Η τέταρτη τάξη του σχολείου μας έχει αφιερώσει τις τελευταίες εβδομάδες σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό ταξίδι, εξερευνώντας τη δύναμη του μαύρου και του λευκού. Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες πειραματίστηκαν με τις βασικές γεωμετρικές μορφές—κύκλους, τετράγωνα και τρίγωνα—ανακαλύπτοντας πώς μπορούν να μεταμορφωθούν σε πιο σύνθετα σχέδια.
Στη συνέχεια, εμβαθύναμε στην κλίμακα του γκρι, μαθαίνοντας πώς να δημιουργούμε αποχρώσεις και να δουλεύουμε με διαφορετικά εργαλεία σχεδίασης. Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τις διαβαθμίσεις των μολυβιών και πειραματίστηκαν με το φως και τη σκιά, αποκτώντας μια βαθύτερη κατανόηση της οπτικής ισορροπίας και της αντίθεσης.
Και τότε… η δημιουργικότητα απογειώθηκε! Τα παιδιά αποφάσισαν να δημιουργήσουν μαντάλα, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους για τις γεωμετρικές φόρμες και τις αντιθέσεις του ασπρόμαυρου. Κάθε σχέδιο ήταν μια μοναδική έκφραση της προσωπικότητας και της φαντασίας τους. Ένας μαθητής επέλεξε να φτιάξει το μαντάλα του αποκλειστικά με τα βασικά σχήματα που είχαμε μελετήσει, ενώ ένας άλλος εμπνεύστηκε από τη φύση, σχεδιάζοντας τα πτερύγια μιας φάλαινας γύρω από το μαντάλα του.
Η έκρηξη δημιουργικότητας ήταν απίστευτη! Κάθε παιδί ανέπτυξε τη δική του καλλιτεχνική ταυτότητα, εξασκώντας όχι μόνο τη φαντασία του αλλά και την κριτική σκέψη. Γιατί η τέχνη δεν είναι μόνο ένα εργαλείο έκφρασης—είναι ένας τρόπος να μαθαίνουμε, να παρατηρούμε και να δημιουργούμε σώματα γνώσης μέσα από την πράξη.
Τα έργα τους αποδεικνύουν πως η τέχνη μπορεί να είναι μεθοδολογία, πειραματισμός και γνώση ταυτόχρονα. Και εμείς, απλά ανυπομονούμε να δούμε ποιο θα είναι το επόμενο καλλιτεχνικό τους βήμα!
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025 (Υπουργείο παιδείας, θρησκευμάτων και Αθλητισμού): από το βιβλίο των Γ&Δ Δημοτικού. Ενότητα 2. B1 ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ