Α΄ ΤΑΞΗ
1. Καρτέλες με τις πρώτες λέξεις της Α΄ Δημοτικού (1η & 2η ενότητα)
2. Η ασπίδα της ανάγνωσης
3. Μερικά γράμματα αγαπάνε το νερό
Τα κεφαλαία γράμματα γράφονται όλα πάνω στη γραμμή.
Το πεζό ζ, έχει όλο το σώμα του έξω από το νερό και βάζει την άκρη από το ποδαράκι του, λιγάκι μέσα στο νερό.
Το πεζό ξ, έχει όλο το σώμα του έξω από το νερό και βάζει την άκρη από το ποδαράκι του, λιγάκι μέσα στο νερό.
4. Οι πρώτες λέξεις της Α΄ Δημοτικού (1η & 2η ενότητα)
1. Κατέβασε τις δύο σελίδες και εκτύπωσέ τες σε ένα φύλλο Α4 μπρος-πίσω.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
5. Κονκάρδες και βραχιολάκια με τα πρώτα μου γράμματα
6. Πώς κολλάμε τις εργασίες στο τετράδιο
5. Κατεβάζουμε το φύλλο πιο κάτω, και βάζουμε λίγη κόλλα στη δεύτερη γωνία του χαρτιού και λίγη στο τετράδιο.
6. Κατεβάζουμε το φύλλο πιο κάτω, και βάζουμε λίγη κόλλα στην τρίτη γωνία του χαρτιού και λίγη στο τετράδιο.
7. Κατεβάζουμε το φύλλο πιο κάτω, και βάζουμε λίγη κόλλα στην τέταρτη γωνία του χαρτιού και λίγη στο τετράδιο.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7. Πώς μαθαίνω την ορθογραφία μου
Κάθε μέρα γράφουμε στο σχολείο την ορθογραφία μας.
Θέλεις να γνωρίσουμε κάποιους τρόπους για να μάθουμε να γράφουμε σωστά την ορθογραφία μας;
6. Λίγο πριν πάμε στο σχολείο γράφουμε την ορθογραφία μας για τελευταία φορά, έτσι ώστε να την ξαναθυμηθούμε.
1. Φτιάχνω τις λέξεις με μικρές κάρτες γραμμάτων ή μαγνητικά γράμματα.
8. Παίζω με την αλφαβήτα (Α’ Τάξη)
9. Η κυρία Αυτοδιόρθωση
Οι γονείς μας;
Κάποιος άλλος;
Κι αν δεν μπορεί κανείς από αυτούς;
Τι θα γίνει;
Θα μείνουν τα γραπτά μας με λάθη;
Όχι, βέβαια.
Θα τα διορθώσουμε μόνοι μας
με τη βοήθεια της κυρίας Αυτοδιόρθωσης.
Θα σταθεί δίπλα μας,
θα μας λέει τι να διορθώσουμε,
θα πιάσει το χέρι μας.
Κι έτσι θα είναι σαν να διορθώνουμε τα γραπτά μας μόνοι μας.
Κι όμως, η κυρία Αυτοδιόρθωση θα βρίσκεται εκεί κοντά μας,
αρκεί να είμαστε προσεκτικοί, όταν ξανακοιτάμε αυτά που γράψαμε.
Αυτοδιόρθωση, λοιπόν, σημαίνει, διορθώνω μόνος, διορθώνω μόνη μου.
Θα ακολουθήσεις τις οδηγίες τής κατασκευής και θα την βάζεις πάντα δίπλα σου όταν διορθώνεις τα γραπτά σου.
10. Τα γράμματα το έσκασαν (παραμύθι)
Παίξε μετά και με τα παιχνιδάκια της κυρίας Ζωής.
Κάνε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο και απόλαυσέ το.
Τα γράμματα το έσκασαν
Κάθε γράμμα θα πάει σε έναν μέρος που αρχίζει από αυτό το γράμμα, όπως και στο παραμύθι μας.
Για παράδειγμα:
“Το άλφα χώθηκε στη ζεστή αγκαλιά ενός φίλου.
Το βήτα ανέβηκε σε ένα ψηλό βουνό.
Το γάμα έσβησε τα ίχνη του με μια γόμα.
Το δέλτα κρύφτηκε στο πυκνό δάσος.”
Θέλει λίγη σκέψη αλλά θα είναι ωραίο να γράψεις τη δική σου ιστορία.
Αν σε κάποια γράμματα δυσκολευτείς,
δεν πειράζει να χρησιμοποιήσεις τις λέξεις του παραμυθιού.
15.Bιβλιαράκι με τις λέξεις της 3ης ενότητας της Α΄Δημοτικού
1. Κατέβασε τις δύο σελίδες και εκτύπωσέ τες σε ένα φύλλο Α4 μπρος-πίσω.
Παρόλο που οι σελίδες είναι έγχρωμες, μπορείς να τις εκτυπώσεις ασπρόμαυρα και να τις φωτοτυπήσεις.

16.Για να δω τι έμαθα (3η ενότητα)
Τώρα που τελείωσες την τρίτη ενότητα του βιβλίου της Γλώσσας, μπορείς να δεις τι έμαθες.
2.bmp)
17.Bιβλιαράκι με τις λέξεις της 4ης ενότητας της Α΄Δημοτικού
1. Κατέβασε τις δύο σελίδες και εκτύπωσέ τες σε ένα φύλλο Α4 μπρος-πίσω.
Παρόλο που οι σελίδες είναι έγχρωμες, μπορείς να τις εκτυπώσεις ασπρόμαυρα και να τις φωτοτυπήσεις.

18.Για να δω τι έμαθα (4η ενότητα)
Τώρα που τελείωσες την τέταρτη ενότητα του βιβλίου της Γλώσσας, μπορείς να δεις τι έμαθες.
19.Πώς διαβάζω το -ια
Θα έχετε συναντήσει, παιδιά, μέσα στις λέξεις το ια που άλλοτε το διαβάζουμε όλο μαζί σαν μια συλλαβή κι άλλοτε χωρίζεται σε δύο συλλαβές.
20.Παιχνίδι με τα ζευγαράκια των αριθμών
Ελάτε, παιδιά, να φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τα ζευγαράκια των αριθμών.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
21.Ένα βιβλιαράκι με τα ζευγαράκια των αριθμών
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
22.Το βιβλιαράκι της προπαίδειας
23.Τα τραγούδια στη Γλώσσα της Α΄Τάξης (4η ενότητα)
24. Τα ευ και το αυ, δύο μαγικά ζευγάρια
Β΄ ΤΑΞΗ
1.Η Γλώσσα μου (Β’ Δημοτικού)
2.Πώς γράφουμε τις καταλήξεις των ρημάτων
Σήμερα θα μιλήσουμε για τις καταλήξεις των ρημάτων.
Κατάληξη σε μια λέξη λέμε το τελευταίο κομμάτι της ή τα τελευταία γράμματά της.
Μετά μπορείτε να παίξετε και με τα λεξοπαιχνιδάκια της κυρίας Ζωής.
1. Όλα τα ρήματα στο τέλος γράφονται με ωμέγα (ω).
2. Όλα τα ρήματα στο τέλος γράφονται με έψιλον γιώτα (ει).
3. Τα ρήματα που τελειώνουν σε -ίζω γράφονται με γιώτα (ι) εκτός από μερικά.
Ας παίξουμε. Αφού βρεις τη λέξη στο κρυπτόλεξο, την πατάς και μετά πατάς την ίδια λέξη δίπλα για να γίνουν ζευγαράκι.
???? Βρίσκω τα ρήματα σε -ίζω
4. Τα ρήματα που τελειώνουν σε -ώνω γράφονται με δύο ωμέγα (ω).
Ας παίξουμε. Αφού βρεις τη λέξη στο κρυπτόλεξο, την πατάς και μετά πατάς την ίδια λέξη δίπλα για να γίνουν ζευγαράκι.
???? Βρίσκω τα ρήματα σε -ώνω
5. Τα ρήματα που τελειώνουν σε -αίνω γράφονται με άλφα γιώτα (αι) εκτός από μερικά.
Ας παίξουμε. Αφού βρεις τη λέξη στο κρυπτόλεξο, την πατάς και μετά πατάς την ίδια λέξη δίπλα για να γίνουν ζευγαράκι.
???? Βρίσκω τα ρήματα σε -αίνω, -ένω
6. Τα ρήματα που τελειώνουν σε -εύω γράφονται με ευ εκτός από ένα.
Ας παίξουμε. Αφού βρεις τη λέξη στο κρυπτόλεξο, την πατάς και μετά πατάς την ίδια λέξη δίπλα για να γίνουν ζευγαράκι.
???? Βρίσκω τα ρήματα σε -εύω
7. Τα ρήματα της ενεργητικής φωνής (-ω) κλίνονται όπως παρακάτω.
8. Τα ρήματα της παθητικής φωνής (-μαι) κλίνονται όπως παρακάτω.
3.Η σπηλιά των αριθμών (<, >, =)
Τώρα ξέρεις ότι όταν έχεις δύο αριθμούς που ο ένας είναι μεγαλύτερος από τον άλλον, θα βάζεις τον μεγάλο αριθμό στο άνοιγμα της σπηλιάς, ενώ τον μικρό θα τον γράφεις από την άλλη πλευρά, θα βάζεις δηλαδή, ανάμεσά τους το < ή το > .
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Οι εποχές και οι μήνες
ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ
Παιχνίδια με την προπαίδεια (Β΄, Γ΄, Δ’, Ε’ & ΣΤ΄ Τάξη)
Γωνιά μάθησης για την ΣΤ΄ τάξη
Βρες τα αξιοθέατα | ||||||||||
|
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Για την ΣΤ΄ τάξη
1.Το σώμα μας: “Το κυκλοφορικό σύστημα”
Κυκλοφορικό ή κυκλοφοριακό;
Χρήσιμο για εκπαιδευτικούς:
Στο τέλος του κειμένου θα βρείτε συνδέσμους για πρόσβαση στα
φύλλα εργασίας
Η καταπληκτική μας μηχανή, το ανθρώπινο σώμα, έχει πολλά μυστικά που μας καλούν να τα ανακαλύψουμε.
Μ’ αυτό το βίντεο συνεχίζουμε τη γνωριμία με τον μέσα μας κόσμο, τα συστήματα του οργανισμού μας, που δεν είναι άλλο από μια ομάδα οργάνων που συνεργάζονται, για να κάνουν πολύ καλά, την ίδια δουλειά. Δε συνεργάζονται μεταξύ τους όμως μόνο τα όργανα στο ίδιο σύστημα, αλλά και τα συστήματα.
Θα γνωρίσουμε το καταπληκτικό κυκλοφορικό μας σύστημα.
Τι σας περνάει από το μυαλό όταν ακούτε κυκλοφορικό σύστημα;
Μήπως το κυκλοφοριακό χάος στις μεγαλουπόλεις;
Κορναρίσματα και φασαρία;
Ευτυχώς στον οργανισμό μας δεν υπάρχει κανένα χάος. Γιατί άλλο είναι το κυκλοφοριακό και άλλο το κυκλοφορικό σύστημα!
Το κυκλοφορικό σύστημα είναι ένα πολύ σημαντικό σύστημα του οργανισμού μας.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ VIDEO
Οι δραστηριότητες αξιοποίησης του βίντεο με θέμα : “Το σώμα μας- κυκλοφορικό σύστημα” είναι ενδεικτικές και αντικατοπτρίζουν την οπτική των δημιουργών.
Καθώς κάθε τάξη έχει τις ιδιαιτερότητες που την καθιστούν μοναδική, οι δραστηριότητες μπορούν να τροποποιηθούν ή να προσαρμοστούν ανάλογα.
Βασικός σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, μέσα από προσομοιώσεις, το κυκλοφορικό σύστημα, να αποσαφηνίσουν τις μπερδεμένες σκέψεις τους και να σκεφτούν τους τρόπους φροντίδας και προστασίας του.
Το video μπορεί ν αξιοποιηθεί:
1. Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών Πχ. Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’ Δημοτικού στην ενότητα: “Το σώμα μου”
4. Στη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:
Α.ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΕΥ ΖΗΝ
ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα
Γνωρίζω το σώμα μου
Λέξεις κλειδιά: υγιεινή ζωή, άσκηση και διατροφή, αυτομέριμνα
Σε ποιες τάξεις μπορούν ν’ αξιοποιηθεί:
Στο Δημοτικό: Β‘, Γ΄, Δ΄,Ε ΄και Στ΄
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2.Το σώμα μας: Το αναπνευστικό μας σύστημα
Το σώμα μας: Με μια ανάσα!
Χρήσιμο για εκπαιδευτικούς:
Στο τέλος του κειμένου θα βρείτε συνδέσμους για πρόσβαση στα
φύλλα εργασίας
Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί πώς αναπνέουμε και πού πάει ο αέρας αφού μπει στο σώμα μας;
Ή γιατί λαχανιάζουμε όταν τρέχουμε;
Αν αναρωτιέστε γι’ αυτά, τότε είστε από αυτούς που θέλουν να γνωρίσουν καλύτερα το ανθρώπινο σώμα και το βίντεο αυτό σας αφορά άμεσα.
Πάρτε μια…βαθιά ανάσα και πάμε να γνωρίσουμε το αναπνευστικό μας σύστημα.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ VIDEO
Οι δραστηριότητες αξιοποίησης του βίντεο με θέμα : “Το σώμα μας- αναπνευστικό σύστημα” είναι ενδεικτικές και αντικατοπτρίζουν την οπτική των δημιουργών.
Καθώς κάθε τάξη έχει τις ιδιαιτερότητες που την καθιστούν μοναδική, οι δραστηριότητες μπορούν να τροποποιηθούν ή να προσαρμοστούν ανάλογα.
Βασικός σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, μέσα από προσομοιώσεις, το κυκλοφορικό σύστημα, να αποσαφηνίσουν τις μπερδεμένες σκέψεις τους και να σκεφτούν τους τρόπους φροντίδας και προστασίας του.
Το video μπορεί ν αξιοποιηθεί:
1. Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών Πχ. Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’ Δημοτικού στην ενότητα: “Το σώμα μου”, στη Φυσική Στ΄ Δημοτικού στην ενότητα :”Γνωρίζω το σώμα μου”
4. Στη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:
Α.ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΕΥ ΖΗΝ
ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα
Γνωρίζω το σώμα μου
Λέξεις κλειδιά: υγιεινή ζωή, άσκηση και διατροφή, αυτομέριμνα
Σε ποιες τάξεις μπορούν ν’ αξιοποιηθεί:
Στο Δημοτικό: Β‘, Γ΄, Δ΄,Ε ΄και Στ΄
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Για εκπαιδευτικούς | ||||||||||||||
|
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Για την Ε΄ τάξη
Διαγώνισμα στη θερμότητα
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..