Παγκόσμια ημέρα Ελληνικής Γλώσσας – 9 Φεβρουαρίου

Η 9η Φεβρουαρίου έχει επίσημα καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας και βρήκαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τα παιδιά για τη σημασία της ελληνικής γλώσσας και της ιδιαιτερότητες της. Αυτό που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στα παιδιά ήταν το γεγονός πως η ελληνική γλώσσα αποτέλεσε μεγάλη επιρροή για τη δημιουργία λέξεων σε άλλους πολιτισμούς και χώρες. Για το λόγο αυτό, αφού δραματοποιήσαμε μία όμορφη ιστορία, δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα για την ημέρα αυτή.

26874 26877

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Μαθαίνουμε να σερφάρουμε με ασφάλεια και προσοχή»

Ολοκληρώθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Μαθαίνουμε να σερφάρουμε με ασφάλεια και προσοχή», στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές του Νηπιαγωγείου. Στο πλαίσιο του κύκλου «Δημιουργώ και Καινοτομώ / STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική», τα παιδιά γνώρισαν, με τρόπο βιωματικό και διασκεδαστικό, βασικές έννοιες που σχετίζονται με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.

Μέσα από δραστηριότητες κατάλληλα προσαρμοσμένες στην ηλικία τους, όπως εικονικά σενάρια, παιχνίδια ρόλων, χρήση εκπαιδευτικού υλικού και ψηφιακών ιστοριών, οι μαθητές καλλιέργησαν δεξιότητες αυτοπροστασίας, πρόληψης και υπεύθυνης συμπεριφοράς στον ψηφιακό κόσμο. Έμαθαν πώς να αναγνωρίζουν καταστάσεις που απαιτούν προσοχή, πώς να ζητούν βοήθεια από ενήλικες και πώς να γίνονται υπεύθυνοι και προσεκτικοί ψηφιακοί πολίτες.

Το εργαστήριο ενίσχυσε την αναγνώριση των κινδύνων και την προώθηση της θετικής στάσης απέναντι στη χρήση της τεχνολογίας, ενώ παράλληλα προσέφερε στα παιδιά τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο του STEM και της ψηφιακής σκέψης με δημιουργικό τρόπο.

Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό, αποκομίζοντας πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες για το ψηφιακό τους παρόν και μέλλον.

Παιχνίδια για να … ζεσταθούμε!

Ο χειμώνας έχει μπει για τα καλά και κάθε μέρα κρυώνουμε ακόμη περισσότερο… Παρατηρούμε όλες τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση, αλλά τι συμβαίνει και με τις αλλαγές που υπάρχουν στα ρούχα μας; Συζητήσαμε και παρουσιάσαμε τα ρούχα του χειμώνα και παίξαμε πολλά πολλά παιχνίδια!

26747

Θεματικό Πάρκο Δεινοσαύρων

Με χαρά ολοκληρώσαμε την πρώτη μας εκδρομή στο Θεματικό Πάρκο Δεινοσαύρων στην ΔΕΘ με τίτλο «Η μεγάλη επιστροφή των δεινοσαύρων – Μια νέα εποχή». Είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε μία αξέχαστη εμπειρία ανάμεσα σε ρεαλιστικές αναπαραστάσεις δεινοσαύρων και να γνωρίσουμε πληροφορίες για τη ζωή τους, περιηγηθήκαμε σε ένα μουσείο απολιθωμάτων, εξερευνήσαμε τον θαλάσσιο κόσμο, μάθαμε για το περιβάλλον και τα ηφαίστεια, ενώ τέλος γίναμε όλοι μας παλαιοντολόγοι.

26662

Μετά το τέλος της ξενάγησης, περπατήσαμε στο κέντρο της πόλης μας, απολαύσαμε τον χριστουγεννιάτικο στολισμό της πλατείας και το χριστουγεννιάτικο χωριό με το όμορφο καρουζέλ, φωτογραφηθήκαμε και είμαστε έτοιμοι για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές μας!

Καλές γιορτές!

 

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική»

Ολοκληρώθηκε το 1ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική», στο πλαίσιο του θεματικού κύκλου «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Ανθρώπινα Δικαιώματα». Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, τα παιδιά συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες που αφορούσαν την έννοια της οικογένειας, τα μέλη της, τους ρόλους που αναπτύσσονται μέσα σε αυτή, καθώς και τα διαφορετικά είδη οικογενειακής δομής που υπάρχουν στη σύγχρονη κοινωνία.

Μέσα από συζητήσεις, εικαστικές δημιουργίες, παιχνίδια ρόλων και αφηγήσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους γύρω από την οικογένεια και να κατανοήσουν πως κάθε οικογένεια, ανεξαρτήτως μορφής ή αριθμού μελών, είναι μοναδική και πολύτιμη.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αποδοχή της διαφορετικότητας, στην καλλιέργεια ενσυναίσθησης και στην ενίσχυση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης των παιδιών σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως είναι το δικαίωμα κάθε παιδιού να μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον αγάπης και ασφάλειας.

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με ενθουσιασμό και ενεργή συμμετοχή όλων των παιδιών, αφήνοντας σημαντικά εφόδια για τη συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη.

1749017215512

Παράσταση – Ο Πινόκιο και το αστέρι των ευχών των Χριστουγέννων

Σήμερα παρακολουθήσαμε την παράσταση κουκλοθεάτρου με τίτλο «Ο Πινόκιο και το αστέρι των ευχών των Χριστουγέννων» και περάσαμε υπέροχα!

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με αυτό το είδος θεατρικής παράστασης, με τις μαριονέτες, με τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε, καθώς επίσης είχαν και τη χαρά να συμμετέχουν διαδραστικά στην παράσταση.

Το σημαντικότερο όλων όμως, ήταν η ευκαιρία που είχαν τα παιδιά ώστε να πιστέψουν για μία ακόμη φορά στη δύναμη της ευχής και στην αγάπη!

 

26062

Επέτειος για το Πολυτεχνείο

Την Παρασκευή 15/11 πραγματοποιήθηκε η σχολική μας γιορτή για την Επέτειο του Πολυτεχνείου, μια γιορτή μέσω της οποίας έχουμε να την ευκαιρία να τιμήσουμε με δημιουργικές δραστηριότητες τη σημασία και την έννοια της δημοκρατίας, της ελεύθερης και σκέψης και βούλησης.

25743

«Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο…»

8 Νοεμβρίου – Γιορτή Αρχαγγέλων και Πολεμικής Αεροπορίας

Σήμερα η ημέρα μας ήταν αφιερωμένη στην Γιορτή της Πολεμικής Αεροπορίας και στους προστάτες Αρχαγγέλους της Μιχαήλ και Γαβριήλ. Συζητήσαμε για την γιορτή των Αρχαγγέλων και την έννοια του προστάτη παίζοντας παιχνίδι εμπιστοσύνης σε ζευγάρια. Παρακολουθήσαμε έργα τέχνης που απεικονίζουν αγγέλους και ζωντανέψαμε τους πίνακες με το σώμα μας. Τέλος, γίναμε στην αυλή πολεμικά αεροσκάφη και αφού ταξιδέψαμε μακριά, κάναμε τη δική μας κατασκευή.

25603

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης στις 31 Οκτωβρίου, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το θέμα και τη σημασία της αποταμίευσης.

Δημιουργήσαμε ατομικές και ομαδικές κατασκευές, ,μιλήσαμε για τα νομίσματα της Ελλάδας και γνωρίσαμε το ευρώ , που χρησιμοποιούμε σήμερα ως Ευρωπαϊκή χώρα . Μετρήσαμε την αξία –ποσότητα που αντιπροσωπεύουν τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα, τα πιάσαμε ,τα παρατηρήσαμε- είδαμε τα χρώματα και τις απεικονίσεις τους  στις δύο όψεις και παίξαμε μα αυτά και  τα αντίγραφά τους . Τοποθετήσαμε τόσα  ευρώ σε κάθε κουμπαρά ανάλογα με την αξία που δηλώνονταν από τον αριθμό και τα παιδιά  επέλυσαν προβλήματα που προέκυψαν, όταν π.χ. δεν μας έφταναν τα κέρματα,  με την αντικατάστασή τους με χαρτονομίσματα ίσης αξίας στον κουμπαρά τους , την ανταλλαγή νομισμάτων μεταξύ τους κλπ .Τέλος, δόθηκαν φύλλα εργασίας για την αναγνώριση  κι εμπέδωση των  κερμάτων και της αξίας –ποσότητας που αντιπροσωπεύουν.25563

Τέλος, μάθαμε πως εάν κάθε μέρα κάνουμε κάτι μικρό, τότε θα καταφέρουμε κάποτε κάτι μεγάλο! Εξάλλου -όπως πολύ δυνατά φωνάξαμε στην τάξη μας- φασούλι το φασούλι, γεμίζει το σακούλι…