Στιγμιότυπο οθόνης 11

Γλώσσα – Ε’ δημοτικού: Καινοτόμα Διδακτική Παρέμβαση

ην περασμένη σχολική χρονιά ασχοληθήκαμε με τη διδασκαλία του λογοτεχνικού βιβλίου «Το Σεντούκι της καρδιάς» της Σοφίας Γραμμόζη – Σωπίκη, την οποία και συναντήσαμε μία φορά μέσω του διαδικτύου και μία ακόμη από κοντά, όταν μας επισκέφτηκε στο σχολείο. Τα αποτελέσματα της δράσης αυτής ως προς την απόδοση των μαθητών στο μάθημα ήταν εντυπωσιακή και κυρίως στην παραγωγή του λόγου.

Τη φετινή σχολική χρονιά η δράση της Ε’ τάξης αφορά ξανά στο μάθημα της Γλώσσας, στα πλαίσια των καινοτόμων δράσεων και προώθησης εκπαιδευτικού έργου των Πειραματικών σχολείων (Αρ. πρωτ.: 251 /ΔΕΠΠΣ/28-11-2024, Απόφαση Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων/ΥΠΑΙΘΑ). Η διδασκαλία του μαθήματος υλοποιείται σε δύο φάσεις.

Κατά την πρώτη, γίνεται αξιοποίηση των σχολικών εγχειριδίων της Γλώσσας αλλά βάσει των νέων προγραμμάτων. Δηλαδή, κάθε ενότητα διδάσκεται πρώτα στο πεδίο των κειμένων, έπειτα στο πεδίο της γραμματικής, του λεξιλογίου και της παραγωγής λόγου. Οι μαθητές εργάζονται εξαρχής ομαδικά, συνεργατικά σε κάποια πεδία και ατομικά σε άλλα. Αξιοποιούνται και ασκήσεις του βιβλίου αλλά και υλικό που τους δίνεται από την εκπαιδευτικό. Κάποιες ασκήσεις παρουσιάζονται και με ψηφιακή μορφή.

Έπεται η δεύτερη περίοδος της δράσης, κατά την οποία θα εργαστούμε πάνω σε λογοτεχνικά βιβλία ή και άλλου είδους κείμενα, λ.χ. άρθρα. Το υλικό θα παραχθεί από την εκπαιδευτικό και θα μοιραστεί στους μαθητές εν καιρώ, κάποιες θα είναι και σε ψηφιακή μορφή. Ανά ενότητα του κάθε βιβλίου θα υπάρχει μια κυκλική κατεύθυνση των ασκήσεων ακολουθώντας τα πεδία: Κατανόηση κειμένων, Γραμματική, Λεξιλόγιο, Παραγωγή λόγου. Ανάμεσα σε αυτές τις δραστηριότητες θα υπάρχουν και επιπλέον, βασισμένες στο λογοτεχνικό ή/και στο κοινωνικό αποτύπωμα του βιβλίου.

Στόχος αυτής της δράσης είναι οι μαθητές μέσα από τη μαθησιακή διαδικασία και καλύπτοντας τα γλωσσικά φαινόμενα της τάξης, να προσεγγίσουν, να αναγνωρίσουν και να αποκωδικοποιήσουν τον ρόλο τους μέσα στη λογοτεχνία, αντί αποσπασματικά σε κείμενα με άγνωστη αρχή ή τέλος. Μέσα σε άλλα, γνωστικά προσδοκάται να μάθουν γραμματικά/ συντακτικά φαινόμενα, με συνδυασμό των στόχων του ισχύοντος αναλυτικού προγράμματος και του νέου, να κατανοούν και να επεξεργάζονται τα κείμενα ώστε να λαμβάνουν τις πληροφορίες που χρειάζονται, να αναπτύξουν/ εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και αλληλοβοήθειας, να οδηγηθούν με συνεργατικό τρόπο στην ανακάλυψη και πρόσληψη της νέας γνώσης, να αναπτύσσουν διάλογο μεταξύ τους ώστε να ανταλλάσσουν απόψεις, να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή και συνδημιουργία των συμμαθητών τους.

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός,

Μικροπούλου Μαρία

Καλά Χριστούγεννα!!!!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’ και Β’ τάξεων του σχολείου μας μάς χάρισαν μια υπέροχη βραδιά, αφού ανέλαβαν τη χριστουγεννιάτικη γιορτή!!! Η αίθουσα πλημμύρισε από θεατρικά, τραγούδια, χορό, γέλιο, όμορφες στιγμές γεμάτες γλύκα!!!!!

Στη γιορτή συμμετείχαν και μαθητές της Γ’ τάξης, καθώς και της Στ’ τάξης με τραγούδια.

Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά της Α’ τάξης και της Β’, που μαζί με τις δασκάλες τους, μας χάρισαν το πιο “γλυκό” κλείσιμο αυτής της χρονιάς στο σχολείο μας!

Ευχόμαστε σε όλους σας καλές γιορτές, με υγεία και κάθε ευλογία στις οικογένειές σας!!!

Νέες Τεχνολογίες στη Μουσική Εκπαίδευση: Καινοτόμα Διδακτική Παρέμβαση

Στα πλαίσια των καινοτόμων δράσεων και προώθησης εκπαιδευτικού έργου των Πειραματικών σχολείων (Αρ. πρωτ.: 251 /ΔΕΠΠΣ/28-11-2024, Απόφαση Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων/ΥΠΑΙΘΑ), θα υλοποιηθεί, με το νέο έτος, μία διδακτική προσέγγιση που θα ενσωματώνει τις νέες τεχνολογίες στη μουσική εκπαίδευση. Στα πλαίσια της παραπάνω δράσης, οι μαθητές της ΣΤ΄ θα έρθουν σε επαφή με ψηφιακά μουσικά όργανα, θα επεξεργαστούν και θα ηχογραφήσουν φυσικούς και τεχνητούς ήχους, θα γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες της ενοργάνωσης και θα συνθέσουν τις δικές τους δημιουργίες. Μέσω των  ψηφιακών εφαρμογών  «Chrome Music Lab», «Incredibox» και  «Audacity», οι μαθητές θα κατανοήσουν, μέσω της ανακαλυπτικής μάθησης,  βασικές μουσικές έννοιες (τονικό ύψος, ένταση, διάρκεια, ηχόχρωμα), θα καλλιεργήσουν δεξιότητες ψηφιακής επεξεργασίας του ήχου και θα αποκτήσουν δεξιότητες μουσικής σύνθεσης. Η συγκεκριμένη προσέγγιση επιλέχθηκε καθώς οι Νέες Τεχνολογίες αποτελούν ένα γνωστικο-ερευνητικό εργαλείο που συμβάλει στη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος γεμάτο από ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες, οι οποίες ενθαρρύνουν την ανάπτυξη ενός ευρέως φάσματος γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων.

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί,

Κονδάκη Νεφέλη και Στοΐτσης Ιωάννης

amea 666x399 600x400 1

Η Λογοτεχνία ως Εργαλείο Μάθησης στη Γλώσσα: Μια Καινοτόμα Δράση στο Τμήμα Ένταξης

Στο πλαίσιο των καινοτόμων δράσεων των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-25, στο Τμήμα Ένταξης του σχολείου μας υλοποιείται μια ξεχωριστή εκπαιδευτική πρωτοβουλία στη διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας. Βάσει της απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής (Α.Π.: ΔΕΠΠΣ/28-11-2024), μαθητές και μαθήτριες του Τμήματος Ένταξης προσεγγίζουν για την τρέχουσα σχολική χρονιά τη γλώσσα μέσα από τη λογοτεχνία.

Η διαδικασία περιλαμβάνει τη συστηματική ανάγνωση και ανάλυση λογοτεχνικών έργων, δημιουργώντας ένα πλούσιο μαθησιακό περιβάλλον που συνδυάζει την αισθητική απόλαυση με τη γλωσσική εξάσκηση.

Συνοδευτικά, τα παιδιά επεξεργάζονται πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο περιέχει ασκήσεις κατανόησης κειμένου, γραμματικής, και παραγωγής λόγου.

Η συγκεκριμένη προσέγγιση αναδεικνύει τη λογοτεχνία ως πολύτιμο εργαλείο για την καλλιέργεια της γλωσσικής ικανότητας και ενισχύει την εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών/-τριών. Παράλληλα, προάγει τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την αγάπη για το διάβασμα, συμβάλλοντας σημαντικά στην προσωπική και γλωσσική τους ανάπτυξη.

Η Υπεύθυνη εκπαιδευτικός,

Ναταλία Πανάτσα

11 2

Όμιλος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής – 7η και 8η Συνάντηση

Τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η 7η συνάντηση του Ομίλου “Εκπαιδευτικής Ρομποτικής” στην οποία ασχοληθήκαμε με την εξέλιξη του ρομπότ (milo).

Στόχος μας είναι να εξερευνήσουμε απομακρυσμένα μέρη και νέους πλανήτες προκειμένου να  κάνουμε νέες ανακαλύψεις. Για να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο, σχεδιάζουμε  επανδρωμένα οχήματα που μας βοηθούν να δούμε  και να συλλέξουμε στοιχεία για αυτά τα νέα μέρη.

Ολοκληρώσαμε την κατασκευή του επανδρωμένου ρομπότ milo και ανακαλύψαμε πώς να χρησιμοποιήσουμε τον αισθητήρα κίνησης για να εντοπίζουμε την παρουσία ενός ιδιαίτερου δείγματος φυτού. 

Τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η 8η συνάντηση του Ομίλου “Εκπαιδευτικής Ρομποτικής” στην οποία ασχοληθήκαμε με τον προγραμματισμό και την ανάλυση των εντολών του ρομπότ (milo).

Όταν ένα επανδρωμένο όχημα βρίσκεται σε κάποιο απομακρυσμένο μέρος, πρέπει να έχει αισθητήρες που θα το βοηθούν να αποφασίζει πως θα κινηθεί και πού να σταματήσει. Το όχημα πρέπει να έχει αισθητήρες για να ολοκληρώνουν μια εργασία χωρίς συνεχή ανθρώπινο έλεγχο.

Τα παιδιά χρησιμοποίησαν και πειραματίστηκαν με τις εντολές περιστροφής του κινητήρα με συγκεκριμένη ισχύ, επανάληψης εντολής, καθυστέρησης (για 2 – 10 δευτερόλεπτα) και διακοπής λειτουργίας κατά την κίνηση του ρομπότ.

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός,

Στοϊτσης Ιωάννης, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής