Στα πλαίσια αυτής της θεματικής ασχοληθήκαμε με την αντίληψη του εαυτού ως ξεχωριστή οντότητα (διάκριση εαυτού από άλλους και από περιβάλλον), την περιγραφή των ατομικών χαρακτηριστικών και παράλληλα την ανάδειξη της μοναδικότητας του καθενός οδηγούμενοι τελικά στην αποδοχή και στο σεβασμό της διαφορετικότητας.
Ακολουθούν μερικές από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια της θεματικής “ο Εαυτός μου”.
- Με τη χρήση μικρού καθρέφτη κάθε παιδί παρατήρησε τα χαρακτηριστικά του προσώπου του. Ακολούθησαν συγκρίσεις των χαρακτηριστικών και ανάδειξη της μοναδικότητας του καθενός. Στη συνέχεια, τα παιδιά έφτιαξαν το πορτρέτο τους με χρήσης διάφορων μέσων χρωματισμού (μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, τέμπερες).
- Με τη χρήση κομματιών παζλ από αφρώδες υλικό καθώς και ξύλινου οικοδομικού υλικού έγινε μέτρηση του ύψους κάθε παιδιού ενώ εκείνο βρισκόταν ξαπλωμένο σε χαρτί του μέτρου. Ακολούθησε σχετική αποτύπωση σε φύλλο εργασίας καθώς και βιβλιαράκι -ενθύμιο με κορδέλα μήκους όσο το ύψος κάθε παιδιού!
- Το παραμύθι “Η Λίζα και οι επτά ζωγράφοι” αποτέλεσε αφορμή για δημιουργία ατομικών πορτρέτων με επιρροή από Pablo Picasso ή Frida Kahlo.
- Στα πλαίσια τροχού γνωριμίας στον διαδραστικό πίνακα εντοπίστηκαν κοινά και μη ενδιαφέροντα των παιδιών.
- Το παραμύθι “Το κουτί της Νέλλης” αποτέλεσε αφορμή για εμπλοκή της οικογένειας κάθε παιδιού στη διαδικασία ανάδειξης των ενδιαφερόντων του. Έτσι, οι γονείς βοήθησαν τα παιδιά να προετοιμάσουν τα δικά τους κουτιά με τα αγαπημένα τους παιχνίδια, τα οποία παρουσιάστηκαν τις επόμενες ημέρες στην ολομέλεια.
- Χάρη στη συμβολή των οικογενειών των μαθητών, συμπληρώθηκαν και οι “εφημερίδες του εαυτού” κάθε παιδιού, οι οποίες παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια και διακόσμησαν την αίθουσα αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά τη μοναδικότητα του κάθε μέλους της ομάδας.









