ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ σχ.ετους 2024-2025

”Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο”

Αναγκαιότητα – Στόχοι

 

Η  μετάβαση  από  το  Νηπιαγωγείο  στο  Δημοτικό  Σχολείο  σηματοδοτεί ένα νέο και σημαντικό στάδιο εξέλιξης τόσο του ίδιου του παιδιού όσο και της οικογένειάς του και γι’ αυτό θεωρείται μια από τις κρισιμότερες περιόδους της παιδικής ηλικίας.

Την περίοδο αυτή γίνονται έντονες αλλαγές τόσο στην προσωπικότητα του παιδιού όσο και στο οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον, εκθέτοντάς το σε μια μεγάλη ποικιλία απαιτήσεων: γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών. Είναι αναγκαίο λοιπόν η διαδικασία της μετάβασης να συμβαίνει έγκαιρα και να δίνει επαρκή χρόνο για να συζητούνται οι ανάγκες των παιδιών.

Οι βασικοί στόχοι του σχεδίου δράσης είναι οι εξής :

 

Η συνεργασία των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων, των παιδιών και των γονέων, των διευθυντών, των στελεχών εκπαίδευσης, των κοινωνικών υπηρεσιών, των κέντρων πρόληψης και των φορέων που διαμορφώνουν εκπαιδευτική και κοινωνική πολιτική.

Η γνωριμία των νηπίων με τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου.

Η εξοικείωση των νηπίων με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και δραστηριότητες της Α’ Δημοτικού.

Η συνεργασία μεταξύ δασκάλων και νηπιαγωγών με την ανταλλαγή εμπειριών και με τον σχεδιασμό κοινών δράσεων.

Η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης ,της ασφάλειας, της εμπιστοσύνης, της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης που πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά ώστε να διαμορφώσουν θετική στάση για το σχολείο και να αποκτήσουν όλες εκείνες τις δεξιότητες που θα τους χρειαστούν στη ζωή τους.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από την επίσκεψη των μαθητών του νηπιαγωγείου στο Δημοτικό Σχολείο .Τον Δεκέμβριο οι μαθητές των δύο βαθμίδων, έπειτα από συνεργατικές ζωγραφιές, αντάλλαξαν χριστουγεννιάτικες ευχές και κατασκέυασαν το δέντρο των ευχών .

IMG 20241217 104858 IMG 20241217 104902 IMG 20241217 110256 IMG 20241217 110740 IMG 20241217 110742 IMG 20241217 111104

Τον Απρίλιο πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο για να τραγουδήσουν οι μαθητές τα κάλαντα του Λαζάρου.Οι μαθητές του νηπιαγωγείου κατασκεύασαν στεφάνια με λουλούδια, τα οποία κρατούσαν καθώς τραγουδούσαν τα κάλαντα του Λαζάρου. Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου τραγούδησαν άλλη εκδοχή των καλάντων , για την Ανάσταση του Λαζάρου. Έπειτα, η νηπιαγωγός δίαβασε ένα πασχαλινό ανάγνωσμα “Τα λουλούδια της ελίδας” και για την παιγνιώδη σύνδεση των δύο ομάδων μαθητών, παίχτηκε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι. Οι μαθητές συζήτησαν για προσδοκίες τους, τα άγχη , τις παρατηρήσεις τους για τη μετάβαση στο Δημοτικό σχολείο .

IMG 20250411 104510 IMG 20250411 105344

Τέλος, οι μαθητές έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια στην αυλή.