Στο πλαίσιο της διάχυσης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί η σχολική μας μονάδα, πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμορφωτική δράση STEAM με θέμα «Η Τέχνη των Μινωιτών», με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Η επιμόρφωση, η οποία σχεδιάστηκε με βάση τις αρχές της διεπιστημονικής προσέγγισης STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), είχε ως στόχο να αναδείξει τρόπους με τους οποίους η τέχνη του Μινωικού πολιτισμού μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφετηρία για καινοτόμες μαθησιακές εμπειρίες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η επιμόρφωση ξεκίνησε με εισαγωγική παρουσίαση της τέχνης των Μινωιτών μέσα από πλούσιο οπτικό υλικό: τοιχογραφίες, αγγεία, σφραγίδες, κοσμήματα. Ακολούθησε παιδαγωγικός σχολιασμός για τη θεματολογία, τα χρώματα, τα γεωμετρικά μοτίβα και τα φυσικά υλικά που χρησιμοποιούνταν από τους Μινωίτες τεχνίτες.
Οι εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν ενεργά σε καλλιτεχνικά και κατασκευαστικά εργαστήρια:
-
Κατασκεύασαν αγγεία, κοσμήματα και σφραγίδες από πηλό.
-
Δημιούργησαν τοιχογραφίες σε χαρτόνια, εμπνευσμένες από τα χαρακτηριστικά μινωικά μοτίβα.
Η εμπειρία ενίσχυσε τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την πρακτική εφαρμογή διδακτικών σεναρίων STEAM.Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα γεωμετρικά σχήματα και τη συμμετρία που χαρακτηρίζουν τη Μινωική τέχνη. Μέσα από προβολή παραδειγμάτων και δημιουργικές δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικοί ανέλυσαν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να συνδυαστούν τα μαθηματικά με την τέχνη σε εκπαιδευτικά σχέδια εργασίας. Η επιμορφωτική δράση ολοκληρώθηκε με παρουσίαση των έργων των ομάδων και συζήτηση αναστοχασμού σχετικά με τη μεταφορά των δραστηριοτήτων στην τάξη, τις δυσκολίες, αλλά και τις παιδαγωγικές δυνατότητες που αναδύονται μέσα από την προσέγγιση STEAM. Η δράση αυτή αποτέλεσε μέρος της στρατηγικής διάχυσης των καλών πρακτικών που απορρέουν από τη συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1. Μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες, ενισχύεται η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, η καινοτομία στην τάξη και η προώθηση της διεπιστημονικότητας στη διδασκαλία.



