










Το Τμήμα Ένταξης είναι μια εξειδικευμένη υποστηρικτική δομή Ειδικής Αγωγής που λειτουργεί σαν χωριστό τμήμα μέσα στο σχολείο και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Υπέυθυνος για το τμήμα καθορίζεται εκπαιδευτικός με κατάρτιση στην Ειδική Αγωγή.
Σκοπός της λειτουργίας του είναι η πλήρης ένταξη των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον μέσω ειδικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και προγραμμάτων.
Το Τ.Ε δέχεται παιδιά απ΄όλες τις τάξεις, και έχει στόχο να παρέχει εξειδικευμένη υποστήριξη βασικά στο γνωστικό αλλά βεβαίως και στον κοινωνικό, συναισθηματικό και ψυχολογικό τομέα ανάπτυξης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυσκολίες .
Στο Τ.Ε φοιτούν οι μαθητές/μαθήτριες:
√ Που έχουν γνωμάτευση από διαγνωστική υπηρεσία (π.χ. ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)
√ Που δεν έχουν γνωμάτευση αλλά έχει παρατηρηθεί από τους εκπαιδευτικούς της τάξης ότι παρουσιάζει ειδικές δυσκολίες. Σε αυτή την περίπτωση απαιτείται η αξιολόγηση του μαθητή από τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και η σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Ειδικής Αγωγής .
Και στις δύο περιπτώσεις, για να φοιτήσει ο μαθητής στο Τμήμα Ένταξης του σχολείου του απαιτείται η ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση του γονέα.
Πώς λειτουργεί;
Στο Τμήμα Ένταξης φοιτούν προς το παρόν 9 μαθητές. Οι μαθητές/τριες που υποστηρίζονται από το Τ.Ε φοιτούν κάποιες ώρες στη διάρκεια της εβδομάδας στο Τ.Ε ανάλογα με εξατομικευμένο πρόγραμμα που διαμορφώνει η εκπαιδευτικός σε συνεργασία με την Ε.Δ.Υ. του σχολείου. Για να φοιτήσουν σε αυτό ομαδοποιούνται είτε σύμφωνα με το μαθησιακό τους επίπεδο είτε κατά τάξεις και υποστηρίζονται ή συνεκπαιδεύονται με ένα τουλάχιστο συμμαθητή τους όχι απαραίτητα από την ίδια τάξη. Η υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών στο Τ.Ε γίνεται με συστηματική συνεργασία των εκπαιδευτικών του Τ.Ε και των εκπαιδευτικών της τάξης των μαθητών/μαθητριών σε όλη τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Τ.Ε.Η εκπαιδευτικός του Τ.Ε. σχεδιάζει και εφαρμόζει το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα λαμβάνοντας υπόψη:
√ Το πλήθος μαθητών του τμήματος
√ Τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών
√ Την αποφυγή της συστηματικής απουσίας αυτών από την τάξη φοίτησης. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να απουσιάζει από μαθήματα στα οποία έχει κάποια απόδοση και συμμετέχει, επίσης να μην απουσιάζει συνεχώς από τα μαθήματα που αγαπά ιδιαίτερα όπως γυμναστική, καλλιτεχνικά κλπ, γιατί αυτά βοηθούν ιδιαίτερα στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής του την ανάπτυξη διαφόρων δεξιοτήτων και στην κοινωνικοποίηση του με την ομάδα της τάξης.
Ακόμη, γίνονται διάφορες δράσεις-κατασκευές εντός του τμήματος, ώστε με αυτόν τον τρόπο να γίνει πιο εύκολη η μάθηση. Παράλληλα, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης σε συνεργασία με την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό του σχολείου οργανώνουν δράσεις ευαισθητοποίησης αλλά και ενημερώνουν τους γονείς σχετικά με θέματα που θα βοηθήσουν στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών







Την Τετάρτη 6 Μαρτίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης του σχολείου μας παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση « Τα όνειρα εξαφανίστηκαν» μετά την υπέροχη και πετυχημένη παρουσίαση στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρινίου. Για άλλη μία φορά, τα παιδιά δίνοντας τον καλύτερο εαυτό τους ταξίδεψαν τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους με ένα έργο γεμάτο αισιοδοξία και αγάπη!













Οι μαθητές και μαθήτριες της Ε’ τάξης του σχολείου μας , με τη βοήθεια της υπεύθυνης εκπαιδευτικού της σχολικής βιβλιοθήκης, αναζήτησαν και κατέγραψαν ελληνικές λέξεις που χρησιμοποιούνται στην Αγγλική Γλώσσα στο πλαίσιο των δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας.

Όσο για το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας ανάδειξης της αγαπημένης ελληνικής λέξης των παιδιών , το αποτέλεσμα φαίνεται στην παρακάτω εικόνα…

Σήμερα, 6 Μαρτίου,Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού η ΕΔΥ του σχολείου μας πραγματοποίησε δημιουργικές δρασεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης προς τους μαθητές.
Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε εργαστήριο από την κοινωνική λειτουργο Γαλάνη Αικατερίνη και την ψυχολογο Τσουφλιδου Πόπη με τίτλο “Όλοι μαζί μια παρέα”στην Δ΄ Δημοτικου.Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερα ευαισθητοποιημενοι και συνεργάσιμοι.
Ακόμη, τα παιδιά της Γ’ Δημοτικού σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης, Πρέζα Βασιλική, δημιούργησαν ζωγραφιές και χειροτεχνίες σχετικές με την εξάλειψη του φαινομένου του Σχολικού Εκφοβισμού σε συνεργατικό κλίμα αποδοχής!

Εικόνα 1. Η προσωπική ασπίδα κατά του σχολικού εκφοβισμού


Εικονα 2,3. Ζωγραφιές κατά του Σχολικού Εκφοβισμού!
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, μπορείτε να εκδώσετε τη βεβαίωση φοίτησης του παιδιού σας μέσω της ιστοσελίδας που ακολουθεί.
Θα χρειαστείτε τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet.
https://www.gov.gr/upourgeia/upourgeio-paideias-kai-threskeumaton/paideias-kai-threskeumaton/attending-school
Με εκτίμηση
Η Διευθύντρια του Σχολείου
Ρακιντζή Αθανασία
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές των μαθητών της Α΄τάξης θα γίνουν από:
01/03/2024-20/03/2024.
Oι εγγραφές θα γίνονται ύστερα από τηλεφωνική προσυνεννόηση
(τηλ. 26410-24884 /κα Ρακιντζή Αθανασία)
Στην Α΄ Τάξη εγγράφονται οι μαθητές που γεννήθηκαν το έτος 2018.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι που συνοδεύουν την αίτηση είναι:
Προϋποθέσεις εγγραφής στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα
Οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης, μπορούν να εγγράφονται στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους συμπληρώνοντας το παρακάτω έντυπο:
https://grafis.sch.gr/index.php/s/LfdNFNDzmCsszWk
Η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το πρόγραμμα της παρούσας
παραγράφου λαμβάνει χώρα ή στις 15:00, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών/τριών στο τμήμα Πρωινής Ζώνης (7:00-8:00):
Στο τμήμα αυτό δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές/τριες οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι/νες και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρωινής Ζώνης μαθητών/τριών είναι οι 7 μαθητές/τριες για σχολεία με λειτουργικότητα έως 8/θέσια
Επισυνάπτονται :
Χάρτης με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του 12ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου
Την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Καρκίνου, το 12ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου συμμετείχε στη εκδήλωση «Άναψε μια Φλόγα για να φωτίσει το όνειρο» του Συλλόγου Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Φλόγα»( παράρτημα Αγρινίου).
Στην κατάμεστη αίθουσα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρινίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄τάξης μάγεψαν και ταξίδεψαν το κοινό παρουσιάζοντας την θεατρική παράσταση «Τα όνειρα εξαφανίστηκαν» βασισμένη στο παραμύθι της Κωνσταντίνας Αναγνωστοπούλου σε διασκευή και σκηνοθεσία της θεατρολόγου κ. Σοφίας Γλωσσίδη, εκπαιδευτικού θεατρικής αγωγής του 12ου Δημοτικού Σχολείου , με πρωτοβουλία της διευθύντριας του σχολείου κ. Αθανασίας Ρακιντζή και τη συμβολή των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας κ. Ανδριάνας Παβέλη ΠΕ06, κ. Δημήτρη Αθανασίου ΠΕ 70, κ. Κώστα Μέντζο ΠΕ86 και κ. Δέσποινας Μπεμπελέκου ΠΕ08 καθώς και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων .
Λαμβάνοντας υπόψη τον διαχρονικό, εκπαιδευτικό χαρακτήρα του θεάτρου, η ενεργή συμμετοχή των παιδιών στη συγκεκριμένη δράση ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης κατάφερε να δυναμώσει την Φλόγα που θα φωτίσει το όνειρο!







