ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

 

1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ:

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ:

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής – Πρόκληση υγιεινής διατροφής κι άσκησης για 12 ημέρες

 

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής – Ιδέες από τη @Συνεργασία Εκπαιδευτικών Σελίδων

2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ:

3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ:

E-BOOK – Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού (από τη @Συνεργασία Εκπαιδευτικών Σελίδων

 

4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

1. STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ:

STEAM EDUCATION

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Β΄ & Ε΄ Δημοτικού

 

Β΄ ΤΑΞΗ

1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ:

 70 Αυτοκόλλητα ΑΓΑΠΗΣ, ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ, ΦΙΛΙΑΣ, ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Η ©️Συνεργασία Εκπαιδευτικών Σελίδων με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ετοίμασε νέα, κοινή δράση με κύριο σκοπό τη διάδοση της ΑΓΑΠΗΣ, της ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ, της ΦΙΛΙΑΣ και της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ. Όλες οι εκπαιδευτικές σελίδες ετοίμασαν πολύ όμορφες δράσεις και ιδέες, τις οποίες μπορείτε να αξιοποιήσετε με τους/τις μαθητές/τριές σας καθημερινά μέσα στην τάξη και στα εργαστήρια δεξιοτήτων.

2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

2. Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ:

3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ:

Β΄ ΤΑΞΗ

4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

2. Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με επαγγέλματα

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ:

Τα επαγγέλματα δεν έχουν φύλο… Ας βάλουμε τέλος στα στερεότυπα…

Ε΄ ΤΑΞΗ
 
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
 
1. STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική
 
ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ:
 

STEAM EDUCATION

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
3. Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
3. Παγκόσμια & τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ:
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
2. Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με επαγγέλματα

Τα επαγγέλματα δεν έχουν φύλο… Ας βάλουμε τέλος στα στερεότυπα…

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Σεξουαλική Αγωγή στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό ✋ | Γνωρίζω το σώμα μου | Εργαστήρια Δεξιοτήτων

https://youtu.be/c9x7lMZ-dU0?t=68

333688812 971171424267017 1281736355481632180 n   334267645 728731695411820 5432971922178229601 n

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΒΙΒΛΙΑ – ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ 

334268460 214857854437206 9038963424452676584 n     333965913 8789439904461363 2904566584731560084 n    333637833 1019830319421516 3074940660376134938 n  333135458 898805941367756 1304879590913735246 n    334253870 1213387106218788 6816949953086324738 n

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Το σώμα μας: “Το κυκλοφορικό σύστημα”

Κυκλοφορικό ή κυκλοφοριακό;

Το κυκλοφορικό σύστημα είναι ένα από τα σημαντικότερα συστήματα του οργανισμού μας.

Χρήσιμο για εκπαιδευτικούς:

Στο τέλος του κειμένου θα βρείτε συνδέσμους για πρόσβαση στα

φύλλα εργασίας

Η καταπληκτική μας μηχανή, το ανθρώπινο σώμα, έχει πολλά μυστικά που μας καλούν να τα ανακαλύψουμε.

Μ’ αυτό το βίντεο συνεχίζουμε τη γνωριμία με τον μέσα μας κόσμο, τα συστήματα του οργανισμού μας, που δεν είναι άλλο από μια ομάδα οργάνων που συνεργάζονται, για να κάνουν πολύ καλά, την ίδια δουλειά. Δε συνεργάζονται μεταξύ τους όμως μόνο τα όργανα στο ίδιο σύστημα, αλλά και  τα συστήματα.

Θα γνωρίσουμε το καταπληκτικό κυκλοφορικό μας σύστημα.

Τι σας περνάει από το μυαλό όταν ακούτε κυκλοφορικό σύστημα;

Μήπως το κυκλοφοριακό χάος στις μεγαλουπόλεις;

Κορναρίσματα και φασαρία;

Ευτυχώς στον οργανισμό μας δεν υπάρχει κανένα χάος. Γιατί άλλο είναι το κυκλοφοριακό και άλλο το κυκλοφορικό σύστημα!

Το κυκλοφορικό σύστημα είναι ένα πολύ σημαντικό σύστημα του οργανισμού μας.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ VIDEO

Οι δραστηριότητες αξιοποίησης του βίντεο με θέμα : “Το σώμα μας- κυκλοφορικό σύστημα” είναι ενδεικτικές και αντικατοπτρίζουν την οπτική των δημιουργών.

Καθώς κάθε τάξη έχει τις ιδιαιτερότητες που την καθιστούν μοναδική, οι δραστηριότητες μπορούν να τροποποιηθούν ή να προσαρμοστούν ανάλογα.

Βασικός σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, μέσα από προσομοιώσεις, το κυκλοφορικό σύστημα, να αποσαφηνίσουν τις μπερδεμένες σκέψεις τους και να σκεφτούν τους τρόπους φροντίδας και προστασίας του.

Το video μπορεί ν αξιοποιηθεί:

1.   Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών Πχ. Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’ Δημοτικού στην ενότητα: “Το σώμα μου”

4.  Στη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:

Α.ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΕΥ ΖΗΝ

ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα

Γνωρίζω το σώμα μου

Λέξεις κλειδιά: υγιεινή ζωή, άσκηση και διατροφή, αυτομέριμνα

Σε ποιες τάξεις μπορούν ν’ αξιοποιηθεί:

Στο Δημοτικό: Β‘, Γ΄, Δ΄,Ε ΄και Στ΄

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ  ΕΔΩ

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Το σώμα μας: Το αναπνευστικό μας σύστημα

Το σώμα μας: Με μια ανάσα!

Ελάτε να γνωρίσουμε το αναπνευστικό μας σύσστημα

Χρήσιμο για εκπαιδευτικούς:

Στο τέλος του κειμένου θα βρείτε συνδέσμους για πρόσβαση στα

φύλλα εργασίας

Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί πώς αναπνέουμε και πού πάει ο αέρας αφού μπει στο σώμα μας;

Ή γιατί λαχανιάζουμε όταν τρέχουμε;

Αν αναρωτιέστε γι’ αυτά, τότε είστε από αυτούς που θέλουν να γνωρίσουν καλύτερα  το ανθρώπινο σώμα και το βίντεο αυτό σας αφορά άμεσα.

Πάρτε μια…βαθιά ανάσα και πάμε να γνωρίσουμε το αναπνευστικό μας σύστημα.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ VIDEO

Οι δραστηριότητες αξιοποίησης του βίντεο με θέμα : “Το σώμα μας- αναπνευστικό σύστημα” είναι ενδεικτικές και αντικατοπτρίζουν την οπτική των δημιουργών.

Καθώς κάθε τάξη έχει τις ιδιαιτερότητες που την καθιστούν μοναδική, οι δραστηριότητες μπορούν να τροποποιηθούν ή να προσαρμοστούν ανάλογα.

Βασικός σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, μέσα από προσομοιώσεις, το κυκλοφορικό σύστημα, να αποσαφηνίσουν τις μπερδεμένες σκέψεις τους και να σκεφτούν τους τρόπους φροντίδας και προστασίας του.

Το video μπορεί ν αξιοποιηθεί:

1.   Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών Πχ. Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’ Δημοτικού στην ενότητα: “Το σώμα μου”, στη Φυσική Στ΄ Δημοτικού στην ενότητα :”Γνωρίζω το σώμα μου”

4.  Στη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:

Α.ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΕΥ ΖΗΝ

ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα

Γνωρίζω το σώμα μου

Λέξεις κλειδιά: υγιεινή ζωή, άσκηση και διατροφή, αυτομέριμνα

Σε ποιες τάξεις μπορούν ν’ αξιοποιηθεί:

Στο Δημοτικό: Β‘, Γ΄, Δ΄,Ε ΄και Στ΄

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ  ΕΔΩ

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Εργαστήρια Δεξιοτήτων & E-learning πλατφόρμα
Ασφάλεια στη θάλασσα, στα θαλάσσια σπορ & στο κολυμβητήριο

Από τον Σεπτέμβριο του 2020, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του SafeWaterSports
«Aσφάλεια στη θάλασσα, στα θαλάσσια σπορ και στο κολυμβητήριο» έχει ενταχθεί επίσημα στα ”Εργαστήρια Δεξιοτήτων” του Υπουργείου Παιδείας στην ενότητα
Ζω καλύτερα – Ευ Ζην (Δημοτικό) – Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και Πρόληψη, Οδική ασφάλεια.

Το πρόγραμμα το οποίο προσφέρεται για τη Β’, Γ’, Δ’ και ΣΤ’ Δημοτικού, συνοδεύεται από βιβλία και ειδικό εγχειρίδιο για τον μαθητή και τον δάσκαλο αντίστοιχα.

• Β’ Δημοτικού https://bit.ly/2FHEoHO

• Γ’ Δημοτικού https://bit.ly/3mQsDj1

• Δ’ Δημοτικού https://bit.ly/3mHpbqx

• Στ’ Δημοτικού https://bit.ly/3hQJ9M8

• Eγχειρίδιο Δασκάλου για όλες τις τάξεις: https://bit.ly/3gyEzmn

E-learning πλατφόρμα Safe Water Sports

Παράλληλα, ο Οργανισμός έχει δημιουργήσει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα (elearning), η οποία λειτουργεί ως συμπληρωματική/ανεξάρτητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων,  με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, η οποία περιλαμβάνει περισσότερες από 50 προτεινόμενες δραστηριότητες που συνδυάζουν τη μάθηση με την ψυχαγωγία.

Οι δραστηριότητες του προγράμματος είναι διαθεματικές (πχ. καλλιτεχνικά, γλώσσα, κοινωνική αγωγή, γεωγραφία, φυσική, ξένη γλώσσα κ.λπ.) και μπορούν να υλοποιηθούν στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος, οποιαδήποτε χρονική στιγμή (όχι απαραίτητα κατά την έναρξη των σχολείων) κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, παράλληλα με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Κάντε click εδώ για να κατεβάσετε το φυλλάδιο του προγράμματος με τις προτεινόμενες δραστηριότητες.

Τον Οκτώβριο κάθε ημερολογιακού έτους διοργανώνεται στην Αθήνα το ετήσιο συνέδριο των Θαλασσοφυλάκων στο οποίο συμμετέχουν 13 αποστολές, μια από κάθε Περιφέρεια της χώρας και μία αποστολή από κάθε περιοχή της Κύπρου. Η αποστολή της κάθε Περιφέρειας θα προέρχεται από το σχολείο εκείνο που υλοποίησε τις περισσότερες δραστηριότητες του προγράμματος την χρονιά που πέρασε και θα απαρτίζεται από τον Εθελοντή Εκπαιδευτικό που ήταν επικεφαλής της Ομάδας και τον αρχηγό της Ομάδας (μαθητή). Η διάρκεια του συνεδρίου είναι μια μέρα και σε αυτό παρουσιάζεται η δουλειά του σχολείου, γίνεται η αντίστοιχη βράβευση και ανταλλάσσονται γνώμες, εμπειρίες και βέλτιστες πρακτικές.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Ανακύκλωση

Ο κύκλος των χαμένων σκουπιδιών!

Τι είναι ανακύκλωση; Ποια τα οφέλη της, Πού πηγαίνουν τα σκουπίδια μας; Πού και πώς μπορούμε ν’ ανακυκλώσουμε;

Στις μέρες μας, το πρόβλημα της διαχείρισης των σκουπιδιών απασχολεί και προβληματίζει τις σύγχρονες κοινωνίες γιατί αποτελεί σημαντικό παράγοντα υποβάθμισης του περιβάλλοντος.

Η καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης και η υιοθέτηση στάσεων προστασίας του περιβάλλοντος είναι βασική προτεραιότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το σχολείο με τον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό του ρόλο εκτός από την γνώση, την καλλιέργεια στάσεων και δεξιοτήτων έχει στόχο την ανατροπή στρεβλών και μη αποδεκτών μοντέλων συμπεριφοράς.

Η εκπαιδευτική μας πρόταση, με το video και τις δραστηριότητες στα φύλλα εργασίας, αφορά την ανακύκλωση, τους λόγους που την επιβάλλουν, τα οφέλη της καθώς και τον τρόπο που πραγματοποιείται.

Το video «Ανακύκλωση» εντάσσεται στην κατηγορία “Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ”.

Μπορεί να λειτουργήσει ως αυτόνομο πληροφοριακό υλικό και ως αφόρμηση σε σχέδια εργασίας που αφορούν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αλλά και άλλα γνωστικά αντικείμενα, όπως πχ. στη Γεωγραφία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Μελέτη Περιβάλλοντος, Γλώσσα, Εικαστικά

Οι δραστηριότητες αξιοποίησης του βίντεο είναι ενδεικτικές και αντικατοπτρίζουν την οπτική των δημιουργών. Καθώς κάθε τάξη έχει τις ιδιαιτερότητες που την καθιστούν μοναδική, οι δραστηριότητες μπορούν να τροποποιηθούν ή να προσαρμοστούν ανάλογα.

 

Πιο συγκεκριμένα το video μπορεί ν’ αξιοποιηθεί:

  1. Ως μέρος διαθεματικών projects Δημοτικού για την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, της συνεργασίας, της κριτικής σκέψης, μέσω της διερεύνησης και ενασχόλησης με πραγματικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόβλημα.
  2. Ως αφιέρωμα στην ημέρα Ανακύκλωσης, 18 Μαρτίου
  3. Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών Πχ. Γλώσσα, Γεωγραφία, Μελέτη Περιβάλλοντος, Εικαστικά
  4. Στη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Λέξεις κλειδιά: ανακύκλωση, τεχνολογία περιβάλλοντος και βιώσιμη ανάπτυξη, αειφορία, τοπική και παγκόσμια φυσική κληρονομιά.

 

Μπορείτε να κατεβάσετε ΕΛΕΥΘΕΡΑ τα προτεινόμενα φύλλα εργασίαςγια τα projects και για τα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  ΕΔΩ

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Δεξιότητες Ζωής

Υλικό – Εκπαιδευτικοί – Διαμεσολάβηση Ομηλίκων

Σχετικά με την χρήση του υλικού

Η μετάφραση και η προσαρμογή του είναι αποτέλεσμα εθελοντικής εργασίας. Κάθε χρήση του υλικού πρέπει να συνοδεύεται και από την αναφορά της πηγής του.


Με το εγχειρίδιο εκπαίδευσης του οργανισμού IREX μπορείτε να εκπαιδεύσετε τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα διαμεσολάβησης του σχολείου σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα φύλλα εργασίας που έχουμε δημιουργήσει μέσα από το εγχειρίδιο του οργανισμού IREX.

Επίσης, μπορείτε να αξιοποιήσετε το υλικό που διατίθεται από το Υπουργείο Παιδείας της Νέας Νότιας Ουαλίας, της Αυστραλίας, για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μετά την ολοκλήρωση της θεωρητικής εκπαίδευσης, πολύ βοηθητικές είναι οι προσομοιώσεις επίλυσης συγκρούσεων με διαμεσολάβηση, με τη χρήση σεναρίων.

Ο σύντομος οδηγός εφαρμογής της διαμεσολάβησης μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά κατά τη διάρκεια μιας πραγματικής διαμεσολάβησης ή μιας προσομοίωσης.

Υλικό – Εκπαιδευτικοί – Διαμεσολάβηση Ομηλίκων