ΤΑΞΗ Β΄: ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

Η πιλοτική   εφαρμογή  στη  Β΄ τάξη είχε θέμα το λογοτεχνικό βιβλίο: « Το Υπναρούδι  και  η Ελεάννα σε φανταστικές περιπέτειες» της συγγραφέα  Αργυρώς Μουντάκη.

Η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων συνδέεται άμεσα με την απόλαυση της επικοινωνίας με το συγγραφέα ,την ψυχαγωγία και συμβάλλει στην ολόπλευρη συγκρότηση της  προσωπικότητας των παιδιών. Μέσα από εκπαιδευτικές πρακτικές καλλιεργείται η στενή σχέση με το λογοτεχνικό βιβλίο από την πρώτη σχολική ηλικία. Αναπτύσσεται η κριτική και δημιουργική σκέψη , δραστηριοποιείται η φαντασία και η δημιουργικότητα των παιδιών, ενώ   εμπλουτίζεται    η αισθητική τους καλλιέργεια. Τα παιδιά μυούνται  στον μαγικό κόσμο της λογοτεχνίας, στην επίγνωση των συναισθημάτων, ενώ παράλληλα  αναπτύσσουν  τη συναισθηματική  νοημοσύνη και πλήθος  δεξιοτήτων.

Υπόθεση του λογοτεχνικού  βιβλίου

«Το  Υπναρούδι και η  Ελεάννα σε φανταστικές  περιπέτειες» πραγματεύεται με έμμεσο τρόπο θέματα που σχετίζονται  με την οικογένεια, τη φιλία , την αγάπη για τα ζώα, την οικολογική  αφύπνιση  των  παιδιών, τη ζήλια , το διαζύγιο , αλλά και τις αξίες της συντροφικότητας και της άδολης προσφοράς.

Η ιστορία  χωρίζεται σε τρία αυτοτελή τμήματα:

Πρώτη ιστορία:          Το Υπναρούδι  και η Ελεάννα.

Η δεύτερη ιστορία:  Το Υπναρούδι και το Τυχερούδι.

Τρίτη  ιστορία:          Το Υπναρούδι   και η  Μελένια.

                                                       Δραστηριότητες:

1.Μεγαλόφωνη  ανάγνωση  της ιστορίας και νοηματική επεξεργασία.

2.Ερωτήσεις για την καλύτερη κατανόηση/ εμβάθυνση στην ιστορία και ενσυναίσθηση.

3.Έξι (6) φύλλα εργασίας: Δραστηριότητες, κατανόησης  ενσυναίσθησης, έκφρασης  συναισθημάτων και προβληματισμού.

4.Δημιουργία power point

5.Εικαστικές  δημιουργίες.

6.Δραματοποίηση/ θεατρικό  παιχνίδι  (Οι μαθητές δραματοποιούν μία σκηνή του βιβλίου)

Η δασκάλα της Β΄ τάξης : Δημητρακούδα  Κατερίνα

Β 1 1 Β 1 2 Β 1 3 Β 1 4 Β 1 5 Β 1 6 Β 1 7

 

 

 

 

 

 

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση