Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025

Η 11η Φεβρουαρίου έχει οριστεί ως η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Με αφορμή τον εορτασμό αυτής της ημέρας και λόγω της ολοένα και αυξανόμενης χρήσης των φορητών συσκευών (tablets και κινητά) ακόμα και από τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας υλοποιήσαμε διάφορες δράσης ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των μαθητών για τους κινδύνους του Διαδικτύου και τρόπους ασφαλής χρήσης του.

Επίσης, συμμετέχουμε ως Σχολείο Υποστηρικτής στο SaferInternet4Kids https://saferinternet4kids.gr/

που ανήκει στο Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ITE) και πιο συγκεκριμένα του Ινστιτούτου Πληροφορικής.

Screenshot 2025 02 15 195201

Screenshot 2025 02 15 180514

Αρχικά, διαβάσαμε 2 παραμύθια από το υλικό που υπάρχει στην σελίδα του SaferInternet4Kids και ειδικότερα «Η Αθηνά και το νέο της τάμπλετ» και «Πληγούμε με ασφάλεια στο διαδίκτυο με την Αθηνά και τον Ερμή».



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Είδαμε και την παρακάτω αφίσα και συζητήσαμε με αφορμή το μήνυμα της.ΕΝΗΛΙΚΟΙ poste small primary sid2021 1 1

Κατόπιν, αναφερθήκαμε στους κινδύνους που ελλοχεύουν από την ενασχόληση των παιδιών με διαδικτυακά παιχνίδια.

Ο κος Χταπόδης, η μασκότ του ευρωπαϊκού μας e-Twinning προγράμματος “Blue Adventure” είναι λυπημένος, καθώς όλοι οι φίλοι του, τα ζώα της θάλασσας, ασχολούνται μόνο με τα διαδικτυακά παιχνίδια και μάλιστα χωρίς την επίβλεψη των γονέων τους.

Δημιουργήσαμε μία αφίσα του βυθού με τον κ. Χταπόδη και μηνύματα για την ασφαλή χρήση των διαδικτυακών παιχνιδιών.

11th February

11th February 1

10ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η αφίσα μας αποτέλεσε άρθρο στην συνεργατική ηλεκτρονική εφημερίδα που δημιουργήσαμε όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία του προγράμματος.

Screenshot 2025 02 15 183040

Screenshot 2025 02 15 184327

Επιπλέον, το σχολείο μας συμμετέχει στις δράσεις του Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου Ασφάλεια στο Διαδίκτυο https://isecurenet.sch.gr/portal/

Screenshot 2025 02 11 160133

Θέλοντας να μεταφέρουμε το μήνυμα μας για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου υπό την επίβλεψη των ενηλίκων δημιουργήσαμε ένα τραγούδι, αξιοποιώντας εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης.

Οι στίχοι του τραγουδιού ζητήθηκαν από την εφαρμογή ChatGPT με θέμα την ασφαλή πλοήγηση στην θάλασσα του διαδικτύου και ήρωες το χταπόδι, την φώκια, την φάλαινα, τον καρχαρία και το δελφίνι.

Τίτλος του τραγουδιού: «Ασφάλεια στην θάλασσα του Διαδικτύου»

Η μελωδία του τραγουδιού δημιουργήθηκε με την εφαρμογή iLoveSong.AI

Το τραγούδι που δημιουργήσαμε μπορείτε να το ακούσετε πατώντας εδώ

Screenshot 2025 02 15 200710

 

Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτεια του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής

Τον Δεκέμβριο και Ιανουάριο υλοποιήθηκε το δεύτερο από τα τέσσερα προγράμματα, που εντάσσονται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και ειδικότερα στην Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα- Ευ ζην.

Ο τίτλος του προγράμματος είναι «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτεια του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής».

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα υπάγεται στην θεματική ενότητα «Υγεία» στον κύκλο του «Ευ Ζην» και χαρακτηρίζεται από την καθοδηγούμενη-συνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, μέσω της οποίας προωθούνται κυρίως οι ψηφιακές δεξιότητες αλλά και οι δεξιότητες μάθησης (4Cs)- η επικοινωνία, η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η δημιουργικότητα- ενώ όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες, η ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή συνεργασία, ψηφιακή δημιουργικότητα, ψηφιακή κριτική σκέψη, συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας, η ψηφιακή νοημοσύνη, δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.

Ενεργοποιούνται επίσης, από τις δεξιότητες ζωής: Αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα και τις δεξιότητες του νου: η πλάγια σκέψη, οι ρουτίνες σκέψης, τα παιχνίδια και ο αναστοχασμός.

Το πρόγραμμα αποτελείται από 7 εργαστήρια.

Περιγραφή Εργαστηρίων:

  • 1ο Εργαστήριο: Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας –Συμβόλαιο τάξης

Κατά την διάρκεια του 1ου εργαστηρίου οι μαθητές αναφέρουν τους κανόνες και τις σωστές συμπεριφορές που θα πρέπει να ακολουθήσουν, ούτως ώστε να υπάρχει μια εύρυθμη λειτουργία στην ομάδα.

Έπειτα, γνώρισαν τον «Ρούλη τον Τροφούλη», την κούκλα-μασκότ του προγράμματος.

1732038350198

Άκουσαν το τραγούδι του «Ρούλη του Τροφούλη» και ακολούθησε συζήτηση με αφορμή αυτό.

Βίντεο τραγούδι:

https://youtu.be/9xqaYbL6ZqI?si=QtmVaIqyvpujpPBF

Screenshot 2025 01 31 184546

  • 2ο Εργαστήριο: Από πού προέρχεται το αγαπημένο μου φαγητό; (Προέλευση των τροφών)

Ο Ρούλης ζητά από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό και να το παρουσιάσουν στην τάξη. Όσα έχουν ζωγραφίσει το ίδιο, δημιουργούν μια ομάδα.

 

3 2 4 2

Ακολούθησε η ακρόαση του βιβλίου «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» το οποίο λειτουργεί ως προοργανωτής ώστε να εμπλέξει τους μαθητές άμεσα στο περιεχόμενο του προγράμματος.

5 2

Βίντεο παραμύθι:

https://youtu.be/ZLy1r-IqlDo?si=LvVHP8t1OC75cyE_

Έπειτα, οι μαθητές ταξινόμησαν τις τροφές σε υγιεινές και μη μέσω της εφαρμογής kidspiration.

Ανώνυμο σχέδιο

  • 3ο Εργαστήριο: Διατροφική πυραμίδα -ομάδες τροφίμων

Κατά την διάρκεια του 3ου εργαστηρίου γίνεται η παρουσίαση της Πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής. Ακολουθεί συζήτηση σχετικά με την θέση των τροφών στην πυραμίδα και την συχνότητα κατανάλωσης αυτών.

Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής

Οι μαθητές έπαιξαν ψηφιακά παιχνίδια σχετικά με την μεσογειακή διατροφή και δημιούργησαν με την τεχνική της ζωγραφικής και του κολάζ τις δικές τους Πυραμίδες Μεσογειακής Διατροφής.

4 3 1 2

Στο εν λόγω εργαστήριο πραγματοποιήθηκε και η γνωριμία με τις Ομάδες των τροφών (Δημητριακά, Φρούτα και Λαχανικά, Κρέατα – Θαλασσινά -Όσπρια, Γαλακτοκομικά, Λίπη και Γλυκά).

5 3 1 3 2 3 3 3 4 4

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 5 ομάδες με σκοπό να δημιουργήσουν μία από τις 5 ομάδες τροφών.

7 2

6 2

  • 4ο Εργαστήριο: Εποχιακά φρούτα-λαχανικά

Κατά την διάρκεια του 4ου εργαστηρίου γίνεται η αναφορά στην εποχικότητα των τροφίμων.

Οι μαθητές αντιστοίχησαν τις καρτέλες με τα φρούτα στην αντίστοιχη εποχή.

1 4

2 4

Χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς που αναφέρονται σε φρούτα και λαχανικά όπως το “Μήλο μου κόκκινο”.

3 4

Εντόπισαν και αναγνώρισαν μέσα από παρουσιάσεις φρούτα και λαχανικά και επεσήμαναν όσα είναι του χειμώνα.

Ανώνυμο σχέδιο 1

  • 5ο Εργαστήριο: Νερό, υγιεινή διατροφή και άσκηση: Τo τρίπτυχο της επιτυχίας!

Κατά την διάρκεια του 5ου Εργαστηρίου τονίστηκε η σημασία της κατανάλωσης του νερού για τον ανθρώπινο οργανισμό και για μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή.

1 5

Πραγματοποιήθηκε η ακρόαση του μουσικοκινητικού τραγουδιού «Το χοντρό μπιζέλι», οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους και χόρεψαν σύμφωνα με αυτούς.

2 5 3 5

Ακολούθησε ενημέρωση για τις πολύτιμες βιταμίνες των φρούτων και των λαχανικών.

Ανώνυμο σχέδιο 1 1

Οι μαθητές κατασκεύασαν τις δικές βιταμίνες- κούκλες κουκλοθεάτρου και δημιούργησαν αυτοσχεδιάζοντας τους δικούς τους διαλόγους, τονίζοντας την σημασία της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών με σκοπό την πρόσληψη βιταμινών.

10 2

Ανώνυμο σχέδιο 2

  • 6ο Εργαστήριο: Γίνομαι διαιτολόγος για μια μέρα!

Κατά την διάρκεια του 6ου εργαστηρίου δεξιοτήτων οι μαθητές έγιναν διαιτολόγοι και δημιούργησαν με την τεχνική του κολάζ ένα ημερήσιο διαιτολόγιο 5 γευμάτων (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό, βραδινό), επιλέγοντας τρόφιμα υγιεινά για κάθε γεύμα.

Ανώνυμο σχέδιο 1 2

  • 7ο Εργαστήριο: Αξιολόγηση

Κατά την διάρκεια του 7ου εργαστηρίου δεξιοτήτων υλοποιήθηκε η αξιολόγηση των δράσεων. Καθώς δημιουργήθηκε ο προβληματισμός ενός υγιεινού πρωινού ασχοληθήκαμε ομαδικά με την συμπλήρωση δύο ερωτηματολογίων.

1 6 2 6

Κατόπιν ο μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες δημιούργησαν το φιδάκι της υγιεινής διατροφής. Μία ομάδα δημιούργησε τα πιόνια, δεύτερη τα ζάρια και τρίτη το ταμπλό του παιχνιδιού. Ακολούθησε ενασχόληση με το παιχνίδι στην ολομέλεια.3 6

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με ατομικό φύλλο αξιολόγησης.

4 5

Νέα Χρονιά 2025

new year greeting card celebration

Με αφορμή την έναρξη του νέου ημερολογιακού έτους και έπειτα από την επιστροφή στα σχολεία, πραγματοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μας διάφορες δράσεις που σχετίζονται με το Νέο Έτος 2025.

  1. Την 1η μέρα οι μαθητές βρήκαν τον σάκο και το γράμμα του Άγιου Βασίλη. Αφού διαβάσαμε το γράμμα, ανοίξαμε με πολύ χαρά τον σάκο!

14 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

2.Κόψαμε την βασιλόπιτα για την νέα χρονιά!

19

21 22

23

 

20

3.Τα παιδιά έφτιαξαν τα καπελάκια του 2025 και ημερολόγια τοίχου.

18

17

16

151737146299790

29 25 26 27

28

4.Οι μαθητές ανακάλυψαν τους αριθμούς από τους οποίους αποτελείται το 2025. Έψαξαν στον χώρο και βρήκαν: α) διάφορους αριθμούς που σχημάτιζαν το 2025 και β) διάφορες χρονολογίες από το 2015 μέχρι το 2025. Γεννήθηκε το ερώτημα πότε γεννήθηκαν τα παιδιά και ανατέθηκε εργασία για το σπίτι.

2 1

3 14 11 1 6 1 7 1 8 15 1

 

 

 

12 111 110 19 117 1 16 119 1

18 1

5. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με ψηφιακά παιχνίδια όπως σχηματισμός του 2025, παιχνίδι μνήμης (memory), παζλ.

20 1 23 1

26 127 122 125 1

21 1

24

6.Οι μαθητές ανακάλυψαν διάφορες χρονολογίες και προγραμμάτισαν το επιδαπέδιο ρομπότ Beebot στους αριθμούς από τις οποίες αποτελούνται.

13 1 15 214 1

Πολλές ευχές για μία όμορφη και δημιουργική χρονιά!!

new year s eve illustration

Plastic Clever Schools

7CB1310E 5DBC 4773 9C43 8676D79DD766 2

Στα πλαίσια του e-Twinning προγράμματος “Blue Adventure” ασχοληθήκαμε με τα πλαστικά και πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες, με σκοπό το σχολείο μας να χαρακτηριστεί ως “Plastic Clever School”.

1

Στο Επίπεδο 1 – «Έμπνευση» υλοποιήθηκε ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με το σοβαρό θέμα της ύπαρξης των πλαστικών και της ρύπανσης που προκαλούν στον πλανήτη μέσα από την παρακολούθηση σχετικών βίντεο και την αφήγηση του παραμυθιού «Μια θάλασσα πλαστικά» της Κατρίνας Τσάνταλη.

Μπορείτε να ακούσετε το παραμύθι εδώ.

10th Kindergarten Neapoli Thessaloniki Greece 1

Στην συνέχεια οι μαθητές εντόπισαν πλαστικά στην αυλή του σχολείου, φορώντας γάντια και λαμβάνοντας όλους τους κανόνες υγιεινής.

10th Kindergarten Neapoli Thessaloniki

10th Kindergarten Neapoli Thessaloniki Greece 2

Οι μαθητές εντοπίζοντας την ύπαρξη πλαστικών, εξέφρασαν τους λόγους που θέλουν να γίνουμε ένα “Plastic Clever School”.

Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ.

Ολοκληρώνοντας το Επίπεδο 1- Στάδιο της Έμπνευσης λάβαμε το πρώτο πιστοποιητικό για την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας.

Screenshot 2024 11 29 213831

Στο Επίπεδο 2 – «Έρευνα» οι μαθητές έκαναν καταμέτρηση όλων των πλαστικών που υπάρχουν στην τάξη μας και εντυπωσιάστηκαν με τις ποσότητες!!

2

Screenshot 2024 11 22 154405

1

3

Σε αυτό το στάδιο οι μαθητές ανακάλυψαν πως στη τάξη υπάρχουν παιχνίδια που είναι πλαστικά, αλλά υπάρχουν και τα αντίστοιχα ξύλινα.

9

Ολοκληρώνοντας το Επίπεδο 2- Στάδιο της έρευνας λάβαμε το πιστοποιητικό έρευνας και δράσεων.

Screenshot 2024 11 29 213904

Στο Επίπεδο 3- «Δράση» οι μαθητές πραγματοποίησαν συσχετισμούς των πλαστικών αντικειμένων με των ξύλινων και χάρτινων.

3

Wooden vs Plastic Toys

Τέλος, αποφάσισαν να αντικαταστήσουν τα πλαστικά παιχνίδια με τα αντίστοιχα ξύλινα της τάξης.

10th Neapoli s Kindergarten Thessaloniki

Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ.

Screenshot 2024 11 29 190624

Ολοκληρώνοντας το Επίπεδο 3- Στάδιο των δράσεων λάβαμε το πιστοποιητικό δράσεων.

Screenshot 2024 12 05 205214

Τα σχόλια που λάβαμε στο e-mail :

Screenshot 2024 12 05 205541

Συγχαρητήρια σε όλους τους εκπληκτικούς μαθητές μας για όλες τις επιτυχημένες δραστηριότητες τους!!!

Πέρα από το πιστοποιητικό, μας απεστάλη με το ταχυδρομείο και ένα βιβλίο για τα πλαστικά!

Certificate of Plastic School

1738165713506

 

 

 

 

Our Blue Spot – Το Μπλε Σημείο

Octopus picture 1etwinninglogoflat

 

 

Στα πλαίσια του e-Twinning ευρωπαϊκού προγράμματος “Blue Adventure” και σε συνεργασία με τους γονείς των μαθητών υλοποιήθηκε έρευνα με συμπλήρωση δομημένων φύλλων εργασίας με σκοπό την εύρεση του κοντινότερου μπλε σημείου στο Νηπιαγωγείου μας.

Οι μαθητές παρουσίασαν στην ολομέλεια τις εργασίες τους, πλούσιο φωτογραφικό υλικό από το Μπλε Σημείο που επισκέφθηκε ο κάθε μαθητής και εντόπισαν στον χάρτη το Μπλε Σημείο, τοποθετώντας ένα διακριτικό σημάδι με το αρχικό γράμμα του ονόματος τους.

1 9 2 6 2 71 102 81 112 92 101 172 122 132 141 20

Με την βοήθεια της οnline εφαρμογής Google Maps, εντοπίσαμε το κοντινότερο Μπλε Σημείο από το Νηπιαγωγείο μας στα 10χλμ., το οποίο είναι η Λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου.

9 3

Η Λιμνοθάλασσα Καλοχωρίου έγινε το Μπλε Σημείου του Νηπιαγωγείου μας, συγκεντρώθηκαν πληροφορίες για όσους ζωντανούς οργανισμούς  μπορεί κάποιος να συναντήσει εκεί, από τι κινδυνεύει η περιοχή και τι άλλο υπάρχει στον περιβάλλοντα χώρο.

Το παρακάτω βίντεο και όλες οι πληροφορίες παρουσιάστηκαν στα συνεργαζόμενα σχολεία του προγράμματος και αποτελούν μέρος  ενός συνεργατικού χάρτη με τα Μπλε Σημεία όλων των συμμετεχόντων-στο πρόγραμμα-σχολείων.

12

https://youtu.be/yydi_kgGlgU?si=q9RxKS40hfJDT8Ch

Screenshot 2024 11 20 151536

 

Οι μαθητές συνέχισαν την εργασία τους για το Μπλε Σημείο ζωγραφίζοντας το, αποτυπώνοντας στις ζωγραφιές τους τα φλιμίνγκο, το υπέροχο ηλιοβασίλεμα, το “κόκκινο μονοπάτι”, τις δραστηριότητες των ανθρώπων.

 

 

 

3

2 15

 

8 54 4 3 5 1 21 7 3 6 3 5 2

 

Τέλος, οι μαθητές αυτοσχεδίασαν και δημιούργησαν μία μακέτα της Λιμνοθάλασσας του Καλοχωρίου!

11 3

12 2

10 3

Και συνεχίζουμε…