Για την εξασφάλιση της απαιτούμενης συνέχειας στην υποχρεωτική εκπαίδευση και για την ομαλή μετάβαση των παιδιών στη βαθμίδα του Γυμνασίου, η προετοιμασία τους στα νέα Προγράμματα Σπουδών ξεκινά από το Δημοτικό. Για το λόγο αυτό προβλέπεται μία περίοδος 3-4 εβδομάδων, κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, όπου οι μαθητές/-τριες με τον εκπαιδευτικό της τάξης ολοκληρώνουν τον κύκλο της μάθησης και διδασκαλίας της γλώσσας στο Δημοτικό, ενώ παράλληλα στρέφουν το βλέμμα τους στο Γυμνάσιο, όπου θα έχουν την ευκαιρία να διευρύνουν τα πεδία μελέτης της γλώσσας, αλλά και να εμβαθύνουν σε αυτά αξιοποιώντας και τη σχετική μεταγλώσσα.
Σήμερα, 19-5-2022, έγινε η πρώτη εφαρμογή πιλοτική διδακτικής παρέμβασης στην διδασκαλία της γλώσσας της Στ΄ τάξης με στόχο τη μετάβαση και την εξοικείωση των μαθητών με τα διαφορετικά εκπαιδευτικά δεδομένα στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος. Ο Θεματικός Άξονας της διδακτικής παρέμβασης αναφερόταν στην εξέλιξη και στην ιστορία της ελληνικής γλώσσας. Πιο συγκεκριμένα η διδακτική παρέμβαση αναπτύχθηκε με βάση τα παρακάτω θέματα: 1. Η ελληνική γλώσσα μέσα από τις φάσεις της ιστορίας της και του πολιτισμού της. Επιλογή κάποιων χρονικών περιόδων της (αρχαία, ελληνιστική, νεότερη ελληνική) μέσα από κείμενα-δείγματα λόγου σε σχέση με την τέχνη, τα πρόσωπα και τα σημαντικά τους έργα, τη ζωή και τις συνήθειές των ανθρώπων, όπως αποτυπώνονται μέσω της γλώσσας και 2. Έμφαση στην εξέλιξη και τις μεταβολές που συμβαίνουν στη γλώσσα: σύγκριση της ομιλίας παλαιότερων γενιών με τη σύγχρονη γενιά των μαθητών/-τριών (γλώσσα των νέων), λέξεις και φράσεις αρχαίας και λόγιας προέλευσης, επίδραση άλλων γλωσσών στην γλωσσική έκφραση, παγκοσμιοποίηση, γλωσσικός δανεισμός.