Ζήτω το Πολυτεχνείο! Ζήτω η Δημοκρατία! Ζήτω τα Δικαιώματα!

Ο εορτασμός για την επέτειο του Πολυτεχνείου ξεκίνησε με εικόνες και γνώσεις που είχαμε ήδη από παλιά!

Ακολούθησε δραματοποίηση των γεγονότων!

1. δραματοποίηση 1

2. δραματοποίηση 2

Στη συνέχεια, έφτιαξαν φοιτήτριες και φοιτητές με συνθήματα!

3. φοιτητές 1

4. φοιτητές 2

5. φοιτητές 3

6. φοιτητές 4

Επίσης έφτιαξαν τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στα κάγκελα του Πολυτεχνείου!

7. Πολυτεχνείο ζωγραφιά

Έφτιαξαν κορδέλες με συνθήματα…

8. ζήτω η δημοκρατία

…και ύψωσαν τις γροθιές τους!

9. γροθιές 1

10. γροθιές 2

11. γροθιές 3

Φαντάστηκαν και ζωγράφισαν όσα αγαπά η δημοκρατία…

12. όσα αγαπά η δημοκρατία

…αλλά και όσα ονειρεύεται η δημοκρατία!

13. τι ονειρεύεται η δημοκρατία

Τις ημέρες που προηγήθηκαν της επετείου, διαβάσαμε πολλά παραμύθια και θυμηθήκαμε ιστορίες, που μας θύμισαν τα γεγονότα της δικτατορίας.

14. βιβλία για το Πολυτεχνείο

Με αφορμή το μάθημα των αγγλικών, που μαθαίνουμε χρώματα και ζώα, διαβάσαμε το παραμύθι “Ο ζωγράφος που ζωγράφισε ένα γαλάζιο άλογο”

του Eric Carle (εκδ. Καλειδοσκόπιο)!

15. ο ζωγράφος που ζωγράφισε ένα γαλάζιο άλογο

Εντυπωσιαστήκαμε από την ιστορία του ζωγράφου (Franz Marc) που κάποιοι άλλοι δικτάτορες κατέστρεψαν τα έργα του, επειδή τους φαινόντουσαν παράλογα!

Υμνήσαμε τη φαντασία μας και τη δημοκρατία, που μας επιτρέπει να ζωγραφίζουμε όπως επιθυμούμε!

16. ο ζωγράφος που ζωγράφιζε

Η κ. Εύη έφερε στο σχολείο μας το γιουκαλίλι της!

Αφού τα παιδιά δοκίμασαν να παίξουν και πειραματίστηκαν…

17. τραγούδια Πολυτεχνείου 1

…τραγουδήσαμε παρέα με το γιουκαλίλι τα τραγούδια για το Πολυτεχνείο!

 

18. τραγούδια Πολυτεχνείου 2

Είδαμε εικόνες και τις χωρίσαμε σε αυτές που μας θύμιζαν δημοκρατία και σε όσες μας θύμιζαν τη δικτατορία!

19. δικτατορία δημοκρατία 1

Και φυσικά παίξαμε και πειραματιστήκαμε με τα γράμματα των δύο λέξεων, προσπαθώντας να τις σχηματίσουμε!

21. δικτατορία δημοκρατία 3

Θέλετε να ακούσετε το σύνθημά μας;

Τα παιδιά χρωμάτισαν και έκοψαν γαρύφαλλα…

23. γαρύφαλλα 1

…και στη συνέχεια σχημάτισαν με αυτά το σύμβολο της ΕΙΡΗΝΗΣ, γράφοντας φυσικά στο χαρτί τις ιδέες τους!

24. γαρύφαλλα 2

Έτοιμη η αφίσα τους!

25. γαρύφαλλα 3

Συνδυάζοντας δύο πολύ αγαπημένα μας τραγούδια (“το ακορντεόν” και “τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο“),

τα παιδιά έφτιαξαν μια υπέροχη κατασκευή!

26. ακορντεόν 1

Καμαρώστε τα!!!

Μιλήσαμε για την ελευθερία και την παρομοιάσαμε με πουλιά που πετούν πέρα και πάνω από όλα!

28. ελευθερία 1

29. ελευθερία 2

Τα παιδιά με τη ζωγραφική τους και τις ιδέες τους…

30. τα παιδιά φωνάζουν για 1

…φωνάζουν για:

31. τα παιδιά φωνάζουν για 2

32. τα παιδιά φωνάζουν για 3

34. τα παιδιά φωνάζουν για 4

Στο πλαίσιο της δημοκρατίας, δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε την ευκαιρία να πάει χαμένη!

Έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε εκλογές!

Τα παιδιά έφτιαξαν ταυτότητες…

35. εκλογές 1

38. εκλογές 4

…ψηφοδέλτια…

36. εκλογές 2

39. εκλογές

…και προετοίμασαν το εκλογικό κέντρο, ασκώντας το δικαίωμά τους για να εκλέξουν!

39. εκλογές 2

40. εκλογές

37. εκλογές 3

40. εκλογές 1

41. εκλογές

Κάπως έτσι, μιλήσαμε για τα δικαιώματα! Τι θα πει αυτή η λέξη; Έχουν όλοι δικαιώματα; Ακόμη και τα παιδιά;

Εκεί μας βρήκε η παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα των παιδιών (20 Νοεμβρίου)!

Μιλήσαμε για αυτά και τα αναπαραστήσαμε!

42. ημέρα δικαιωμάτων 1

Τραγουδήσαμε για αυτά και ακούσαμε μια πολύ όμορφη ιστορία!

Πώς μπορεί να αισθάνεται ένα παιδί όταν του στερούν τα δικαιώματά του;

Έχουμε νιώσει εμείς ποτέ έτσι;

43. ημέρα δικαιωμάτων 1

Παίξαμε παιχνίδια στον διαδραστικό πίνακα!

44. ημέρα δικαιωμάτων 3

45. ημέρα δικαιωμάτων 4

Τα παιδιά έφτιαξαν μετάλλια στα οποία ζωγράφισαν το δικαίωμα που θεωρούν πολύ σημαντικό!

46. ημέρα δικαιωμάτων 5

Φυσικά γιορτάσαμε τα δικαιώματά μας με έναν ξέφρενο χορό!!!

47. ημέρα δικαιωμάτων 6

Οι δράσεις που αφορούν στα δικαιώματα του παιδιού ολοκληρώθηκαν με τη βιωματική θεατρική παράσταση “Η Αλίκη στη χώρα των δικαιωμάτων” από την ομάδα ΣυνΚίνησις!

theatrikh parastash echo dikaiomata 1

Γνωρίσαμε παρέα με την Αλίκη τα δικαιώματα όλων των παιδιών και τα διεκδικήσαμε από την Μαγισσούλα που τα πήρε και τα κλείδωσε!

theatrikh parastash echo dikaiomata 2

Για να τα ελευθερώσουμε και να τα μοιράσουμε σε όλα τα παιδιά του κόσμου, έπρεπε να σκεφτούμε, να δοκιμάσουμε, να συνεργαστούμε και να κοπιάσουμε!

theatrikh parastash echo dikaiomata 3

Είδαμε εικόνες από μέρη του κόσμου που τα δικαιώματα των παιδιών καταπατόνται… Προτείναμε λύσεις για να μπορούν όλα τα παιδιά να απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους!

Τέλος, γίναμε όλοι και όλες μια μεγάλη αγκαλιά και χορέψαμε το μοναδικό τραγούδι “Υπάρχουν χέρια” των Locomondo!

theatrikh parastash dikaiomata 4

Η ενασχόληση με θέματα όπως δικαιοσύνη, αποδοχή, συνύπαρξη, συνεργασία, δημοκρατία είναι πάντα ενδιαφέρουσα με τα παιδιά!

Άλλωστε δεν πρέπει ποτέ να λησμονούμε ότι τα παιδιά είναι η ελπίδα για ένα καλύτερο “αύριο” αυτού του κόσμου!

Εμείς έχουμε χρέος να τους δίνουμε αυτή την ευκαιρία!