ERASMUS+: Διάχυση καλών πρακτικών μέσω STREAM: «Μιλώ με εικόνες, μετρώ με σχήματα» (Ε’ τάξη)

Στο πλαίσιο της διάχυσης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, πραγματοποιήθηκε στην Ε΄ τάξη δειγματική διδασκαλία STEAM, με τίτλο «Μιλώ με εικόνες, μετρώ με σχήματα», παρουσία των εκπαιδευτικών των Δ΄ και Στ΄ τάξεων. Η δράση εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια μεταφοράς καλών πρακτικών που αναπτύσσονται μέσα από το πρόγραμμα, προωθώντας τη διεπιστημονική και καινοτόμο μάθηση στο σύγχρονο σχολείο. Η διδακτική παρέμβαση σχεδιάστηκε με βάση τη μεθοδολογία STREAM (Science, wRiting, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) και στόχευσε στη σύνδεση της βυζαντινής τέχνης με τα σχολικά γνωστικά αντικείμενα, δίνοντας έμφαση τόσο στη μαθησιακή διαδικασία όσο και στη συνεργασία.

Η δραστηριότητα ξεκίνησε με προβολή βίντεο σχετικού με τα ψηφιδωτά της Βυζαντινής εποχής, ακολουθούμενη από συζήτηση για το ιστορικό πλαίσιο, την καθημερινή ζωή, τη θρησκευτική τέχνη και τα χαρακτηριστικά των έργων εκείνης της περιόδου. Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες εργάστηκαν σε ομάδες, επέλεξαν μία από τις έτοιμες εικόνες και την κάλυψαν με τετράγωνες χρωματισμένες ψηφίδες 1 τ.εκ., τις οποίες μπορούσαν να κόψουν για μεγαλύτερη ακρίβεια χωρίς να χάνουν τον υπολογισμό. Ακολούθησε μέτρηση των ψηφίδων και υπολογισμός του εμβαδού κάθε έργου και διατύπωσαν γραπτά ένα σύντομο τίτλο,  εφαρμόζοντας δεξιότητες παρατήρησης και λεξιλογικής επιλογής.

Η δραστηριότητα λειτούργησε ως πλαίσιο διαθεματικής μάθησης, συνδέοντας τα Μαθηματικά (μέτρηση, εμβαδόν, σχήματα), την Ιστορία (βυζαντινός πολιτισμός), τα Καλλιτεχνικά (χρωματική επιλογή, σύνθεση, αισθητική απόδοση) και τη Γλώσσα (ονοματοδοσία και λεκτική παρουσίαση του έργου). Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν με ενθουσιασμό σε ομάδες, επιδεικνύοντας δημιουργικότητα, υπευθυνότητα και συνεργατικό πνεύμα, ενώ ενισχύθηκε η κριτική σκέψη και η εφαρμογή μαθηματικών εννοιών μέσα από μια πρακτική, χειροπιαστή διαδικασία.

Η παρακολούθηση της διδασκαλίας από συναδέλφους αποτέλεσε ευκαιρία ενδοσχολικής επιμόρφωσης, με έμφαση στον τρόπο με τον οποίο μια αισθητική και ιστορική θεματολογία μπορεί να αξιοποιηθεί ως όχημα για καινοτόμες μαθησιακές εμπειρίες μέσα από την οπτική της STREAM. Η δράση έκλεισε με σύντομη παρουσίαση των ομαδικών έργων και παιδαγωγικό αναστοχασμό, αναδεικνύοντας τις πολλαπλές δυνατότητες που προσφέρει η STEAM εκπαίδευση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και στη διαφοροποιημένη προσέγγιση της γνώσης στο δημοτικό σχολείο.

3 20250616 155315 0002 4 20250616 155315 0003

Αφήστε μια απάντηση