Συνεργασία 10ου Πειραματικού Δ.Σ. με το Ε.Κ.Φ.Ε. Καστοριάς – Στ΄ τάξη – Ηλεκτρομαγνητισμός

Σε συνέχεια της συνεργασίας του σχολείου μας με το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Καστοριάς την Τετάρτη 7Δεκεμβρίου 2023 η Στ΄ τάξη παρακολούθησε το δεύτερο εργαστηριακό μάθημα με θέμα τον Ηλεκτρομαγνητισμό. Ο υπεύθυνος του εργαστηρίου αρχικά εξήγησε στους μαθητές το φαινόμενο του ηλεκτρισμού. Ενημέρωσε τους μαθητές για  τις πρώτες παρατηρήσεις των ανθρώπων αναφορικά με φαινόμενα που σχετίζονται με τον ηλεκτρισμό και στη συνέχεια αναφέρθηκε στο ίδιο το φαινόμενο και στην επιστημονική του ερμηνεία.

37 30 29 405978898 3638264289827671 7633454592252962711 n

Με μία σειρά προσομοιώσεων και εργαστηριακών πειραμάτων οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τις θεμελιώδεις έννοιες του ηλεκτρισμού και εξηγήθηκαν θέματα που έχουν σχέση με την αιτία της δημιουργίας του ηλεκτρικού ρεύματος σε ένα μεταλλικό αγωγό, με τα υλικά που μπορούν να διαρρέονται από ηλεκτρικό ρεύμα, πώς μπορούμε να προκαλέσουμε ηλεκτρικό ρεύμα μέσα σε έναν μεταλλικό αγωγό, με ποια όργανα μετράμε την ένταση του ηλεκτρικού ρεύματος και ποια είναι η πραγματική φορά του ηλεκτρικού ρεύματος.

Οι μαθητές κατασκεύασαν πραγματικά ηλεκτρικά κυκλώματα και ηλεκτρικά κυκλώματα μέσω προσομοιώσεων.

400981582 725643719467164 6919105525035271021 n 36 18 17 19 20 21

Στη συνέχεια ο κος Κακλαμάνος παρουσίασε στους μαθητές το φαινόμενο του μαγνητισμού και τους μαγνήτες. Εξήγησε στους μαθητές πώς τα σχετικά πετρώματα  πήραν το όνομά τους, μαγνήτες, και εξοικείωσε τους μαθητές με τις σχετικές έννοιες: είδη μαγνητών, πόλοι, βόρειος και νότιος πόλος, ομώνυμοι και ετερώνυμοι πόλοι, μαγνητικό πεδίο, γήινο μαγνητικό πεδίο, πυξίδα.

Οι μαθητές πειραματίστηκαν με διάφορους μαγνήτες και πώς αυτοί επηρεάζουν την κίνηση της βελόνας στις πυξίδες.

11 2 12 1 13 1 384553573 1054656785650292 2127704097202363719 n 386883421 1555853648573145 7276066257019588644 n 386897319 359378926673205 8517932343657997252 n 387483161 748547227315088 2117697563441858079 n 399925672 1848880348880451 5111434295406300160 n 401230490 1596927767748005 4277864016931583808 n 406687019 1706725743159715 1936990977180470219 n

Τέλος οι μαθητές έκαναν τη σύνδεση του ηλεκτρισμού με τον μαγνητισμό και γνώρισαν την τεράστια σημασία της σύνδεσης αυτής για την εξέλιξη της τεχνολογίας.

1 2 1 3 4 1 7 1 8 10 1 385534630 387675476933936 1524903902085944243 n 403394563 2358509647683608 1244463827415931803 n 403399500 1034785271074659 2234664580164372940 n 406195315 840887447833385 4029987391781821421 n 406674789 1103017244192799 5514240647045229767 n

Θερμές ευχαριστήριες στον υπεύθυνο του εργαστηρίου για την υποδειγματική οργάνωση του εργαστηριακού μαθήματος.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση