Θεματικός κύκλος: “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην”
Υποθεματική: Υγεία – Ασφάλεια στο δρόμο
Θεματική ενότητα: «Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ»
Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Η Κυκλοφοριακή Αγωγή αποτελεί μία από τις κύριες στρατηγικές της οδικής ασφάλειας και ανήκει στα τέσσερα Ε: Education (Εκπαίδευση), Enforcement (Επιβολή), Engineering (Μηχανική), Emergency Systems (Συστήματα Έκτακτης Ανάγκης). Τα παιδιά κυκλοφορούν στον δρόμο ως πεζοί, ως επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Για αυτό πρέπει να τα βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν όσο καλύτερα γίνεται κάθε ευκαιρία που τους δίνεται και να εξοικειωθούν με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας. Mέσα από την ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα, οι μαθητές/ριες μπορούν να ευαισθητοποιηθούν περισσότερο σε θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια και να γίνουν ενεργοί πολίτες με θετικές στάσεις και συμπεριφορές προς τον κόσμο των ενηλίκων.
1ο Εργαστήριο
Μέσα από την συζήτηση στην παρεούλα, η νηπιαγωγός ανίχνευσε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας ενώ όλοι μαζί δημιούργησαν έναν πίνακα καταγραφής του μεταφορικού μέσου που χρησιμοποιούν για να προσέλθουν στο νηπιαγωγείο.
2ο Εργαστήριο
Τα παιδιά, αφού παρακολούθησαν το παραμύθι “Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.”, ενημερώθηκαν σχετικά με τον συσχετισμό των σχημάτων και των χρωμάτων των σημάτων οδικής κυκλοφορίας με το τι αντιπροσωπεύει το κάθε ένα.
Ακόμα, έγινε συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με τη σήμανση των φαναριών τόσο για τα οχήματα όσο και για τους
πεζούς, ενώ ακολούθησαν δραστηριότητες εμπέδωσης. Τα παιδιά ενεπλάκησαν και σε δημιουργικές
δραστηριότητες καθώς κατασκεύασαν τα δικά τους αυτοκίνητα αλλά και φανάρια.
Παιχνίδι μνήμης με τα σήματα του ΚΟΚ : https://learningapps.org/watch?v=p5x6f8dr320
3ο Εργαστήριο
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας παρακολούθησαν το παραμύθι “Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας” και αναφερθήκαμε στον εξοπλισμό αλλά και τη συμπεριφορά που πρέπει να έχει ένας ποδηλάτης.
4ο Εργαστήριο
Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με ατυχήματα και εικόνες με “λανθασμένες” συμπεριφορές που έχουν οι επιβαίνοντες σε αυτοκίνητα. Έπειτα ταξινομήσαμε σε στήλες τις σωστές και τις λανθασμένες συμπεριφορές.
5ο Εργαστήριο
Τα παιδιά συμμετείχαν και σε κινητικά παιχνίδια στον προαύλιο χώρο του νηπιαγωγείου όπου είχαν την ευκαιρία να αναλάβουν διάφορους ρόλους (τροχονόμος, πεζός, αυτοκινήτου κλπ) και κινήθηκαν με βάση τα όσα έμαθαν. Ο ενθουσιασμός τους ήταν απερίγραπτος!
6ο Εργαστήριο
Τα παιδιά δημιούργησαν κάποια από τα σήματα οδικής κυκλοφορίας που έμαθαν και επέλεξαν να τα κρέμασαν στην αυλή του σχολείου μας.
7ο Εργαστήριο
Δημιουργία μακέτας με θέμα τον Κ.Ο.Κ όπου τα παιδιά προγραμμάτισαν το ρομπότ μέλισσα για να ακολουθήσει τις διαδρομές.