Από την πρώτη ημέρα οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τη γραπτή απεικόνιση του ονόματός τους χάρη στα σχετικά καρτελάκια που υπάρχουν στα διάφορα έπιπλα εντός της αίθουσας. Τα καρτελάκια των ονομάτων τα βοηθούν στην αναγνώριση του ραφιού για την τσάντα τους και του συρταριού τους. Επίσης, το πρώτο χρονικό διάστημα διατηρούνται σταθερές οι θέσεις των μαθητών στην ολομέλεια και στα τραπεζάκια με τοποθετημένα τα καρτελάκια των ονομάτων. Η συνεχής, λοιπόν, επαφή με τη γραπτή απεικόνιση του ονόματος οδηγεί στην κατάκτηση της δεξιότητας της ολιστικής ανάγνωσής του!
Ας δούμε ωστόσο και μερικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν για την καλλιέργεια αυτής της δεξιότητας:
Ιδέες για το σπίτι:
- Κατασκευάστε ένα καρτελάκι με το όνομα του παιδιού του και ενθαρρύνετέ το να το συμβουλεύεται κάθε φορά που ολοκληρώνει μία ζωγραφιά του για να την “υπογράψει” σαν όλους τους ζωγράφους!
- Κατασκευάστε καρτελάκια με τα γράμματα του ονόματος του παιδιού. Με παράλληλη χρήση της καρτέλας του ενθαρρύνετέ το να τα βάλει στη σωστή σειρά όσο κι εσείς βάζετε τα δικά σας στη σωστή σειρά (στα πλαίσια παιχνιδιού).
- Χρησιμοποιώντας καρτελάκια με τα γράμματα του ονόματος του παιδιού δείξτε του τη σημασία της σωστής σειροθέτησής τους κάνοντας δοκιμές και διαβάζοντας τις αστείες λέξεις που προκύπτουν από τη λανθασμένη σειροθέτηση των γραμμάτων.
- Κατασκευάστε καρτελάκια με ορθή και λανθασμένη αποτύπωση του ονόματος του παιδιού ή και αποτύπωση άλλων λέξεων και παίξτε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού καλώντας το να διακρίνει τη σωστή απεικόνιση του ονόματός του!


