Φλέβησε ο Φλεβάρης!

Ο μήνας μας ξεκίνησε ποιητικά, με ένα ποίημα που διαβάσαμε, ταξιδέψαμε, φανταστήκαμε εικόνες και στη συνέχεια τα παιδιά τις ζωγράφισαν!

1. το ποίημα του Φλεβάρη

Οι αμυγδαλίτσες άνθισαν και αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και δημιουργίας!

Πρώτα από όλα τις γνωρίσαμε ως “νυφούλες του χειμώνα”…

1 2. οι νύφες του χειμώνα

…και έπειτα “καλλιτεχνήσαμε”!

2. αμυγδαλίτσες

2. αμυγδαλίτσες 2

Τα πρωινά μας ήταν αρκετά κρύα και έτσι προσπαθούσαμε να παίξουμε παιχνίδια για να ζεσταθούμε!

3. ψυχοκινητικό Φλεβάρης

4. ψυχοκινητικό Φλεβάρης 2

Μία από τις βροχερές μας μέρες, η κουβέντα ήρθε στο νερό και κάπως έτσι αποφασίσαμε να συζητήσουμε για τον κύκλο του νερού, με τα αγαπημένα μας πειράματα!

4 1. πείραμα νερό

4 1. πείραμα νερό κατασκευή

Σκεφτήκαμε να ετοιμάσουμε ένα ζεστό πάπλωμα γεμάτο ευχές για τον οργανισμό ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ ΕΛΛΑΔΟΣ, υποστηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο το έργο τους και συμμετέχοντας στον ετήσιο διαγωνισμό τους!

5. χαλάκι ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ 1

6. χαλάκι ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ 2

7. χαλάκι ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ

Διαβάσαμε το πολύ όμορφο ουκρανικό παραδοσιακό παραμύθι “Το γάντι” και συζητήσαμε σχετικά με την αποδοχή και τον σεβασμό.

Μάλιστα μας ενέπνευσε ώστε να το δραματοποιήσουμε…

8. το γάντι δραματοποίηση

…και φυσικά να παίξουμε στον διαδραστικό πίνακα, παιχνίδια μνήμης, παρατηρητικότητας και αναγραμματισμού!

9. το γάντι παιχνίδια

Η κάθε ομάδα στο τμήμα της, έφτιαξε μία ιστορία! Η ιστορία φτιάχτηκε και εικονογραφήθηκε από τα ίδια τα παιδιά με υλικά που επέλεξαν μέσα από τις τάξεις τους!

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος του 1ου σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας που αφορά στην οργάνωση και δημιουργία της σχολικής μας βιβλιοθήκης!

10 1. ιστορία καλάθι

10. ιστορία ανακάτεμα καλαθιού

11. ιστορία αντικείμενα

Οι δύο ιστορίες έγιναν και ηλεκτρονικά βιβλία και μπορείτε να τα βρείτε πατώντας ΤΜΗΜΑ 1 και ΤΜΗΜΑ 2 αντίστοιχα!

Στο πλαίσιο του 2ου σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας που σχετίζεται με την ομαλή μετάβαση των παιδιών στο δημοτικό σχολείο και εφόσον ο καιρός ακόμη δεν μας επιτρέπει τις επισκέψεις, αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε με τους/τις μαθητές/τριες της Α’ δημοτικού του όμορου 7ου Δημοτικού σχολείου, με μια ομαδική ζωγραφιά!

Οι ιδέες για το θέμα της ζωγραφιάς ήταν των παιδιών και καταλήξαμε σε 1 (ανά τμήμα) έπειτα από ψηφοφορία!

Εμείς φτιάξαμε τη μισή και αφήνουμε στα τμήματα του δημοτικού να την ολοκληρώσουν!

12. μισή ζωγραφιά δημοτικό

12. μισή ζωγραφιά δημοτικό 2

Κάπου εκεί μας βρήκε η 14η ημέρα του Φεβρουαρίου, ημέρα που γιορτάζουμε την αγάπη!

Τι είναι όμως αγάπη…;

12 1. 14 Φλεβάρη αγάπη είναι

Τα παιδιά “έκλεισαν” στις παλαμίτσες τους όποιον/α και ό,τι αγαπούν!

12 2. 14 Φλεβάρη ζωγραφίζω στην παλάμη μου ότι και όποιον αγαπώ

Ο σεισμός αποτέλεσε ένα μέρος της θεματολογίας μας για τον Φλεβάρη, μιας και οι εξελίξεις στις Κυκλάδες επηρέασαν και ανησύχησαν κάποια από τα παιδιά του σχολείου μας!

Καταρχάς εξηγήσαμε πώς είναι ο πλανήτης μας, η Γη, στο εσωτερικό του, προκειμένου να αντιληφθούμε τον τρόπο που προκαλούνται οι σεισμοί. Αναπαραστήσαμε τη Γη και στη συνέχεια προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε το εσωτερικό της. Τα δαχτυλάκια και τα πινέλα “πήραν φωτιά”!

13. σεισμός η γη 1

14. σεισμός η γη 2 1

Έπειτα συζητήσαμε τον τρόπο που πρέπει να αντιδράσουμε σε περίπτωση που γίνει σεισμός και ακολουθήσαμε τις οδηγίες!

15. σεισμός οδηγίες

Για το τέλος αφήσαμε ένα “νόστιμο” πείραμα με ζελέ (για το εσωτερικό της γης), μπισκότα (ως τεκτονικές πλάκες), κτηριο-γκοφρετάκια και ανθρωπάκια! Φυσικά είχαμε και σεισμογράφο!

16. σεισμός πείραμα 1

17. σεισμός πείραμα 2

Ακολούθησαν παιχνίδια εμπέδωσης όλων των πληροφοριών που λάβαμε και των γνώσεων που χτίσαμε!

18. σεισμός παιχνίδια

Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου, είχαμε την τιμή και τη χαρά να έχουμε επισκέπτες στο σχολείο μας, τον κ. Γιώργο, τον κ. Ηλία και την κ. Δώρα και παρέα τους μάθαμε για το ταξίδι του σιταριού και τον τρόπο που φτάνει στα χέρια μας το ψωμάκι!

Πρώτα απ’ όλα φορέσαμε τις ποδιές μας και τα καπελάκια μας…

19. λαγάνα ποδιές και τραπεζάκια

19. λαγάνα ποδιές και τραπεζάκια 2

Γίναμε γεωργοί και αλωνίσαμε!

20. λαγάνα αλώνισμα και μάζεμα σιταριού

Μαζέψαμε το σιτάρι!

20. λαγάνα αλώνισμα και μάζεμα σιταριού 2

Έπειτα πήγαμε το σιτάρι στον πετρόμυλο…

21. λαγάνα στον μύλο

21. λαγάνα στον μύλο 2

…και αλευρωθήκαμε!

23. λαγάνα αλευρώματα

Δοκιμάσαμε και τον ηλεκτρικό μύλο!

22. λαγάνα ηλεκτρικός μύλος

22. λαγάνα ηλεκτρικός μύλος 2

Ήρθε η ώρα του κοσκινίσματος!

24. λαγάνα κόσκινο

Γνωρίσαμε τα υλικά και ξεκινήσαμε να τα προσθέτουμε!

25. λαγάνα βάζουμε υλικά 1

25. λαγάνα βάζοντας υλικά 2

Ξεκινήσαμε το ζύμωμα!

26. λαγάνα ζύμωμα

26 2. λαγάνα ζύμωμα

26 3. λαγάνα ζωμώμα 2 1

27. λαγάνα ζύμωμα 2

Έτοιμες οι λαγανίτσες μας, μπαίνουν στο ταψί!

28. λαγάνα στο ταψί

Οι λαμαρίνες πήγαν στον φούρνο της γειτονιάς μας, που τις έψησε!!!

28 2. λαγάνα έτοιμοι

Η δοκιμή δεν άργησε να γίνει από παιδιά και γονείς!

29. λαγάνα να τρώει το παιδί

‘Γεια στα χέρια σας!!!

Φυσικά δεν γίνεται Φλεβάρης χωρίς την Αποκριά του!!!

Παίξαμε, ζωγραφίσαμε, χορέψαμε, κατασκευάσαμε, καρναβαλιστήκαμε!!!

Όοοοοοολα αυτά και άλλα τόσα προσπαθήσαμε να τα χωρέσουμε στο βίντεο που ακολουθεί!!!

Απολαύστε το!

 

Αποχαιρετήσαμε τον Φεβρουάριο με πολλή αγάπη και ευγνωμοσύνη για όλα αυτά που απλόχερα μας προσέφερε!

Σας αποχαιρετούμε με τους χαρταετούς μας και ένα χαρακτηριστικό τραγούδι που θα σας ταξιδέψει!

χαρταετοί αποχαιρετισμός 1

χαρταετοί αποχαιρετισμός