ΤΑΞΗ Γ΄: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ 06-03-2023

Στα πλαίσια της πανελλήνιας ημέρας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού οι  μαθητές/τριες  της Γ΄ τάξης    παρακολούθησαν  video « Όχι στη βία. Γίνε φίλος. Όλοι μαζί  για ένα χαρούμενο σχολείο». Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης.

30

  • Πώς να αντιδράσω σε περίπτωση εκφοβισμού;
  • Τι μπορώ να κάνω σαν παρατηρητής;
  • Τι κάνω όταν με εκφοβίζουν;
  • Γιατί μερικά παιδιά εκφοβίζουν τα άλλα;

Η σχολική βία μπορεί να επηρεάσει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού υπονομεύοντας τις δημιουργικές του ικανότητες και τη διαδικασία μάθησης.

Τρόποι αντιμετώπισης της ενδοσχολικής  βίας.

  • Καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας μεταξύ των μαθητών με έμφαση στην αξία της αποδοχής της διαφορετικότητας.
  • Συμμετοχή των μαθητών σε συνεργατικές δράσεις.
  • Χρήση εναλλακτικών τεχνικών προσέγγισης των παιδιών, ώστε να εκφράσουν τα συναισθήματά τους μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και τη ζωγραφική κλπ.
  • Υιοθέτηση διδακτικών μεθόδων που προάγουν την πειθαρχία, τη συλλογικότητα , την αλληλεγγύη και το αίσθημα της δικαιοσύνης.
  • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης με την αναγνώριση και την επιβράβευ-ση των θετικών πλευρών των μαθητών, όπως είναι η σωστή διαγω-γή, η συμμετοχή στις δραστηριότητες του σχολείου κλπ.
  • Συνεργασία / συμβουλευτική εποπτεία από ειδικούς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για την υποστήριξη των παιδιών θυμά-των και των παιδιών δραστών.
  • Συνεργασία σχολείου-γονέων για την από κοινού αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας

31

Δραστηριότητες  μαθητών: 

  1. Οι μαθητές έγραψαν συνθήματα  σε καρδούλες για την φιλία ,την ενσυναίσθηση , την αποδοχή, την συνεργασία και τη διαφορετικότητα.
  2. Η επόμενη δραστηριότητα αφορά στη δημιουργία αφίσας «Όχι στη βία. Γίνε φίλος. Όλοι μαζί για ένα χαρούμενο σχολείο».  Η αφίσα αναρτήθηκε στο σχολείο προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν και τα υπόλοιπα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

33 32

Η δασκάλα  της Γ΄ τάξης

Δημητρακούδα  Κατερίνα

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση