Στα πλαίσια της ενότητας “Φθινόπωρο”, μιλήσαμε για τα φρούτα του φθινοπώρου και φτιάξαμε τυπώματα με φρούτα. Ακόμη χρησιμοποιήσαμε υλικά από τη φύση και δημιουργήσαμε υπέροχες εικόνες


Επίσης το αισθητηριακό μας κουτί άλλαξε και αντί της άμμου του καλοκαιριού, περιέχει τώρα φύλλα και θα εμπλουτιστεί περισσότερο με τη βοήθεια των παιδιών.
Όλες οι φθινοπωρινές ημέρες υπήρξαν η αφορμή για να συζητήσουμε μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου για το φθινόπωρο και τα χαρακτηριστικά του. Παρατηρήσαμε το περιβάλλον και τις αλλαγές που υπάρχουν όταν έχουμε φθινόπωρο και ανασύραμε και πιθανές προϋπάρχουσες γνώσεις, τις οποίες εμπλουτίσαμε και με το σχετικό βίντεο για το φθινόπωρο από τον Picou – Picou. (https://youtu.be/cAJOECUzz-k). Επιπλέον τραγουδήσαμε για το φθινόπωρο και παρατηρήσαμε σχετικούς πίνακες ζωγραφικής.
Στη συνέχεια, διαβάσαμε και το παραμύθι ” Φθινόπωρο και το Σκιουράκι χάνει το φαΐ του “. Τι γίνεται όταν ο μικρός σκίουρος κλέβει το φαγητό από τον αδερφό του και εκείνος τον κυνηγάει μέσα στο δάσος και χάνεται? Που του είπε ο ποντικός, ο λαγός και η κουκουβάγια να ψάξει? Πώς είναι η φύση το Φθινόπωρο στο δάσος, στη λίμνη και στο λιβάδι?… Αφού διαβάσαμε και συζητήσαμε το παραμύθι, βάλαμε τις μάσκες μας και δραματοποιήσαμε το παραμύθι, φτιάχνοντας δικούς μας διαλόγους!
Το φθινόπωρο που όπως είπαμε έρχονται και τα πρωτοβρόχια… πρέπει να μάθουμε όταν βρέχει να ανοίγουμε την ομπρέλα μας και να πατάμε πάνω στα “βραχάκια”, ώστε να μην γεμίσουν λάσπες τα παπούτσια μας… όταν ακούω τη μουσική ” Στο Ζάππειο μια μέρα…” περπατάω με κλειστή ομπρέλα ανάμεσα στα “βραχάκια”- στεφάνια και όταν ακούω τη μουσική “Βροχή”, του Χατζηδάκι, ανοίγω την ομπρέλα μου, στέκομαι κάτω από αυτήν και πατάω μόνο μέσα στα στεφάνια – βραχάκια…
Τέλος, φτιάξαμε και το δικό μας φθινοπωρινό τοπίο από δέντρο σχεδιασμένο με το χέρι μας ( πήχη- παλάμη) και 3 κύκλους, χρωματισμένο με αραιωμένη τέμπερα, κολλημένο πάνω σε μαύρο χαρτόνι και κάναμε επιπλέον σφραγίδες με ματσάκι από μπατονέτες, βουτηγμένες σε τέμπερα, χρησιμοποιώντας φθινοπωρινά χρώματα. Επιπλέον στο φθινοπωρινό τοπίο προσθέσαμε και σαλιγκάρια από πλαστελίνη.
(Ιδέα από milliaras.gr)
Στην διπλανή ομάδα τα “φθινοπωρινά δέντρα” έγιναν και εκεί από την παλάμη του χεριού των παιδιών. Πάνω στα φθινοπωρινό κλαδιά τα παιδιά τοποθέτησαν βαμβακερούς δίσκους ντεμακιγιάζ, τους οποίους έβαψαν με πιπέτα, σε φθινοπωρινά χρώματα…, χρησιμοποιώντας αραιωμένη τέμπερα.
Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό!!!
Τέλος κάναμε ένα τέλειο εργαστήριο με φθινοπωρινά φύλλα, χωρισμένα με γραμμές και χρωματισμένα με ζεστά χρώματα φθινοπωρινά (κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί…) και ζωγραφίσαμε το φόντο με ψυχρά χρώματα (μπλε, πράσινο και μωβ)…Το αποτέλεσμα μας εντυπωσίασε όλους!! (Ιδέα από το pinterest)












