📌 Προπαρασκευαστική Συνάντηση Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης
🗓 Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025
Σήμερα, Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε η προπαρασκευαστική συνάντηση ενόψει της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, με τη συμμετοχή του κ. Ρίζου Ιωάννη, διδάσκοντα στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, καθώς και των εκπαιδευτικών του σχολείου.
🔍 Θέματα Συζήτησης
🎯 Διδακτικές προκλήσεις στα μαθηματικά
- Παρανοήσεις στα μαθηματικά και οι τρόποι διαχείρισης των προβλημάτων που προκύπτουν.
- Δυσκολίες αντιμετώπισης μαθησιακών εμποδίων και η διαφοροποίηση της διδασκαλίας ως στρατηγική υποστήριξης.
- Η χρήση χειραπτικού υλικού 🧩 και παιγνιωδών τρόπων μάθησης 🎲 για την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας.
- Η αξιοποίηση συνεργατικών τρόπων μάθησης στα μαθηματικά, καθώς και η καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης.
🤖 Τεχνητή Νοημοσύνη & Μαθηματικά
- Χρήση AI στη διδασκαλία 📊
- Προτάσεις & τρόποι ένταξης AI στη μαθηματική εκπαίδευση
- Ειδικά εργαλεία & υλικό 📝 για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
- Παραγωγή σχεδίων μαθημάτων & φύλλων εργασίας με τη χρήση AI
📌 Ειδικά θέματα & δυσκολίες στα μαθηματικά
- Επίλυση εξισώσεων 1ου βαθμού ➗ και οι σχετικές παρανοήσεις.
- Ψευδοαναλογίες (π.χ. ύψος-βάρος, εμβαδό-περίμετρος) 📏
- Δυσκολία κατανόησης εκφωνήσεων προβλημάτων 🧐
- Αριθμοφοβία 🔢 και η έννοια του αριθμού στην επιστημονική κοινότητα.
- Ισοδυναμία διαφορετικών μορφών αριθμών (κλάσματα, δεκαδικοί, συμμιγείς αριθμοί).
- Μαθηματικά μυαλά; 🤯 Απάντηση στο ερώτημα αν υπάρχει «φυσική μαθηματική ικανότητα» ή αν όλα εξαρτώνται από τη διδασκαλία.
📚 Πλαίσιο Επιμόρφωσης
Η επιμόρφωση στοχεύει στην ενίσχυση της διδασκαλίας των μαθηματικών με σύγχρονες πρακτικές, μεθοδολογίες και εργαλεία.
📌 Κύριες θεματικές & διδακτικές στρατηγικές:
✔ Διδασκαλία της διαίρεσης: Ανάπτυξη εννοιολογικής κατανόησης μέσω εφαρμογών στην καθημερινή ζωή και χειραπτικού υλικού.
✔ Αξιοποίηση χειραπτικού υλικού 🎲: Δημιουργία και χρήση εργαλείων για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
✔ Αντιμετώπιση ψευδοαναλογιών: Κατανόηση των μαθησιακών δυσκολιών που προκύπτουν και στρατηγικές επίλυσης μέσω διεπιστημονικής προσέγγισης.
✔ Ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης 🎛: Δοκιμές εργαλείων AI για την παραγωγή εξατομικευμένων φύλλων εργασίας και διαδραστικών δραστηριοτήτων.
✔ Διαχείριση διδακτικού χρόνου ⏳: Βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα από στοχευμένες τεχνικές διδασκαλίας.
✔ Διδασκαλία μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων: Ανάδειξη της ισοδυναμίας των μεθόδων επίλυσης προβλημάτων και προώθηση της μαθηματικής ευελιξίας.
✔ Εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών: Ανάπτυξη προσαρμοσμένων διδακτικών στρατηγικών ανάλογα με τις μαθησιακές ανάγκες κάθε μαθητή.
🛠 Εφαρμογές στην τάξη:
✅ Χρήση διαδραστικών εργαλείων και λογισμικών
✅ Δημιουργία σχεδίων μαθημάτων και φύλλων εργασίας
✅ Ανάπτυξη προβλημάτων ανοιχτού τύπου για καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης
📅 Προγραμματισμένες Συναντήσεις
📍 1η Συνάντηση: 🗓 Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025, 🕔 19:00-20:00
📍 2η Συνάντηση: 🗓 Τετάρτη 9 Απριλίου 2025, 🕖 19:00-20:00
✨ Η σημερινή προπαρασκευαστική συνάντηση αποτέλεσε μια γόνιμη ευκαιρία για ανταλλαγή ιδεών, θέτοντας τις βάσεις για μια αποτελεσματική και ουσιαστική επιμόρφωση