Σήμερα Τρίτη 12/4/2022 ξεκίνησε το τριήμερο πρόγραμμα της κας Μουσικοκινητικής Αγωγής με το σύστημα ORFF όπως σας είχαμε προαναγγείλει και υποσχεθεί υπό την καθοδήγηση των μελών της εξειδικευμένης ομάδας ” ΜΕΛΩΔΙΚΕΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ ” που καλέσαμε για τον σκοπό αυτό και φυσικά με την εποπτεία και συνοδεία της υπεύθυνης Μουσικής Αγωγής της σχολικής μας μονάδας κας Μπαλογιάννη Βιργινίας.
Ας σας δώσουμε όμως κάποιες πληροφορίες για το σύστημα αυτό για να το κατανοήσετε.
Η μουσικοκινητική είναι σύνθετη λέξη και αποτελείται από δύο λέξεις, όπως μπορείς να διαπιστώσεις και εσύ ο ίδιος , από τη μουσική και τη κίνηση. Πρόκειται για δραστηριότητες που συνδυάζουν μουσική και κίνηση μαζί , ωστόσο είναι μία ευρεία έννοια και σίγουρα πολύπλευρη . Το σύστημα Carl Orff είναι βασισμένο στο ότι η μουσική , ο λόγος και η κίνηση είναι τρεις αλληλένδετες έννοιες και είναι αμέσα συνυφασμένες μεταξύ τους με βασικό συστατικό το ρυθμό.
Ο Orff θεωρεί ότι ο ρυθμός είναι αυτός που παίζει σημαντικό ρόλο και τη συνδέει τη κίνηση , το λόγο και τη μουσική, όπου βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν όχι μόνο σωματικές αλλά και νοητικές ικανότητες. Τα παιδιά λοιπόν μαθαίνουν να εκφράζονται μέσα από διάφορα ακούσματα , κινητικά, σωματικά και νοητικά τα οποία σύμφωνα με αυτόν αλληλεπιδρούν ομαλά . Ένα από τα βασικότερα συστατικά της μουσικοκινητικής αγωγής , είναι ο ρυθμός καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στο να συγχρονίσουν το σώμα , τη κίνηση , και το λόγο με παλμικό και ρυθμικό τρόπο.
Σύμφωνα με τον Orff ,οι τρεις έννοιες συνυπάρχουν αρμονικά μεταξύ τους και η μία έννοια ‘αγκαλιάζει΄’ και συμπληρώνει την άλλη κάτι που βλέπουμε και πρακτικά. Η μουσικοκινητική αγωγή – σύστημα Carl Orff στοχεύει στο να αναπτύξουν τα παιδιά από μικρή ηλικία μουσική παιδεία και μουσική αντίληψη με έναν βιωματικό τρόπο. Τα παιδιά από βρεφική κιόλας ηλικία επιδίδονται αυθόρμητα σε διάφορες κινήσεις , μέσω λοιπόν της δημιουργίας , του αυτοσχεδιασμού και της φαντασίας τα παιδιά μαθαίνουν να ελέγχουν και να συγχρονίζουν τη κίνηση του σώματος τους, τις 5 αισθήσεις τους και το μυαλό τους μέσα από μία πληθώρα μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων.
Τα πλεονεκτήματα είναι αμέτρητα για το παιδί, καθώς την εμπειρία της μουσικοκινητικής τη βιώνει εξίσου έντονα τόσο συναισθηματικά όσο και ψυχικά. Τα πλεονεκτήματα πραγματικά είναι πολυάριθμα:
- Τα παιδιά αποκτούν νέα οπτικοακουστικά ερεθίσματα.
- Συγχρονίζονται οι 5 αισθήσεις με το σώμα του.
- Ενισχύεται η λεπτή κινητικότητα καθώς εξασκούνται και ενδυναμώνονται οι μυς του.
- Βοηθά το παιδί στην ομαλή ανάπτυξη του.
- Ενισχύεται η οπτικοακουστική του αντίληψη.
- Ενισχύεται το αίσθημα της δημιουργικότητας και του αυτοσχεδιασμού.
- Μαθαίνει να παίρνει πρωτοβουλίες και κατ’ επέκταση γίνεται υπεύθυνο.
- Διευρύνεται η φαντασία του.
- Λειτουργεί συλλογικά σε ομαδικές δραστηριότητες.
- Έχει ρυθμό και παλμό τόσο στη κίνηση όσο και στο λόγο του.
- Αποκτά μουσική παιδεία και μουσική αντίληψη από πολύ μικρή ηλικία.
- Η μουσικοκινητική ‘περνάει’ μηνύματα στα παιδιά σε γνωσιακό και εκπαιδευτικό επίπεδο.
- Προσδίδει βασικές αξίες καθώς τα παιδιά προπάντων μαθαίνουν να λειτουργούν με ενσυναίσθηση.
- Γίνεται αποφασιστικό στις επιλογές και στα θέλω του , κάτι που θα το βοηθήσει και στη μετέπειτα ζωή του.
- Ψυχαγωγείται με ένα εκπαιδευτικό τρόπο.
Στη μουσικοκινητική αγωγή χρησιμοποιείται η μουσική, ο λόγος , η κίνηση και όλα αυτά κάτω από την ‘αιγίδα’ του ρυθμού και του παλμού.
Τα παιδιά μας ήδη ενθουσιάστηκαν κάνοντας πολλές δραστηριότητες με τη συνοδεία χορού και μουσικής, αυτοσχεδιάζοντας και χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους, μιμούμενοι τον ήχο με τον ρυθμό, μαθαίνοντας να κινούν τα μουσικά όργανα με ρυθμό, να παίζουν μεταξύ τους και να συνεργάζονται σε ομαδικές δραστηριότητες οπότε η μουσικοκινητική προασπίζει συλλογικό πνεύμα, να κινούνται με ρυθμό και παλμικά σε κάθε τραγούδι, να κάνουν μίμηση ή αναπαράσταση ανθρώπων ζώων ή πραγμάτων και άλλα πολλά.
Το ταξίδι μας ξεκινάει ….. 1η ημέρα Τρίτη 12/4/2022
Ας βρεθείτε κοντά τους μέσα από φωτογραφίες:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Το ταξίδι μας συνεχίζεται ….. 2η ημέρα Τετάρτη 13/4/2022
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Το ταξίδι μας τελειώνει ….. 3η ημέρα Πέμπτη 14/4/2022
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Και εδώ φτάσαμε στο τέλος… Ευχαριστούμε θερμά την ομάδα ” ΜΕΛΩΔΙΚΕΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ “ για την ενθάρρυνση και το δημιουργικό τους πνεύμα που μεταλαμπάδεψαν στους μαθητές μας αλλά και την εκπαιδευτικό της Μουσικής κας Μπαλογιάννη Βιργινίας για την μεθοδικότητα και την ακούραστη συμπαράστασή της στη πραγματοποίηση αυτής της μελωδικής δράσης του σχολείου. Ελπίζουμε για νέα συνεργασία και του χρόνου!!!!
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΣΥΣΤΗΜΑ ORFF 2022-2023
Σήμερα Δευτέρα 14/11/2022 πιστοί στο ραντεβού μας και φέτος τη σχολική χρονιά 2022-2023 ξεκινάμε το τριήμερο πρόγραμμα της κας Μουσικοκινητικής Αγωγής με το σύστημα ORFF , υπό την καθοδήγηση των μελών της εξειδικευμένης ομάδας ” ΜΕΛΩΔΙΚΕΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ ” .
Φέτος όμως θα είναι κάπως διαφορετικό, αφού θα είναι και Φιλαναγνωσία και Μουσικοκινητική.
Η αγαπημένη συγγραφέας και μουσικός Μαριβίτα Γραμματικάκη συνεργάζεται με τις Μελωδικές Εξερευνήσεις και επισκέφθηκε τα παιδιά των τμημάτων της Α΄ και Γ΄ τάξης στο σχολείο μας αφηγούμενη το παραμύθι της ” ΤΟ ΜΠΛΕ ΚΟΧΥΛΙ “ με συνοδεία ζωντανής μουσικής και με πολλά μουσικοκινητικά παιχνίδια.
Το βιβλίο της γνωστής συγγραφέως Μαριβίτας Γραμματικάκη, ζωντανεύει με αφήγηση από την ίδια και ζωντανή μουσική (βιόλα, ακορντεόν, μπαρόκ φλογέρες, γιουκαλίλι). Οι ήρωες, μετατρέπονται σε κούκλες και ξεπηδούν από το βιβλίο. Γνωστές κλασσικές μελωδίες δημιουργούν διαδραστικά μουσικοκινητικά παιχνίδια και βοηθούν τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά.
Μέσα από την παρουσίαση του παραμυθιού και την γνωριμία με την συγγραφέα αναδεικνύεται η σημασία του μέτρου και η αξία της ισορροπίας στη ζωή, ενώ η αναγνώριση και η διαχείριση των συναισθημάτων γίνεται η πυξίδα που θα οδηγήσει τα παιδιά στο ταξίδι της ζωής.
Οι ήρωες, μετατρέπονται σε κούκλες και ξεπηδούν από το βιβλίο. Γνωστές κλασσικές μελωδίες δημιουργούν διαδραστικά μουσικοκινητικά παιχνίδια και βοηθούν τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά.
Μέσα από την παρουσίαση του παραμυθιού και την γνωριμία με την συγγραφέα αναδεικνύεται η σημασία του μέτρου και η αξία της ισορροπίας στη ζωή, ενώ η αναγνώριση και η διαχείριση των συναισθημάτων γίνεται η πυξίδα που θα οδηγήσει τα παιδιά στο ταξίδι της ζωής.
A. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Β. ΒΙΝΤΕΟ
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2η ημέρα Τρίτη 15/11/2022
Και το ταξίδι μας συνεχίζεται…. Αυτή τη φορά για τα παιδιά των τμημάτων της Β΄ τάξης του σχολείου μας με το Διαδραστικό μουσικοκινητικό παραμύθι «Η μουσική του νερού» το οποίο είναι γεμάτο με μουσικές αφιερωμένες στο νερό. Περνώντας από διάφορα μουσικά είδη και μουσικές εποχές ακολουθήσαμε τον κύκλο του νερού με παιχνίδια ενεργητικής ακοής, πολύ κέφι, χορό και ενεργή συμμετοχή των μικρών μαθητών.
Μέσα από το πρόγραμμα επιδιώχθηκε η :
√βιωματική επαφή με διάφορα είδη μουσικής που έχουν σημείο αναφοράς το νερό και τις διάφορες μορφές του.
√Κατανόηση των διαφορών φυσικών καταστάσεων του νερού μέσω της σύνδεσης τους με μουσικοκινητικές δραστηριότητες.
√ κατανόηση του κύκλου του νερού
√ευαισθητοποίηση σε θέματα διαχείρισης του νερού και της λειψυδρίας και απόκτηση θετικής στάσης για το περιβάλλον.
«Από πού είσαι ποταμάκι, από ‘κείνο το βουνό…»
Ένας μικρός βοσκός συνομιλεί με μοναδική του φίλη την καλαμιά της λίμνης και αναρωτιέται για την πορεία του νερού. Μέχρι που αποφασίζει να ανακαλύψει όλες τις μορφές του νερού, με τη βοήθεια της μουσικής. Σε αυτή του την αναζήτηση τον βοηθάνε γλάροι, πέστροφες, χιονονιφάδες, παγοδρόμοι και φυσικά και τα παιδιά με την ενεργή συμμετοχή τους.
A. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
3η ημέρα Τετάρτη 16/11/2022
Και το ταξίδι μας ολοκληρώνεται με το Διαδραστικό μουσικοκινητικό πρόγραμμα « Ακούς τις ζωγραφιές; » για τα παιδιά των τμημάτων της Δ΄ τάξης του σχολείου μας.
«Ακούς τις ζωγραφιές;»
«Με την φίλη μου την Λίλη, που είναι ένα γιουκαλίλι,
Στο μουσείο τριγυρνώ, μουσικές αναζητώ.»
Οι ζωγραφικοί πίνακες του μουσείου γίνονται μουσική, και η μουσική των μεγάλων συνθετών γίνεται παιχνίδι.
Τα παιδιά μυούνται στον κόσμο της κλασσικής μουσικής με βιωματικό τρόπο μέσω παιχνιδιών ενεργητικής ακοής και με αφορμή έργα τέχνης. Ο Vivaldi, ο Bach, ο Beethoven, ο Mozart, ο Satie, ο Rossini, κ.α. συναντούν τους μεγάλους ζωγράφους και εικαστικούς και με τις μουσικές τους ζωντανεύουν τα έργα τους. Τα εικαστικά έργα ντύνουν μουσικά, ηχογραφημένες μουσικές καθώς και ζωντανή μουσική από φλογέρες, γιουκαλίλι και κρουστά.
A. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Και βέβαια εννοείται ότι δεν τελειώσαμε εδώ…..
Ανανεώνουμε το ραντεβού με τη νέα χρονιά 2023 για τις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου μας με νέες πανέμορφες παρουσιάσεις!!!!!