Στο πλαίσιο δράσεων του Τμήματος Ένταξης του σχολείου μας για την εξάλειψη των διακρίσεων και των στερεοτύπων, η Στ’ τάξη συμμετέχει στο πρόγραμμα “The Tipping Point-100 Παγκόσμιοι Μέντορες” (TPP), το οποίο είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας.
Οι μαθητές/-τριες συμμετέχουν στη δράση “Profession has no Gender”, η οποία στοχεύει στην κατάρριψη των στερεοτύπων φύλου στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού.
Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές/-τριες να ενημερωθούν για σπουδές και επαγγέλματα του ενδιαφέροντός τους, ώστε να λάβουν συνειδητά αποφάσεις για τα ακαδημαικά και επαγγελματικά τους βήματα, απαλλαγμένοι/-ες από στερεότυπα και προκαταλήψεις.
Το πρόγραμμα υλοποιείται με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας των 100 Παγκόσμιων Μεντόρων, με τους οποίους προγραμματίζεται η εξ αποστάσεως σύγχρονη επικοινωνία, ώστε τα παιδιά να θέσουν ερωτήματα, να προβληματιστούν, να εμπνευστούν και να λάβουν καθοδήγηση. Οι μέντορες απασχολούνται σε Πανεπιστήμια όλου του κόσμου, σε εταιρείες και Οργανισμούς, ενώ εκπροσωπούν διαφορετικούς επιστημονικούς τομείς.
Στην πρώτη μας εναρκτήρια και εισαγωγική συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 28 Νοεμβρίου, οι μαθητές/-τριες προβληματίστηκαν σχετικά με την υποεκπροσώπιση των γυναικών από STEAM επαγγέματα συγκριτικά με την υπερεκπροσώπισή τους σε επαγγέλματα παροχής φροντίδας.
Οι μαθητές/-τριες προετοίμασαν τα ερωτήματα που επιθυμούν να θέσουν στον μέντορά τους ενώ στη συνέχεια ζωγράφισαν τον μέντορα που πρόκειται να γνωρίσουν. Τις επόμενες ημέρες θα προγραμματιστεί η πρώτη μας επικοινωνία με τον Μέντορα – Πρότυπο που επιλέξαμε!
Ακολουθούν κάποιες από τις δημιουργίες μας!
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός,
Ναταλία Πανάτσα