Η σχολική χρονιά τελειώνει

Με πολλή χαρά και ενθουσιασμό οι μαθητές μας παρουσίασαν χορούς, αθλητικά παιχνίδια στις 12 Ιουνίου 2025. Οι μαθητές της ΣΤ τάξης για να αποχαιρετήσουν το Δημοτικό Σχολείο, παρουσίασαν θεατρικά, χόρεψαν, χάρηκαν. Ήταν μια βραδιά που όλοι όσοι την παρακολούθησαν ενθουσιάστηκαν και συγκινήθηκαν. Συγχαρητήρια στους μαθητές μας και στους δασκάλους τους καθώς και σε όλο το προσωπικό του σχολείου που βοήθησε στην παρουσίαση της εκδήλωσης.

Αξιολόγηση σχολικής μονάδας.

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2024-2025)
Σχολική Μονάδα: 12ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ – 9050433
Σχολικό Έτος: 2024 – 2025
Ημερομηνία Εξαγωγής: 20/06/2025
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το 12ο Δημοτικό Ιλίου είναι Δημόσιο Ημερήσιο Σχολείο . Το διδακτήριο βρίσκεται επί της οδού
Αργυροκάστρου 51, στο Ίλιον και ανεγέρθηκε το 1977. Πραγματοποιήθηκε ριζική ανακατασκευή το 2000 μετά
τον καταστροφικό σεισμό του 1999. Από το 2019 λειτουργεί και παράρτημα του 18ου Nηπιαγωγείου Ιλίου. Το
διδακτήριο περιλαμβάνει 12 αίθουσες διδασκαλίας αρκετά μεγάλες , 1 αίθουσα πιο μικρή με αρκετά προβλήματα
( τέως διάδρομος), 1 μικρή αίθουσα για το Τμήμα Ένταξης 1, 1 μικρή αίθουσα για το Τμήμα Ένταξης 2 ( τέως
διάδρομος), 1 εργαστήριο Η/Υ , Γραφεία Δ/ντή και Εκπαιδευτικών , αποθήκες, κυλικείο ( δεν προβλεπόταν στα
σχέδια του σχολείου) και αίθουσα Πολλαπλών χρήσεων. Το σχολείο δε διαθέτει ασανσέρ για την εξυπηρέτηση
παιδιών και εκπαιδευτικών με κινητικά προβλήματα. Οι εξωτερικοί χώροι είναι αρκετά μεγάλοι και επαρκούν
ικανοποιητικά. Το Σεπτέμβριο 2023 μετά από ενέργειες του σχολείου έγινε στεγανοποίηση της ταράτσας του
κτηρίου διότι σε περιπτώσεις βροχής έσταζε η οροφή νερά σε αρκετές αίθουσες διδασκαλίας.
Οι χώροι διοίκησης του σχολείου(Γραφείο Διευθυντή και εκπαιδευτικών) είναι εξοπλισμένοι με κατάλληλη
υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, internet, δίκτυο, εκτυπωτές) και μπορούν να καλύψουν τις εργασιακές ανάγκες των
εκπαιδευτικών. . Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων χρησιμοποιείται κυρίως από τους εκπαιδευτικούς Φυσικής
Αγωγής. Γίνονται εκδηλώσεις σ’αυτήν και δράσεις, υλοποίηση προγραμμάτων κλπ.
Οι βοηθητικοί χώροι (κυλικείο, αποθήκες, τουαλέτες) καλύπτουν τις ανάγκες των μαθητών και των
εκπαιδευτικών σε σχετικά ικανοποιητικό βαθμό -όσο αυτό επιτρέπεται από την παλαιότητα του κτηρίου.
Όλες οι αίθουσες διδασκαλίας διαθέτουν πίνακα μαρκαδόρου, Η/Υ, Projector, βιβλιοθήκες και εποπτικούς
χάρτες. Στις 11/6/2024 τοποθετήθηκαν 6 διαδραστικοί πίνακες στις αίθουσες των Ε και ΣΤ τάξεων καθώς και
στο εργαστήριο Η/Υ.
Κατά το σχολικό έτος 2024-25 η σχολική μας μονάδα αριθμούσε 234 μαθητές και 34 εκπαιδευτικούς. Από τους
παραπάνω οι 19 είναι μόνιμοι , οι 15 είναι αναπληρωτές. Στο σχολείο λειτούργησε Τμήμα Ένταξης και
υπηρέτησαν και 5 εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης. Λειτούργησε κατά το τρέχον εκπαιδευτικό έτος και η
ΕΔΥ πολύ ικανοποιητικά.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Η ύπαρξη ενιαίων, καθολικών μορφωτικών και παιδαγωγικών στόχων για όλα τα παιδιά.
Η δωρεάν διανομή διδακτικών βιβλίων για όλα τα παιδιά.
Το διδακτικό υλικό που παράγεται από τους εκπαιδευτικούς της πράξης.
Η σταθερή πεποίθηση του εκπαιδευτικού σώματος για τον ανθρωπιστικό και παιδαγωγικό τους ρόλο.
Η συνεχής ανατροφοδότηση των γονέων, από τους εκπαιδευτικούς, για την πρόοδο των μαθητών και τις
δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Οι διαρκείς προσπάθειες των εκπαιδευτικών να υπάρχει γόνιμη επικοινωνία με
τους γονείς, παρά τις καθημερινές δυσκολίες.
Οι καθημερινές προσπάθειες διαμόρφωσης αντισταθμιστικών και μορφωτικά επωφελών παιδαγωγικών
πρακτικών. Είναι χαρακτηριστικό, ότι παρά τις συνεχώς αυξανόμενες αντιξοότητες, το εκπαιδευτικό σώμα
υλοποιεί σε μεγάλο βαθμό συνεργατικές μορφές μάθησης και διδασκαλίας. Το γεγονός αυτό βρίσκεται σε πλήρη
αντίθεση με την εικόνα απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του έργου τους που προβάλλεται προς την κοινωνία.
Η ανάδειξη των κοινωνικών παραμέτρων και διαστάσεων της εκπαίδευσης.
Η καταγραφή ερευνητικών δεδομένων από τους εκπαιδευτικούς, για τη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα
Σημεία προς βελτίωση
1. Ανάγκη περιορισμού της έκτασης και της δυσκολίας της «ύλης», δηλαδή
ανάγκη χρονικής άνεσης για την εμβάθυνση στα διδακτικά αντικείμενα, με
βάση τους εσωτερικούς ρυθμούς κάθε τμήματος.
2. Σταθερή-μόνιμη στελέχωση όλων των θέσεων αντισταθμιστικών δομών, όπως
της παράλληλης στήριξης, τμημάτων ένταξης.
3. Δημιουργία συνθηκών τέτοιων ώστε όλοι οι γονείς να μπορέσουν να
παρακολουθήσουν και να υποστηρίξουν την πρόοδο των παιδιών τους.
4. Εκσυγχρονισμός των υποδομών (υλικών, κτηριακών , πολιτισμικών,
ηλεκτρονικών) όλων των σχολείων.
5. Λειτουργία βιβλιοθηκών, με πλήρη κάλυψη και χρηματοδότηση, σε κάθε σχολική
μονάδα.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
1. Η συνεχής προσπάθεια των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις
του ρόλου τους και στα καθήκοντά τους.
2. Το βαθύ αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης των εκπαιδευτικών που τους παρωθεί,
παρά τις εμφανείς ανεπάρκειες των σχολικών δομών, να μην εγκαταλείπουντην προσπάθεια να διαχειριστούν τις κρίσεις που αναφύονται στο εσωτερικό
του σχολείου.
3. Ο διαρκής αγώνας των εκπαιδευτικών να εξασφαλίσουν τις ελάχιστες
προϋποθέσεις επιβίωσης των σχολείων παρά τη χρόνια υποχρηματοδότηση των
σχολικών μονάδων.
4. Ο μεγάλος βαθμός συναντίληψης των εκπαιδευτικών για τα ζητήματα των
σχολικών χώρων και υποδομών, για τα ζητήματα της χρηματοδότησης των
σχολείων.
5. Η ερευνητική καταγραφή που βρίσκεται σε εξέλιξη, για τα ζητήματα των
κτιριακών υποδομών, των υλικοτεχνικών υποδομών και της χρηματοδότησης
των σχολείων.
Σημεία προς βελτίωση
1. Η άμεση και διαφανής κατανομή και απόδοση της χρηματοδότησης σε κάθε
σχολική μονάδα.
2. Η σταθερή ενημέρωση των σχολείων για την κατανομή της χρηματοδότησης και
τον απολογισμό κάθε έτους.
3. Η κρατική χορήγηση όλων των πάγιων δαπανών σε όλα τα σχολεία.
4. Η εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων για τις λειτουργικές ανάγκες των
σχολείων.
5. Δημιουργία Τάξεων Υποδοχής, Τμημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας και
Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των
μαθητών/τριών.
Θα πρέπει να υπάρξει πρόνοια ώστε οι μαθητές των ευπαθών ομάδων να υποστηρίζονται συστηματικά
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
5
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγησηΣχολική διαρροή – φοίτηση
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Η ποιότητα των εκδηλώσεων, η επιστημονική πληρότητα των εισηγητών και ο πλούτος του προβληματισμού που
αναπτύχθηκε, καθώς και η διάθεση των εκπαιδευτικών να συναντηθούν με τον ακαδημαϊκό λόγο βοήθησε
σημαντικά στη διάχυση του προβληματισμού και των βασικών συμπερασμάτων του. Από το σύνολο των δράσεων
ως σημαντικότερα αποτελέσματα καταγράφηκαν:
1. H διαρκής και μαζική ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών.
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις δράσεις ήταν ουσιαστική και μαζική, ενισχύοντας την πεποίθηση ότι η
σχολική τάξη μπορεί να λειτουργήσει ως κοινότητα μάθησης μέσα σε ένα συνεργατικό και δημοκρατικό πλαίσιο.
2. Η ανάγκη ενίσχυσης της Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης.
Καθολική ήταν η διαπίστωση της ανάγκης για στήριξη του δημόσιου σχολείου.
3. Τονίστηκε ο καθοριστικός ρόλος των κοινωνικοοικονομικών
παραγόντων (ανεργία, φτώχεια, εργασιακή επισφάλεια) που επηρεάζουν τις
σχέσεις εντός της σχολικής κοινότητας και δημιουργούν εκπαιδευτικές
ανισότητες. Τονίστηκε επίσης η ανάδειξη των αναγκαίων υλικών
προϋποθέσεων και υποδομών για τη βελτίωση του σχολείου, ώστε τα σχολεία
να μπορούν να σχεδιάζουν σε βάθος χρόνου.
4. Αναδείχθηκε η σημασία της δημοκρατικής συγκρότησης και
λειτουργίας του σχολείουγια την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και τη διαμόρφωση ενεργών πολιτών.
5. Η διάχυση της συζήτησης στην Εκπαιδευτική Κοινότητα. Όλες οι
δράσεις τεκμηριώθηκαν σε ηλεκτρονική έκδοση, προωθώντας τη συζήτηση, τον
αναστοχασμό και την ευρύτερη συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Εξειδικευμένα Θέματα που Αναδείχθηκαν:
6. Εξετάστηκαν οι δυνατότητες και οι κίνδυνοι από την είσοδο της τεχνητής
νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
7.Η κριτική αποτίμηση των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ). Αναδείχθηκαν προβληματισμοί σχετικά
με την ποιότητα, τη μεθοδολογία και τη θεωρητική θεμελίωση των νέων ΠΣ
8. Η σημασία της ενίσχυσης των Σχολικών Βιβλιοθηκών. Τονίστηκε ο ρόλος των σχολικών βιβλιοθηκών
ως εργαλείο ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, άρσης εκπαιδευτικών και μορφωτικών ανισοτήτων και
καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Οι βασικοί παράγοντες δυσκολίας παραμένουν:
α) Ο αυξημένος φόρτος γραφειοκρατικής εργασίας και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών.
β) Τα αρνητικά στερεότυπα που προβάλλονται στο κοινωνικό σώμα για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού με
αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα φορτισμένο περιβάλλον και να ενθαρρύνεται η στοχοποίηση των
εκπαιδευτικών για κάθε κακοδαιμονία του εκπαιδευτικού συστήματος.
γ) Η συνολικότερη οικονομική, κοινωνική, πολιτισμική κρίση και οι επιπτώσεις της στην εκπαιδευτική
διαδικασία.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
https://youtu.be/WtHyvflP2b4
Θέμα 2Άξονας
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Ειδικότερο Θέμα

Θέμα 3
Άξονας
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Ειδικότερο Θέμα

Θέμα 4
Άξονας
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Ειδικότερο Θέμα

Θέμα 5
Άξονας
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Ειδικότερο Θέμα

Θέμα 6Άξονας
Σχολείο και κοινότητα
Ειδικότερο Θέμα

Σχολικοί αγώνες στίβου.

Οι μαθητές μας πήραν μέρος στους Σχολικούς Αγώνες Στίβου με την επωνυμία: “Συμμετέχω, Χαίρομαι, Βάζω τον αθλητισμό στη ζωή μου”. Με αυτή τη δράση οι μαθητές μας από την ισότιμη και ισόνομη συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες χωρίς ανταγωνιστικό χαρακτήρα, καλλιέργησαν την αίσθηση του ανήκειν, τις αξίες της ενσυναίσθησης και της συμπερίληψης, της συνεισφοράς για έναν κοινό στόχο και βίωσαν τη χαρά του παιχνιδιού. Είχαμε και τη χαρά και την τιμή να διακριθεί ο μαθητής της ΣΤ τάξης Λότσιος Φώτης στο άλμα εις μήκος και να καταλάβει την τρίτη θέση.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας!!!!

Στον κήπο μας και πάλι……

Την Τρίτη 6 Μαΐου οι μαθητές της Α τάξης μαζεύτηκαν και φύτεψαν τα λαχανικά που έφεραν στο σχολείο μας.
Ήταν γι’αυτούς μια πολύ καλή εμπειρία και πραγματοποίησαν τη φύτευση με πολλή χαρά!
Και του χρόνου παιδιά!

Ευχές

• Η Ανάσταση του Θεανθρώπου ας μας δείξει το δρόμο προς την αγαλλίαση και την απόλυτη ευτυχία. Ας εστιάσουμε στις όμορφες, μικρές απολαύσεις της ζωής: μια ένδειξη αγάπης στο συνάνθρωπό μας, ένα χαμόγελο, μια καλή κουβέντα… Η αγάπη είναι ένα αίσθημα τόσο δυνατό, που μπορεί να κάνει τον κόσμο που ζούμε, και όπου πρόκειται να μεγαλώσουν τα παιδιά μας, καλύτερο! Στο χέρι μας είναι, λοιπόν, να τον ομορφύνουμε. Καλό Πάσχα!
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ 12ου ΔΣ ΙΛΙΟΥ

ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου πραγματοποιήσαμε από Δευτέρα 7/4/25 έως την Παρασκευή 11/4/25 στο χώρο του αμφιθεάτρου του σχολείου μας, Έκθεση Βιβλίου..
Στα πλαίσια της έκθεσης επισκέφθηκε το σχολείο μας η συγγραφέας Ελένη Ρώσση στις 7/4 για τους μαθητές των Α,Β,Γκαι Δ τάξεων. Παρουσίασε τα βιβλία της ” Το Μελιδοχώρι θέλει Μαέστρο” και “Αν δεν κάνουμε αγώνα δεν θα μείνει ούτε σταγόνα” , με έναν βιωματικό, θεατρικό, μουσικοκινητικό τρόπο που ενθουσίασε τους μαθητές μας. Συζήτησε μαζί τους και περάσαμε τέσσερις υπέροχες ώρες μαζί της. Τώρα περιμένουμε την κυρία Ιώ Τσοκώνα στις 10/4 να παρουσιάσει στους μαθητές των Ε και ΣΤ τάξεων το βιβλίο “Μια μέρα με τον Θαλή” και να συζητήσει μαζί τους.
Ώρες λειτουργίας της έκθεσης: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 8:15-13:30 & 18:00-20:00 Παρασκευή 8:15-14:00

Γιορτάζουμε την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Οι μαθητές της ΣΤ2 τάξης με την δασκάλα τους κ. Ξυράφη Μαρία και τη βοήθεια της κ.Αγόρου Ανδριάνας ετοίμασαν τη γιορτή για την εθνική μας επέτειο της 25ης Μαρτίου, την οποία παρουσίασαν στις 24/3/25 το πρωί, στο αμφιθέατρο του σχολείου μας για μαθητές και γονείς. Τη γιορτή πλαισίωσαν οι μαθητές της Ε τάξης με τραγούδια, που είχαν ετοιμάσει με τη μουσικό μας κ. Αργύρη Αγγελική.
Οι μαθητές της ΣΤ1 τάξης με το δάσκαλό τους κ. Παύλο Ιωάννη ετοίμασαν θεατρική παράσταση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821, την οποία παρουσίασαν στο αμφιθέατρο του σχολείου μας στις 23/3/25 το απόγευμα για μαθητές και γονείς. Τέλος οι μαθητές μας, έλαβαν μέρος στην παρέλαση του Δήμου Ιλίου που είχαν ετοιμάσει οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Αφένδρας Αθανάσιος και Τζάνη Κυριακή. Οι εκδηλώσεις αυτές μας γέμισαν συγκίνηση, περηφάνια και χαρά. Συγχαρητήρια στους μαθητές μας, στους δασκάλους τους και σε όσους βοήθησαν στην πραγματοποίηση των εκδηλώσεων αυτών.

Αποκριάτικα Έθιμα στο σχολείο μας.

Την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου με την θεατρική ομάδα “Σαπουνόφουσκες” που επισκέφθηκαν το σχολείο μας, γνωρίσαμε έθιμα αποκριάτικα από πολλά μέρη της Ελλάδας. Παίξαμε, διασκεδάσαμε και γνωρίσαμε τα έθιμα της πατρίδας μας. Περάσαμε τρεις υπέροχες ώρες! Και του χρόνου!

“Πώς μπορώ;”

Την Τετάρτη 19 Μαρτίου έγινε σεμινάριο στο αμφιθέατρο του σχολείου μας για γονείς και εκπαιδευτικούς με θέμα πώς μπορούμε να μιλάμε στα παιδιά χωρίς να τα πληγώνουμε και να τους παγιώνουμε σκέψεις και απόψεις, που τα συνοδεύουν στη μετέπειτα ζωή τους. Η παρουσίαση έγινε από την κ. Θεοδώρα Τζώρτζη η οποία πολύ παραστατικά και βιωματικά με ζωντάνια και διάθεση, κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παρισταμένων ως το τέλος. Ήταν ένα εποικοδομητικό δίωρο για όλους μας.

Πανελλήνια Ημέρα για τη Σχολική Βία.

Την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025 οι μαθητές της ΣΤ1 τάξης στα πλαίσια του προγράμματος που υλοποιούν για την εξάλειψη της βίας από τα σχολεία, με την κ.Παπαβασιλείου Αριάνα, παρουσίασαν το πρόγραμμα που υλοποίησαν και τραγούδησαν τραγούδια σχετικά με το θέμα που είχαν ετοιμάσει με την κ.Αργύρη Αγγελική. Την παρουσίαση παρακολούθησαν οι μαθητές του σχολείου, με την ευκαιρία του εορτασμού της Πανελλήνιας Ημέρας για τη Σχολική Βία. Συγχαρητήρια στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς μας.