Στις 12 Απριλίου οι μαθητές/-τριες του Ομίλου Γεωγραφίας συναντήθηκαν για να συζητήσουν ένα θέμα πολύ επίκαιρο. Γιατί νυχτώνει και ξημερώνει; Τι συμβαίνει σε μια ηλιακή έκλειψη; Είναι δυνατόν να «κρυφτεί» ο ήλιος;
Με σκοπό να κατανοήσουν τα παιδιά την εναλλαγή μεταξύ της ημέρας και της νύχτας δημιουργήσαμε μια ατομική κινούμενη κατασκευή. Η κατασκευή «δείχνει» στα παιδιά πως η Γη κινείται γύρω από τον ήλιο και πως το φεγγάρι κινείται γύρω από τη Γη. Οι μικροί γεωγράφοι ζωγράφισαν τα τρία ουράνια σώματα, συναρμολόγησαν τα κομμάτια της κατασκευής με διπλόκαρφα και έπειτα παρατήρησαν τις κυκλικές κινήσεις τους.
Με σκοπό να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο ο Ήλιος φωτίζει τις πλευρές της Γης φέρνοντας την εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας, τα παιδιά χρησιμοποίησαν τον «ηλιακό τους φακό». Ο φακός πήρε τη θέση του Ήλιου και η υδρόγειος σφαίρα τη θέση της Γης. Κατανοήσαμε με τον τρόπο αυτό πως γίνεται να έχουμε μέρα όταν σε άλλα σημεία του πλανήτη μας κυριαρχεί το σκοτάδι.
Ακόμη, παρακολουθήσαμε ένα σύντομο βίντεο της ολικής έκλειψης ήλιου που έλαβε χώρα στην αρχή της εβδομάδας στην αμερικανική ήπειρο.
Στη συνέχεια, τα παιδιά ασχολήθηκαν με μια «μαγική κατασκευή», η οποία μεταμορφώνεται ανάλογα από την οπτική γωνία από την οποία την παρατηρείς. Πρόκειται για ένα agamograph, το οποίο έπρεπε να ζωγραφίσουν και να παρατηρήσουν. Από τη μια πλευρά, έκανε την εμφάνισή του ο λαμπερός ήλιος, ενώ από την άλλη πλευρά το φεγγάρι.
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός,
Ναταλία Πανάτσα