Ταξιδεύοντας με ένα βιβλίο

Περιγραφή

Αγαπητά μας παιδιά γεια σας και πάλι!

Σήμερα είμαστε πολύ χαρούμενες γιατί στο μάθημα αυτό θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε ένα μικρό ταξίδι, στη γνώση, την περιπέτεια, το παιχνίδι και τη χαρά παρέα με ένα πολύ καλό μας φίλο!

Ναι καλά το μαντέψατε! Είναι το… Βιβλίο!

Ας αφήσουμε όμως τη μικρή μας μαγισσούλα τη Πετραπαπυπεργαχαρτού, να μας ταξιδέψει πίσω στο χρόνο και να μας διηγηθεί την ιστορία του βιβλίου!

Κάντε λοιπόν κλικ στα πολυμέσα στο Power Point  με τίτλο: ” ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ”, για να παρακολουθήσετε σε εικόνες την ιστορία μας!

Δραστηριότητα 1η:

Πετραπαπυπεργαχαρτού ( Εμπνευσμένο από τη μαγική ιστορία του βιβλίου της Στεφανίας Τσάκωνα)

Αφού η μαμά ή ο μπαμπάς σας διαβάσει την ιστορία, προσπαθήστε να θυμηθείτε πια είναι τα τέσσερα υλικά που οι άνθρωποι χρησιμοποίησαν από τα παλιά χρόνια μέχρι και σήμερα για να γράφουν τα μηνύματά τους;

Κάντε κλικ στα έγγραφα και βρείτε το φύλλο εργασίας με τίτλο: “Βρες τη σωστή σειρά” και κάτω από τα τέσσερα υλικά βάλε τους αριθμούς από το ένα έως το τέσσερα, ξεκινώντας από το παλαιότερο προς το νεότερο υλικό.

Κατόπιν προσπαθήστε να αντιγράψετε όπως μπορείτε τις τέσσερις λέξεις μέσα στα επόμενα κουτάκια, βάζοντάς τες στη σωστή σειρά από την παλαιότερη μέχρι τη νεότερη.

Δραστηριότητα 2η:

Το ταξίδι των βιβλίων

Διαλέξτε ένα απο τα αγαπημένα σας βιβλία. Κατόπιν διαλέξτε μία σελίδα του που σας έκανε εντύπωση ή σας άρεσε περισσότερο.

Συζητήστε με τους γονείς σας, ή στην ομάδα, για  τον τίτλο του ή για το λόγο που σας άρεσε αυτή η σελίδα του.

Κατόπιν κάντε κλικ στα έγγραφα και αφού εκτυπώσετε το φύλλο εργασίας με τίτλο: ” Φύλλο εργασίας η αγαπημένη μου εικόνα”, ζωγραφίστε όπως μπορείτε την εικόνα που σας άρεσε και αντιγράψτε τον τίτλο του.

Δραστηριότητα 3η:

Τα ηλεκτρονικά μας βιβλία

( Η ιστορία του 1, Ταξιδεύοντας με τα παιχνίδια).

Αγαπητά μας παιδιά θα θυμάστε βέβαια τις όμορφες ιστορίες που δημιουργήσαμε όλοι μαζί στην ομάδα, όταν επιλέξαμε ο καθένας το αγαπημένο του παιχνίδι ή αντικείμενο και όλοι μαζί φτιάξαμε τις πιο όμορφες ιστορίες.

Τις ιστορίες αυτές λοιπόν που εσείς διηγηθήκατε και ζωγραφίσατε, μπορείτε τώρα κάνοντας κλικ στα πολυμέσα να τις απολαύσετε στα δύο Power Point,  με τίτλο για το 1ο τμήμα: ” Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ 1″ και για το 2ο τμήμα: ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ”

Επίσης κάνοντας κλικ στους επόμενους συνδέσμους μπορείτε να παρακολουθήσετε τις ιστορίες σας σε δύο καταπληκτικά ηλεκτρονικά βιβλία.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ 1 ( Δημιουργήθηκε από τα παιδιά του 1ου τμήματος)

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ 1 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ

ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ( Δημιουργήθηκε από τα παιδιά του 2ου τμήματος)

ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ

Εναλακτικές δράσεις στο σπίτι:

Μπορείτε να δημιουργήσετε τις δικές σας οικογενειακές  ιστορίες βάζοντας στο παιχνίδι, τη μαμά, το μπαμπά και τα αδέρφια σας. Ακόμη και τον παππού και τη γιαγιά!

Αρχικά διαλέξτε ο καθένας το δικό του αντικείμενο. Ξεκινήστε λοιπόν την ιστορία χρησιμοποιώντας ως ήρωες τα αντικείμενα που έφερε ο κάθε ένας. Αποφασίστε ποιός θα γράφει την ιστορία όσο περιγράφετε τα γεγονότα.

Κατόπιν ο κάθε ένας μπορεί να ζωγραφίσει αυτό που διηγήθηκε. Στο τέλος αποφασίζετε όλοι μαζί τον τίτλο που θα έχει η ιστορία σας.

Και καλή διασκέδαση!

Δραστηριότητα 4η:

Aς φτιάξουμε το δικό μας χαρτί!

Παρακολουθώντας την ιστορία του βιβλίου διαπιστώσαμε όλοι ότι ένα βιβλίο έχει, γράμματα, εικόνες και φύλλα.

Δηλαδή χαρτιά!

Έτσι από αυτό εδώ το μάθημα θα δούμε πως μπορούμε με απλά υλικά να φτιάξουμε μία ή περισσότερες σελίδες ενός βιβλίου!

Κάντε λοιπόν κλικ στα πολυμέσα και δείτε το Power Point με τίτλο: ” Ας φτιάξουμε το δικό μας χαρτί”

Κατόπιν πάρτε εφημερίδες λεκάνες και νερό σηκώστε τα μανίκια, βάλτε πολύ κέφι και ξεκινήστε να φτιάχνετε τις δικές σας σελίδες! Το μόνο που χρειάζεστε είναι διάθεση και υπομονή!

Τέλος όταν το χαρτί σας στεγνώσει μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να ζωγραφίσετε ή να γράψετε πάνω του ότι θέλετε!

Και φυσικά μη ξεχάσετε να μας στείλετε τις φωτογραφίες από τις ωραίες δουλειές σας!

Δραστηριότητα 5η:

Ήταν ένα μικρό χαρτάκι ( παραμύθι) της Αντιγόνης Παρούση και Αλέξη Κυριτσόπουλου

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε την ιστορία ενός μικρού χαρτιού!

ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΧΑΡΤΑΚΙ ΙΣΤΟΡΙΑ

Δραστηριότητα 5η:

Σύνθετες λέξεις

Αφού παρακολουθήσετε την ιστορία προσπαθήστε να θυμηθείτε ποιές σύνθετες λέξεις ανάφεραν οι ήρωες της ιστορίας.

Καθώς θα τις λέτε η μαμά ή ο μπαμπάς μπορούν να τις γράφουν σε ένα χαρτί.

Ποιές λεξούλες κρύβει κάθε σύνθετη λέξη;

Αν θέλετε μπορείτε να τις αντιγράψετε.

Προσπαθήστε να ανακαλύψετε τις δύο λεξούλες που κρύβει η κάθε μία από τις παραπάνω σύνθετες λέξεις.

Στον παραπάνω πίνακα προσπαθήστε βλέποντας τις εικόνες να μαντέψετε αρχικά τις δύο λεξούλες και κατόπιν τη σύνθετη λέξη που φτιάχνουν μαζί.

Δραστηριότητα 6η:

Ο χαρτοφάκελος θεατρικό.

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να απολαύσετε τη θεατρική παράσταση με τίτλο : ” Ο χαρτοφάκελος”. (εμπνευσμένο από το βιβλίο της Α. Παρούση: ” Ήταν ένα μικρό χαρτάκι)”.

Ο ΧΑΡΤΟΦΑΚΕΛΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟ 

Δραστηριότητα 7η:

Οι εφημερίδες λένε παραμύθια (του Αντώνη Παπαθεοδούλου)

Με αφορμή τις εφημερίδες που όλοι φέρατε για να φτιάξουμε το δικό μας χαρτί, κάντε κλικ στον επόμενο σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε την ευρηματική αφήγηση της ιστορίας από τον ίδιο το συγγραφέα που παίζοντας με ένα φύλλο εφημερίδας μας ταξιδεύει στον κόσμο του παραμυθιού!

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΛΕΝΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Δραστηριότητα 8η:

ΑΡΧΗ ΜΕΣΗ και ΤΕΛΟΣ

Αφού παρακολουθήσετε την παραπάνω ιστορία, κάντε κλικ στα έγγραφα και βρείτε και εκτυπώστε το φύλλο εργασίας με τίτλο: “ΑΡΧΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ”.

Στα τρία συννεφάκια προσπαθήστε να ζωγραφίσετε όπως μπορείτε μία εικόνα από την αρχή της αφήγησης του παραμυθιού, μία από τη μέση και μία εικόνα από το τέλος του.

Το ίδιο μπορείτε να κάνετε για οποιοδήποτε παραμύθι σας αρέσει!

Δραστηριότητα 9η:

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Χρησιμοποιώντας χαρτιά εφημερίδες ή φύλλα περιοδικών δημιουργήστε τη δική σας χάρτινη κατασκευή!

Μπορεί να είναι από μία βαρκούλα, ένα αεροπλάνο, μία βεντάλια ή ότι άλλο φανταστείτε!

Κατόπιν πείτε που μπορεί να ταξίδεψε η κατασκευή σας ή τι μπορεί να έκανε.

Δραστηριότητα 10η:

Αίνιγμα

Κάντε κλικ στα έγγραφα και βρείτε και εκτυπώστε το παραπάνω φύλλο εργασίας με τίτλο:  ” ΑΙΝΙΓΜΑ ΒΙΒΛΙΟΥ”

Γράψτε όπως μπορείτε τη λύση και ζωγραφίστε ότι σας έκανε εντύπωση από το αίνιγμα.

Δραστηριότητα 11η:

α) Το γράμμα Β,β

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε την ιστορία του γράμματος Β,β.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Β,β

β) Κυκλώνω εικόνες που αρχίζουν από Β,β.

Κάντε κλικ στα έγγραφα και βρείτε και εκτυπώστε το φύλλο εργασίας με τίτλο: ” ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ Β,β”.

Κυκλώστε τις εικόνες που ξεκινούν από το γράμμα Β,β.

Δραστηριότητα 12η:

α) Τα στοιχεία του βιβλίου

Αγαπητοί γονείς έχοντας τον παραπάνω πίνακα αναφοράς, μπορείτε κάθε φορά που διαβάζετε μαζί με το παιδί σας ένα βιβλίο, να συζητήσετε τελειώνοντας την αφήγηση, τα παραπάνω στοιχεία της ιστορίας.

Μ’ αυτό τον τρόπο το βοηθάτε να κατανοήσει τη δομή ενός βιβλίου και να καλλιεργήσει τις δεξιότηες του προφορικού του λόγου, περιγράφοντας τα γεγονότα και τους χαρακτήρες. Παράλληλα το βοηθάτε να αναπτύξει τη φαντασία του και την κριτική του σκέψη.

β) Τα μέρη ενός αναγνώστη.

Αγαπητοί γονείς ο παραπάνω πίνακας αναφοράς όπως θα έχετε καταλάβει είναι χρηστικός για μικρούς αλλά και για μεγάλους αναγνώστες.

Εάν καταφέρετε να ακολουθήσετε τις οδηγίες του, τότε είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσετε εκείνο και εσάς να αγαπήσετε το βιβλίο.

γ) Κανόνες ανάγνωσης.

Αγαπητά μας παιδιά, όπως όταν είμαστε στο σχολείο ή στα μαθήματα τηλεκπαίδευσης, έχουμε κανόνες, έτσι και όταν διαλέγουμε  ένα βιβλίο να μας κάνει παρέα, τότε είναι απαραίτητο να ακολουθούμε κάποιους κανόνες όπως αυτούς που τηρούμε όταν είμαστε με τους φίλους μας.

Εάν τηρείτε και εσείς τους παραπάνω κανόνες τότε είμαστε σίγουρες ότι είστε οι καλύτεροι αναγνώστες και ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!

δ) Το ζάρι

Αγαπητοί γονείς ένας άλλος τρόπος για να συζητάτε την πλοκή, τα γεγονότα και τους χαρακτήρες μιας ιστορίας είναι και το παιχνίδι με το ζάρι, το οποίο παίζεται ως εξής:

Αρχικά διαβάζετε το παραμύθι στα παιδιά σας. Κατόπιν κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο παίζετε το ηλεκτρονικό ζάρι.

ΤΟ ΖΑΡΙ

Κάθε φορά που θα φέρνει τον αντίστοιχο αριθμό – κουκίδα, τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν στις παρακάτω έξι ερωτήσεις:

Νούμερο ή κουκίδα  1 : Αν χρειαζόταν να δώσεις έναν άλλο τίτλο στο παραμύθι σου, ποιός θα ήταν αυτός;

Νούμερο ή κουκίδες 2: Ποιόν ήρωα θα ήθελες να αφαιρέσεις από την ιστορία; ( Ή να προσθέσεις).

Νούμερο ή κουκίδες 3: Aν γινόταν το παραπάνω, τότε ποια θα ήταν η συνέχεια της ιστορίας;

Nούμερο ή κουκίδες 4: Ποιός είναι ο αγαπημένος ήρωας ή ηρωίδα της ιστορίας;

Νούμερο ή κουκίδες 5: Δώσε ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία σου.

Νούμερο ή κουκίδες 6: Τελικά τι σου άρεσε ή σου έκανε εντύπωση από την ιστορία;

Επίσης μπορείτε να κάνετε κλικ στα έγγραφα και να εκτυπώσετε το φύλλο εργασίας με τίτλο: ” Mε ένα ζάρι συντροφιά”, για να έχετε στη διάθεσή σας τις οδηγίες όσο θα παίζετε με το ζάρι.

Καλή διασκέδαση!

Δραστηριότητα 13η:

Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί (παραμύθι).

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε το εκπληκτικό παραμύθι της Βασιλικής Κάργα με τίτλο: ” Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί”.

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ

Αφού παρακολουθήσετε το παραπάνω παραμύθι συζητήστε με τους γονείς σας τις εντυπώσεις σας  από την ιστορία.

Ποιά  συναισθήματα ένιωσε το βιβλίο κατά τη διάρκεια της ιστορίας και γιατί;

Πότε νιώσατε ανάλογα συναισθήματα;

Δραστηριότητα 14η:

Βιβλιοπαρουσίαση

Κάντε κλικ στα έγγραφα στο φύλλο εργασίας με τίτλο: ” Βιβλιοπαρουσίαση” και συμπληρώστε το ακολουθώντας τις οδηγίες του.

Σίγουρα θα χρειαστείτε τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά!

Και τώρα ήρθε η ώρα για παιχνίδι!

On line παιχνίδια

α) Αντιστοίχιση αρχικού γράμματος και εικόνας

Κάντε κλικ στον επόμενο σύνδεσμο για να βρείτε την κρυμμέμη εικόνα ακολουθώντας τις οδηγίες του παιχνιδιού!

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΑΡΧΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ

β) Εικόνες και παραμύθια

Κάνε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να βάλεις τις εικόνες που ταιριάζουν στα αντίστοιχα αγαπημένα σου παραμύθια!

ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

γ) Βρες τα όμοια παραμύθια!

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να βρείτε τα όμοια αγαπημένα σου παραμύθια!

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΠΟΥ ΑΓΑΠΩ

δ) Βιβλίο και τέχνη!

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να βρείτε τους όμοιους πίνακες ζωγραφικής με θέμα το βιβλίο!

ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ

ε) ΠΑΖΛ

Παρέα με ένα βιβλίο

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να φτιάξετε το πάζλ .

ΠΑΖΛ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ

Ο φίλος μου το βιβλίο

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να φτιάξετε το παζλ.

ΠΑΖΛ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Ταξιδιάρικα βιβλία

Κάντε κλικ στον επόμενο σύνδεσμο για να φτιάξετε το παζλ.

ΠΑΖΛ ΤΑΞΙΔΙΑΡΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

Ανοιχτό βιβλίο

Κάντε κλικ στον επόμενο σύνδεσμο για να φτιάξετε το παζλ.

ΠΑΖΛ ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Ελπίζουμε παιδιά να περάσατε όμορφα με τα παιχνίδια που σας προτείναμε!

Και πριν το μάθημά μας φτάσει στο τέλος του, σκεφτήκαμε να σας ταξιδέψουμε μουσικά με ένα τραγούδι αφιερωμένο στους φίλους μας τα βιβλία!

Κάντε κλικ λοιπόν στον επόμενο σύνδεσμο για να το απολαύσετε!

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Αγαπητά μας παιδιά ελπίζουμε πως μέσα από αυτό το μάθημα σας δώσαμε την ευκαιρία να ταξιδέψετε για λίγο στο φανταστικό κόσμο της γνώσης, της φαντασίας και της χαράς!

Και μη ξεχνάτε πως το βιβλίο είναι σαν το κολητό μας φιλαράκι που όταν είμαστε μαζί του, μας κάνει να ξεχνιώμαστε,  μοιράζεται τις σκέψεις μας, μας κάνει να νιώθουμε όμορφα, νιώθουμε ασφάλεια και ζεστασιά και όταν αποχωριζόματε δε βρίσκουμε την ώρα να το ξανασυναντήσουμε!

Σας αφιερώνουμε με πολύ αγάπη τα επόμενα λόγια γραμμένα από τον Ευγένιο Τριβιζά  για τα φιλαράκια μας τα βιβλία!

Να είσαστε καλά, να χαμογελάτε και να μη ξεχνάτε να ταξιδεύετε με ένα βιβλίο!

Οι δασκλάλες σας: κα Μάρω Παπάζογλου, Κατερίνα Αλεξανδρή και Ελένη Παπαγιάννη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *