Η επέτειος του Πολυτεχνείου γιορτάζεται στο σχολείο μας.

Την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023 στο σχολείο μας εορτάστηκε η επέτειος για την εξέγερση του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου 1973. Τη γιορτή είχαν αναλάβει οι μαθητές της Ε τάξης του σχολείου μας και την παρουσίασαν σε μαθητές και γονείς στο αμφιθέατρό μας.

Με τάξη μαθητές και γονείς γέμισαν την αίθουσα και οι μαθητές της Ε τάξης μας μετέφεραν το μήνυμα της εξέγερσης παρουσιάζοντας τη δουλειά τους με συνέπεια, συνεργασία, σοβαρότητα και πραγματικά “επαγγελματική” ικανότητα. Κατάφεραν να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των  μαθητών και γονέων οι οποίοι παρακολουθούσαν,  με ησυχία όσον αφορά τους μαθητές  και με καμάρι οι γονείς για τα παιδιά τους.

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές για την παρουσίαση και στους δασκάλους τους Ξυράφη Μαρία και Παύλο Ιωάννη για την αξιόλογη δουλειά τους. Συγχαρητήρια στη μουσικό μας Αργύρη Αγγελική για την άψογη επιμέλεια των τραγουδιών, στην Άντρια Πηλαβάκη για τη δουλειά της  και σε όλους  εκείνους που βοήθησαν με οποιοδήποτε τρόπο στην παρουσίαση της γιορτής.

Και του χρόνου!!!!!

thumbnail 16 1thumbnail 17 1

Έργα μαθητών εκτίθενται σε εκδήλωση

Την Πέμπτη 16/11 στις 19:00 στην πλατεία Ηρώ της Πετρούπολης στη Συναυλία που διοργάνωσαν Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δημήτρης Γληνός, η Γ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας και η Ένωση Γονέων Πετρούπολης τα έργα των μαθητών μας της ΣΤ τάξης  που είχαν δημιουργήσει με επιμέλεια της εκπαιδευτικού πληροφορικής κ. Ανδριάννας Παπαβασιλείου εκτέθηκαν στην εκδήλωση πάντα με την επιμέλεια της κ. Παπαβασιλείου. Συγχαρητήρια στα παιδιά μας και στην εκπαιδευτικό μας.

thumbnail 3thumbnail 1 1

H Πυροσβεστική μας ενημερώνει

Την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2023 επισκέφθηκαν το σχολείο μας αξιωματικοί του Πυροσβεστικού Σώματος και ενημέρωσαν μαθητές και εκπαιδευτικούς πώς αντιμετωπίζουμε τις πυρκαγιές και πώς χρησιμοποιούμε τους πυροσβεστήρες, Για όλους μας ήταν πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες που πήραμε. thumbnailthumbnail 2thumbnail 1

28η Οκτωβρίου 1940

Την Παρασκευή γιορτάσαμε την επέτειο της  28ης Οκτωβρίου 1940. Έγινε και παράδοση της σημαίας στους μαθητές της ΣΤ τάξης που αρίστευσαν .

Το Σάββατο 28 Οκτωβρίου  έλαβαν μέρος στην παρέλαση οι μαθητές των Ε και ΣΤ τάξεων, Παρήλασαν με καμάρι, σοβαρότητα και σεβασμό, τιμώντας τους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους για να είμαστε σήμερα ελεύθεροι  ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ.

Και να θυμάστε παιδιά: ” Η ψυχή ενός λαού δε χάνεται όταν η μνήμη του μένει ζωντανή”

20231028 105407 120231028 105351

ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑ

thumbnail 1 2thumbnail 24Κατά τη διάρκεια  της υλοποίησης του 2ου μέρους του προγράμματος ¨Πλανήτης Μέλισσα” που ξεκινήσαμε το σχ. έτος 2022-23 φυτέψαμε αρωματικά φυτά στον κήπο μας, δηλαδή φυτά που αγαπούν οι μέλισσες όπως μας είπε ο κος Ανδρέας Μπέκας που είναι τεχνολόγος Γεωπονίας  στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Ανατολικής Αττικής.

Το σχολείο μας επισκέφθηκαν ακόμη η Πρόεδρος του Συλλόγου Μελισσοκόμων Αττικής  κυρία Μαρία Κοκκίνου και ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου κύριος Άγγελος Καραγιάννης.

Φυτέψαμε, λιπάναμε, ποτίσαμε και αποφασίσαμε όλοι οι μαθητές να φροντίσουμε τα φυτά μας, να μεγαλώνουν και να τα καμαρώνουμε.

 

 

 

(περισσότερα…)

Επικοινωνία μαζί μας

cropped 12 1
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στα τηλέφωνα 2102615727 και 2128098316

αλλά και στο email: mail@12dim-iliou.att.sch.gr

Είμαστε πάντα πρόθυμοι να συνομιλήσουμε μαζί σας, να απαντήσουμε στα ερωτήματά σας, να λύσουμε τις απορίες σας… Μη διστάσετε “η πόρτα μας” είναι ανοιχτή.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

  • Στα πλαίσια του θεματικού άξονα ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

Οι μαθητές της Α τάξης θα ασχοληθούν με το ανθρώπινο σώμα. Τίτλος «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα». Σκοπός είναι η ανάπτυξη των δεξιοτήτων συνεργασίας, επικοινωνίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας. Θα εξοικειωθούν οι μαθητές  με το ανθρώπινο σώμα. γίνεται ανίχνευση της πρότερης γνώσης των μαθητών όσον αφορά τις έννοιες σώμα και εαυτός.

Οι μαθητές της Β τάξης θα ασχοληθούν με τη συναισθηματική υγεία  «Τα χρώματα της καλοσύνης». Σκοπός είναι να γνωρίσουν οι μαθητές ότι τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά και αποδεκτά. Οι δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν θα βοηθήσουν τους μαθητές να εξοικειωθούν με την ψηφιακή επικοινωνία και θα προσπαθήσουν να επιλύσουν προβλήματα με έκφραση ιδεών με πολυτροπικά μέσα.

Οι μαθητές της Γ τάξης θα ασχοληθούν με τη γνωριμία του ανθρώπινου σώματος     « Γνωρίζω το σώμα μου».  Σκοπός είναι να αναπτύξουν οι μαθητές την αυτομέριμνα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία καθώς και κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας.

Οι μαθητές της Δ τάξης θα ασχοληθούν με τη συναισθηματική υγεία λόγω της ιδιαιτερότητας των μαθητών του τμήματος.  «Η ασφαλής λεωφόρος της ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς». Σκοπός είναι η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και η κατανόηση των κινδύνων του διαδικτύου.

Οι μαθητές της Ε τάξης θα ασχοληθούν με την ψυχική και συναισθηματική υγεία   «Παίζουμε και μαθαίνουμε παρέα, πάντα με βλέμμα θετικό.» . Σκοπός είναι η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης.

Οι μαθητές της Στ  τάξης θα ασχοληθούν με την  σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

«Διαμορφώνοντας Υγιείς Σχέσεις Ανάμεσα Στα Φύλα» Σκοπός του προγράμματος είναι  να αποκτήσουν οι μαθητές την ικανότητα συνεργασίας μέσα από την ομαδοσυνεργατική μάθηση που θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα, να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, να κατακτήσουν την αποδοχή της διαφορετικότητας και το σεβασμό στην ανθρώπινη ύπαρξη, να αποκτήσουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.

  • Στα πλαίσια του θεματικού άξονα ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Οι μαθητές της Α τάξης θα ασχοληθούν με τα προβλήματα του περιβάλλοντος και την  αειφορία. «Κύκλος είναι και γυρίζει». Σκοπός είναι η κατανόηση από τους μαθητές ότι η ανθρώπινη δραστηριότητα επιδρά αρνητικά στον πλανήτη και η βιωσιμότητα είναι ευθύνη όλων.

Οι μαθητές της Β τάξης θα ασχοληθούν με τις φυσικές καταστροφές  Χορεύοντας στους ρυθμούς της γης” Σκοπός είναι οι μαθητές να προσεγγίσουν θέματα που σχετίζονται με την Γη και τους φυσικούς κινδύνους (σεισμοί, ηφαίστεια, τσουνάμι κλπ), μέσα από την παρατήρηση και άλλες εξειδικευμένες δραστηριότητες.

Οι μαθητές της Γ  τάξης θα ασχοληθούν με την  οικολογική συνείδηση «Φροντίζω το περιβάλλον » Σκοπός είναι η καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης των μαθητών, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της συνεργασίας και της επικοινωνίας.

Οι μαθητές της Δ τάξης θα ασχοληθούν με  «Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά» καθώς και με «Οικολογική συνείδηση»  Σκοπός είναι η καλλιέργεια της επικοινωνίας, της συνεργατικότητας και της κοινωνικής ενσυναίσθησης των μαθητών.

Οι μαθητές της Ε  τάξης θα ασχοληθούν με το πρόγραμμα “Περιβαλλοντική Μετανάστευση. Περιβαλλοντικοί /ές μετανάστες/στριες αίτια, συνέπειες,πρόληψη, αντιμετώπιση.” με σκοπό τη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών  για την κλιματική αλλαγή, φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία.

Οι μαθητές της ΣΤ τάξης θα ασχοληθούν με την πολιτιστική κληρονομιά  «Αειφορία, Τέχνη και Περιβάλλον»

Σκοπός του προγράμματος είναι  να αποκτήσουν οι μαθητές την ικανότητα συνεργασίας μέσα από την ομαδοσυνεργατική μάθηση που θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα, να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, να γνωρίσουν τις έννοιες αειφορία, περιβάλλον και την εξάρτηση της ανθρώπινης ύπαρξης από αυτό, να αποκτήσουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, να κατανοήσουν την ανάγκη ομαδικής προσπάθειας για ένα βιώσιμο πλανήτη, να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

  • Στα πλαίσια του θεματικού άξονα ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

Οι μαθητές της Α τάξης θα ασχοληθούν με τα ανθρώπινα δικαιώματα «Δικαιώματα και υποχρεώσεις».  Σκοπός είναι οι μαθητές να μάθουν τα ανθρώπινα δικαιώματα καθώς και τις υποχρεώσεις που έχουν απέναντι στους άλλους.

Οι μαθητές της Β τάξης θα ασχοληθούν με το πρόγραμμα «έχω, έχεις, έχει….όλοι έχουμε δικαιώματα». Σκοπός είναι να ενισχυθούν προσωπικές και κοινωνικές αξίες που συμβάλλουν σημαντικά στη ζωή και την ευτυχία του μαθητή καθώς και να αναπτύξουν κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη.

Οι μαθητές της  Γ τάξης θα ασχοληθούν με τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα «Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα» Σκοπός είναι η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των μαθητών,  της κατανόησης και αποδοχής της διαφορετικότητας και της συνειδητοποίησης των αναγκών των ανθρώπων, που είναι για όλους ίδιες.

Οι μαθητές της Δ  τάξης θα ασχοληθούν με τα ανθρώπινα δικαιώμα με το πρόγραμμα « Σταματώ τις διακρίσεις αποδέχομαι τον άλλο» Σκοπός είναι η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των μαθητών και της αποδοχής της διαφορετικότητας.

Οι μαθητές της Ε  τάξης θα ασχοληθούν με το  «Δημιουργία διαφήμισης (ραδιοφωνικής τηλεοπτικής αφίσας.» Σκοπός είναι η  ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και πρωτοβουλίας και να γνωρίσουν  τις έννοιες της επιχειρηματικότητας της σταδιοδρομίας και να γνωρίσουν τα επαγγέλματα.

Οι μαθητές της ΣΤ τάξης θα ασχοληθούν με Ανθρώπινα ΔικαιώματαΤο δικαίωμα στην Εκπαίδευση: Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά»

Σκοπός του προγράμματος είναι  να αποκτήσουν οι μαθητές την ικανότητα συνεργασίας μέσα από την ομαδοσυνεργατική μάθηση που θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα, να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, να αποκτήσουν ενσυναίσθηση, να γνωρίσουν πώς είναι η εκπαίδευση σε άλλες χώρες στον πλανήτη, να κατακτήσουν την αποδοχή της διαφορετικότητας και των ίσων δικαιωμάτων για όλους τους συνανθρώπους μας, να αποκτήσουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων,να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

  • Στα πλαίσια του θεματικού άξονα ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

Οι μαθητές της Α τάξης θα ασχοληθούν  με τα επαγγέλματα   «Παλιά και νέα επαγγέλματα». Σκοπός είναι οι μαθητές να γνωρίσουν επαγγέλματα που έχουν εκλείψει καθώς και νέα που υπάρχουν σήμερα.

Οι μαθητές της Β τάξης θα ασχοληθούν με τα επαγγέλματα  “Επαγγέλματα παλιά που δεν υπάρχουν πια”. Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές/τριες να διερευνήσουν και να μάθουν επαγγέλματα που έχουν εκλείψει και πια ήταν η χρησιμότητά τους.

Οι μαθητές της Γ τάξης θα ασχοληθούν με τα επαγγέλματα «Γνωριμία με τα επαγγέλματα » Σκοπός είναι η γνωριμία με τα επαγγέλματα, η κατανόηση της χρησιμότητάς τους και να εξοικειωθούν με την ιδέα ότι στη σύγχρονη κοινωνία όλοι είναι χρήσιμοι.

Οι μαθητές της Δ τάξης θα ασχοληθούν με τα επαγγέλματα «Γνωριμία με τα επαγγέλματα » Σκοπός είναι η γνωριμία με τα επαγγέλματα, η κατανόηση της χρησιμότητάς τους και να εξοικειωθούν με την ιδέα ότι στη σύγχρονη κοινωνία όλοι είναι χρήσιμοι.

Οι μαθητές της Ε  τάξης θα ασχοληθούν με το θέμα  «e-γιαγιάδες και e-παππούδες εν δράσει » Ιστορίες ψηφιακής καθημερινότητας. Σκοπός είναι η καλλιέργεια της κοινωνικής ενσυναίσθησης και ευθύνης και της αξίας του εθελοντισμού.

Οι μαθητές της Στ τάξης θα ασχοληθούν με την  « Κομποστοποίηση, η ανακύκλωση της φύσης ….»

Σκοπός του προγράμματος είναι  να αποκτήσουν οι μαθητές την ικανότητα συνεργασίας μέσα από την ομαδοσυνεργατική μάθηση που θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα, να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, να γνωρίσουν την έννοια της κομποστοποίησης και τη διαδικασία της, να κατανοήσουν τη χρησιμότητα της μεθόδου , να ευαισθητοποιηθούν κοινωνικά, να αποκτήσουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, να κατανοήσουν την ανάγκη ομαδικής προσπάθειας για ένα βιώσιμο πλανήτη, να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Κάθε εκπαιδευτικός θα προσαρμόζει τις δραστηριότητες στις ανάγκες των μαθητών της τάξης του και στις προσωπικές του ιδιαίτερες δεξιότητες.

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδα

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Ανάδειξη της επίδρασης των συνθηκών διαβίωσης (κοινωνικών και
οικονομικών) των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,
στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη διδασκαλία και τη μάθηση.
Ανάδειξη της αρνητικής επιρροής που έχουν στη διδασκαλία και τη
μάθηση η εργασιακή επισφάλεια, η συνεχής αλλαγή τόπου διαβίωσης
ή/και εργασίας, η δυσχέρεια εξεύρεσης στέγης, η οικονομική ένδεια,
η εργασιακή εξουθένωση, ο εργασιακός εκφοβισμός των
εκπαιδευτικών.
Ανάδειξη της θετικής επιρροής που προκύπτει στην εκπαιδευτική
διαδικασία, στη διδασκαλία και τη μάθηση, όταν πληρούνται: η
εργασιακή ικανοποίηση και η αναγνώριση του κοινωνικού ρόλου
των εκπαιδευτικών, η μισθολογική τους αναβάθμιση, οι
σταθερές/μόνιμες εργασιακές σχέσεις, η επικράτηση των αξιών της
δημοκρατίας, της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης, η
αξιοπρεπής διαβίωση αποκλειστικά από τον μισθό, η επιστημονική,
ψυχολογική και εργασιακή υποστήριξη με επιμορφωτικούς,
ανατροφοδοτικούς θεσμούς.
Ανταλλαγή εμπειριών, μελέτη
ερευνών, συζήτηση και
αναστοχασμός πάνω στα ζητήματα
της επίδρασης των όρων διαβίωσης
και των συνθηκών εργασίας των
εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική
διαδικασία, στη διδασκαλία και τη
μάθηση. Συμμετοχή σε σχετικές
ημερίδες και συνέδρια. Διερεύνηση
προτάσεων και λύσεων.
Σχολική διαρροή – φοίτηση
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Η ανάδειξη σημαντικών παραμέτρων που επηρεάζουν αρνητικά την
εκπαιδευτική πορεία των μαθητών, τη σχέση των μαθητών με τη
γνώση, τις αξιακές τους παραδοχές και τη σχέση τους με το σχολικό
θεσμό, όπως:
Η αντίληψη του προκριματικού αγώνα για την επόμενη βαθμίδα, η
πίεση της ύλης, η λογική της ατομικής ευθύνης, τα αυταρχικά
διοικητικά και θεσμικά πλαίσια, οι αντιλήψεις περί αριστείας και
ανταγωνισμού, η λογική ότι η επίδοση του μαθητή στο σχολείο
είναι, αποκλειστικά, δείγμα ατομικών ικανοτήτων και
«χαρίσματος».
Σε αντιδιαστολή με αυτές τις αντιλήψεις, να αναδειχτούν τα
ζητήματα των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών στις οποίες ζει ο
μαθητής/τρια, το μορφωτικό κεφάλαιο και οι πολιτισμικές αξίες που
βρίσκονται στον περίγυρό του. Να καταστεί σαφές ότι η σχολική
αποτυχία είναι, κυρίως, η εκδήλωση της αδυναμίας του
κοινωνικοοικονομικού περίγυρου του μαθητή να τον βοηθήσει σε μια
επιτυχημένη ανταπόκριση στις απαιτήσεις του σχολείου.
Η διερεύνηση της σχέσης κοινωνικών
και εκπαιδευτικών ανισοτήτων, σε
συνδυασμό με τις συνέπειες που
έχουν οι εφαρμοζόμενες
εκπαιδευτικές πολιτικές, στη σχέση
των μαθητών με τη γνώση. Η
παραγωγή και αναπαραγωγή
ανισοτήτων και «σχολικής
αποτυχίας», μέσα σε ένα
ανταγωνιστικό εκπαιδευτικό
πλαίσιο. Αναζητούμε, διερευνούμε,
διεκδικούμε το δημόσιο σχολείο που
θα μπορεί να αναμετρηθεί με τις
άνισες αφετηρίες των μαθητών.
Μελετούμε τις αναγκαίες αλλαγές
στο Αναλυτικό Πρόγραμμα και
συνολικά στο σχολείο και στους
υποστηρικτικούς θεσμούς, ώστε τα
άνισα μορφωτικά και υποστηρικτικά
περιβάλλοντα να μην μετατρέπονται
σε προδιαγεγραμμένες άνισες
σχολικές διαδρομές. Απαιτούμε,
οραματιζόμαστε και δουλεύουμε για
ένα σχολείο για όλους τους
μαθητές/τριες.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Να αναδειχθεί η σημασία των συνεργατικών μορφών διδασκαλίας
και μάθησης ως διδακτικού παραδείγματος, καθώς και τα εμπόδια
που θέτει στην εφαρμογή τους το ισχύον σχολικό πρόγραμμα
σπουδών. Να αναδειχθεί η δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής
τάξης ως κοινότητα μάθησης, σε ένα σχολικό πλαίσιο δημοκρατίας
και ισοτιμίας. Να αναδειχθούν η στάση και οι απόψεις των
εκπαιδευτικών για την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, ο
προβληματισμός που αναπτύσσεται εντός της εκπαιδευτικής
κοινότητας και τα αιτήματα της.
Οι συνεργατικές μορφές διδασκαλίας
και μάθησης ως εργαλείο ανάπτυξης
των διαπροσωπικών και διομαδικών
σχέσεων, ενδυνάμωσης της
αυτοεκτίμησης των μαθητών/τριών,
εμπέδωσης κλίματος συνεργασίας
και ενότητας μεταξύ́ των μελών της
ομάδας και κατανόησης τόσο των
δικών τους αναγκών και
συναισθημάτων όσο και των άλλων.
Οι στάσεις και οι απόψεις των
εκπαιδευτικών απέναντι στη
συνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Να αναδειχθούν οι εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές και οικονομικές
προϋποθέσεις για την ενίσχυση της παιδαγωγικής σχέσης
εκπαιδευτικού-μαθητή. Η αναγκαιότητα για σταθερές σχέσεις
εργασίας με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, ώστε νακαλυφθούν
όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες, για ουσιαστικό αποφασιστικό ρόλο
του Συλλόγου Διδασκόντων, για υποστηρικτικούς θεσμούς και
αντισταθμιστικά προγράμματα με έγκαιρη και μόνιμη στελέχωση,
για οικοδόμηση ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών –
μαθητών με κλίμα συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και
εμπιστοσύνης.
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για
τις δυσκολίες και τις δυνατότητες
που υπάρχουν στην ανάπτυξη των
σχέσεών τους με τους/τις
μαθητές/τριες. Η επίδραση ενός
συνεργατικού, δημοκρατικού
παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού
πλαισίου στην ανάπτυξη των
σχέσεων μαθητών / εκπαιδευτικών. Η
ανάδειξη των αξιών της συνεργασίας
και της αλληλεγγύης απέναντι στον
άκρατο ανταγωνισμό και την
αντιπαλότητα.

Διοικητική λειτουργία
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Ανάδειξη των προβλημάτων που αφορούν στη σχολική στέγη και
τους σχολικούς χώρους (τάξεις, βιβλιοθήκες, αίθουσες εκδηλώσεων
και συνεδριάσεων, αυλές κλπ) σε σχέση με την ανάπτυξη του
προγράμματος και τις ανάγκες των παιδιών της σχολικής ηλικίας,
στη Γενική και την Ειδική Εκπαίδευση.
Καταγραφή και διερεύνηση της
σημασίας των σχολικών χώρων
(τάξεις, βιβλιοθήκες, αίθουσες
εκδηλώσεων και συνεδριάσεων,
αυλές κλπ) και των κτιριακών
υποδομών που συντελούν και
αρμόζουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη
των παιδιών σχολικής ηλικίας, στη
Γενική και την Ειδική Εκπαίδευση .
Σχολείο και κοινότητα
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Να αναδειχθούν προβλήματα και λύσεις στη διαχείριση επαρκούς
χρηματοδότησης των λειτουργικών εξόδων των σχολείων.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη σωστή λειτουργία των σχολείων
είναι να αυξηθεί η δημόσια χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων
χωρίς άμεση ή έμμεση ιδιωτική διαμεσολάβηση.
Ανάδειξη, μέσω των δράσεων, της ανάγκης για διαφάνεια στην
κατανομή και άμεση απόδοση της χρηματοδότησης σε κάθε σχολική
μονάδα, έκτακτη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών για
λειτουργικά έξοδα, συντήρηση και υποδομές καθώς και διαγραφή
των χρεών των σχολικών μονάδων στις Δ.Ε.Κ.Ο., εξασφάλιση
αφορολόγητου πετρελαίου και φυσικού αερίου, κατάργηση τουΦ.Π.Α.
για τις σχολικές μονάδες, μόνιμο προσωπικό τεχνικών υπηρεσιών
για την εξυπηρέτηση των αναγκών των σχολείων, μόνιμο βοηθητικό
προσωπικό και προσωπικό καθαριότητας στις σχολικές μονάδες.
Ανάδειξη της αναγκαιότητας, στο πλαίσιο ενός γνήσιου δημόσιου
δωρεάν σχολείου, να μην υφίσταται καμιά οικονομική επιβάρυνση
των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
Διαμόρφωση ενός ξεκάθαρου
πλαισίου αρχών διαφάνειας και
κατανομής της κρατικής
χρηματοδότησης. Παρουσίαση
βασικών αρχών λειτουργίας της
χρηματοδότησης των Σχολικών
Μονάδων από τους Δήμους και τις
Σχολικές Επιτροπές. Συζήτηση για
τις αλλαγές που επιφέρει το νέο
νομοθετικό πλαίσιο και την ανάγκη
διατήρησης των Δημοτικών
Επιτροπών Παιδείας και των
Σχολικών Επιτροπών. Παρουσίαση
ενός πλαισίου αρχών διαχείρισης που
ανταποκρίνεται στις παιδαγωγικές
και μορφωτικές ανάγκες της
σύγχρονης εκπαιδευτικής
διαδικασίας και των σχολικών
υποδομών.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Να αναδειχθεί ότι οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και
οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, που λειτουργούν σε ένα
δημόσιο, δωρεάν δημοκρατικό σχολείο, δεν υπηρετούνται από μια
επιμορφωτική διαδικασία που έχει εργαλειακή προσέγγιση,
εμπορευματοποιημένη λειτουργία και ιεραρχική δομή και οργάνωση.
Να αναδειχθεί ο ρόλος και η σημασία των Παιδαγωγικών Τμημάτων
και η ανάγκη επαναλειτουργίας των Διδασκαλείων.
Η ανάγκη διαμόρφωσης δημόσιων και
δωρεάν θεσμών επιμόρφωσης, που
ανταποκρίνονται στις πραγματικές
και διατυπωμένες ανάγκες των
εκπαιδευτικών της πράξης, που
επιλέγονται από τους ίδιους τους
εκπαιδευτικούς, βασίζονται σε
επιστημονικά και ερευνητικά
δεδομένα, επεξεργάζονται τη διεθνή
εμπειρία, με άδεια από τα διδακτικά
καθήκοντα.