Σχέδιο δράσης: «Το ουράνιο τόξο των συναισθημάτων στολίζει το σχολείο μας». Παρουσίαση παραμυθιού: «ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΠΑΘΛΟ», από τη συγγραφέα Νίκη Σκουτέρη.

Στις 17.01.2025 είχαμε την ιδιαίτερη τιμή και χαρά να παραβρεθεί στο Νηπιαγωγείο μας η συγγραφέας Νίκη Σκουτέρη, MSc ΠΕ60, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΔΙΠΕ Πειραιά, η οποία είναι μια καταξιωμένη συγγραφέας στο χώρο της. Αρχικά, η συγκεκριμένη συγγραφέας συστήθηκε στα παιδάκια και έπειτα ξεκίνησε να αφηγείται το παραμύθι: «ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΠΑΘΛΟ», το οποίο μας είχε φέρει η ίδια, για να το παρουσιάσει στα παιδιά. Όλα τα παιδιά την άκουγαν με ιδιαίτερη προσοχή και ενδιαφέρον,  καθώς το ύφος της αφήγησης  ήταν πολύ παραστατικό, ο τόνος της φωνής της ανέβαινε και κατέβαινε  ανάλογα με τις σκηνές και την περιγραφή του παραμυθιού που διηγούνταν.  Το συγκεκριμένο παραμύθι ήταν πολύ κατανοητό στα παιδιά, καθώς το λεξιλόγιο συμβάδιζε με την παιδική ηλικία τους και ήταν πλούσιο και σε εικόνες με ζωντανά χρώματα. Όταν έφτασε στο τέλος του παραμυθιού, η συγγραφέας έκανε ερωτήσεις κατανόησης στα παιδιά σε σχέση με την πλοκή του έργου, αλλά και στη συνέχεια οι ερωτήσεις ήταν πιο βιωματικές,  ανοιχτού τύπου που δεν αφορούσαν αποκλειστικά  την πλοκή του παραμυθιού.  

Να σημειωθεί σε αυτό το σημείο, ότι μας κατέπληξαν οι απαντήσεις που μας έδωσαν τα παιδιά, διότι ήταν πολύ περιγραφικές, εύστοχες και ευφάνταστες. Έπειτα, η συγγραφέας μας μίλησε για τα συναισθήματα, μας περιέγραψε το κάθε συναίσθημα, όπως είναι η χαρά, η λύπη κλπ. Πιο ειδικά, μας  παρουσίασε κάποιες κούκλες, οι οποίες έδειχναν ένα ειδικό συναίσθημα στο πρόσωπο τους. Συγκεκριμένα, η συγγραφέας μας ανέφερε ότι ανάλογα με το συναίσθημά μας αλλάζει η έκφρασή μας και τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας. Για παράδειγμα, όταν νιώθουμε λύπη, τα μάτια μας είναι κατεβασμένα, τα φρύδια μας σουφρώνουν μαζί με το μέτωπό μας και χάνεται το χαμόγελο και ακριβώς το αντίθετο γίνεται με την χαρά.

 Μετά την αφήγηση, την περιγραφή και τη συζήτηση η συγγραφέας ετοίμασε ένα διαδραστικό παιχνίδι στα παιδιά σύμφωνα με τη θεματολογία του παραμυθιού. Το παιχνίδι ήταν ο κρυμμένος θησαυρός,  όπου χωρίστηκαν τα παιδιά σε δύο ομάδες και καλούνταν η κάθε ομάδα να βρει το κρυμμένο μετάλλιο, το οποίο νωρίτερα είχαν κρύψει οι Νηπιαγωγοί μέσα στην  τάξη. Η κάθε ομάδα είχε έναν αρχηγό, ο οποίος ήταν ο ίδιος αρμόδιος να βρει το κρυμμένο μετάλλιο. Όλα τα παιδιά χάρηκαν με το συγκεκριμένο παιχνίδι καθώς ζητωκραύγαζαν. Στο τέλος βγήκαν και οι δύο αρχηγοί νικητές, καθώς βρήκαν και οι δύο τα μετάλλια και γ’ αυτό όλα τα παιδάκια πήραν ατομικά δωράκια, τα οποία ετοίμασε η συγγραφέας ως έπαθλο. Ακόμα, τα παιδιά ζωγράφισαν κάτι που τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι.

1 IMG 62fb1fe7a8804223836cb65487b0fbd1 V 2 IMG 415861789621e92d86d977b31ac801f6 V 3 IMG b5e03d0aa55bd160a83d9607562ff79e V 4 IMG fdf763d0b48b431a73e00273801cb90c V 1000008818 1000008829 1000008830 1000008832 1000008833 1000008839 1000008841 1000008846 1000008847 1000008849 1000008851 1 1000008854 1000008860 1 100000886211 IMG 43258db844ac94ee0b6f332a0b68afd2 V 112 IMG 43258db844ac94ee0b6f332a0b68afd2 V 2