ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΩΝ ΕΜΦΥΛΩΝ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΕΣΩ STEM

 

stem4equality

Το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα STEM4Equality, καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων στην πρώτη σχολική ηλικία μέσω STEM.

Το έργο STEM4Equality υλοποιείται από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό SciCo στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης την SciCo. Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος Active citizens fund για την Ελλάδα έχουν αναλάβει από κοινού το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow.

Στόχος του προγράμματος εκπαίδευσης STEM του οργανισμού SciCo είναι η ευαισθητοποίηση παιδιών (και ενηλίκων) σχετικά με τα έμφυλα στερεότυπα στην πρώιμη σχολική εκπαίδευση. Στις προθέσεις και επιδιώξεις των συντονιστών είναι η δημιουργία θετικών στάσεων απέναντι στην επιστήμη και την τεχνολογία, όπως και η καλλιέργεια γνωστικών και ερευνητικών δεξιοτήτων.

Η εκπαίδευση STEM (Science Technology Engineering Mathematics) είναι μια παιδαγωγική μέθοδος, που βασίζεται στην ιδέα της εκπαίδευσης των μαθητών και των μαθητριών στους τομείς της επιστήμης, τεχνολογίας, μηχανολογίας και μαθηματικών, με κεντρικούς άξονες τη διεπιστημονική προσέγγιση και τη βιωματική μάθηση

Ιδιαίτερα στη  νηπιακή ηλικία είναι πολύ σημαντική, καθώς τα  παιδιά προσχολικής ηλικίας, έχουν έμφυτη την περιέργεια για τον τρόπο που “λειτουργούν” όσα βρίσκονται γύρω τους. Καθημερινά, εξερευνούν, προβληματίζονται και κατακλύζουν τους γονείς τους με ερωτήσεις, αναζητώντας απαντήσεις. Οι λέξεις “γιατί” και “πώς” είναι αναπόσπαστες από το καθημερινό  του λεξιλόγιο.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει στην καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων , μέσω στοχευμένων δράσεων :

1)Προγραμματισμός

IMG 20230303 090642 IMG 20230303 111512 IMG 8482

2)Εξερεύνηση με βιωματικό τρόπο και εξοικείωση με έννοιες όπως μικροσκόπιο, μαγνήτης, πυκνότητα

image0    IMG 20230306 102534       image15 1IMG 20230307 102432

3)Απλές έννοιες αστρονομίας (Το Ηλιακό μας σύστημα)

IMG 20230309 110541 image4 IMG 20230310 095011

4)Μηχανικός σχεδιαστικός τρόπος σκέψης

IMG 20230327 104653 IMG 9330 IMG 9335

5) Εκμάθηση απλών εννοιών μαθηματικών και γεωμετρίας

IMG 9393 IMG 20230328 095843IMG 9361

6)Διερεύνηση γνώσεων σχετικών με τα επαγγέλματα και κατάρριψη έμφυλων στερεοτύπων που σχετίζονται με τα επαγγέλματα

image0 1 image1

Όλες οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν στο χώρο του σχολείου με τη βοήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού  και της καθοδήγησης που μας παρείχαν οι υπεύθυνοι  του προγράμματος. Παιδιά και εκπαιδευτικοί απολαύσαμε τη συμμετοχή μας στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-24

αγόρια και το κορίτσι πηγαίνουν στο σχολείο 123289584

 Οι  αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν από  1 έως 27 Μαρτίου 2023.

Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 

https://proti-eggrafi.services.gov.gr

Οδηγίες-Χρήσης-Εφαρμογής-για-Κηδεμόνες

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο, κατόπιν ραντεβού στο τηλ. 2108811202

Η εγγραφή  των φετινών πρoνηπίων  στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Οι γονείς/κηδεμόνες υποβάλλουν στο Νηπιαγωγείο που ανήκουν:

α. Αίτηση εγγραφής – Υπεύθυνη δήλωση

β. Το πιστοποιητικό γέννησης των μαθητών αναζητείται από το Νηπιαγωγείο μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «myschool».

γ. Αποδεικτικό στοιχείο, από το οποίο, διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

δ. Υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου

ε. Υπεύθυνη δήλωση του έτερου γονέα ότι συναινεί στην εγγραφή του παιδιού στο νηπιαγωγείο

ε. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια

στ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή. Στην περίπτωση των μαθητών/-τριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Σχολική Περιφέρεια 109ου & 28ου & 126ου Νηπιαγωγείων Αθηνών

Στο Νηπιαγωγείο μας εγγράφονται νήπια  και προνήπια που κατοικούν στους δρόμους:

Αγ. Αποστόλων , Αιγίνης από 37-τέλος & 42-τέλος, Αληθείας, Αλιβερίου, Αργοστολίου, Βετρίνης, Δοχειαρίου, Δοϊράνης 1-7 & 2-8, Ευβοίας, Ευελπίδων 49-95, Ζακύνθου από 23 – τέλος & 22-τέλος, Καλλινόβου, Καυκάσου από 1-45 & 2 – 46, Κερκύρας από 27-75 & 20-66, Κρέσνας από 1-5 &2-6, Κρήνης, Κυψέλης από 40 – 78, Λαχανά από 1-15 & 2-24, Μελίτης, Μήλου, Παξών Πεστών, Πρινοπούλου από 12-16, Ρηνείας, Σκύρου από 8-58 & 11-67, Σπετσών από 52-112 & 47-85 Στροφάδων, Τιτάνων, Φιλοτίου, Χρ. Μάντικα, Ωλένου.

Opera Στιγμιότυπο 2020 05 15 042016 www.google.com1

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

 

σε ρόδες

Τα βιβλία σε ρόδες έφθασαν και στο δικό μας σχολείο!!!

Το πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ  ΡΟΔΕΣ  δημιουργήθηκε  το 2012 από τη μη κερδοσκοπική πολιτιστική εταιρεία  ΠΥΡΝΑ, με  τη συνεργασία του Γραφείου Περιβαλλοντικής Αγωγής της Α΄Δ/νσης Π.Ε. Αθήνας.  Η εφαρμογή του ξεκίνησε από την Αθήνα, με τη συνεργασία  της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του Δήμου Αθηναίων και επεκτάθηκε με μεγάλο δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.  Είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα  που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές βιβλιοθήκες μέσα στις τάξεις των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων.

Μετά λοιπόν από σχετική αίτηση του σχολείου μας, εστάλη η βαλίτσα με θέμα την οικογένεια, που επεξεργαστήκαμε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων .Όλοι  μαζί ανοίξαμε με αγωνία τη βαλίτσα που ήταν γεμάτη βιβλία. Αρχικά διαβάσαμε το συνοδευτικό γράμμα και συζητήσαμε τους κανόνες σωστής χρήσης των βιβλίων.331580782 575802001264840 8379074373290038252 nΣτη συνέχεια και για όσο διάστημα παρέμεινε η βαλίτσα στο σχολείο, διαβάσαμε τα βιβλία, τα δανειστήκαμε στο σπίτι, ζωγραφίσαμε και ταξιδέψαμε μέσα από τις σελίδες τους.

Στο τέλος αποφασίσαμε να γράψουμε το δικό μας παραμύθι, που εμπνευστήκαμε από τους ήρωες και την πλοκή των παραμυθιών που μας άρεσαν από τη βαλίτσα. Μπορείτε να το διαβάσετε πατώντας εδώ Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΤΣΟΚΟ

ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί μας γονείς και κηδεμόνες, με απόφαση του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη και λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, τα σχολεία θα παραμείνουν ΚΛΕΙΣΤΑ  αύριο Δευτέρα  06/02/2023 .Για περισσότερες λεπτομέρειες θα ενημερωθείτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email).

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

Σας προσκαλούμε στην ανοιχτή συνάντηση γονέων που συνδιοργανώνουν οι σύλλογοι διδασκόντων των 109ου και 28ου Νηπιαγωγείων Αθηνών καθώς και το πρόγραμμα «Βήμα» του φορέα «Ένα παιδί ένας κόσμος» δια μέσου ψυχολόγων, με θέμα τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας.  Η παρουσία σας κρίνεται απαραίτητη για μια εποικοδομητική συζήτηση με ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών.

 

Αυτονομία 28ο και 109ο

Αρχή καλός μας Χρόνος

Η καινούργια χρονιά μας βρήκε και πάλι όλους μαζί, γεμάτους εμπειρίες και αναμνήσεις από τις διακοπές. Οι  τάξεις μας γέμισαν χαρούμενες φωνές και γέλια….. Αφού βάλαμε τους στόχους για τη νέα χρονιά , αποφασίσαμε να τηρήσουμε το έθιμο και να φτιάξουμε βασιλόπιτα.  Πρώτα συζητήσαμε για τα υλικά και καταγράψαμε όλοι  μαζί τη συνταγή. Εκτελέσαμε απλές οδηγίες, μετρήσαμε ποσότητες, δοκιμάσαμε και μυρίσαμε υλικά. Στη συνέχεια τα αναμείξαμε και παρασκευάσαμε τη βασιλόπιτα. Συνεργαστήκαμε άψογα και περάσαμε ωραία…… Η κοπή της βασιλόπιτας έγινε την επόμενη μέρα.  Στο πρώτο τμήμα κέρδισε το φλουρί ο Μάτε ενώ στο δεύτερο τμήμα ο τυχερός ήταν ο Δημήτρης. Εκτός από τα παιδιά, έκοψε βασιλόπιτα και το προσωπικό των νηπιαγωγείων μας! Τυχερή της χρονιάς αναδείχθηκε η κ. Ευαγγελία από το 28ο Νηπιαγωγείο.

Και του χρόνου με υγεία, καλή χρονιά σε όλους !!!!

Χριστούγεννα μυρίζει!!!

Με μεγάλη χαρά και μετά από 2 χρόνια απαγορεύσεων λόγω κορονοϊού, αποφασίσαμε να οργανώσουμε Χριστουγεννιάτικη γιορτή. Τα παιδιά πρότειναν κι εμείς καταγράψαμε τι θέλουν να κάνουμε σχετικά με τα Χριστούγεννα.  Η βασική ιδέα ήταν να φτιάξουμε στολίδια μαζί με τους γονείς για να στολίσουμε το δέντρο της τάξης μας. Παράλληλα μάθαμε παραδοσιακά κάλαντα από διάφορα μέρη της Ελλάδας και κάναμε ωραίες κατασκευές για να διακοσμήσουμε την τάξη μας. 

Η μέρα της γιορτής έφθασε, μικροί και μεγάλοι συνεργάστηκαν και το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό. Το σχολείο μας είναι μέλος στο δικτύου  ” Σχολεία για το κλίμα, νησίδες ανθεκτικότητας και αλλαγής ” Στόχοι του δικτύου η μείωση του οικολογικού αποτυπώματος, η οικολογική διαχείριση μέσων και πόρων και τον περιορισμό της κατανάλωσης.  Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε τα στολίδια μας να φτιαχτούν από “άχρηστα υλικά” για  να περιορίσουμε όσο γίνεται την σπατάλη υλικών Στη συνέχεια γύρω από το στολισμένο δέντρο μας, γονείς και μαθητές τραγούδησαν τα κάλαντα και αντάλλαξαν ευχές. 

Τις επόμενες μέρες και μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων ασχοληθήκαμε με τη δημιουργία κατασκευών, ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης ενώ φτιάξαμε και διακοσμήσαμε κουλουράκια, όπως είχαν ζητήσει τα παιδιά. 

Τη φετινή χρονιά αντί για την καθιερωμένη ανταλλαγή δώρων και στα πλαίσια της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και της προσφοράς στο συνάνθρωπο, βοηθήσαμε να πραγματοποιηθεί η ευχή ενός παιδιού, μέσω της δράσης «Αστέρι της Ευχής» που οργανώνει o φιλανθρωπικός οργανισμός Make a wish.  Η ανταπόκριση όλων ήταν συγκινητική και η προσφορά μας θα βοηθήσει ένα παιδί 4 ετών να πραγματοποιήσει το όνειρό του. 

Screenshot 2023 01 31 21.50.26

 

Αντίο Φθινόπωρο

Το Νοέμβρη αποχαιρετήσαμε το φθινόπωρο με διάφορες φθινοπωρινές δημιουργίες! Τα παιδιά σχημάτισαν φθινοπωρινά φύλλα . Δημιουργήσαν τη βροχή με τα χέρια μας  και ζωγράφισαν τη δική τους φθινοπωρινή φρουτιέρα . Με αφορμή τη γιορτή του Πολυτεχνείου, τα παιδιά γνώρισαν τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας, μέσα από σχετικά παραμύθια. Έπειτα, αποτύπωσαν τις δύο έννοιες με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο, καθώς επίσης και τον αγαπημένο τους ήρωα από την Ντενεκεδούπολη . Τα παιδιά έκαναν ομαδική εργασία το τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο»  και δημιούργησαν τα δικά τους γαρύφαλλα . 

Ζωγραφίζουμε για την ειρήνη

Καθώς πλησίαζε η ημέρα της 28η Οκτωβρίου και της πρώτης σχολικής γιορτής στο νηπιαγωγείο αρχίσαμε κι εμείς τις προετοιμασίες μας.

Με αφορμή το βιβλίου του Τζιάνι Ροντάριένα και επτά”  όπου ο συγγραφέας δίνει το λόγο στα ίδια τα παιδία, τον Τζίμ, τον Πάμπλο, το Γιούρι, το Μάρκο για να μας παρουσιάσουν τον κόσμο μέσα από τα δικά τους μάτια, αρχίσαμε να μιλάμε για τον πόλεμο και την ειρήνη.

Στη συνέχεια ακούσαμε το τραγούδι «Τα ραφτικά της γιαγιάς» και συμφωνήσαμε ότι ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι.

Είδαμε φωτογραφίες από τις δύσκολες ημέρες του πολέμου και της κατοχής της Βούλας Παπαϊωαννού και σκεφτήκαμε πόσο δύσκολα περνούσαν τότε οι άνθρωποι και  πόση δυστυχία φέρνει μαζί του ο πόλεμος.

Τέλος παίρνοντας έμπνευση από τον ζωγράφο Ρενέ Μαγκρίτ ζωγραφίσαμε σε ομάδες δικούς μας πίνακες.

Στις 27 Οκτωβρίου λοιπόν καλέσαμε τους γονείς στο νηπιαγωγείο να θαυμάσουν την έκθεση ζωγραφικής με θέμα την ειρήνη.