eTwinning – Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Εδώ θα ενημερώνεστε από τη συμμετοχή του νηπιαγωγείου σε ευρωπαϊκά προγράμματα eTwinning.
etwin 1
Σχολικό έτος 2025-2026 – 2ο Τμήμα
Τίτλος προγράμματος: Real and Imaginary World / Πραγματικός και Φανταστικός Κόσμος. 
real imag logo1

Βασικός σκοπός του project είναι να ενισχύσει τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των μαθητών μέσα από την εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στον πραγματικό και τον φανταστικό κόσμο, αξιοποιώντας μέσα όπως ο κινηματογράφος, η ζωγραφική, η αφήγηση, τα ψηφιακά μέσα και η συνεργασία με μαθητές από άλλες χώρες. Οι επιμέρους δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν είναι:

  1. Δημιουργικότητα & Φαντασία
  2. Οπτικοακουστικός γραμματισμός
  3. Ψηφιακές δεξιότητες
  4. Κοινωνικές και συνεργατικές δεξιότητες
  5. Κριτική σκέψη & συναισθηματική νοημοσύνη
  6. Διαπολιτισμική συνείδηση

Το project είναι πολυδιάστατο και στηρίζεται στη διαθεματική, βιωματική και συνεργατική μάθηση. Συνδυάζει καλλιτεχνική έκφραση, τεχνολογία, πολιτισμό και παιδαγωγική καινοτομία, με στόχο την ολιστική ανάπτυξη των παιδιών ως δημιουργικών, υπεύθυνων και ψηφιακά εγγράμματων πολιτών.

Σχολικό έτος 2025-2026 – 3o τμήμα/ 1ο ολοήμερο
Τίτλος προγράμματος: “Animals of the World: Travelling with Stories and Robots”
Βασικοί στόχοι του ευρωπαικού αυτού προγράμματος είναι:
  1. Εξερεύνηση της βιοποικιλότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς.

2. Ανάπτυξη γλωσσικών και δημιουργικών δεξιοτήτων μέσα από τη δύναμη της αφήγησης.

3. Ενσωμάτωση STEAM στοιχείων μέσω της ρομποτικής και της τεχνολογίας.

4.  Ενίσχυση της συνεργασίας και της διαπολιτισμικής επικοινωνίάς.

5.  Παραγωγή και διάχυση συνεργατικών ψηφιακών έργων.

Σχολικό έτος 2025-2026 – 3o τμήμα
Τίτλος προγράμματος: Lego Chalange: I can/we can
Βασικοί στόχοι του τρίτου ευρωπαικού προγράμματος είναι:
Η ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών — συγκεκριμένα της επικοινωνίας, συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων — μέσω δημιουργικών προκλήσεων LEGO. Το έργο επιδιώκει να αναπτύξει την αυτοπεποίθηση, τη συνεργατική σκέψη και τη δημιουργική επίλυση προβλημάτων σε ένα παιχνιδιάρικο, βιωματικό πλαίσιο.
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
Σχολικό έτος 2024-2025 – 3ο Τμήμα
Τίτλος Προγράμματος : Secrets of the Forest: A Magical Exploration.
Αυτό το έργο αφορά τα δάση μας και τι μπορούμε να κάνουμε για να τα προστατέψουμε, καθώς και όλα τα πλάσματα που τα αποκαλούν σπίτι! Επικεντρώνεται στη μάθηση που βασίζεται στο παιχνίδι και στην παιδαγωγική προσέγγιση STEAM. Οι μαθητές μας θα εξερευνήσουν τα μυστικά του δάσους, με τη βοήθεια συνεργατικών εργαλείων ιστού 2.0 και πρακτικών δραστηριοτήτων.
Στοχεύουμε στους μαθητές μας να διαμορφώσουν θετικές στάσεις απέναντι στο φυσικό περιβάλλον και να τους ευαισθητοποιήσουν για τον αντίκτυπο που έχει η ανθρώπινη παρέμβαση στην ισορροπία του δασικού οικοσυστήματος.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο (5 Ιουνίου – Ημέρα Περιβάλλοντος).
Χώρες : Ελλάδα-Κύπρος- Ιταλία – Πολωνία – Λιθουανία – Τουρκία- Ρουμανία – Πορτογαλία
Σχολικό έτος 2024-2025 – 2ο Τμήμα
Τίτλος Προγράμματος : Documentary Journeys.
DOCUMENTARY JOURNEYS LOGO ETWIN 24

«Ταξίδια ντοκιμαντέρ»

«Documentary Journeys»

 

Όταν ρωτάμε τους μαθητές να ορίσουν τι είναι ντοκιμαντέρ, η πρώτη τους σχέση είναι με τις ταινίες που προβάλλονται σε τηλεοπτικά κανάλια όπως το Discovery ή το National Geographic. Προσφέροντας ένα πρόγραμμα ντοκιμαντέρ από τη συλλογή CinEd, θέλουμε να διαφοροποιήσουμε την οπτική των θεατών σε αυτό το κινηματογραφικό είδος. Οι ταινίες αυτές έχουν στόχο να φέρουν τους μαθητές σε επαφή με την τέχνη του ντοκιμαντέρ, που δεν καταγράφει απλώς την πραγματικότητα αλλά έχει καλλιτεχνικό σκοπό και εκφράζει προβληματισμούς και συναισθήματα, ευαισθησία σε κοινωνικά ζητήματα.

Στόχοι:

  1. Μαθαίνοντας για διαφορετικούς πολιτισμούς και παραδόσεις μέσω οπτικά ελκυστικού περιεχομένου.
  2. Διεύρυνση της κατανόησης των παιδιών για το ντοκιμαντέρ ως είδος που υπερβαίνει την απλή αναφορά γεγονότων.
  3. Παροχή διασκεδαστικής και εκπαιδευτικής εμπειρίας που καλλιεργεί μια δια βίου αγάπη για μάθηση.
  4. Ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της παγκόσμιας συνειδητοποίησης μέσω της έκθεσης σε διαφορετικές πολιτιστικές εμπειρίες.
  5. Προώθηση της εκτίμησης των τεχνών και της εκτίμησης των οπτικών εφέ σε ντοκιμαντέρ.
  6. Δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να εξερευνήσουν νέα ενδιαφέροντα και πιθανές σταδιοδρομίες που σχετίζονται με ντοκιμαντέρ ή συναφείς τομείς (π.χ. ταξίδια, φωτογραφία, δημοσιογραφία).
  7. Δημιουργία αίσθησης του ανήκειν και της κοινότητας στα παιδιά μέσω μιας κοινής, εμπλουτιστικής εμπειρίας.

Αναμενόμενα Αποτελέσματα:

  1. Kατανόηση του πολιτισμού των διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένων των παραδόσεων, της ιστορίας και του τρόπου ζωής τους.
  2. Οι μαθητές μπορούν να εξηγήσουν πώς διαφέρουν τα ντοκιμαντέρ από άλλα είδη ταινιών και γιατί είναι σημαντικά.
  3. Μπορούν να αναλύσουν το ντοκιμαντέρ εντοπίζοντας κύρια θέματα, υποστηρίζοντας απόψεις μέσα από στοιχεία της ταινίας και λαμβάνοντας υπόψη διαφορετικές απόψεις.
  4. Οι μαθητές καλλιεργούν την ικανότητα κατανόησης και σεβασμού διαφορετικών πολιτισμών από τους δικούς τους και έχουν επίγνωση του ρόλου τους ως πολίτες του κόσμου.
  5. Ανακάλυψη νέων ενδιαφερόντων σε τομείς που σχετίζονται με ντοκιμαντέρ ή συναφείς τομείς (π.χ. ταξίδια, φωτογραφία, ήχος, έρευνα) που μπορεί να επηρεάσουν τις μελλοντικές εκπαιδευτικές τους αναζητήσεις.
  6. Διάδοση πολιτιστικών αξιών και θετικών μηνυμάτων μέσω της κινηματογραφικής τέχνης.
  7. Προώθηση και ενίσχυση αναγνωστικών συνηθειών μέσα από ταινίες.
  8. Καλλιεργώντας δεξιότητες STEAM μέσω της κινηματογραφίας.

Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο.

Χώρες που συμμετέχουν: Ελλάδα, Βουλγαρία, Τουρκία