Σύλλογος Παραπληγικών Ν. Πέλλας

Γιαννιτσά: 11-07-2025

Αρ. Πρωτ.: 8524

Προς: 10 ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Θέμα: «Ευχαριστήρια επιστολή»

Ο Σύλλογος Παραπληγικών Ν. Πέλλας εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς το σχολείο σας που συμμετέχει ενεργά στη συγκέντρωση πλαστικών καπακιών, στηρίζοντας έμπρακτα την προσπάθειά μας για την απόκτηση αναπηρικών αμαξιδίων μέσω της ανακύκλωσης.

Η πολύτιμη συμβολή σας δεν αποτελεί μόνο μία πράξη προσφοράς, αλλά και ένα σημαντικό μήνυμα αλληλεγγύης, περιβαλλοντικής ευαισθησίας και κοινωνικής υπευθυνότητας. Με τη βοήθειά σας, μπορούμε να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την καθημερινότητα των ανθρώπων με κινητικές αναπηρίες.

Σας ευχαριστούμε από καρδιάς και σας ενθαρρύνουμε να συνεχίσετε την εξαιρετική αυτή δράση. Είστε ένα ζωντανό παράδειγμα πως, όταν ενώνουμε τις δυνάμεις μας, μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά!

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΟΡΦΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

toixos

Ευχαριστούμε ολόψυχα τον κ. ΚΟΥΡΝΤΙΑΝ ΑΚΟΠ και την ΛΟΥΣΙ για την προσφορά τους να καθαρίσουν τον μεγάλο τοίχο της αυλής από κακόβουλα γκράφιτι και να τον βάψουν με δικά τους υλικά.

Γιορτή υποδοχής νέων προνηπίων 2025

Με μεγάλη χαρά υποδεχθήκαμε σήμερα τους νέους μικρούς μας μαθητές που θα  ξεκινήσουν να φοιτούν στο σχολείο μας από τον Σεπτέμβριο. Τα νέα μας προνήπια  ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, γνώρισαν τις εκπαιδευτικούς, έπαιξαν μαζί τους παιχνίδια και πήραν δωράκια που δημιούργησαν τα φετινά μας προνήπια, δηλαδή οι μελλοντικοί συμμαθητές τους, ενώ ταυτόχρονα οι γονείς ενημερώθηκαν για  πρακτικά ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου αλλά και είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν απορίες και προβληματισμούς σχετικά με την μετάβαση των παιδιών τους στο πρώτη σχολική βαθμίδα.

IMG 2041

 

What the Tree is Telling Me – Final videos

Στα πλαίσια  του ευρωπαϊκού μας έργου Etwinning What the tree is tellling me, ζητηθηκε απο καθε εταιρο να δημιουργησει ενα βιντεο για το κλεισιμο του προγραμματος

Η δικη μας προσπαθεια ξεκινησει με διερευνητικη συζητηση για το τι αποκομισαν οι μαθητες απο τη συμμετοχη τους και στο τι ειναι σημαντικό για εκεινους να ακουστει ως τελικο  τους μηνυμα .
Προέκυψαν τα παρακάτω λόγια που με προθυμία εκφωνησαν για τη δημιουργία του τελικου μας βίντεο.

  1.  Το δέντρο μου μίλησε
  2. μου ειπε να παιζω στη σκιά του
  3. να το αγκαλιάζω
  4. να μην πεταω σκουπιδια κατω
  5. μου ειπε να αγαπαω τα πουλία
  6. και τα σκαθαρια και τις καμπιες
  7. μου ειπε πως εχει ριζες σαν την οικογενεια μου
  8. και φυλλα που χορευουν στον αερα
  9. Το δεντρο μου ειπε να προσεχω τη γη
  10. γιατι ειναι το σπιτι όλων μας
  11. Ειμαστε τα παιδιά της Ευρώπης
  12. και το δεντρο μας εμαθε να ακουμε να νοιαζόμαστε και να ελπίζουμε

Δείτε  το βίντεο με τα λόγια των παιδιών από τη νηπιαγωγό Μαρία Τσαμακδά

Δείτε και ένα δεύτερο βίντεο αναδρομής  με δραστηριόητες του προγράμματος από τη νηπιαγωγό Τζένη Κοτόρτση

 

 

Σεξουαλική διαπεδάγωγηση για γονείς από “το Χαμόγελου του Παιδιού”

Το σχολείο μας επισκέφθηκε σήμερα ειδική επιστήμονας του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού»  για την πραγματοποίηση διαδραστικής παρέμβασης πρόληψης και ευαισθητοποίησης για τους γονείς και κηδεμόνες, μαθητών και μαθητριών με θέμα «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση»

IMG 1928

«Το κατοικίδιό μου ή το ζωάκι που θα ήθελα να έχω»

Στα πλαίσια υλοποίησης του Προγράμματος Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα «Οι φίλοι μου τα αδέσποτα ζώα»  το νήπια παρουσίασαν τα αγαπημένα τους κατοικίδια και μίλησαν με αγάπη γι΄ αυτά. Αποφάσισαν με την υποστήριξη της νηπιαγωγού να αξιοποιήσουν τη «μεικτή τεχνική» των εικαστικών και να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους κατοικίδιο ή το ζωάκι που θα ήθελαν να υιοθετήσουν ως κατοικίδιο.

Με την υποστήριξη της νηπιαγωγού αναζήτησαν  στο διαδίκτυο διανύσματα εικόνων ζώων που μοιάζουν με τα κατοικίδια ή τα ζώα που θα ΄ήθελαν ως κατοικίδια. Η νηπιαγωγός επεξεργάστηκε ψηφιακά  τις εικόνες αφήνοντας βασικές αχνές γραμμές τις οποίες αξιοποίησαν τα νήπια ζωγραφίζοντας με oil pastel. Όταν τελείωσαν τα έργα τους χρωμάτισαν όλη την επιφάνεια των έργων με αραιωμένο χρώμα νερού (μεικτή τεχνική).

EKTHESH 1 EKTHESH 2EKTHESH 3

Κάτω από τα έργα τους η νηπιαγωγός κατέγραψε όσα κάθε νήπιο είπε για το δικό του υπαρκτό ή μη, κατοικίδιο ζώο (περιγραφή, συνήθειες, δραστηριότητες, κ.α). Τα έργα των νηπίων αναρτήθηκαν στην είσοδο του νηπιαγωγείου.

 

Ας φτιάξουμε έναν πύραυλο

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο “STEM… και η ΓΗ γυρίζει” στάλθηκαν στους γονείς οδηγίες μέσω βίντεο για να κατασκευάσουν έναν πύραυλο με τα παιδιά στο σπίτι

Μόλις κατασκευάστηκαν όλοι οι χάρτινοι πύραυλοι, κάναμε στο σχολείο αγώνες πυραύλων για το ποιος θα πάει πιο μακριά. Τα παιδιά πραγματικά ενθουσιάστηκαν !

IMG 1832IMG 1833

 

Κατηγορία: STE(a)M | Με ετικέτα

Δράση Ενεργού Πολίτη : Συλλέγουμε καπάκια Χαρίζουμε κίνηση

Σύμφωνα με το ΦΕΚ 6048 τ.Β’ (1.11.2024) ο σημερινός πολίτης καλείται να ανταποκριθεί στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες. Για την προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών ώστε να είναι ενεργοί πολίτες, επιλέχθηκε ως πλαίσιο οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» προωθεί μια ολιστική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τους 17 ΣΒΑ και καλλιεργώντας στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Σκοπός του ΠΣ είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίοι συμβάλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία.

Το Πρόγραμμα Σπουδών δίνει έμφαση στην αρχή της ατομικής και συλλογικής υπευθυνότητας, προωθώντας την ενεργή εμπλοκή της σχολικής κοινότητας και ευρύτερων κοινωνικών ομάδων σε δράσεις που προετοιμάζουν και διαμορφώνουν δημιουργικούς, ενεργούς και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες.

Τίτλος δράσης: Συλλέγουμε καπάκια – Χαρίζουμε Δύναμη

Συνεργαζόμενος φορέας : Σύλλογος Παραπληγικών Πέλλας

Βιώσιμοι Στόχοι που εξυπηρετούνται

  1. Ποιοτική Εκπαίδευση (τα νήπια δημιουργούν και υλοποιούν απλές δραστηριότητες και παιχνίδια που διδάσκουν τις βασικές έννοιες της αειφορίας, όπως η ανακύκλωση)
  1. Λιγότερες ανισότητες ( τα νήπια δημιουργούν και συμμετέχουν σε δραστηριότητες που προάγουν τη συνεργασία και την αλληλοϋποστήριξη μεταξύ των παιδιών, πραγματοποιούν δράσεις για να βοηθήσουν  όλα τα παιδιά να έχουν ίσες ευκαιρίες στο παιχνίδι και στις δραστηριότητες του σχολείου, ερμηνεύουν την έννοια της ανισότητας και των μη ίσων ευκαιριών μέσα από παραμύθια και μύθους, δημιουργώντας τις δικές τους ιστορίες)
  2. Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες
  3. Υπεύθυνη παραγωγή και κατανάλωση ( τα νήπια σχεδιάζουν και πραγματοποιούν δράσεις κατάλληλης αξιοποίησης των απορριμμάτων της τάξης και του σπιτιού τους, δημιουργούν καλλιτεχνικά ή/και πρακτικά αντικείμενα από ανακυκλωμένα υλικά και τα εκθέτουν στην τοπική κοινότητα

    17. Συνεργασία για τους Στόχους ( Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης)

Οι δράσεις που οργανώθηκαν στο σχολείο μας :

Γνωριμία με την ανακύκλωση 

Συζήτηση,  βιωματικά παιχνίδια, εκπαιδευτικά βίντεο και quiz σχετικά με την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος.

Stigmiotypo othonhs 2025 06 15 180652

Παρουσιάζεται η δράση στους γονείς και ζητείται η βοήθεια τους για τη συλλογή πλαστικών καπακιών. Η συμμετοχή είναι καθολική!

IMG 1828

 

Η φίλη μου η Ζωή 

Stigmiotypo othonhs 2025 06 15 205038

 

IMG 1463

Παρακολούθηση της ιστορίας “Η φίλη μου η Ζωή”

IMG 1428

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τί φαντάζονται ότι μπορεί να κάνει η Ζωή

 

Παρακολουθούν την ιστορία “Το δώρο” και ακολουθεί συζήτηση

Τους παρουσιάζεται η ιστορία σε μορφή κόμικ και προσπαθούν να την αναδομήσουν με δικά τους λόγια.

IMG 1465IMG 14661748260948203

 

Αθλήματα με αναπηρικό αμαξίδιο 

 

Stigmiotypo othonhs 2025 06 15 211502

Τα παιδιά παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο με αθλήματα με αναπηρικό αμαξίδιο και εντυπωσιάζονται με τις ικανότητες των αθλητών. Αποφασίζουν να δοκιμάσουν να παίξουν  βόλεϊ καθήμενων

IMG 1746

Βόλεϊ καθήμενων με μπαλόνι

Παρακολουθούν και γνωρίζουν το παραολυμπιακό άθλημα “μπότσια” και όλοι μαζί ετοιμάζουμε μια ειδική εκδοχή με απλούς κανόνες για να παίξουμε στο σχολείο.

mpotsia3 mpotsia1 mpotsia5 Mpotsia IMG 1749

 

Η Αργυρώ γελάει 

Stigmiotypo othonhs 2025 06 15 221309

Stigmiotypo othonhs 2025 06 15 221334

Stigmiotypo othonhs 2025 06 15 221400

 

ARGYROO 1

Τα νήπια παρακολουθούν την   ιστορία «Η Αργυρώ γελάει» και συζητούν πόσα πολλά πράγματα μπορεί να κάνει η Αργυρώ! Πόσα πράγματα μπορούν τα ίδια να κάνουν;

Η Αργυρώ καλεί τα παιδιά να θυμηθούν τις αισθήσεις και να παίξουν μαζί της όμορφα παιχνίδια …

ARGYRO 2

ARGYRO 3

Τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε  ομάδα  παίρνει τη δική της καρτέλα, παρατηρεί την εικόνα, συζητά, προτείνει παιχνίδια  και καταγράφει το παιχνίδι που αυτή επιλέγει …

ARGYRO 4

 

Ομάδα 1η:Κινητικές δυσκολίες

 

ARGYRO 5

 

Ομάδα 2η: Δυσκολίες ακοής

ARGYRO 6

Ομάδα  3η :Δυσκολίες όρασης

ARGYRO 7

 

Ομάδα 4η: Δυσκολίες όρασης και κινητικές δυσκολίες

 

Τα νήπια στην ολομέλεια της τάξης παρουσίασαν τα παιχνίδια τους, μοιράστηκαν  ότι έμαθαν, το  πως συνεργάστηκαν,  τι τους δυσκόλεψε κι   έπαιξαν τα προτεινόμενα παιχνίδια τους!

 

 

Αναζήτηση Θησαυρού 

Stigmiotypo othonhs 2025 06 15 222046

1748260948309 1748260948293

 

Δραστηριότητες προγραμματισμού με το ρομποτάκι Beebot

 

Stigmiotypo othonhs 2025 06 15 223234

eikona Viber 2025 05 08 15 14 25 136 eikona Viber 2025 05 08 15 14 25 466 eikona Viber 2025 05 13 13 16 18 610

eikona Viber 2025 05 13 13 16 18 667 

Τα νήπια οδηγούν το ρομπότ μέλισσα με τις κατάλληλες εντολές στον μπλε κάδο ανακύκλωσης για να ξεφορτώσει τα πλαστικά καπάκια!

 

1748260948236 1748260948214

 

 Δημιουργία συνθήματος και ενημερωτικής αφίσας 

Stigmiotypo othonhs 2025 06 15 224848

IMG 2030 IMG 2032 IMG 2033 IMG 2034IMG 2039

Όλα τα καπάκια που μαζεύτηκαν μέσω αυτής της δράσης τοποθετήθηκαν σε σακούλες από τα ίδια τα παιδιά και σύντομα θα ταξιδέψουν στο Σύλλογο Παραπληγικών Πέλλας για να εκπληρωθεί ο σκοπός τους.

IMG 20371749734105988

Ευχαριστούμε πολύ !