6 Μαρτίου: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ – Δράσεις Ευαισθητοποίησης κατά του Σχολικού Εκφοβισμού στην Τάξη Γ’1

Δράσεις Ευαισθητοποίησης κατά του Σχολικού Εκφοβισμού στην Τάξη Γ’1

📅 Ημέρα Δράσης: Πέμπτη 6 Μαρτίου (Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού και της Σχολικής Βίας)

📌 Περιγραφή Δράσης Η τάξη Γ’1 συμμετείχε σε ένα διαδραστικό διδακτικό σενάριο, σχεδιασμένο για την κατανόηση και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Το σενάριο εστίαζε σε περιστατικά εκφοβισμού, καταστροφής περιουσίας, όπως ο βανδαλισμός καλλιτεχνικών δημιουργιών και γυαλιών όρασης μιας μαθήτριας.

🎯 Στόχος της δράσης:

  • Αναγνώριση και αναφορά περιστατικών εκφοβισμού.
  • Ανάπτυξη ενσυναίσθησης για τα συναισθήματα θυμάτων και θυτών.
  • 6 7

📚 Μέθοδοι Διδασκαλίας 🔹 Καταιγισμός ιδεών για τον ορισμό του «σεναρίου». 🔹 Ομαδική εργασία για ανάλυση και συζήτηση του σεναρίου. 🔹 Παιχνίδι ρόλων με διαφορετικούς ρόλους: θύμα, θύτης, θεατής. 🔹 Συζήτηση στην ολομέλεια για ανταλλαγή απόψεων και εξαγωγή συμπερασμάτων.

📌 Διαδικασία

1️⃣ Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον σκοπό της δραστηριότητας και το σενάριο.

2️⃣ Ανέλυσαν το περιεχόμενο, εστιάζοντας στα συναισθήματα και τις πιθανές αντιδράσεις των εμπλεκομένων.

3️⃣ Χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν ρόλους (θύμα, θύτης, θεατής), αναπαριστώντας σκηνές.

4️⃣ Μετά το παιχνίδι ρόλων, ακολούθησε συζήτηση για τα συναισθήματα και τις επιπτώσεις του εκφοβισμού.

5️⃣ Δημιούργησαν μηνύματα και συνθήματα κατά του σχολικού εκφοβισμού, τα οποία παρουσίασαν στην τάξη.

5 3 2


🌟 Αποτελέσματα της Δράσης

✅ Εμβάθυνση στην κατανόηση των επιπτώσεων του σχολικού εκφοβισμού.

✅ Ανάπτυξη ενσυναίσθησης και κριτικής σκέψης.

✅ Ενίσχυση της ικανότητας αναγνώρισης και αντιμετώπισης περιστατικών εκφοβισμού.

✅ Παρότρυνση των μαθητών να αναλογιστούν τον ρόλο του θεατή και τη σημασία της έγκαιρης παρέμβασης.

4 1

🛑 ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ! 🛑

Ο εκπαιδευτικός

Θεοδωρακόπουλος Δημήτριος

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση