Ο μήνας μας ξεκίνησε ποιητικά, με ένα ποίημα που διαβάσαμε, ταξιδέψαμε, φανταστήκαμε εικόνες και στη συνέχεια τα παιδιά τις ζωγράφισαν!
Οι αμυγδαλίτσες άνθισαν και αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και δημιουργίας!
Πρώτα από όλα τις γνωρίσαμε ως “νυφούλες του χειμώνα”…
…και έπειτα “καλλιτεχνήσαμε”!
Τα πρωινά μας ήταν αρκετά κρύα και έτσι προσπαθούσαμε να παίξουμε παιχνίδια για να ζεσταθούμε!
Μία από τις βροχερές μας μέρες, η κουβέντα ήρθε στο νερό και κάπως έτσι αποφασίσαμε να συζητήσουμε για τον κύκλο του νερού, με τα αγαπημένα μας πειράματα!
Σκεφτήκαμε να ετοιμάσουμε ένα ζεστό πάπλωμα γεμάτο ευχές για τον οργανισμό ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ ΕΛΛΑΔΟΣ, υποστηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο το έργο τους και συμμετέχοντας στον ετήσιο διαγωνισμό τους!
Διαβάσαμε το πολύ όμορφο ουκρανικό παραδοσιακό παραμύθι “Το γάντι” και συζητήσαμε σχετικά με την αποδοχή και τον σεβασμό.
Μάλιστα μας ενέπνευσε ώστε να το δραματοποιήσουμε…
…και φυσικά να παίξουμε στον διαδραστικό πίνακα, παιχνίδια μνήμης, παρατηρητικότητας και αναγραμματισμού!
Η κάθε ομάδα στο τμήμα της, έφτιαξε μία ιστορία! Η ιστορία φτιάχτηκε και εικονογραφήθηκε από τα ίδια τα παιδιά με υλικά που επέλεξαν μέσα από τις τάξεις τους!
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος του 1ου σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας που αφορά στην οργάνωση και δημιουργία της σχολικής μας βιβλιοθήκης!
Οι δύο ιστορίες έγιναν και ηλεκτρονικά βιβλία και μπορείτε να τα βρείτε πατώντας ΤΜΗΜΑ 1 και ΤΜΗΜΑ 2 αντίστοιχα!
Στο πλαίσιο του 2ου σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας που σχετίζεται με την ομαλή μετάβαση των παιδιών στο δημοτικό σχολείο και εφόσον ο καιρός ακόμη δεν μας επιτρέπει τις επισκέψεις, αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε με τους/τις μαθητές/τριες της Α’ δημοτικού του όμορου 7ου Δημοτικού σχολείου, με μια ομαδική ζωγραφιά!
Οι ιδέες για το θέμα της ζωγραφιάς ήταν των παιδιών και καταλήξαμε σε 1 (ανά τμήμα) έπειτα από ψηφοφορία!
Εμείς φτιάξαμε τη μισή και αφήνουμε στα τμήματα του δημοτικού να την ολοκληρώσουν!
Κάπου εκεί μας βρήκε η 14η ημέρα του Φεβρουαρίου, ημέρα που γιορτάζουμε την αγάπη!
Τι είναι όμως αγάπη…;
Τα παιδιά “έκλεισαν” στις παλαμίτσες τους όποιον/α και ό,τι αγαπούν!
Ο σεισμός αποτέλεσε ένα μέρος της θεματολογίας μας για τον Φλεβάρη, μιας και οι εξελίξεις στις Κυκλάδες επηρέασαν και ανησύχησαν κάποια από τα παιδιά του σχολείου μας!
Καταρχάς εξηγήσαμε πώς είναι ο πλανήτης μας, η Γη, στο εσωτερικό του, προκειμένου να αντιληφθούμε τον τρόπο που προκαλούνται οι σεισμοί. Αναπαραστήσαμε τη Γη και στη συνέχεια προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε το εσωτερικό της. Τα δαχτυλάκια και τα πινέλα “πήραν φωτιά”!
Έπειτα συζητήσαμε τον τρόπο που πρέπει να αντιδράσουμε σε περίπτωση που γίνει σεισμός και ακολουθήσαμε τις οδηγίες!
Για το τέλος αφήσαμε ένα “νόστιμο” πείραμα με ζελέ (για το εσωτερικό της γης), μπισκότα (ως τεκτονικές πλάκες), κτηριο-γκοφρετάκια και ανθρωπάκια! Φυσικά είχαμε και σεισμογράφο!
Ακολούθησαν παιχνίδια εμπέδωσης όλων των πληροφοριών που λάβαμε και των γνώσεων που χτίσαμε!
Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου, είχαμε την τιμή και τη χαρά να έχουμε επισκέπτες στο σχολείο μας, τον κ. Γιώργο, τον κ. Ηλία και την κ. Δώρα και παρέα τους μάθαμε για το ταξίδι του σιταριού και τον τρόπο που φτάνει στα χέρια μας το ψωμάκι!
Πρώτα απ’ όλα φορέσαμε τις ποδιές μας και τα καπελάκια μας…
Γίναμε γεωργοί και αλωνίσαμε!
Μαζέψαμε το σιτάρι!
Έπειτα πήγαμε το σιτάρι στον πετρόμυλο…
…και αλευρωθήκαμε!
Δοκιμάσαμε και τον ηλεκτρικό μύλο!
Ήρθε η ώρα του κοσκινίσματος!
Γνωρίσαμε τα υλικά και ξεκινήσαμε να τα προσθέτουμε!
Ξεκινήσαμε το ζύμωμα!
Έτοιμες οι λαγανίτσες μας, μπαίνουν στο ταψί!
Οι λαμαρίνες πήγαν στον φούρνο της γειτονιάς μας, που τις έψησε!!!
Η δοκιμή δεν άργησε να γίνει από παιδιά και γονείς!
‘Γεια στα χέρια σας!!!
Φυσικά δεν γίνεται Φλεβάρης χωρίς την Αποκριά του!!!
Παίξαμε, ζωγραφίσαμε, χορέψαμε, κατασκευάσαμε, καρναβαλιστήκαμε!!!
Όοοοοοολα αυτά και άλλα τόσα προσπαθήσαμε να τα χωρέσουμε στο βίντεο που ακολουθεί!!!
Απολαύστε το!
Αποχαιρετήσαμε τον Φεβρουάριο με πολλή αγάπη και ευγνωμοσύνη για όλα αυτά που απλόχερα μας προσέφερε!
Σας αποχαιρετούμε με τους χαρταετούς μας και ένα χαρακτηριστικό τραγούδι που θα σας ταξιδέψει!