmail.com

Εάν το επιτρέπουν οι γονείς σας θα προσπαθήσω να τις ανεβάσω στην ιστοσελίδα μας.

 

Επίσης σας βάζω ένα παραμύθι σχετικό με τις τουλίπες…

Η ΤΟΣΟΔΟΥΛΑ

 

 

και ένα για τα νήπια μας που αν και  αναφέρεται  στις παπαρούνες είναι πολύ ωραίο…..

η Μυρτώ,  μας έστειλε την πρώτη μας  ζωγραφιά με τουλίπες για να μας φέρει την Άνοιξη.

Ευχαριστούμε Μυρτώ!!! Περιμένουμε κι άλλες….

Ο Κωνσταντίνος ζωγράφισε κι εκείνος λαλάδες και γύρω τους έγραψε λεξούλες,

που αρχίζουν από το γράμμα Λ,λ

 

 

Επίσης έκανε κατασκευές για την Άνοιξη…..

με τη βοήθεια της γιαγιά του έκανε μια μολυβοθήκη από ξύλο ελιάς.

και ζωγράφισε μια ανοιξιάτικη εικόνα

Ώρα για γυμναστική….

Επειδή καθόμαστε στο σπίτι…. και λίγο θέλουμε να κινηθούμε μερικές προτάσεις γυμναστικής….

Γυμναστική για παιδιά στο σπίτι: Εκτόνωση για εκείνα και ελεύθερος χρόνος για εσάς

 

πηγή:infokids.gr

Οι κυρίες προτείνουν….(συνέχεια)

Καλημέραααα παιδάκια μας

Σήμερα θα σας προτείνουμε ψηφιακά παιχνίδια για εξάσκηση των μαθηματικών,

όπως :

ταίριαξε τα σχήματα….

https://prwtokoudouni.weebly.com/sximata.html

 

 

https://www.topmarks.co.uk/maths-games/5-7-years/counting

 

Μετρώ τα ζωάκια και επιλέγω τον σωστό αριθμό

https://sisalto.oppijailo.fi/pelit/PZWiUex3FSfP/index.html

 

 

Επίσης για περισσότερα παιχνίδια μπορείτε να επισκεφθείτε στην ιστοσελίδα μας,

κάτω δεξιά¨παίζω και μαθαίνω  Το Αερόστατο.

Όμως και για τους λάτρεις της ζωγραφικής πατήστε τον σύνδεσμο

https://www.autodraw.com/

 

Πηγή:

https://adanikolaou.blogspot.com/search/label/%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%9B%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C?fbclid=IwAR1RIncG9j4sa3RInXjJzSJgZv3N4kf7wha8jJPOCUJKFvndwL-GkrHPcOo

 

 

Οι κυρίες προτείνουν….

Τώρα που είμαστε κλειστά σας προτείνουμε κάποιες δραστηριότητες για να περνάτε ευχάριστα τον χρόνο σας…

Αυτές τις δανειζόμαστε από τις νηπιαγωγούς του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου

Να ζωγραφίσετε τη μαμά και τον μπαμπά

https://www.autodraw.com/?fbclid=IwAR2Yh93veLrhIbgxLKQeU9HgXoUfkk8dQK9k6TKzAF5Rr3pNTLvjISGG-7Y 

 

Να διαβάσετε πολλά μα πολλά και ωραία παραμύθια

https://www.helppost.gr/free/ebooks/paidika-paramithia-istories-online/

 

Να δείτε παραστάσεις με τον αγαπημένο σας Καραγκιόζη

https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/03/karagkiozis.html?fbclid=IwAR1tkHKjsmxlNFWCH7yEBNcAgC8zzDaDDVc9DoQsRVmW_dAjdtnMKSxprEs

 

Επίσης μπορείτε να δείτε θεατρικές παραστάσεις του Εθνικού θεάτρου online

https://www.theatromania.gr/me-ta-paidia-sto-spiti-deite-paidikes-theatrikes-parastaseis-toy-ethnikoy-theatroy-online/?fbclid=IwAR3Y2Fxet5GwHTVqowEO6VpcfHxqAiHQyZu3UFYcv4eD-UEdl3lW18Nblhk

 

 

Επίσης

Φτιάξτε το χάρτη της Χίου, μιας και το καινοτόμο πρόγραμμα, με το οποίο ασχολούμαστε είναι για το νησί μας, τη Χίο μας…

 

 

και για τα νήπια μας….μπορείτε να φτιάξετε τον χάρτη της Ελλάδας

 

 

Μην ξεχνάτε να πλένετε τα χεράκια σας και να τηρείτε τους κανόνες υγιεινής….για να είμαστε πάντα υγιείς

https://www.youtube.com/watch?v=T87uA4DC8vc&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1FPiMQuS84ephfbpolTPHZNE-Jlm45G2e56XBJC5ExJHLIoAZ1ZNzpPVk

 

Σας χαιρετούμε, ελπίζουμε να βοηθήσαμε να περάσετε ευχάριστα το χρόνο σας….

Σας αγαπάμε και σας σκεφτόμαστε….

θα τα ξαναπούμε…. Φιλάκια

 

 

Ανακοίνωση προς τους γονείς των νηπίων μας.

Παρακαλούμε διαβάστε τις οδηγίες υγείας από τον ΕΟΔΥ, όπως αυτές αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου.

Είμαστε αισιόδοξοι, όλα θα πάνε καλά… Αρκεί να τηρούμε αυτά που μας συμβουλεύουν… Δεν είμαστε διακοπές, προστατευόμαστε μένοντας σπίτι.

http://dipe.chi.sch.gr/autosch/joomla15/

 

ΕΟΔΥ Οδηγίες για παραμονή παιδιών και εφήβων στο σπίτι _ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020

 

Χριστούγεννα 2019-2020

Αρχικά προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε την λέξη Χριστούγεννα και

διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού.

Φτιάξαμε την Χριστουγεννιάτικη μας φάτνη .

Αναφερθήκαμε στα Χριστουγεννιάτικα έθιμα

και στολίσαμε στην τάξη μας το χριστουγεννιάτικο

μας δέντρο.

 

 

 

 

 

τοποθετούμε μπαλίτσες τόσες όσες ο αριθμός…..

 

 

Μαθαίνουμε την πρόσθεση. Προσθέτουμε δωράκια όσα ο κάθε αριθμός

και βρίσκουμε όσα είναι όλα μαζί….

 

Σειραθετούμε από το μικρότερο στο μεγαλύτερο…

 

Βρίσκουμε πόσες μπαλίτσες έχει το κάθε δέντρο και βάζουμε το μανταλάκι στο σωστό αριθμό…

 

Κάποιες από τις κατασκευές μας….

Γράψαμε γράμμα στον Αγ. Βασίλη..

 

 

Γίναμε και νανάκια…

 

Φτιάξαμε το δέντρο των ευχών……

 

Παίξαμε και διάφορα παιχνίδια…..

 

 

Μάθαμε και τον αριθμό 3 , τον γράψαμε στον διαδραστικό

και τον σχηματίσαμε με το σώμα μας.

Πολυτεχνείο 2019

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι ¨Ντενεκεδούπολη΄ και το επεξεργαστήκαμε τα παιδιά έφτιαξαν τους ήρωες την συγκεκριμένης ιστορίας και το δραματοποίησαν…..

 

Συσχετίζουμε αυτά που συνέβησαν στην Ντενεκεδούπολη, με αυτά που συνέβησαν στην Ελλάδα

την περίοδο της δικτατορίας.

Μαθαίνουμε τί συνέβη  στο Πολυτεχνείο και ζωγραφίσαμε γαρύφαλλα για τους φοιτητές που σκοτώθηκαν.

Επίσης φτιάξαμε πανό με το σύνθημα ¨ψωμί, παιδεία, ελευθερία”.

Μάθαμε το γράμμα Π από τη λέξη Πολυτεχνείο, βάλαμε στη σειρά τις λέξεις  Ψωμί Παιδεία  Ελευθερία

Επίσης τραγουδήσαμε τα τραγούδια: Ντενεκεδούπολη, Ο δρόμος, τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο…

 ε 

 

Διαβάσαμε το βιβλίο η κυρά Δημοκρατία, που μας βοήθησε να συζητήσουμε και να εξηγήσουμε με παιδικό τρόπο έννοιες  όπως τί σημαίνει δημοκρατία…. τί είναι η δικτατορία   και το ζωγραφίσαμε

 

 

 

Απελευθέρωση της Χίου

Στο google earth είδαμε  την γη μας, τον κόσμο, την Ελλάδα και τελικά το νησί μας τη Χίο μας.

 

Η Κων/να έφερε τον χάρτη της Ελλάδας και μας έδειξε το νησί μας

 

στη συνέχεια φτιάχνουμε ομαδικά τον χάρτη της Χίου.

και γνωρίζουμε τα σημαντικότερα της χωριά τα οποία και καταγράφουμε και κολλάμε στο

χάρτη της Χίου.

 

Φτιάξαμε και ατομικά το χάρτη της Χίου…

Γράψαμε τη λέξη Χίος και μάθαμε το γράμμα Χ,χ

 

Φτιάξαμε γωνιά για τη Χίο με εποπτικό υλικό…

 

Οι κατασκευές μας για την 11η Νοεμβρίου

 

Με αφορμή τον εορτασμό της απελευθέρωσης της Χίου, παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα

¨η Χιόνη ζει στο κάστρο της Χίου” το οποίο και μας παρουσίασε η εξαίρετη νηπιαγωγός και εμπνευστής

του ομώνυμου βιβλίου και προγράμματος η κα Ποριώτη Πόπη, η οποία μας καλωσόρισε στην είσοδο του κάστρου.

 

 

μας οδήγησε στην αίθουσα του κάστρου  και αφού γνωριστήκαμε με παιγνιώδη τρόπο μας διάβασε το παραμύθι που η ίδια έγραψε….. Η Χιόνη ζει στο κάστρο της Χίου.

 

χωριστήκαμε σε ομάδες…..

.

και περάσαμε διάφορες δοκιμασίες…

η κάθε ομάδα έπρεπε να φτιάξει το δικό της παζλ…

Γίναμε ναύτες και γλάροι….

 

τα αγόρια πήραν τα άλογα τους και τα κορίτσια χόρεψαν ντυμένες ως Χιόνη.

 

Γίναμε και γλάροι….

και στο τέλος παίξαμε με το αερόστατο…..

Ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από το συγκεκριμένο πρόγραμμα….

 

Επισκεφθήκαμε τον Άγ. Γεώργιο του κάστρου, τα Λουτρά και ανεβήκαμε και στα τείχη του κάστρου…

 

 

 

 

 

28η Οκτωβρίου 1940

Γνωρίσαμε τις χώρες που ενεπλάκησαν στο 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, δηλ. την Γερμανία, την Ιταλία και την χώρα μας την Ελλάδα. Γνωρίσαμε τους αρχηγούς των συγκεκριμένων χωρών. Είδαμε αφίσες και αρκετό εποπτικό υλικό….

Φτιάξαμε παζλ με την φράση Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940 και παζλ με τη λέξη Ελλάδα.

 

Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση

Ασχοληθήκαμε με την Ελληνική σημαία, μετρήσαμε τις γραμμές της και αντιστοιχήσαμε τις συλλαβές από τη φράση Ελευθερία ή θάνατος….

Σειραθετήσαμε σημαίες

 

Μάθαμε τον εθνικό μας Ύμνο και αντιστοιχίσαμε τις λέξεις του….

Παρελάσαμε στην αυλή μας κρατώντας την Ελληνική σημαία

 

Φιλία 2019

Αφού διαβάσαμε το βιβλίο ο Ασημάκης το πολύχρωμο ψαράκι το επεξεργαστήκαμε και ρωτήσαμε

τα παιδιά γιατί θέλουμε να έχουμε φίλους;

 

Συζητήσαμε τους τρόπους που μπορεί να κάνει κανείς φίλους και τους αναπαραστήσαμε.

Φτιάξαμε ομαδικά τον Ασημάκη το πολύχρωμο ψαράκι και ο καθένας είπε τη γνώμη του( την οποία καταγράψαμε) για το  τί είναι φιλία…

 

Μετά ο καθένας ζωγράφισε το φίλο του…..

 

Φτιάξαμε το δικό μας ψαράκι…Το ζωγράφισε ο καθένας με τον δικό του τρόπο και τα κολλήσαμε όλα μαζί.

Βλέποντας τα όλα μαζί καταλάβαμε πόσο διαφορετικά είναι όλα και καταλήξαμε στο σύνθημα ” Σε αυτή την τάξη δεν είμαστε ίδιοι αλλά όλοι μαζί είμαστε ενωμένοι δυνατοί”.

Στη συνέχεια η κα Χριστίνα τους αφηγήθηκε την ιστορία με τον μαυρούλη ένα διαφορετικό ψαράκι. Τα παιδιά το ζωγράφισαν και την ιστορία αυτή την έπαιξαν κουκλοθέατρο τα ίδια με φιγούρες που έφτιαξαν τα ίδια τα παιδιά.

Θέλοντας να τονίσουμε την αξία της διαφορετικότητας η κα Χριστίνα τους διηγήθηκε την ιστορία του γάλακτος και του κακάου που ήταν τόσο διαφορετικοί και στο τέλος αγκαλιάστηκαν- ενώθηκαν και έφτιαξαν το σοκολατένιο γάλα….

το δοκίμασαν και έγραψαν και τις λέξεις  γάλα  κακάο

 

 

Στη συνέχεια διαβάσαμε την ιστορία του Τριγωνοψαρούλη και την ζωγραφίσαμε…..

 

Μάθαμε το τραγούδι του Τριγωνοψαρούλη ¨Φίλοι για πάντα

Θυμηθήκαμε το σχήμα  του Τριγώνου….και τα άλλα σχήματα…..παίξαμε παιχνίδια σχημάτων στο διαδραστικό…

Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι   Το τικ και το Τακ και ζωγραφίσαμε τί είναι αυτό που πληγώνει την καρδούλα του καθενός…..

Με αφορμή αυτή την ιστορία φτιάξαμε μια καρδιά από χαρτόνι και λέγοντας κάποιες αγενείς δηλώσεις και μη ευγενικές λέξεις τα παιδιά, αρχίζουμε να τσαλακώνουμε την καρδιά γιατί από αυτά τα λόγια η καρδιά του καθενός μας πληγώνεται….. Τα  παιδιά έπρεπε να σκεφθούν  τρόπους να ξαναγίνει η καρδιά όπως πριν….. Άρχισαν λοιπόν να λένε ευγενικές λέξεις και τις οποίες  και έγραψαν σε τσιρότα για να γίνει η πληγωμένη καρδιά καλά…..

Συμφωνήσαμε λοιπόν να μην πληγώνουμε τους φίλους μας, να χρησιμοποιούμε μόνο τις ευγενικές λέξεις και εάν έχουμε κάποιο πρόβλημα να το λύνουμε με τις καρέκλες παραπόνων….

Φθινόπωρο 2019

 

 

 

 

Αρχικά είδαμε πίνακες αναφοράς σχετικούς με το θέμα μας  και αναφέρονταν στις αλλαγές της φύσης,  του καιρού στις συνήθειες των ανθρώπων την συγκεκριμένη εποχή.

Αφού μαζέψαμε φύλλα και τα ταξινομήσαμε ως προς το χρώμα, μέγεθος  και το σχήμα  φτιάξαμε τη Φθινοπωρούλα μας…..

εδώ τα ταξινομούμε ως προς το μέγεθος…

 

Μάθαμε τα Φθινοπωρινά χρώματα και κάναμε και πείραμα με τα φύλλα. Βάλαμε ένα καφέ και ένα  πράσινο φύλλο σε ποτηράκι με οινόπνευμα και το αποτέλεσμα ήταν να εμφανιστεί το συγκεκριμένο χρώμα στο φίλτρο  από χαρτί που είχαμε βυθίσει μέσα στο ποτηράκι.

 

Τα παιδιά έκαναν τυπώματα με φύλλα .

Επίσης έφεραν φρούτα φθινοπωρινά τα οποία και δοκίμασαν και μετά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φθινοπωρινό φρούτο και έκαναν τη δική τους φρουτοσαλάτα

.

Επίσης τα παιδιά γνώρισαν τα διάφορα είδη γραμμών, όπως την οριζόντια, την κάθετη…. και αυτό μας βοήθησε να κάνουμε τις γραμμές στη φρουτιέρα μας.

 

Συνεχίσαμε με τα σχήματα….

και τα φτιάξαμε και με το σώμα μας αλλά και με πλαστελίνη.

 

Ασχοληθήκαμε και με την τέχνη στο Φθινόπωρο. Αφού είδαμε κάποιους φθινοπωρινούς πίνακες τα παιδιά έπρεπε να απαντήσουν σε σχετικές ερωτήσεις για αυτούς, να αναγνωρίσουν λεπτομέρειες αυτών και να αναγνωρίσουν τα κυρίαρχα χρώματα του κάθε πίνακα

Μάθαμε το γράμμα Φ,φ

 

Νέα Σχολική χρονιά 2019-2020

Ξεκινάμε τη νέα μας χρονιά με αναμνηστική φωτογραφία

 

Παίζουμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας….

 

 

παίξαμε ατομικά και ομαδικά παιχνίδια

Διαβάσαμε το ¨Μαγικό φιλάκι ¨του Τσέστερ και ασχοληθήκαμε με αυτό….

 

Με τη βοήθεια του Τσέστερ γνωρίσαμε τις γωνιές της τάξης μας…. και συμφωνήσαμε πως παίζοουμε σε αυτές..

 

Φτιάχνουμε και τους κανόνες της τάξης μας…

 

και τις ομάδες των βοηθών μας….

 

 

Μαθαίνουμε το όνομα μας…. το γράφουμε, το ξεχωρίζουμε….

 

Το αντιστοιχίζουμε με το αρχικό μας γράμμα…..

 

 

Φτιάχνουμε και βραχιολάκι με το όνομα μας……

 

 

 

Διάστημα

Αφού αναρτήσαμε πληροφοριακό υλικό είδαμε και στο διαδραστικό το ηλιακό μας σύστημα

Γνωρίσαμε τους Αστροναύτες και τον εξοπλισμό τους.

Αντιστοιχίσαμε λέξεις.

 

Φτιάξαμε ομαδικά το Ηλιακό μας σύστημα.

 

Κάναμε τον δικό μας πύραυλο

 

τον δικό μας Αστροναύτη

 

Με κολάζ κάναμε το δικό μας φεγγάρι. Γνωρίσαμε και την έναστρη νύχτα του Βαν Γκογκ

 

 

Ζωγραφίσαμε ελεύθερα.

 

Μας επισκέφθηκε κινητό   πλανητάριο

 

Χειμώνας 2019

Αντιστοιχίσαμε  λέξεις σε πίνακες αναφοράς.

Αναφερθήκαμε στα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη….

 

Κάναμε πειράματα τήξης -πήξης

 

Κάναμε διάφορες κατασκευές.

Διαβάσαμε διάφορα βιβλία και κάποια από αυτά τα επαναδιηγηθήκαμε….

 

Παίξαμε διάφορα παιχνίδια…. όπως μάζεψε τα περισσότερα χειμωνιάτικα ρούχα

και ντύσε τον χιονάνθρωπο.

 

 

 

 

 

Χριστούγεννα 2018

Αρχικά εξηγήσαμε τη λέξη Χριστούγεννα και διαβάσαμε την ιστορία της Γέννησης του Ιησού.

Φτιάξαμε το βιβλιαράκι της Γέννησης και φτιάξαμε  ατομική Φάτνη.

Αναφερθήκαμε και στα Χριστουγεννιάτικα έθιμα και φτιάξαμε τα δικά μας δεντράκια…

Στολίσαμε φυσικά και το δέντρο της τάξης μας αφού ταξινομήσαμε τις μπάλες του,

ανάλογα ε το μέγεθος τους…

Συμπληρώσαμε εικονόλεξο με τα έθιμα των Χριστουγέννων.

 

 

 

Ξεκινήσαμε τις Χριστουγεννιάτικες δοκιμασίες μας….Κάθε παιδί πρέπει να λύσει ένα αίνιγμα και

να περάσει από τρεις δοκιμασίες

 

Αναφερθήκαμε και στους καλικάτζαρους . Μάθαμε το γράμμα Κ και το τραγούδι ένα καλικατζαράκι….

Παίξαμε το παιχνίδι ¨Πάτα την ουρά του Καλικάτζαρου…”

 

και η τάξη μας μετατράπηκε σε εργαστήρι του Αγ. Βασίλη και κάθε μέρα όλο και κάτι φτιάχνουμε….

Φτιάξαμε χιονόμπαλες…..ως κάρτα και γράψαμε τις ευχές μας…..

Μάθαμε την ευχή Καλά Χριστούγεννα σε όλες τις γλώσσες και κάναμε δεντράκια…

 

Αφού μιλήσαμε για τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς φτιάξαμε το Ρούντολφ…

την μπότα του Αγ. Βασίλη..

 

και την πρόσκληση της γιορτής μας….

 

Φτιάξαμε με αλατοζύμη τα γούρια μας

Επίσης φτιάξαμε το κηροπήγιο του Αγ. Βασίλη…

καπελάκια του Αγ. Βασίλη…

Στεφάνια για να στολίσουμε το δωμάτιο μας……

Επίσης  γίναμε ζαχαροπλάστες και μαζί με την κ. Αργέττα φτιάξαμε  τα παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα γλυκά κουραμπιέδες και μελομακάρονα….. και πολύ το ευχαριστηθήκαμε!!!

Ξεκινήσαμε με τους κουραμπιέδες…

 

και τα μελομακάρονα….

και τα δοκιμάζουμε…

 

 

 

 

Πολυτεχνείο

Αρχικά διαβάσαμε την ιστορία της  Ντενεκεδούπολης και τα παιδιά έμαθαν το τραγούδι της

 

 

Στη συνέχεια είδαμε  το χρονικό του Πολυτεχνείου στο διαδίκτυο, τα παιδιά  είδαν πλούσιο εποπτικό υλικό αλλά και περιοδικά της εποχής με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου…

Φτιάξαμε  αφίσα με το σύνθημα που έλεγαν τα παιδιά στο Πολυτεχνείο..

Γράψαμε το σύνθημα αυτό….

το είπαμε  και στους γονείς….και τους τραγουδήσαμε το τραγούδι της Ντενεκεδούπολης….

παίξαμε στο διαδραστικό και μετακινούσαμε τις λέξεις βάζοντας της στη σωστή σειρά…..

φτιάξαμε την πύλη του Πολυτεχνείου ατομικά….

τα παιδιά επίσης έβαλαν στη σωστή σειρά τα γράμματα του παραπάνω συνθήματος

Τα παιδιά έπαιξαν κουκλοθέατρο την ιστορία της Ντενεκεδούπολης

Επίσης διαβάσαμε την ιστορία της κυράς Δημοκρατίας και έτσι τα παιδιά έμαθαν

έννοιες όπως Δημοκρατία.  Επίσης μάθαμε το γράμμα Π από το Πολυτεχνείο και το γράμμα Δ

από τη Δημοκρατία.

 

 

 

 

 

 

Αποταμίευση

Αφού εξηγήσαμε τη λέξη Αποταμίευση  διαβάσαμε το παραμύθι….

φτιάξαμε τους δικούς μας κουμπαράδες και γράψαμε τη λέξη Αποταμίευση και μάθαμε την παροιμία

“φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι”

 

ήταν τόσο ο ενθουσιασμός τους που πολλά παιδιά την άλλη μέρα μας έφεραν τους κουμπαράδες τους.

και επίσης η Κική ζωγράφισε

Πρόσφυγες

Αφού τα παιδιά  διάβασαν το παραμύθι  ” Ειρήνη” με βιωματικό τρόπο μαζί με την κ. Χριστίνα προσομείωσαν  καταστάσεις που ζουν οι πρόσφυγες

 

 

 

έφτιαξαν ομαδικά αφίσα

 

 

Απελευθέρωση της Χίου.

Αφού είδαμε διάφορες πληροφορίες για το νησί μας, αναγνωρίσαμε και στο χάρτη τα πιο κεντρικάτου σημεία

 

γράψαμε τη λέξη Χίος και μάθαμε και το γράμμα Χ.

 

 

Παίξαμε στο διαδραστικό παζλ με τον χάρτη της Χίου.

 

Η κατασκευή μας για τη Χίο

 

Τα παιδιά αφού συζητήσαμε για το χρονικό της απελευθέρωσης, είδαν και τον πίνακα του Ντελακρουά

” Η Σφαγή της Χίου¨ …..

Επίσης με βιωματικό τρόπο γνώρισαν ένα μέρος της ιστορίας της Χίου, ειπισκεπτόμενοι το Βυζαντινό μουσείο όπου τα παιδιά είδαν το αντίγραφο του παραπάνω πίνακα και από κοντά τον επεξεργαστήκαμε…..

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε  με το δικό μας τρόπο τον συγκεκριμένο πίνακα….

Μετά την πλατεία επισκεφθήκαμε το Δημοτικό κήπο και είδαμε το άγαλμα του Κων. Κανάρη.

Επισκεφθήκαμε το κάστρο της Χίου, είδαμε τη φυλακή που έκλεισαν τους Χιώτες προεστούς , τους τάφους των Τούρκων, το Τούρκικο σχολείο σημερινή αρχαιολογία, τα τούρκικα λουτρά. Ανεβήκαμε και τα τείχη του κάστρου και είδαμε πόσο κοντά ήταν χτισμένο στο λιμάνι της Χίου. Τα παιδιά  άκουσαν το παραμύθι της Χιόνης και στο τέλος προχωρήσαμε μέχρι και το λιμάνι και πήραμε το δρόμο του γυρισμού.

Ο Γιώργος ζωγράφισε ότι τον εντυπωσίασε από το συγκεκριμένο παραμύθι…

 

Θέλοντας να τονίσουμε την σημασία της Ειρήνης, τα παιδιά άκουσαν το χιώτικο παραμύθι ” Το θεριό ” και το απεικόνισαν…..

 

Επίσης είδαμε στο διαδραστικό  το παραμύθι το κανόνι της Ειρήνης.