Στα πλαίσια της θεματικής “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ” και συγκεκριμένα της υποθεματικής “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα” υλοποιήθηκε πρόγραμμα δραστηριοτήτων με τίτλο “Αν όλα τα παιδιά της Γης”. Ακολουθούν οι σχετικές δραστηριότητες -πλην των φύλλων εργασίας:
- Παραμύθι: “Γιατί είμαστε όλοι ξεχωριστοί;”
- αφήγηση
- ερωτήσεις κατανόησης
- εξάσκηση περιγραφικού λόγου: παρατήρηση και σχολιασμός εικόνων
- Κολλάζ “Η πόλη του Ίδιου” και “Η πόλη του διαφορετικού”
- χωρισμός σε ομάδες & καταμερισμός εργασιών για δημιουργία των δύο ομαδικών κολλάζ
- παρατήρηση τελικού αποτελέσματος, σύγκριση των 2 χαρτονιών & συναισθήματα
- Παραμύθι: “Έλμερ”
- αφήγηση
- ερωτήσεις κατανόησης
- διάκριση & σχολιασμός συναισθημάτων ηρώων
- ανάδειξη αποδοχής & αγάπης
- δραματοποίηση
- φ.ε. (Χρωματίζω τον Έλμερ βάσει κώδικα)
- Ατομική κατασκευή Έλμερ σε γλωσσοπίεστρο
- Ατομική κατασκευή “καπέλο με τον Έλμερ”
- Τρισδιάστατη κατασκευή Έλμερ με επαναχρησιμοποίηση υλικών (πλαστική συσκευασία απορρυπαντικού για σώμα ελέφαντα, περισσεύματα από χρωματιστά χαρτιά)
- Παραμύθι: “Αχ, γιατί να είμαι γάτα”
- αφήγηση
- ερωτήσεις κατανόησης & προβληματισμοί
- δραματοποίηση
- φ.ε. (Αν δεν ήμουν άνθρωπος θα ήθελα να είμαι…)
- ομαδικό παιχνίδι σε κύκλο με μπάλα: Κατά τη διάρκεια της μουσικής η μπάλα περνά από χέρι σε χέρι. Όταν σταματήσει η μουσική, το παιδί που κρατά την μπάλα λέει κάτι θετικό για το διπλανό παιδί -> τόνωση αυτοπεποίθησης & ανάδειξη σημασίας κάθε ανθρώπου
- Παραμύθι: “Το μικρό αγόρι και τα 4 αβγά”
- αφήγηση
- ερωτήσεις κατανόησης
- φ.ε. (Ζωγραφίζω τα 4 αβγά που βρήκε το αγόρι και στη συνέχεια βρίσκω τι κοινό έχουν)
- ρομποτική (το ταξίδι του αγοριού)
- Παραμύθι: “Ο μικρός πρίγκιπας”
- σύνθεση λέξεων: ΜΙΚΡΟΣ, ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ
- φ.ε. (Ζωγραφίζω ένα από τα μέρη που επισκέφθηκε ο μικρός πρίγκιπας, όπως το φαντάζομαι)
- επιτραπέζιο
- ομαδικό παιχνίδι τύπου “μουσικές καρέκλες”: Στην παύση της μουσικής, η νηπιαγωγός εντοπίζει ένα χαρακτηριστικό στο παιδί που δεν έχει βρει κάθισμα και καλεί τα παιδιά με το κοινό χαρακτηριστικό να σηκωθούν μαζί με το πρώτο παιδί.
- Αναπηρία & δυνατότητες
- Παραμύθι: “Μια φορά και έναν καιρό… παραμύθι στο νερό”
- παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα (https://www.youtube.com/watch?v=gwuIVUZfNVw)
- ερωτήσεις κατανόησης
- συζήτηση με θέμα: συνύπαρξη αδυναμιών και δυνατοτήτων σε όλους (ξεκινώντας με τους ήρωες του παραμυθιού)
- Παραμύθι: “Ένας για όλους και όλοι για έναν”
- αφήγηση
- ερωτήσεις κατανόησης & συναισθήματα ηρώων
- συζήτηση με θέμα: αξία κάθε μέλους μιας ομάδας
- παρατήρηση εικόνων αθλητών με σωματική ή αισθητηριακή (όραση, ακοή) αναπηρία
- παρατήρηση εικόνων ζωγράφων με αναπηρία
- μετακίνηση παιδιού με κορδέλα στα μάτια με τη βοήθεια άλλου παιδιού (συνοδεία τυφλού) και χρήση μπαστουνιού
- μπάσκετ & πάσες με 1 χέρι
- παιχνίδι με κλειστά μάτια και μπάλα με κουδουνάκι
- επαφή με γραφή braille
- επαφή με αλφάβητο της ΕΝΓ
- Παραμύθι: “Μια φορά και έναν καιρό… παραμύθι στο νερό”
Δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτό το εργαστήριο και αναρτήθηκαν σε προηγούμενα άρθρα:
- https://blogs.sch.gr/12nipchi/2024/12/3-dekemvrioy-pagkosmia-imera-amea/
- https://blogs.sch.gr/12nipchi/2025/02/14-fevroyarioy_imera-agapis/
- https://blogs.sch.gr/12nipchi/2025/03/6i-martioy_imera-scholikis-via-amp-amp-ekfovismoy/