Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Θεματική Ενότητα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ”

Στα πλαίσια της θεματικής “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ” και συγκεκριμένα της υποθεματικής “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα” υλοποιήθηκε πρόγραμμα δραστηριοτήτων με τίτλο “Αν όλα τα παιδιά της Γης”. Ακολουθούν οι σχετικές δραστηριότητες -πλην των φύλλων εργασίας:

  • Παραμύθι: “Γιατί είμαστε όλοι ξεχωριστοί;”
    • αφήγηση
    • ερωτήσεις κατανόησης
    • εξάσκηση περιγραφικού λόγου: παρατήρηση και σχολιασμός εικόνων
  • Κολλάζ “Η πόλη του Ίδιου” και “Η πόλη του διαφορετικού”
    • χωρισμός σε ομάδες & καταμερισμός εργασιών για δημιουργία των δύο ομαδικών κολλάζ
    • παρατήρηση τελικού αποτελέσματος, σύγκριση των 2 χαρτονιών & συναισθήματα
  • Παραμύθι: “Έλμερ”
    • αφήγηση
    • ερωτήσεις κατανόησης
    • διάκριση & σχολιασμός συναισθημάτων ηρώων
    • ανάδειξη αποδοχής & αγάπης
    • δραματοποίηση
    • φ.ε. (Χρωματίζω τον Έλμερ βάσει κώδικα)
    • Ατομική κατασκευή Έλμερ σε γλωσσοπίεστρο
    • Ατομική κατασκευή “καπέλο με τον Έλμερ”
    • Τρισδιάστατη κατασκευή Έλμερ με επαναχρησιμοποίηση υλικών (πλαστική συσκευασία απορρυπαντικού για σώμα ελέφαντα, περισσεύματα από χρωματιστά χαρτιά)
  • Παραμύθι: “Αχ, γιατί να είμαι γάτα”
    • αφήγηση
    • ερωτήσεις κατανόησης & προβληματισμοί
    • δραματοποίηση
    • φ.ε. (Αν δεν ήμουν άνθρωπος θα ήθελα να είμαι…)
    • ομαδικό παιχνίδι σε κύκλο με μπάλα: Κατά τη διάρκεια της μουσικής η μπάλα περνά από χέρι σε χέρι. Όταν σταματήσει η μουσική, το παιδί που κρατά την μπάλα λέει κάτι θετικό για το διπλανό παιδί -> τόνωση αυτοπεποίθησης & ανάδειξη σημασίας κάθε ανθρώπου
  • Παραμύθι: “Το μικρό αγόρι και τα 4 αβγά”
    • αφήγηση
    • ερωτήσεις κατανόησης
    • φ.ε. (Ζωγραφίζω τα 4 αβγά που βρήκε το αγόρι και στη συνέχεια βρίσκω τι κοινό έχουν)
    • ρομποτική (το ταξίδι του αγοριού)
  • Παραμύθι: “Ο μικρός πρίγκιπας”
    • σύνθεση λέξεων: ΜΙΚΡΟΣ, ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ
    • φ.ε. (Ζωγραφίζω ένα από τα μέρη που επισκέφθηκε ο μικρός πρίγκιπας, όπως το φαντάζομαι)
    • επιτραπέζιο
  • ομαδικό παιχνίδι τύπου “μουσικές καρέκλες”: Στην παύση της μουσικής, η νηπιαγωγός εντοπίζει ένα χαρακτηριστικό στο παιδί που δεν έχει βρει κάθισμα και καλεί τα παιδιά με το κοινό χαρακτηριστικό να σηκωθούν μαζί με το πρώτο παιδί.
  • Αναπηρία & δυνατότητες
    • Παραμύθι: “Μια φορά και έναν καιρό… παραμύθι στο νερό”
      • παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα (https://www.youtube.com/watch?v=gwuIVUZfNVw)
      • ερωτήσεις κατανόησης
      • συζήτηση με θέμα: συνύπαρξη αδυναμιών και δυνατοτήτων σε όλους (ξεκινώντας με τους ήρωες του παραμυθιού)
    • Παραμύθι: “Ένας για όλους και όλοι για έναν”
      • αφήγηση
      • ερωτήσεις κατανόησης & συναισθήματα ηρώων
      • συζήτηση με θέμα: αξία κάθε μέλους μιας ομάδας
    • παρατήρηση εικόνων αθλητών με σωματική ή αισθητηριακή (όραση, ακοή) αναπηρία
    • παρατήρηση εικόνων ζωγράφων με αναπηρία
    • μετακίνηση παιδιού με κορδέλα στα μάτια με τη βοήθεια άλλου παιδιού (συνοδεία τυφλού) και χρήση μπαστουνιού
    • μπάσκετ & πάσες με 1 χέρι
    • παιχνίδι με κλειστά μάτια και μπάλα με κουδουνάκι
    • επαφή με γραφή braille
    • επαφή με αλφάβητο της ΕΝΓ

 

Δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτό το εργαστήριο και αναρτήθηκαν σε προηγούμενα άρθρα: