Παίζουμε με τις Φυσικές Επιστήμες και Βιντεοσκοπούμε

Η Διεύθυνση Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης διά των Συμβούλων Εκπαίδευσης ΠΕ70, σε συνεργασία με το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Τούμπας και τους συμβούλους εκπαίδευσης ΠΕ04 Ανατολικής Θεσσαλονίκης, διοργάνωσαν την εκπαιδευτική δράση με τίτλο

“Παίζουμε με τις Φυσικές Επιστήμες και βιντεοσκοπούμε!”

Η δράση απευθυνόταν  για πρώτη φορά σε μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικών Σχολείων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Σκοπός της ήταν να δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να εκφραστούν δημιουργικά και να αναπτύξουν δεξιότητες πειραματισμού, παρουσίασης και επικοινωνίας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες, των οποίων η συμμετοχή στη δράση ήταν προαιρετική, κλήθηκαν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν πειραματικές δραστηριότητες Φυσικών Επιστημών με στόχο να δώσουν λύση σε ένα πρόβλημα που θα επιλέξουν από τα προβλήματα που προτάθηκαν από τους διοργανωτές ή κάποιο πρόβλημα δικής τους επιλογής.

Έπρεπε να βιντεοσκοπήσουμε το πείραμα  με απλά υλικά και κάθε βίντεο να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
● Να είναι συνολικής διάρκειας έως πέντε (5) λεπτών της ώρας.
● Να περιέχει τίτλο, περιγραφή του πειράματος και επιστημονική ερμηνεία του.
● Να μην φαίνονται τα πρόσωπα των συντελεστών.
● Να αναγράφονται εμφανώς το ονοματεπώνυμο του/της μαθητή/τριας και το σχολείο φοίτησης.

Όλοι/όλες οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν θα πάρουν έπαινο συμμετοχής και όλα τα επιστημονικά ορθά τεκμηριωμένα βίντεο θα αναρτηθούν σε σχετικό κανάλι που θα δημιουργηθεί στο
διαδίκτυο, μετά την ολοκλήρωση της δράσης και με τη σύμφωνη γνώμη των κηδεμόνων των μαθητών. Θα γίνει προσπάθεια εκ μέρους των διοργανωτών να παρουσιαστούν οι εργασίες των μαθητών/τριών σε διαδικτυακή συνάντηση, υπό μορφή μαθητικού συνεδρίου

Και πάμε στα δικά μας τώρα!

Πυρετώδεις προετοιμασίες στα δύο τμήματα της Ε τάξης. Πριν τη διεξαγωγή των πειραμάτων, έγιναν σχετικά μαθήματα προετοιμασίας για να ενισχυθεί το γνωστικό επίπεδο των μαθητών,

Στο τμήμα Ε2 την  οργάνωση των διδασκαλιών και  τον σχεδιασμό της εκτέλεσης των πειραμάτων για την μετάδοση της θερμότητας στα υγρά, την πυκνότητα και το διμεταλλικό έλασμα ανέλαβε ο εκπαιδευτικός του τμήματος κ. Τσίγκρος.

Στο τμήμα Ε1 συνεργάστηκαν  ο εκπαιδευτικός του τμήματος κ. Καψίδης Γεώργιος, η εκπαιδευτικός του τμήματος υποδοχής ΙΙ κα Γηρούση Ελευθερία και η διευθύντρια κα Τσιάπου Βασιλική.

1η διδασκαλία από την κα Γηρούση με βοηθούς την Διευθύντρια και τον εκπαιδευτικό του τμήματος κ. Καψίδη για τον τρόπο εύρεσης της πυκνότητας των υγρών.

Πειράματα1 Ε1 Πειράματα1α Ε1      Πειράματα3 Ε1  Πειράματα4 Ε1 

 

2η διδασκαλία. Συνδιδασκαλία από τον κ. Καψίδη και την Διευθύντρια για τον τρόπο ανίχνευσης των οξέων και των βάσεων.

Πειράματα6 Ε1  Πειράματα7 Ε1

Πειράματα8 Ε1  Πειράματα9 Ε1

 

Στη συνέχεια οργανώθηκαν και βιντεοσκοπήθηκαν

  • τέσσερα (4) πειράματα από ομάδες μαθητών του Ε2 με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κ.Τσίγκρου

Πείραμα: Θερμική Ισορροπία

Συμμετείχαν οι μαθητές: Δομινίκη Ηλ.,  Μελίνα Μα.,  Κωνσταντίν Ρο.,  Ίριδα Στ.

 

Πείραμα: Μεταβολή της Πυκνότητας του Νερού με τη θερμοκρασία

Συμμετείχαν οι μαθητές:  Δημήτριος Τσ., Βασίλειος Σε., Εμίλ Ρου., Ηλία-Ιωάννα Μο., Γιώργος Τσ.

 

Πείραμα: Διμεταλλικό έλασμα

Συμμετείχαν οι μαθητές:  Σοφία-Μαρία Κω., Ιωάννης Μυ., Ματέο Το., Ελένη Τσ.

 

Πείραμα: Πυκνότητα – Αυγό στο νερό

Συμμετείχαν οι μαθητές:  Αλεξάνδρα Μο.,  Μελίνα Ρου.,   Χρήστος Πε.,  Κονσταντίνο Ρα.

 

  • Δύο (2) πειράματα από ομάδες μαθητών του Ε1 .

Πείραμα: Μαγικά με την πυκνότητα των υγρών

Συμμετείχαν οι μαθητές Νία Ε.,  Άννα-Μαρία Γκ.,  Άννα-Μαρία Κ., Νιόβη Β., Κλέιντι Κ., Ικαρία Κ., με την καθοδήγηση της κυρίας Γηρούση

 

 

Πείραμα: Η χρωματική παλέτα των οξέων και των βάσεων

Συμμετείχαν οι μαθητές: Χρήστος Ασ., Στεφανία Γα., Τριαντάφυλλος Κα.,  Σάρα Ντ.,  Αλίνα Χα.,  Αθανάσιος Ορ. με την καθοδήγηση της Διευθύντριας.

 

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Σεμιτσόγλου Ιωάννη, φωτογράφο-βιντεολήπτη, που αφιλοκερδώς βιντεοσκόπησε τα πειράματα της δράσης.

 

Η Διευθύντρια

Τσιάπου Βασιλική