Φθινόπωρο: Γνωριμία με την εποχή

Το θέμα “Φθινόπωρο” είναι ένα θέμα που απλώνεται σ’ όλο το α’ τρίμηνο και βρίσκεται υπό επεξεργασία τόσο κατά τη διάρκεια των οργανωμένων δραστηριοτήτων όσο κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες αλλά και κατά την πρωινή ρουτίνα με σχετικά τραγούδια!

Ελεύθερες δραστηριότητες:

  • Τα παιδιά που επιλέγουν ζωγραφική – χειροτεχνία έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν υλικό που υπάρχει στη ραφιέρα των μαρκαδόρων (χρωμοσελίδες, κομμάτια χαρτονιού που παραπέμπουν στα χρώματα των φύλλων του φθινοπώρου) αλλά και να δημιουργήσουν στο καβαλέτο τον δικό τους πίνακα. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει σχετικό υλικό καθοδήγησης για παροχή ιδεών σε περίπτωση που ζητηθεί από τα παιδιά.
  • Στη “γωνιά” της κουζίνας μπορούν να ετοιμάσουν φθινοπωρινές φρουτοσαλάτες, φρουτόκρεμες και χυμούς.
  • Με την πλαστελίνη έχουν τη δυνατότητα να πλάσουν μορφές όπως σαλιγκάρια και φθινοπωρινά φρούτα.
  • Με την επιλογή επιτραπέζιων ή παζλ τους δίνεται η ευκαιρία να ασχοληθούν και με φθινοπωρινού θέματος πίνακες διπλής εισόδου, λαβύρινθους, παζλ, ντόμινο, φύλλα προγραφής, παιχνίδι με ζάρι και άλλα.

 

 

Οργανωμένες δραστηριότητες:

Στα πλαίσια της α’ φάσης επεξεργασίας του θέματος “φθινόπωρο”:

  • τα παιδιά γνώρισαν τα χαρακτηριστικά της εποχής μέσω σχετικού εκπαιδευτικού βίντεο στον διαδραστικό πίνακα και πλούσιου πλαστικοποιημένου εποπτικού υλικού
  • διέκριναν εικόνες σχετικές με την εποχή του φθινοπώρου σε πλήθος εικόνων που σχετίζονται με τις 4 εποχές
  • συμμετείχαν σε φθινοπωρινό παιχνίδι θησαυρού στη σχολική αυλή
  • ταξίδεψαν στον κόσμο του φθινοπώρου με σχετικά παραμύθια όπως το “Άουτς” (Στο συγκεκριμένο , πέραν των συνοδευτικών ερωτήσεων, ακολούθησε αναδιήγηση με χρήση πλαστικοποιημένων εικόνων και σειροθέτηση -βάσει χρονικής ακολουθίας – εικόνων με καρπούς φθινοπώρου και άλλα αντικείμενα που βρέθηκαν στα αγκάθια του σκαντζόχοιρου.)
  • έμαθαν φθινοπωρινά τραγούδια
  • εμπνευσμένα από φθινοπωρινό τραγούδι εκφράστηκαν εικαστικά
  • εξασκήθηκαν στον εντοπισμό του γράμματος Φφ σε πλήθος γραμμάτων ή λέξεων
  • εξασκήθηκαν στον σχηματισμό του γράμματος Φφ: σχηματισμός Φ με πλαστελίνη/ με στεφάνι και μπαστουνάκι/ με τα δάχτυλα/ στον αέρα, αποτύπωση του γράμματος σε φύλλο εργασίας
  • εξασκήθηκαν στην εύρεση λέξεων που αρχίζουν από το φώνημα Φ με αφορμή το φθινόπωρο και τα φύλλα (παρακολούθηση βίντεο “Μαθαίνω την αλφαβήτα με εικόνες”, παρατήρηση ευρετηρίου τάξης, αναζήτηση από τα παιδιά λέξεων και καταγραφή στον ασπροπίνακα)
  • γνώρισαν καρπούς φθινοπώρου μέσω βίντεο, διαδραστικών παιχνιδιών, τραγουδιών και φρουτοσαλάτας
  • εξασκήθηκαν σε μαθηματικές έννοιες: καταμέτρηση και εντοπισμό γραπτής απεικόνισης αριθμών, αντιστοίχιση πλήθους στοιχείων με αριθμό, ομαδοποίηση βάσει χρώματος, αναπαραγωγή μοτίβου
  • συμμετείχαν σε διαδραστικά παιχνίδια
  • συμμετείχαν σε κινητικά παιχνίδια (ελληνικά & αγγλικά)