1.Φτιάξε το πρωινό σου.
Μια παροιμία λέει: “Να τρως το πρωί σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος”.
Όμως τι πρέπει να έχει ένα καλό πρωινό;
Όσο σημαντικό είναι το πρωινό, τόσο εύκολο είναι να το φτιάξουμε μόνοι μας. Κι όχι μόνο το δικό μας αλλά και το πρωινό της μαμάς, του μπαμπά, της γιαγιάς, του παππού και όλων των άλλων που είναι στο σπίτι.
Τις περισσότερες φορές το πρωινό χρειάζεται ελάχιστο ψήσιμο ή και καθόλου. Όταν πρέπει να το ψήσουμε ζητάμε τη βοήθεια ενός μεγάλου.
Τα παιδιά φτιάχνουν πρωινό
Καλημέρα! Μια καινούρια μέρα ξεκινά με χαμόγελο. Οι φίλοι μας ετοίμασαν πρωινό για όλους.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2.Τα άσχημα λαχανικά (παραμύθι)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3.Φρουτοφατσούλες
Κάθε εποχή έχει τα δικά της φρούτα.
Το καλοκαίρι, καρπούζια, πεπόνια και ροδάκινα.
Το φθινόπωρο σταφύλια, αχλάδια και ρόδια.
Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πιο νόστιμα όταν τα τρώμε στην εποχή τους. Φυσικά για να τα φάμε τα πλένουμε καλά.
Θα τις φτιάξουμε πρώτα και μετά φυσικά θα τις φάμε.
Δε χρειάζεται να ακολουθήσεις καμιά συνταγή.
Βάλε τη φαντασία σου και κάνε ότι σου αρέσει.
Αν θες όμως, δες τα παρακάτω βίντεο για να πάρεις καμιά ιδέα.
Ας δούμε τις φρουτοφατσούλες που κάνουν τα παιδιά
Τα παιδιά φτιάχνουν φρουτοφατσούλες
4.Παγκόσμια ημέρα διατροφής
Στις μέρες μας, 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι περίπου, στον πλανήτη μας, δεν έχουν τη δυνατότητα μίας σωστής και υγιεινής διατροφής.
Η πείνα, ο υποσιτισμός αλλά και η παχυσαρκία αυξάνονται συνεχώς.
Ωστόσο μεγάλος αριθμός ανθρώπων σπαταλάν και πετάνε, χιλιάδες τόνους τροφής, τη στιγμή που κάποιοι δεν έχουν τα βασικά.
Δεκάδες ερωτήματα δημιουργούνται στο μυαλό μας:
Τι είναι η σωστή διατροφή;
Πώς πρέπει να τρώμε;
Τι πρέπει να τρώμε;
Ποιες τροφές σε μεγάλη ποσότητα, βλάπτουν την υγεία μας;
Ας δούμε τώρα τι θα περιλαμβάνει το καθημερινό μας πιάτο.
Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής-Τόσο λάθος διατροφή (τραγούδι)
Οι κακές και βλαβερές τροφές μπαίνουν στο στομάχι μας και το ταλαιπωρούν.
Αλήθεια, παιδιά, γνωρίζετε ποιες τροφές παίζουν το ρόλο της σκούπας και καθαρίζουν το σώμα μας;
Ποιες είναι οι βλαβερές τροφές που καλό είναι να αποφεύγουμε;
Ξέρετε τι είναι η πυραμίδα της διατρoφής;
Αυτά κι άλλα πολλά, καθώς επίσης και τα λόγια του τραγουδιού για να το τραγουδήσετε, θα τα βρείτε στο παρακάτω φύλλο εργασίας.
5.Η ντροπαλή ντομάτα (Ν)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
6.Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
7.ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ – παζλ για την θεματική «Διατροφή»
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ΠΑΡΑΜΥΘΙ-παραμύθι υγιεινής διατροφής
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Η διατροφή μας – τραγούδια
Ο Πρίγκιπας Λεμόνης κι η Όμορφη Κρεμμύδω
Η παρέλαση των φρούτων
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Μαμά, μπαμπά θέλετε να μαγειρέψουμε μαζί σήμερα;
Πόσες φορές σας έχει παρακαλέσει το παιδί σας να καθίσετε μπροστά στον πάγκο της κουζίνας και να μοιραστείτε μαζί του αυτό που του δίνει τόση χαρά; Να γίνει ο μικρός σας Σεφ.
Και πόσες φορές έχετε, πράγματι, παρατήσει όποια δουλειά κάνετε -ή δεν κάνετε- εκείνην την ώρα στη μέση, για να υποκύψετε στο γλυκό του κάλεσμα; Να μετατραπεί η καθημερινή προετοιμασία του φαγητού μας, παιχνίδι στα χέρια όλων μας;
Μήπως και με αυτό το παιχνίδι θα δημιουργηθεί μια ζεστή και τρυφερή σχέση με το παιδί, καθώς και ένας δυνατός δεσμός, κάτι που βοηθάει στην ανάπτυξη θετικών συναισθημάτων μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον;
Τι μπορούμε να κάνουμε μέσα στην κουζίνα μας με το παιδί μας;
Ας ξεκινήσουμε από την προετοιμασία:
Επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, που «ναι» μπορεί να διαρκέσει πολλή ώρα!:
• Επιλέγουμε σύμφωνα με τις διατροφικές πληροφορίες που βρίσκονται σε κάθε συσκευασία. Συζητούμε μαζί του για τη διατροφική αξία των επιμέρους στοιχείων.
• Μήπως τα light προϊόντα δεν είναι τόσο «αθώα»; Ας το ψάξετε μαζί του.
• Ποια είναι τα εποχικά λαχανικά και οπωροφόρα;
• Υπολογισμός σε γραμμάρια και κιλό και υπολογισμός κατά εκτίμηση της τελικής τιμής στο ταμείο.
• Συμφέρει πάντα να επιλέγουμε προσφορές με διπλές συσκευασίες; Ας κάνουμε τη σύγκριση με τη μονή συσκευασία.
• Για τις δικές του λιχουδιές ήδη του έχουμε δώσει χρήματα στο δικό του πορτοφόλι και επιλέγει μόνο του, βάσει των τιμών και προτιμήσεων.
• Στο ταμείο πληρώνει μόνο του και βάζει στη δική του τσάντα τις λιχουδιές του. Έτσι θα ασχοληθεί και με την κοστολόγηση των διατροφικών αγαθών.
Και τώρα στην κουζίνα:
- Ζυγίζουμε μαζί και προετοιμάζουμε τις δόσεις των υλικών (πράγματι κάνουμε εξάσκηση στα μαθηματικά!)
- Πλένουμε τα λαχανικά μας
- Το μίξερ και τον αβγοδάρτη τον δουλεύει ο μικρός Σεφ
- Συζητούμε και παίζουμε πλάθοντας
- Στο τέλος του ζητούμε να καταγράψει τις σκέψεις του στο «Το ημερολόγιο ενός μικρού Σεφ» την όμορφη εμπειρία του (πράγματι κάνουμε εξάσκηση στο γλωσσικό μάθημα!)
Τέλος:
Συζητούμε πόσο μπορεί να μας έχουν επηρεάσει οι διαφημίσεις. Ας προσέξουμε τα χρώματα που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές. Μέσα από αυτό θα κατορθώσουμε να ανακαλύψει την πολιτική του καταναλωτή, όπως αυτή εμφανίζεται μέσα από τις διαφημιστικές εκστρατείες.
Και τώρα η ώρα για εικαστικά!
Φτιάχουμε ΜΑΖΙ τη δική μας διαφήμιση για το φαγητό που ετοιμάσαμε!
Μην ξεχνάτε!
Αυτό που είναι ωφέλιμο για την ανάπτυξη του παιδιού, είναι εξίσου καλό για τη συναισθηματική ισορροπία των γονιών.
Δε χρειάζεται πολύς χρόνος.
Ούτε το ζητούμενο είναι να αγγίξουμε την τελειότητα.
Απλώς να κάνουμε μια ειλικρινή προσπάθεια.
Λίγες μόνο στιγμές μπορεί να κάνουν μεγάλη διαφορά.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική!
Το τραγούδι της κυρά Διατροφής:
Μια κάμπια πολύ πεινασμένη
Μια κάμπια στην τάξη μας!
“Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” έφτασε στην τάξη μας. Μας διάβασε την ιστορία της και μετά τα παιδιά, αφού ακόμη πεινούσε, την τάισαν με όλα τα φαγητά που συναντήσαμε στην ιστορία της. Η κάμπια μας έλεγε τι μέρα ήταν και τα παιδιά που κρατούσαν τα τρόφιμα που έφαγε εκείνη την ημέρα την τάιζαν.
Η κάμπια μας ήταν αυτή:
Και τα τρόφιμα που της δώσαμε να φάει ήταν απλές ζωγραφιές σε κομμάτια χαρτί:
Θα μου πεις την ιστορία της κάμπιας;
Η φίλη μας η κάμπια ετοίμασε μερικές ζωγραφιές για να τις στείλει στους φίλους της. Μπορούμε να παίξουμε με τρεις τρόπους μαζί τους:
- Βάζουμε τις ζωγραφιές στην σειρά
- Διηγούμαστε μόνοι μας την ιστορία της κάμπιας
- Μετράμε τι έχει φάει η κάμπια
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΜΙΚΡΟΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ 30/01/2023
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και παίρνοντας έναυσμα από το μάθημα της Γλώσσας, οι μικροί μαθητές του Γ3 τμήματος, υπό την καθοδήγηση της υπευθύνου εκπαιδευτικού κας Σακίδου Άρτεμις, υλοποίησαν τη συνταγή και έκαναν τρουφομπαλίτσες με αγνά υλικά, μετατρέποντας την τάξη τους σε ένα μικρό ζαχαροπλαστείο. Μπράβο τους για την όμορφη προσπάθεια και το πεντανόστιμο αποτέλεσμα!!!!
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Πρόγραμμα ” ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ “
Οι μικροί μας μαθητές της Α΄ τάξης μέσα από το δράση ” ΒΑΛΙΤΣΑ ΜΕ ΡΟΔΕΣ “ , και με τη συνεργασία της υπεύθυνης Αγωγής Υγείας Δ/νσης Δυτικής Αττικής κας Σταματοπούλου, υλοποίησαν με μεγάλη επιτυχία το πρόγραμμα ” ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ “ , μια θεματική ενότητα που εμπεριέχεται και στα εργαστήρια δεξιοτήτων. Εμπνεύστηκαν μέσα από βιβλιοπαρουσιάσεις, έμαθαν κανόνες, σχεδίασαν δραστηριότητες για την ένταξη στο καθημερινό τους πρόγραμμα που αφορούν τη σωστή διατροφή που εξασφαλίζει την υγεία, ζωγράφισαν, δραματοποίησαν ρόλους. Στο τέλος αποχαιρέτησαν με θλίψη την αγαπημένη τους βαλίτσα αλλά έδωσαν ραντεβού για την επόμενη χρονιά συνεχίζοντας το καταπληκτικό τους έργο!!!!
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ΜΙΚΡΟΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ 31/03/2023
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και παίρνοντας έναυσμα από το μάθημα της Γλώσσας, που μιλά για κάτι που δεν λείπει ποτέ από το τραπέζι μας και αυτό δεν είναι άλλο από το ψωμί. οι μικροί μαθητές του Γ3 τμήματος, υπό την καθοδήγηση της υπευθύνου εκπαιδευτικού κας Σακίδου Άρτεμις, υλοποίησαν τη συνταγή και έκαναν σπιτικό ψωμί με αγνά υλικά, μετατρέποντας την τάξη τους στο δικό μας σχολικό φούρνο. Μπράβο τους για την όμορφη προσπάθεια και το πεντανόστιμο αποτέλεσμα!!!!