Το θέμα “Χειμώνας” είναι ένα θέμα που απλώνεται σ’ όλο το β’ τρίμηνο και βρίσκεται υπό επεξεργασία τόσο κατά τη διάρκεια των οργανωμένων δραστηριοτήτων όσο κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες αλλά και κατά την πρωινή ρουτίνα με σχετικά τραγούδια!
Ακολουθούν μερικές από τις οργανωμένες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν αυτή την εβδομάδα:
- παρακολούθηση βίντεο “Picou Picou: Μαθαίνω για τον χειμώνα” & συνοδευτικές ερωτήσεις
- λέξη “χειμώνας”
- χωρισμός λέξης σε συλλαβές (με παλαμάκια)
- εντοπισμός αρχικού φωνήματος (Χ)
- σύνδεση γράμματος και φωνήματος Χ
- παρακολούθηση βίντεο “Μάθε παιδί μου γράμματα: γράμμα Χ”
- εύρεση λέξεων που ξεκινούν από το φώνημα Χ (με καθοδήγηση εικόνων σε ευρετήριο αλλά και χωρίς καθοδήγηση)
- παρατήρηση γραπτής απόδοσης λέξης “χειμώνας”
- διάκριση πρώτου γράμματος λέξης
- διάκριση γράμματος Χ από άλλα γράμματα (σε πλήθος γραμμάτων, εντός λέξεων)
- σειροθέτηση γραμμάτων λέξης “χειμώνας” με καρτελάκια
- αξιοποίηση ρομποτικής (Η μέλισσα Beebot δημιουργεί τη λέξη “Χειμώνας” φέρνοντας με τη σωστή σειρά τα γράμματα)
- εξάσκηση στο σχηματισμό του γράμματος Χχ (με τα δάχτυλα, με ξυλάκια, στον ασπροπίνακα, σε φύλλο εργασίας)
- γνωριμία με τους 3 μήνες του χειμώνα
- παρατήρηση γραπτής απόδοσης λέξεων “ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ”, “ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ”, “ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ”
- διάκριση αρχικού φωνήματος & γράμματος 3 μηνών
- σειροθέτηση καρτελών & ονομάτων 3 μηνών
- εξάσκηση στις έννοιες: προηγούμενος, επόμενος
- εξάσκηση στις έννοιες: πριν, τώρα, μετά
- σύνδεση κάθε μήνα με χαρακτηριστική εικόνα
- σχεδιασμός χαρακτηριστικής εικόνας για κάθε μήνα (φύλλο εργασίας)
- 1 χρόνος = 12 μήνες
- παραμύθι “Ο παππούς χρόνος”
- τραγούδι “12 μήνες έχει ο χρόνος”
- δημιουργία τροχού -ατομικού ημερολογίου- με τους 12 μήνες του χρόνου
- “σειροθέτηση ονομάτων μηνών με παρατήρηση του σχετικού τροχού της παρεούλας
- εξάσκηση στα τακτικά αριθμητικά: 1ος-12ος
- 1 χρόνος = 4 εποχές
- παραμύθι “Το δέντρο”
- τρισδιάστατη κατασκευή: εμφάνιση (φυλλοβόλου) δέντρου κατά τις 4 εποχές (season tree)
- τραγούδι “4 εποχές”
- αντιστοίχιση χαρακτηριστικής εικόνας εποχής με ονομασία εποχής (στην παρεούλα)
- σειροθέτηση εποχών με δοσμένη την αρχική
- εξάσκηση στις έννοιες: προηγούμενη, επόμενη
- εξάσκηση στις έννοιες: πριν, τώρα, μετά
- εξάσκηση στα τακτικά αριθμητικά: 1η-4η
- χρωμάτισμα δέντρου & γραφή ονόματος εποχής (με παρατήρηση καρτελών) (φύλλο εργασίας)
- τραγούδι χειμώνα “Α,α,α αρχίζει παγωνιά”
- εκμάθηση στίχων τραγουδιού
- δημιουργία βιβλίου 6 σελίδων
- αποτύπωση με ζωγραφιά του νοήματος του εξωφύλλου και κάθε στροφής του τραγουδιού
- εξάσκηση στη γραφή των: Αα, Εε, Ιι, Οο, Ου (αρχή κάθε στροφής)
- μουσικοκινητικό παιχνίδι με καρτέλες: Α, Ε, Ι, Ο, ΟΥ (Κατά την παύση του τραγουδιού τα παιδιά καλούνταν να πλησιάσουν την κοντινότερη καρτέλα και να σκεφτούν μία λέξη που ξεκινά με το εικονιζόμενο γράμμα ή δίψηφο φωνήεν.
- “κυνήγι” λέξεων [Τα παιδιά, χωρισμένα σε 5 ομάδες (Α, Ε, Ι, Ο, ΟΥ), καλούνταν να μαζέψουν από τα τραπεζάκια καρτελάκια όπου εικονίζονταν έννοιες συνοδευόμενες με την ονομασία τους και οι οποίες ξεκινούσαν από Α, Ε, Ι, Ο, ΟΥ. Μετά τη συγκέντρωση όλων των καρτελών, η κάθε ομάδα τοποθέτησε στο χαλί της παρεούλας τις καρτέλες που είχε συγκεντρώσει κάτω από την καρτέλα τουσχετικού αρχικού γράμματος ή δίψηφου φωνήεντος.]
- τα ρούχα του χειμώνα
- τραγούδι “Τα ρούχα του χειμώνα”
- τραγούδι “Τα χειμωνιάτικα” & αναπαράστασή του με κινήσεις
- παιχνίδι στον διαδραστικό πίνακα για διάκριση ρούχων χειμώνα από ρούχα άλλων εποχών
- χρωμοσελίδα με χειμωνιάτικο ρούχο ή αξεσουάρ (χρωμάτισμα, κόψιμο)
- διάκριση και χρωμάτισμα μόνο των χειμωνιάτικων (φύλλο εργασίας)
- “ντύσιμο” Λάκη Χειμωνάκη με χειμωνιάτικα (αξιοποίηση χρωμοσελίδων προηγούμενης δραστηριότητας) χρησιμοποιώντας ζάρι και τοποθετώντας τόσα ρούχα/αξεσουάρ όσα και οι κουκίδες της πλευράς του ζαριού
- αντιστοίχιση πλήθους στοιχείων με αριθμό
- παραμύθι “Ο μαγικός χιονάνθρωπος”
- αφήγηση & συνοδευτικές ερωτήσεις
- σύνθεση λέξης “ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ”
- εύρεση λέξεων με α’ συνθετικό “χιόνι”
- εικαστική δημιουργία με τέμπερες
- παιχνίδια οπτικοκινητικού συντονισμού
- Ρίχνω όσα περισσότερα ποτηράκια μπορώ πετώντας μπάλα στη στοίβα τους.
- Βάζω καπέλο στο χιονάνθρωπο μαζεύοντας σαν πετονιά το κορδόνι όπου είναι στερεωμένο το καπέλο.
- παραμύθι “Ένας βάτραχος τον χειμώνα”
- παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα & συνοδευτικές ερωτήσεις
- σειροθέτηση ιστορίας με χρήση πλαστικοποιημένων εικόνων
- αναδιήγηση παραμυθιού από τα παιδιά με χρήση πλαστικοποιημένων εικόνων των πρωταγωνιστών
- σύνθεση ονομασιών ζώων-πρωταγωνιστών με σειροθέτηση γραμμάτων
- παιχνίδι με ζάρι: Κύκλωσε τόσες μύγες όσες δείχνει το ζάρι
- εμφάνιση βατράχου με χρωμάτισμα βάσει κώδικα
- μέτρησε το άλμα του βατράχου με τα κουμπωτά κυβάκια




































