ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Στο νηπιαγωγείο μας είχαμε την χαρά να συνεργαστούμε με τον κ. Χάρη Ευσταθιάδη, προπονητή ποδοσφαίρου ,ο οποίος μέσα από τις αθλητικές δραστηριότητες που υλοποίησε στην αυλή του σχολείου μας, έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να γυμναστούν, να διασκεδάσουν και να αναπτύξουν σημαντικές κινητικές δεξιότητες. Οι ασκήσεις πραγματοποιήθηκαν με παιγνιώδη τρόπο, τύπου στίβου μάχης, δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά, να συνεργάζονται ,να προσπαθούν και να απολαμβάνουν τη χαρά της άθλησης.
Κατά τη διάρκεια των αθλητικών δραστηριοτήτων, τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια σειρά από κινητικά παιχνίδια και ασκήσεις προσαρμοσμένες στην ηλικία τους. Ακολούθησαν διαδρομές κίνησης που περιλάμβαναν τρέξιμο, εμπόδια, πηδηματάκια σε ρόδες, ισορροπία ,αλλαγές κατεύθυνσης και τεχνικές σουτ με μπάλα σε τέρμα ποδοσφαίρου, αναπτύσσοντας τον συντονισμό και την ευκινησία τους. Τα παιδιά δοκίμασαν τις δυνατότητές τους καλλιεργώντας την αυτοπεποίθηση, τη συγκέντρωση και τον έλεγχο των κινήσεών τους.
Οι δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν σε κλίμα ενθουσιασμού και συνεργασίας, προσφέροντας στα παιδιά πολύτιμες εμπειρίες κίνησης, παιχνιδιού και ομαδικότητας.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στον κ.Ευσταθιάδη για την πολύτιμη παρουσία του στο νηπιαγωγείο μας. Τον ευχαριστούμε για την προσφορά, τον χρόνο και την ενέργεια που έδειξε και ευχόμαστε να έχουμε ξανά την ευκαιρία να συνεργαστούμε μαζί του στο μέλλον.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα»
Στο πλαίσιο των Δράσεων του Ενεργού Πολίτη, οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στη δράση «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα», με στόχο να γνωρίσουν το σώμα τους και τις λειτουργίες του, να υιοθετήσουν κανόνες καθημερινής υγιεινής, να μάθουν να τρέφονται σωστά και να κατανοήσουν τη σημασία της άσκησης για τη σωματική υγεία
Σύνδεση με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης
- Καλή Υγεία και Ευημερία (ΣΒΑ 3)
Τα παιδιά κατάφεραν να:
- γνωρίζουν το σώμα τους και τις ανάγκες του,
- υιοθετούν συνήθειες προσωπικής υγιεινής,
- αναγνωρίζουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής, της άσκησης και της ξεκούρασης,
- συμμετέχουν σε δράσεις προαγωγής της υγείας στο σχολείο.
Υλοποίηση Δράσεων Ενεργού Πολίτη
- Δημιουργία αφίσας με κανόνες υγιεινής.
- Εκστρατεία ενημέρωσης των οικογενειών για υγιεινά δεκατιανά.
- Οργάνωση «Ημέρας Κίνησης και Ευεξίας» στο σχολείο.
- Ποιοτική Εκπαίδευση (ΣΒΑ 4)
Τα παιδιά μπόρεσαν να :
- μαθαίνουν μέσα από διερεύνηση, συνεργασία και ενεργή συμμετοχή,
- αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας, κριτικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων,
- αποκτούν γνώσεις που συνδέονται με την καθημερινή ζωή και την υγεία.
Υλοποίηση Δράσεων Ενεργού Πολίτη
- Έρευνα και καταγραφή υγιεινών συνηθειών της τάξης.
- Δημιουργία βιβλίου με τίτλο «Φροντίζω τον εαυτό μου».
- Παρουσίαση των αποτελεσμάτων στους γονείς
- Καθαρό Νερό και Αποχέτευση (ΣΒΑ 6)
Τα παιδιά έμαθαν να:
- κατανοούν τη σημασία του νερού για την υγεία και την καθαριότητα,
- αναγνωρίζουν το νερό ως πολύτιμο φυσικό αγαθό,
- εξοικειώνονται με πρακτικές εξοικονόμησης νερού.
Υλοποίηση Δράσεων Ενεργού Πολίτη
- Παρατήρηση και καταγραφή της χρήσης νερού στο σχολείο.
- Δημιουργία αφισών με μηνύματα εξοικονόμησης νερού.
- Ανάληψη ρόλου «Φύλακα του Νερού» από τα παιδιά για τον έλεγχο της σπατάλης στις βρύσες.
- Λιγότερες Ανισότητες (ΣΒΑ 10)
Τα παιδιά μπόρεσαν να:
- αναγνωρίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι μοναδικοί και αξίζουν σεβασμό,
- αποδέχονται τη διαφορετικότητα στην εμφάνιση, στις ικανότητες και στις συνήθειες,
- αναπτύσσουν ενσυναίσθηση και συνεργατικότητα.
Υλοποίηση Δράσεων Ενεργού Πολίτη
- Ανάγνωση παραμυθιών για τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη.
- Δημιουργία ομαδικής αφίσας με τίτλο «Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι».
- Δράσεις συνεργασίας και αλληλοβοήθειας στην τάξη.
- Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή (ΣΒΑ 12)
Τα παιδιά έμαθαν να:
- υιοθετούν υγιεινές και υπεύθυνες διατροφικές επιλογές,
- αποφεύγουν τη σπατάλη τροφίμων και νερού,
- επαναχρησιμοποιούν υλικά και ανακυκλώνουν συσκευασίες.
Υλοποίηση Δράσεων Ενεργού Πολίτη
- Καταγραφή και μείωση της σπατάλης φαγητού στο δεκατιανό.
- Δημιουργία κατασκευών από ανακυκλώσιμα υλικά.
- Παρασκευή υγιεινών σνακ
Αποτέλεσμα Δράσης Ενεργού Πολίτη
Μέσα από τις δράσεις, τα παιδιά έμαθαν να λειτουργούν ως μικροί ενεργοί πολίτες που αναγνωρίζουν ότι η φροντίδα του σώματος συνδέεται με τη φροντίδα των άλλων ανθρώπων και του περιβάλλοντος. Ανέπτυξαν στάσεις υπευθυνότητας, συνεργασίας, σεβασμού και αειφορίας, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας υγιούς, συμπεριληπτικής και βιώσιμης σχολικής κοινότητας. Παράλληλα υπήρξε σύνδεση των δράσεων με το πρόγραμμα Αγωγής «Το σώμα μου γνωρίζω, μ’ αρέσει, το φροντίζω» και με το εργαστήριο δεξιοτήτων «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα».
ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: «Ο κήπος της καρδιάς μας»
Η δράση του Ενεργού Πολίτη «Ο κήπος της καρδιάς μας» υλοποιήθηκε με στόχο τη βελτίωση των εξωτερικών υποδομών του νηπιαγωγείου και τη δημιουργία ενός ασφαλούς, λειτουργικού και αισθητικά αναβαθμισμένου περιβάλλοντος μάθησης και παιχνιδιού για τα παιδιά.
Αρχικά πραγματοποιήθηκε αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης και καταγραφή των αναγκών του σχολείου, ενώ παράλληλα ζητήθηκαν με ερωτηματολόγια οι απόψεις των παιδιών και των γονέων σχετικά με τις παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν στον αύλειο χώρο. Στη συνέχεια, ο σύλλογος διδασκόντων προχώρησε στον σχεδιασμό των επιμέρους ενεργειών και στον συντονισμό της δράσης σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, τον Δήμο Καστοριάς και τοπικούς επαγγελματίες.
Κατά τη διάρκεια της δράσης πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις καλλωπισμού και αναβάθμισης της αυλής, με τον καθαρισμό των χωμάτινων επιφανειών από άγρια χόρτα και το κλάδεμα δέντρων και θάμνων, δημιουργία γλαστρών από ανακυκλώσιμα υλικά, διαμόρφωση γωνιών δραστηριοτήτων και εμπλουτισμός της αυλής με αθλητικό και παιδαγωγικό εξοπλισμό και συγκεκριμένα διαχωρίστηκαν περιοχές αθλητικών δραστηριοτήτων με γήπεδο ποδοσφαίρου (τέρμα αλουμινίου με δίχτυ) και μπάσκετ (επιτοίχια μεταλλική μπασκέτα με ταμπλό) και πολύχρωμες ρόδες αυτοκινήτου για ποικίλες δραστηριότητες. Προστέθηκαν ξύλινες κατασκευές ,καρούλια διαφόρων μεγεθών βαμμένα με χαρούμενα χρώματα και τοποθετήθηκαν ως τραπεζάκια και καθισματάκια ή σκαμπό για την δημιουργία επιπλέον χώρων μάθησης, συζήτησης και ξεκούρασης. Επίσης ο σύλλογος γονέων προέβει στην αγορά μιας μεταλλικής γαλβανιζέ αποθήκης –λυόμενο σπιτάκι κήπου το οποίο τοποθετήθηκε σε σημείο της αυλής για την ασφαλή φύλαξη των παιχνιδιών και αυτοσχέδιων κατασκευών προκειμένου να προστατευτούν από ενδεχόμενες καταστροφικές ενέργειες εξωσχολικών παραγόντων. Παράλληλα, έγιναν αισθητικές παρεμβάσεις με ζωγραφική σε επιφάνειες του σχολείου και δημιουργήθηκαν χώροι ξεκούρασης και συνεργασίας για τα παιδιά. Η συμμετοχή των νηπίων υπήρξε ενεργή σε όλα τα στάδια της δράσης, ενισχύοντας τη βιωματική μάθηση, τη συνεργασία και την ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης.
Η συγκεκριμένη δράση ενεργού πολίτη συνδέεται άμεσα με τον Στόχο 4 «Ποιοτική Εκπαίδευση» και τον Στόχο 11 «Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες» των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Μέσα από τη συμμετοχή τους στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των παρεμβάσεων, τα νήπια είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους, να συνεργαστούν με συνομηλίκους και ενήλικες και να βιώσουν δημοκρατικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Η δημιουργία ενός ασφαλούς, λειτουργικού και παιδαγωγικά εμπλουτισμένου αύλειου χώρου ενισχύει τις δυνατότητες μάθησης, παιχνιδιού, δημιουργικής έκφρασης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης, προάγοντας μια ποιοτική και συμπεριληπτική εκπαιδευτική εμπειρία για όλα τα παιδιά.
Παράλληλα, η αξιοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών, η φροντίδα του φυσικού περιβάλλοντος και η ενεργός συνεργασία σχολείου, οικογένειας, τοπικής αυτοδιοίκησης και κοινότητας καλλιεργούν στα παιδιά στάσεις υπευθυνότητας και σεβασμού προς τον κοινόχρηστο χώρο. Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές αναπτύσσουν από νωρίς περιβαλλοντική συνείδηση και δεξιότητες ενεργού πολιτειότητας, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση βιώσιμων, ασφαλών και συμμετοχικών σχολικών και τοπικών κοινοτήτων.
Η συγκεκριμένη δράση αναδεικνύει τον ρόλο του ενεργού πολίτη στο Νηπιαγωγείο, καθώς τα παιδιά συμμετείχαν ουσιαστικά στον εντοπισμό αναγκών, στη διατύπωση προτάσεων και στη βελτίωση του σχολικού τους περιβάλλοντος. Παράλληλα, συνδέεται με τη διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, « Αξιοποίηση, αναβάθμιση και καλλωπισμός του αύλειου χώρου» που αναλάβαμε το τρέχον σχολικό έτος 2025-2026 και θα συνεχίσουμε την ολοκλήρωσή του και το επόμενο, καθώς μέσα από τη συστηματική διερεύνηση των αναγκών, τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και την αποτίμηση των αποτελεσμάτων, προωθείται η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και η ενίσχυση της συμμετοχικής κουλτούρας της σχολικής κοινότητας.»
ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: «Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!»
Στο πλαίσιο των Δράσεων Ενεργού Πολίτη, οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στη δράση «Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!», με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της υπευθυνότητας και της ενεργού συμμετοχής στην προστασία όλων των έμβιων οργανισμών.
Μέσα από συζητήσεις, παραμύθια, εκπαιδευτικά βίντεο, παιχνίδια, εικαστικές δημιουργίες και βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνώρισαν τις ανάγκες των αδέσποτων ζώων και προβληματίστηκαν σχετικά με τις αιτίες που οδηγούν στην εγκατάλειψή τους. Παράλληλα, ανακάλυψαν τρόπους με τους οποίους ακόμη και οι μικροί πολίτες μπορούν να συμβάλουν στην προστασία και τη φροντίδα τους, όπως η παροχή νερού και τροφής όπου είναι ασφαλές, ο σεβασμός προς όλα τα ζώα και η ενημέρωση των ενηλίκων όταν κάποιο ζώο χρειάζεται βοήθεια.
Μέσα από τη δράση, τα παιδιά κατανόησαν ότι ο σεβασμός προς τα ζώα αποτελεί στοιχείο του πολιτισμού μας και συμβάλλει στη δημιουργία μιας κοινωνίας με αλληλεγγύη, υπευθυνότητα και σεβασμό προς κάθε μορφή ζωής.
Η δράση συνδέθηκε με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης καθώς προάγει:
- 💚 Στόχο 3 – Καλή Υγεία και Ευημερία, καλλιεργώντας στάσεις που συμβάλλουν στην υγεία και την ευημερία ανθρώπων και ζώων.
- 🤝 Στόχο 10 – Λιγότερες Ανισότητες, ενισχύοντας την αποδοχή, τη συμπερίληψη και τη φροντίδα για τα πιο ευάλωτα έμβια όντα.
- 🏙️ Στόχο 11 – Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες, προωθώντας την υπεύθυνη συνύπαρξη ανθρώπων και ζώων στις τοπικές κοινότητες.
- ♻️ Στόχο 12 – Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή, μέσα από την καλλιέργεια υπεύθυνων συμπεριφορών, την αποφυγή της εγκατάλειψης κατοικιδίων και τη συνειδητή φροντίδα τους.
- 🌿 Στόχο 15 – Ζωή στη Στεριά, αναδεικνύοντας τη σημασία της προστασίας της βιοποικιλότητας και του σεβασμού προς όλα τα ζώα.
Μέσα από τη συγκεκριμένη δράση, οι μικροί μας μαθητές απέδειξαν ότι η υπευθυνότητα και η προσφορά δεν έχουν ηλικία. Με γνώση, ευαισθησία και συνεργασία έκαναν ένα ακόμη βήμα προς την ιδιότητα του ενεργού πολίτη, μεταφέροντας το μήνυμα ότι κάθε μικρή πράξη φροντίδας μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στη ζωή ενός ζώου.
Γιατί μια κοινωνία που σέβεται και προστατεύει τα ζώα είναι μια κοινωνία πιο ανθρώπινη, πιο δίκαιη και πιο βιώσιμη για όλους.
Εργαστήρια δεξιοτήτων: ” Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς”
Θεματική ενότητα: «Φροντίζω το περιβάλλον: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά»
Υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Τίτλος: «Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς»
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος Μάϊος
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς», μέσα από το οποίο είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα τον κόσμο των ζώων και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού, φροντίδας και υπευθυνότητας απέναντί τους.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά:
- γνώρισαν διαφορετικές κατηγορίες ζώων και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους,
- συζήτησαν για τις ανάγκες των ζώων και τη σημασία της σωστής φροντίδας τους,
- ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τα αδέσποτα και τα ζώα που κινδυνεύουν,
- προβληματίστηκαν για τη σχέση ανθρώπου και ζώων και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατεύουμε κάθε μορφή ζωής.
Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν παιχνίδια, παραμύθια, συζητήσεις, εικαστικές δημιουργίες, ομαδικές εργασίες και βιωματικές δράσεις, μέσα από τις οποίες τα παιδιά συνεργάστηκαν, εξέφρασαν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους και καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση και την υπευθυνότητά τους.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, αφήνοντας στα παιδιά πολύτιμες γνώσεις αλλά και το σημαντικότερο μήνυμα: όλα τα ζώα αξίζουν την αγάπη, τον σεβασμό και τη φροντίδα μας.
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ
Την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2026 πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς του νηπιαγωγείου μας στον αύλειου χώρο του.
Στο πλαίσιο των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων, που δίνουν έμφαση στη μάθηση μέσα από το παιχνίδι, την εξερεύνηση και τις αισθήσεις, συνεργαστήκαμε με το εξειδικευμένο κέντρο δημιουργίας, αισθητηριακού παιχνιδιού και τέχνης για παιδιά “Messy Marvels”.
Τα παιδιά συμμετείχαν σε πρωτότυπες δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν, να εκφραστούν ελεύθερα ,να αναπτύξουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Αποτέλεσε μια ξεχωριστή βιωματική εμπειρία για τα παιδιά!
Η δράση περιλάμβανε διαφορετικούς σταθμούς αισθητηριακού και δημιουργικού παιχνιδιού, μέσα σε ένα ασφαλές και οργανωμένο πλαίσιο.
Αρχικά τα παιδιά χωρίστηκαν σε 7 ομάδες, όσοι ήταν και οι “σταθμοί παιχνιδιού”.
Σταθμός με πηλό:
Σταθμός με χρώματα:
Σταθμός με ζυμάρι:

Σταθμός Oobleck:
Σταθμός με νεροπίστολα και χρώματα:
Σταθμός με σαπουνόφουσκες:
Σταθμός με φυτόχωμα:
Οι ομάδες πέρασαν από όλους τους σταθμούς. Στο τέλος δημιουργήθηκε πανό που έγραφε 10ο Νηπιαγωγείο. Τα παιδιά πήραν πηλό και το διακόσμησαν:
Αφού ολοκληρώθηκε και με αυτή τη δραστηριότητα το παιχνίδι, τα παιδιά συγκεντρώθηκαν και παρουσίασαν στους γονείς τους, με το δικό τους τρόπο τραγούδια που είχαν προετοιμάσει:
Ήταν μια υπέροχη βιωματική εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη.
Κ Α Λ Ο Κ Α Λ Ο Κ Α Ι Ρ Ι !!
ΕΝΤΟΜΑ
ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ- ΑΝΟΙΞΗ
Τις τελευταίες ημέρες στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με τα λουλούδια και γνωρίσαμε καλύτερα τον κόσμο των φυτών. Τα παιδιά φύτεψαν, παρατήρησαν τις ρίζες και την ανάπτυξή τους, ενώ παράλληλα δημιούργησαν όμορφες κατασκευές εμπνευσμένες από τη φύση.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μικροί μας μαθητές έμαθαν, πειραματίστηκαν και διασκέδασαν δημιουργικά!
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε τη Δευτέρα 19 Μαΐου 2026, στο νηπιαγωγείο μας τη συγγραφέα Μαρία Διαμαντίδου, η οποία επισκέφθηκε όλα τα τμήματα του σχολείου μας και μας διάβασε το παραμύθι της «Η Ροδοπέταλη, ένας υπέροχος γάμος».
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις όμορφες και δημιουργικές δραστηριότητες που ακολούθησαν και πέρασαν υπέροχα μαζί της. Την ευχαριστούμε θερμά για τη μοναδική εμπειρία και τη χαρά που πρόσφερε στους μικρούς μας μαθητές!
















































