Στις 17.01.2025 είχαμε την ιδιαίτερη τιμή και χαρά να παραβρεθεί στο Νηπιαγωγείο μας η συγγραφέας Νίκη Σκουτέρη, MSc ΠΕ60, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΔΙΠΕ Πειραιά, η οποία είναι μια καταξιωμένη συγγραφέας στο χώρο της. Αρχικά, η συγκεκριμένη συγγραφέας συστήθηκε στα παιδάκια και έπειτα ξεκίνησε να αφηγείται το παραμύθι: «ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΠΑΘΛΟ», το οποίο μας είχε φέρει η ίδια, για να το παρουσιάσει στα παιδιά. Όλα τα παιδιά την άκουγαν με ιδιαίτερη προσοχή και ενδιαφέρον, καθώς το ύφος της αφήγησης ήταν πολύ παραστατικό, ο τόνος της φωνής της ανέβαινε και κατέβαινε ανάλογα με τις σκηνές και την περιγραφή του παραμυθιού που διηγούνταν. Το συγκεκριμένο παραμύθι ήταν πολύ κατανοητό στα παιδιά, καθώς το λεξιλόγιο συμβάδιζε με την παιδική ηλικία τους και ήταν πλούσιο και σε εικόνες με ζωντανά χρώματα. Όταν έφτασε στο τέλος του παραμυθιού, η συγγραφέας έκανε ερωτήσεις κατανόησης στα παιδιά σε σχέση με την πλοκή του έργου, αλλά και στη συνέχεια οι ερωτήσεις ήταν πιο βιωματικές, ανοιχτού τύπου που δεν αφορούσαν αποκλειστικά την πλοκή του παραμυθιού.
Να σημειωθεί σε αυτό το σημείο, ότι μας κατέπληξαν οι απαντήσεις που μας έδωσαν τα παιδιά, διότι ήταν πολύ περιγραφικές, εύστοχες και ευφάνταστες. Έπειτα, η συγγραφέας μας μίλησε για τα συναισθήματα, μας περιέγραψε το κάθε συναίσθημα, όπως είναι η χαρά, η λύπη κλπ. Πιο ειδικά, μας παρουσίασε κάποιες κούκλες, οι οποίες έδειχναν ένα ειδικό συναίσθημα στο πρόσωπο τους. Συγκεκριμένα, η συγγραφέας μας ανέφερε ότι ανάλογα με το συναίσθημά μας αλλάζει η έκφρασή μας και τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας. Για παράδειγμα, όταν νιώθουμε λύπη, τα μάτια μας είναι κατεβασμένα, τα φρύδια μας σουφρώνουν μαζί με το μέτωπό μας και χάνεται το χαμόγελο και ακριβώς το αντίθετο γίνεται με την χαρά.
Μετά την αφήγηση, την περιγραφή και τη συζήτηση η συγγραφέας ετοίμασε ένα διαδραστικό παιχνίδι στα παιδιά σύμφωνα με τη θεματολογία του παραμυθιού. Το παιχνίδι ήταν ο κρυμμένος θησαυρός, όπου χωρίστηκαν τα παιδιά σε δύο ομάδες και καλούνταν η κάθε ομάδα να βρει το κρυμμένο μετάλλιο, το οποίο νωρίτερα είχαν κρύψει οι Νηπιαγωγοί μέσα στην τάξη. Η κάθε ομάδα είχε έναν αρχηγό, ο οποίος ήταν ο ίδιος αρμόδιος να βρει το κρυμμένο μετάλλιο. Όλα τα παιδιά χάρηκαν με το συγκεκριμένο παιχνίδι καθώς ζητωκραύγαζαν. Στο τέλος βγήκαν και οι δύο αρχηγοί νικητές, καθώς βρήκαν και οι δύο τα μετάλλια και γ’ αυτό όλα τα παιδάκια πήραν ατομικά δωράκια, τα οποία ετοίμασε η συγγραφέας ως έπαθλο. Ακόμα, τα παιδιά ζωγράφισαν κάτι που τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι.