Προπαρασκευαστική Συνάντηση Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης

📌 Προπαρασκευαστική Συνάντηση Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης

🗓 Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025

Σήμερα, Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε η προπαρασκευαστική συνάντηση ενόψει της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, με τη συμμετοχή του κ. Ρίζου Ιωάννη, διδάσκοντα στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, καθώς και των εκπαιδευτικών του σχολείου.

🔍 Θέματα Συζήτησης

🎯 Διδακτικές προκλήσεις στα μαθηματικά

  • Παρανοήσεις στα μαθηματικά και οι τρόποι διαχείρισης των προβλημάτων που προκύπτουν.
  • Δυσκολίες αντιμετώπισης μαθησιακών εμποδίων και η διαφοροποίηση της διδασκαλίας ως στρατηγική υποστήριξης.
  • Η χρήση χειραπτικού υλικού 🧩 και παιγνιωδών τρόπων μάθησης 🎲 για την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας.
  • Η αξιοποίηση συνεργατικών τρόπων μάθησης στα μαθηματικά, καθώς και η καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης.

🤖 Τεχνητή Νοημοσύνη & Μαθηματικά

  • Χρήση AI στη διδασκαλία 📊
  • Προτάσεις & τρόποι ένταξης AI στη μαθηματική εκπαίδευση
  • Ειδικά εργαλεία & υλικό 📝 για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
  • Παραγωγή σχεδίων μαθημάτων & φύλλων εργασίας με τη χρήση AI

📌 Ειδικά θέματα & δυσκολίες στα μαθηματικά

  • Επίλυση εξισώσεων 1ου βαθμού ➗ και οι σχετικές παρανοήσεις.
  • Ψευδοαναλογίες (π.χ. ύψος-βάρος, εμβαδό-περίμετρος) 📏
  • Δυσκολία κατανόησης εκφωνήσεων προβλημάτων 🧐
  • Αριθμοφοβία 🔢 και η έννοια του αριθμού στην επιστημονική κοινότητα.
  • Ισοδυναμία διαφορετικών μορφών αριθμών (κλάσματα, δεκαδικοί, συμμιγείς αριθμοί).
  • Μαθηματικά μυαλά; 🤯 Απάντηση στο ερώτημα αν υπάρχει «φυσική μαθηματική ικανότητα» ή αν όλα εξαρτώνται από τη διδασκαλία.

📚 Πλαίσιο Επιμόρφωσης

Η επιμόρφωση στοχεύει στην ενίσχυση της διδασκαλίας των μαθηματικών με σύγχρονες πρακτικές, μεθοδολογίες και εργαλεία.

📌 Κύριες θεματικές & διδακτικές στρατηγικές:
Διδασκαλία της διαίρεσης: Ανάπτυξη εννοιολογικής κατανόησης μέσω εφαρμογών στην καθημερινή ζωή και χειραπτικού υλικού.
Αξιοποίηση χειραπτικού υλικού 🎲: Δημιουργία και χρήση εργαλείων για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Αντιμετώπιση ψευδοαναλογιών: Κατανόηση των μαθησιακών δυσκολιών που προκύπτουν και στρατηγικές επίλυσης μέσω διεπιστημονικής προσέγγισης.
Ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης 🎛: Δοκιμές εργαλείων AI για την παραγωγή εξατομικευμένων φύλλων εργασίας και διαδραστικών δραστηριοτήτων.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου ⏳: Βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα από στοχευμένες τεχνικές διδασκαλίας.
Διδασκαλία μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων: Ανάδειξη της ισοδυναμίας των μεθόδων επίλυσης προβλημάτων και προώθηση της μαθηματικής ευελιξίας.
Εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών: Ανάπτυξη προσαρμοσμένων διδακτικών στρατηγικών ανάλογα με τις μαθησιακές ανάγκες κάθε μαθητή.

🛠 Εφαρμογές στην τάξη:
✅ Χρήση διαδραστικών εργαλείων και λογισμικών
✅ Δημιουργία σχεδίων μαθημάτων και φύλλων εργασίας
✅ Ανάπτυξη προβλημάτων ανοιχτού τύπου για καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης

📅 Προγραμματισμένες Συναντήσεις

📍 1η Συνάντηση: 🗓 Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025, 🕔 19:00-20:00
📍 2η Συνάντηση: 🗓 Τετάρτη 9 Απριλίου 2025, 🕖 19:00-20:00

✨ Η σημερινή προπαρασκευαστική συνάντηση αποτέλεσε μια γόνιμη ευκαιρία για ανταλλαγή ιδεών, θέτοντας τις βάσεις για μια αποτελεσματική και ουσιαστική επιμόρφωση


Εικόνα1 3 Εικόνα2 3

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση