Επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «Πρώτες βοήθειες-Σώζοντας μια ζωή»

Επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Πρώτες βοήθειες-Σώζοντας μια ζωή» διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση του 12ου ΔΣ Αγρινίου, στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και υλοποιήθηκε την Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025 στο 12ο ΔΣ Αγρινίου. Επιμορφώτρια ήταν η σχολική νοσηλεύτρια του σχολείου Άννα Καραγιουβάνη η οποία παρουσίασε με επιστημονικό τρόπο το θεωρητικό πλαίσιο των πρώτων βοηθειών , συνοδεύοντάς το από πολύ ενδιαφέρον οπτικοακουστικό υλικό.

Μιλώντας για  πρώτες βοήθειες αναφερόμαστε  στο σύνολο των άμεσων ενεργειών που προσφέρονται σε ένα άτομο που έχει υποστεί τραυματισμό ή ξαφνική αδιαθεσία, με στόχο την διατήρηση της ζωής, την αποτροπή επιδείνωσης της κατάστασης και την ανακούφιση από τον πόνο μέχρι να φτάσει εξειδικευμένη βοήθεια.

Στο σεμινάριο αυτό, μάθαμε βασικούς χειρισμούς όπως η αξιολόγηση της κατάστασης, η εξασφάλιση ανοιχτών αεραγωγών, η πίεση σε αιμορραγίες, η τοποθέτηση του ασθενή σε ασφαλή θέση και η κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, πάντα με προσοχή ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο ο ίδιος ο διασώστης.

Το σεμινάριο αποδείχτηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο αφού προκάλεσε μεγάλη και ιδιαίτερα έντονη συζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτικών αναφορικά με τα περιστατικά που συμβαίνουν στα σχολεία ,την πρόληψη και την ασφάλεια των μαθητών.

Γιορτάζοντας την  επέτειο του Πολυτεχνείου

Με σεβασμό και συγκίνηση πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ο εορτασμός της επετείου της 17ης Νοεμβρίου, ημέρας τιμής και μνήμης για το Πολυτεχνείο.

Η διευθύντρια του σχολείου απηύθυνε θερμό καλωσόρισμα στους μαθητές και στους γονείς, τονίζοντας τη σημασία των αξιών που αναδείχθηκαν μέσα από τα γεγονότα του 1973: την υπεράσπιση της δημοκρατίας, την αντίσταση σε κάθε μορφή καταπίεσης και την ανάγκη διαρκούς επαγρύπνησης.

Τη γιορτή παρουσίασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης, με την καθοδήγηση της δασκάλας τους Πρέζα Βασιλικής. Η μουσική επιμέλεια πραγματοποιήθηκε από την μουσικό Γιόλα Γερολυμάτου,η οποία συνόδευσε τα παιδιά με ακορντεόν, προσδίδοντας ιδιαίτερη συγκινησιακή φόρτιση στην εκδήλωση.

Οι μαθητές παρουσίασαν ποιήματα, αφηγήσεις, τραγούδια και μικρά θεατρικά δρώμενα, αποδίδοντας με σεβασμό και ευαισθησία το κλίμα της εποχής. Με την προσπάθεια και τη συμμετοχή τους κατάφεραν να μεταφέρουν το μήνυμα της ημέρας και να υπενθυμίσουν τη σημασία των αγώνων για ελευθερία και δημοκρατία στις νεότερες γενιές.

Plastic Treasure

ALAIN SCHROEDER

Plastic Treasure

Η ανακύκλωση πλαστικού στην Ντάκα, Μπαγκλαντές, αποτελεί μια κρίσιμη περιβαλλοντική προσπάθεια. Η πόλη αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις που σχετίζονται με τα πλαστικά απόβλητα λόγω της ταχείας αστικοποίησης και της αύξησης του πληθυσμού.

Στα πλαίσια του φεστιβάλ φωτογραφίας Photopolis, τα παιδιά της Στ΄ τάξης -ως νεαροί ενεργοί πολίτες και εθελοντές περιβαλλοντικών δράσεων- στις 29 Οκτωβρίου 2025 επισκέφτηκαν την Κεντρική Πλατεία της πόλης μας προκειμένου να δουν την έκθεση φωτογραφίας του Αλέν Σρέντερ. Έγινε παρουσίαση από τον υπεύθυνο-επιμελητή Πάνο Καλτσά, με σκοπό την εξοικείωσή τους με την τέχνη της φωτογραφίας αλλά και την ενημέρωση και ευαισθητοποίησή τους στο παγκόσμιο πρόβλημα των πλαστικών αποβλήτων.

Το σχολείο μας στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου

Οι Νέες Ρυθμίσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού Τμήματος Ένταξης

Επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Οι Νέες Ρυθμίσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού Τμήματος Ένταξης» διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση του 12ου ΔΣ Αγρινίου, στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και υλοποιήθηκε την Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025 στο 12ο ΔΣ Αγρινίου.

Επιμορφωτής ήταν ο εκπαιδευτικός ΠΕ71 Νίκος Παπαροϊδάμης, υπεύθυνος του Τμήματος Ένταξης του σχολείου. Ο ειδικός παιδαγωγός παρουσίασε τις πρόσφατες νομοθετικές αλλαγές στην Ειδική Αγωγή, με έμφαση στον ρόλο και τις υποχρεώσεις του εκπαιδευτικού Τμήματος Ένταξης , μετά την ψήφιση των Νόμων 5217/2025 και 5224/2025.

Ανέλυσε διεξοδικά τις διαφορές συγκρίνοντας το πριν και το μετά το νέο νομοθετικό πλαίσιο αναφορικά με τις επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και στη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής.

Επίσης, παρουσίασε τις  ευκαιρίες και τις προκλήσεις που προκύπτουν από τη νέα προσέγγιση στη συνεκπαίδευση, με στόχο την καλλιέργεια κοινού παιδαγωγικού οράματος και την ενίσχυση της ένταξης όλων των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον.

 Η συζήτηση που ακολούθησε ήταν μακρά και πολύ διαφωτιστική και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών, πράγμα που αποδεικνύει την επιτυχία του σεμιναρίου.

Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου 1940

Με μεγάλη συγκίνηση πραγματοποιήθηκε και φέτος ο εορτασμός της εθνικής επετείου της  28ης Οκτωβρίου 1940 στο σχολείο μας. Το λόγο πήρε, αρχικά,  η διευθύντρια του σχολείου μας η οποία αφού καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους μαθητές και γονείς αναφέρθηκε στο διπλό μήνυμα της ημέρας αυτής, μήνυμα  μη υποταγής στον φασισμό  και παλλαϊκής ενότητας. Ο ελληνικός λαός αγωνίστηκε σθεναρά ενάντια στον Άξονα με όποια μέσα διέθετε, πράγμα που οφείλει να πράξει ξανά εάν χρειαστεί.

Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης παρουσίασαν τη γιορτή που είχαν ετοιμάσει με την καθοδήγηση του δασκάλου τους Γρηγορόπουλου Θεόδωρου και της δασκάλας μουσικής Γιόλας Γερολυμάτου. Έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, απήγγειλαν ποιήματα, ανέγνωσαν λογοτεχνικά κείμενα, τραγούδησαν και παρουσίασαν μικρά θεατρικά έργα. Με τις παιδικές τους φωνές ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους.

Τα παιδιά κατάφεραν να συγκινήσουν και να προβληματίσουν αναδεικνύοντας τη σημασία  της αυτοθυσίας των προγόνων μας στον αγώνα για την ελευθερία της πατρίδας και την ανάγκη επαγρύπνησης ώστε οι νέες γενιές των Ελλήνων να μπορούν να οραματίζονται ένα καλύτερο μέλλον.

Εκπαιδευτική επίσκεψη και ξενάγηση στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσολογγίου

Την Παρασκευή 24/10/2025 οι μαθητές της Τρίτης και της Τετάρτης τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο που στεγάζεται σε ένα ιστορικό νεοκλασικό κτίριο στο κέντρο της πόλης του Μεσολογγίου και  λειτουργούσε παλιά ως Δημοτικό Παρθεναγωγείο.

Οι αρχαιολογικές συλλογές του μουσείου περιλαμβάνουν περισσότερα από 1300 αντικείμενα από όλη την Αιτωλοακαρνανία και η έκθεση διαρθρώνεται σε επτά συνολικά αίθουσες.

Το μουσείο έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί όχι μόνο ως μουσειακός χώρος αλλά και ως ένα ιστορικό κτίριο που αποτελεί ζωντανό σημείο αναφοράς στη ζωή της σύγχρονης πόλης κατέχοντας ταυτόχρονα εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό ρόλο.

Με αυτή την επίσκεψη δόθηκε η ευκαιρία  στους μαθητές μας να επισκεφτούν την πρωτεύουσα του νομού το Μεσολόγγι και να έρθουν σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας.

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, πραγματοποιήθηκε σήμερα από την Ε.Δ.Υ. της σχολικής μονάδας, την Ψυχολόγο Καλύβα Κωνσταντίνα και την Κοινωνική Λειτουργό Ασημάκη Νικολέττα, μια δράση στα τμήματα Ε’ και ΣΤ’ με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από τη σημασία της ψυχικής ισορροπίας και της συναισθηματικής έκφρασης. Αρχικά, συζητήσαμε τι σημαίνει ψυχική υγεία και αν είχαν ξανακούσει τον όρο αυτόν.

Στη συνέχεια, τα παιδιά δημιούργησαν το “Δέντρο Ψυχικής Υγείας”, γράφοντας πρόσωπα που τα στηρίζουν σε δύσκολες στιγμές και συναισθήματα που έχουν βιώσει πρόσφατα. Η δράση ολοκληρώθηκε με έναν όμορφο κύκλο, όπου όποιο παιδί ήθελε μοιράστηκε το συναίσθημά του και εξήγησε την αιτία του, καλλιεργώντας έτσι την ενσυναίσθηση και την αλληλοκατανόηση.

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025

Την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στο Αθλητικό Κέντρο “Ελπίδες”  ,  η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, όπως προβλεπόταν από το Υπουργείο Παιδείας και με γενικό σύνθημα “ Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ”.

Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν με χαρά και ενθουσιασμό  ,δείχνοντας την αγάπη τους για τον Αθλητισμό.

Οι μαθητές συμμετείχαν σε σκυταλοδρομίες , αγώνες Βόλεϊ , και αγώνες Ποδοσφαίρου.

Επίσης πραγματοποιήθηκαν αγώνες  δρόμου ταχύτητας με απονομή ματαλλίων στους νικητές  και τις νικήτριες . Τα μετάλλια ήταν προσφορά του Συλλόγου Γονέων του Σχολείου μας.

Πρώτευσαν οι παρακάτω μαθητές και μαθήτριες ανά τάξη:

Α΄τάξη: Ίωνας Τασιούλας, Δέσποινα Φιλιππίδη

Β’ τάξη: Παναγιώτης Αθανασόπουλος, Νεφέλη Αυγουστίδη

Γ΄τάξη: Νικόλαος Γιώγιος . Ζωή Σπαθούλα

Δ’ τάξη: Πλάτωνας Τσιρογιάννης, Ιωάννα Τσούτσα

Ε’  τάξη: Θοδωρής Ακρίδας, Μυρτώ Τσάμη

ΣΤ΄ τάξη: Ευθύμης Τσακανίκας, Πηνελόπη Φραγκούλη.

Ο αγιασμός στο σχολείο μας!

Την Πέμπτη ,11 Σεπτεμβρίου 2025 μέσα σε κλίμα χαράς το Σχολείο μας υποδέχθηκε τα χαμογελαστά πρόσωπα μαθητών και μαθητριών.

Όπως κάθε χρόνο, η σχολική μας χρονιά ξεκίνησε με τον καθιερωμένο Αγιασμό που τελέστηκε από τον Ιερέα της Ενορίας μας, Πατέρα Χρήστο.

Με το πέρας της τελετής του Αγιασμού, ο Ιερέας μάς ευλόγησε και ευχήθηκε σε όλους καλή σχολική χρονιά!

Η  Διευθύντρια κ. Γιάννα Φραγκοπούλου, καλωσόρισε τους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου και ιδιαίτερα της Α΄ Τάξης. Ευχήθηκε σε όλους υγεία, δημιουργία , πρόοδο και τόνισε τη σημασία της συνεργασίας  όλων των φορέων της σχολικής κοινότητας.

Κατόπιν, οι μαθητές πέρασαν στις τάξεις τους με τη συνοδεία των δασκάλων τους, όπου έγινε η πρώτη γνωριμία με τους εκπαιδευτικούς και παρέλαβαν τα βιβλία τους .Οι γονείς, παράλληλα, φιλοξενήθηκαν στην αίθουσα Εκδηλώσεων του Σχολείου όπου ενημερώθηκαν από τη Διευθύντρια για ζητήματα λειτουργίας και κανονισμού του σχολείου.

Ευχόμαστε σε όλους Καλή σχολική χρονιά με υγεία, δημιουργικότητα και πολλά χαμόγελα!!!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση